Bij binnenkomst door de tuinpoort stonden er wat teefjes ons op te wachten en ons te begroeten. Heerlijke labjes, allemaal even lief en enthousiast. Toen zei ze, daar komen de heren, en ze deed de keukendeur open. 4 Labradormannen kwamen naar buiten gestormd. Bij de laatste van die 4 zeiden we allebei tegelijk 'zo eentje, die zouden we graag willen' Na 2 uur praten en vele liters thee was dat ook precies wat er gebeurde
Bij Saar was het een iets ander verhaal. Zij komt bij dezelfde fokster vandaan en we zouden eigenlijk een pupje van haar krijgen. Ze was gedekt door de kleinzoon van Ixor, die toen net overleden was. Mooier konden wij het niet bedenken. Maar ja, de natuur bepaalde anders en Saar bleek een enorme baarmoederontsteking ontwikkeld te hebben ipv een mooie zwangerschap. Door omstandigheden zou de fokster stoppen met fokken en Saar zou eigenlijk na de bevalling naar haar dochter gaan (die ook Saars moeder had). Privé-omstandigheden speelden een rol en uiteindelijk kregen wij de vraag of we geïnteresseerd waren in Saar zelf in plaats van een pupje van haar. De klik met haar heeft echt moeten groeien, maar ik heb nu wel geleerd dat die er ook kan komen als die er niet gelijk is. Ik zou Saartje nu voor geen goud meer willen missen, ze is echt mijn meisje en zij gaat ook onvoorwaardelijk voor mij
Bailiff en Sofie zijn allebei als pupje bij ons gekomen, dus die tellen niet mee als herplaatsers