Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatser: je gevoel bij de kennismaking

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers
Aantal honden: 2

Re: Herplaatser: je gevoel bij de kennismaking

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

We kwamen binnen bij de fokster om te praten over een pup en gingen weg met het vooruitzicht een reu van 4 jaar in huis te krijgen :lol1:
Bij binnenkomst door de tuinpoort stonden er wat teefjes ons op te wachten en ons te begroeten. Heerlijke labjes, allemaal even lief en enthousiast. Toen zei ze, daar komen de heren, en ze deed de keukendeur open. 4 Labradormannen kwamen naar buiten gestormd. Bij de laatste van die 4 zeiden we allebei tegelijk 'zo eentje, die zouden we graag willen' Na 2 uur praten en vele liters thee was dat ook precies wat er gebeurde :wink: Want toevallig zocht ze voor die reu een ander huis, omdat er onrust in de roedel aan het ontstaan was. Hij was altijd de roedelleider geweest, maar nu zijn zoon de rol van dekreu over ging nemen, kreeg die gelijk praatjes t.o.v. pa. Dus Ixor moest òf degraderen in de roedel òf naar een ander huis. Gelukkig voor ons werd het die laatste optie en mocht hij met ons mee. Na een paar proefweekenden logeren is hij definitief met ons mee naar huis gegaan. En vanaf dat allereerste moment was het van beide kanten liefde op het eerste gezicht. Ook hij was gelijk thuis bij ons. gedroeg zich of hij al jaren bij ons woonde, helemaal op zijn gemak. We hebben nog ruim 9 jaar van hem mogen genieten :I:

Bij Saar was het een iets ander verhaal. Zij komt bij dezelfde fokster vandaan en we zouden eigenlijk een pupje van haar krijgen. Ze was gedekt door de kleinzoon van Ixor, die toen net overleden was. Mooier konden wij het niet bedenken. Maar ja, de natuur bepaalde anders en Saar bleek een enorme baarmoederontsteking ontwikkeld te hebben ipv een mooie zwangerschap. Door omstandigheden zou de fokster stoppen met fokken en Saar zou eigenlijk na de bevalling naar haar dochter gaan (die ook Saars moeder had). Privé-omstandigheden speelden een rol en uiteindelijk kregen wij de vraag of we geïnteresseerd waren in Saar zelf in plaats van een pupje van haar. De klik met haar heeft echt moeten groeien, maar ik heb nu wel geleerd dat die er ook kan komen als die er niet gelijk is. Ik zou Saartje nu voor geen goud meer willen missen, ze is echt mijn meisje en zij gaat ook onvoorwaardelijk voor mij :love:

Bailiff en Sofie zijn allebei als pupje bij ons gekomen, dus die tellen niet mee als herplaatsers :wink:
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik/wij konden niet kiezen welke hond we namen.

Ik had haar ook nog nooit gezien ofzo. Ik wist dat het een jong goldenmeisje van zes maanden was and thats it. Kan me verder ook niet veel van gevoelens herinderen bij de ontmoeting behalve heel veel blijdschap en dat ik stond te stuiteren van de spanning. Ik was net 14 geworden en mocht eindelijk een hond!!

Ik weet ook nog van de tijd erna dat ik moest vechten tegen het gevoel van 'mijn en niemand anders'. Ik wist dat ik haar een half jaar later weer moest gaan afgeven aangezien we alleen 'maar' gastgezin waren.
Heel dubbele gevoelens dus ook wanneer uit de foto's HD-D terugkwam. Zielig voor mijn meisje maar wat was ik blij dat ik haar mocht houden voor altijd. Het is een wereldhond voor me, nog steeds elke dag opnieuw :I: .
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb een boel herplaatsers gehad maar pik er eentje uit: Minke, een kruising tussen waarschijnlijk een cocker en een teckel.
Ze was pikzwart, had het cocker model maar dan wat ranker en wat minder hoog. Ze leek nog het meest op Lady uit Lady en de Vagebond, maar dan zwart.

Ik wilde graag weer een hond en dat was bekend in mijn kennissenkring, dus kwam op een bepaald moment iemand me vertellen dat ie een hondje wist dat op stel en sprong ergens wegmoest en of ik interesse had.
Kijken bij de eigenaar kon niet maar hij wilde het hondje wel ophalen zodat ik het bij hem kon zien.
Zo gezegd zo gedaan, kwam ik daar zat er een pikzwart hoopje ellende op de bank, een jaar of wat oud met ogen die alleen maar zeiden 'doe me alsjeblieft niks want ik ben echt wel lief'.
heel verschrikkelijk :jank:

Hondje meegenomen natuurlijk, het lopen naar mijn huis was een drama want ze was overal, maar dan ook echt overal bang voor en vloog zigzag over de stoep en voor, achter en tussen mijn benen.
Eenmaal thuis ging dat ook niet echt beter, als je bewoog vluchtte ze onder de tafel, als je je schoenen pakte vluchtte ze onder de tafel, een krant lezen kon niet want als ze die alleen maar hoorde ritselen zat ze weer onder de tafel.
Lang verhaal kort, met een heleboel geduld is het best nog goedgekomen met Minke.
Ze kon gewoon over straat, was niet meer bang voor de normale dagelijkse dingen, bleek ondanks haar slechte start toch redelijk gezond en is 12 jaar oud geworden.
Ik heb er een heel fijn hondje aan gehad :I:

Ze hebben me overigens nooit willen vertellen waar ze het eerste jaar gezeten heeft, misschien maar goed ook.... ik had niet van die beste plannen met die eerste eigenaar :S: :devil: :S:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Billy heeft me overrompeld. Ik was al best ver gevorderd met mijn keuze voor een hond (ik had mijn zinnen gezet op een zwarte Cocker Spaniel pup!) maar toen kwam Bill onverwachts op mijn pad. Sprong op mijn schoot (met zijn gekke grote slungel-lijf destijds) en het pact was bezegeld.

Voor Silka heb ik veel bewuster gekozen. Maar toch kwam er gelijk 'gevoel' bij toen ik haar voor het eerst echt zag. Ze zat in een grote reisbench en jankte zachtjes. We keken elkaar door de tralies heen aan. Ik begon tegen haar te praten en ze stopte met janken.
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

We zagen Wolf (kruising DH x Tervueren) op Marktplaats.
Toen we aankwamen in een klein Fries dorpje zat hij te grommen in zijn mand. Die hoef ik niet dacht ik meteen.
De eigenaresse zei, ga even zitten dan komt het goed. Ik ging even naar het toilet en toen ik terugkwam zat Wolf op schoot bij mijn vriend...we waren beiden verkocht en hebben hem ingeladen.
Maar dat er een klik was moest wel want wat hebben we door zaken heengekeken: wat was hij eraan toe: mager, vieze vacht, oormijt en onzeker. Bij de eerste de beste dierenwinkel waar we stopten kregen we bij het voer gratis koekjes omdat ze medelijden hadden.
Het is best een lange weg geweest met Wolf, in het begin had ik moeite om me te hechten aan hem, vond hem een beetje viezig. En het was een echte boer: had nog nooit een stadsbus gezien en ruitenwissers in de auto, die zijn eng :80:
Met heel veel liefde, geduld en training zijn we nu 6 jaar verder en zit Wolf in mijn hart, om daar nooit meer uit te komen.
We hebben een hechte band en hij is het meest fantastische wat me ooit overkomen is.
Hoop dat ik nog heel lang van hem mag genieten.. :I:
Afbeelding
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Dana zag ik op marktplaats staan. Ik zei nog, als ik haar neem dan gaat als eerste dat gekke staartje (op dr koppie) eraf. Ik heb toen (ik was net 18) eigenlijk besloten het niet te doen. En net toen ik het dus duidelijk had voor mezelf begon mijn moeder: 'Jamaar, ze was wel heel schattig... krijg je geen spijt?' Ja, hee, dat helpt xD Ik heb toen gemaild, maar ik dacht dat ze al weg zou zijn want ze stond inmiddels al iets van 5 dagen op marktplaats. En ze was natuurlijk een maltezer (later bleek ze eigenlijk een boomertje), een jong teefje (8 maanden) en nog intact. Maar tot mijn verbazing was ze er nog! De volgende dag zijn we met z'n 3en naar haar toenmalige baasje afgereisd. Ik had wel een lijstje in mijn hoofd waar ze aan 'moest' voldoen, onder meer dat ze niet hysterisch/agressief op andere honden zou reageren (dat deed onze vorige namelijk :ugh: ), dat ze zindelijk zou zijn, en dat ze lekker open zou zijn.
We kwamen daar binnen en we zaten nog niet op de bank of ze lag al op schoot, helemaal enthousiast. We zijn toen gaan wandelen, en ze deed het perfect, ze kon zelfs los mee (de baasjes waren er natuurlijk bij :P). Mensen werden blij begroet, katten kregen nog net geen vriendelijk knikje en ze bleef perfect in de buurt; kortom, ze was perfect. Ik heb haar meegenomen. Ze had alleen geen halsband, riem of mand, dus die gingen we even halen. En toen kwamen we er achter dat ze eigenlijk doodsbang was voor alles als de hond waarmee ze was opgegroeid er niet bij was :ugh: Ze lag plat op de stoep, verstijfd van angst toen ze een bus zag. Later, toen we thuis de 2 pupjes van de overkant tegenkwamen (kleiner dan zij) gilde ze de hele boel bij mekaar. En als klap op de vuurpijl was ze dus totaal niet zindelijk :F: Ze deed het letterlijk waar ze stond, ook in haar mand en dergelijk. Mesnen op straat waren ENGGG en ze probeerde te vluchten, auto's die langsreden was grote paniek. Toen heb ik echt wel even gedacht van 'Oh nee hè, wat heb ik nu gekocht?'
Maar we hebben het heel rustig aangepakt en dat werkte heel goed. Na 2 weken was ze compleet zindelijk. Ze is nu in april 4 geworden, en het angstige is er voor het grootste gedeelte uit :cheer: ook al heeft ze nog wel 'restverschijnselen'. Maar ik ben allang blij.

Oh, en dat staartje; dat heeft ze nog steeds :F:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mijn eerste gedachte over Nanni:
Wat is ze lelijk :oeps:
Ik was een gele vierkante grote duitse herder gewend, Nanni was rood, klein compact. Gelukkig is het goedgekomen hoor hahha :engel:
Perry en Noah

Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Diesel, toen nog Havana, zat in de allerlaatste kennel in het midden en hij keek me stom aan. Met die zielige blik die hij zo makkelijk tevoorschijn kan halen. Hij gromde omdat ie bang was, mijn vriend zei die wil ik niet, maar ik zei dat het de hond ernaast was. Ik ging op mijn knieën zitten en toen kwam hij stilletjes dichterbij, snuffelde, lebberde mijn hele hand onder en wou direct mee gaan wandelen. Ik nam hem mee naar buiten en hij kakte en pieste de eerste de beste grasspriet onder. Duidelijk zindelijk :mrgreen: De hele week ben ik elke dag langs geweest en ben ik elke dag met hem gaan wandelen. Wat was ie lief! Hij snuffelde vrolijk naar de katten, en speelde met de asielhond. En toen mocht ie mee naar huis :D De eerste week dacht ik, wat heb ik gedaan?! Hij stuiterde door het huis, vloog over de meubels, kefte, hapte, trok aan de lijn, kroop op het aanrecht en jatte eten.
Hoewel ik veel twijfels had die eerste week is het sindsdien altijd beter gegaan. Hij kan dan wel een lastpak zijn soms maar het is mijn lastpak en hij gaat nergens heen :pffff:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Kenzo had ik zien staan op dierenasiels.com. Ik zag zijn trieste foto en was meteen verkocht. Hij was daar samen met zijn broertje, maar ik was helemaal voor Kenzo gevallen. Ik dus het asiel gebeld en een afspraak gemaakt. Zijn broertje was een paar dagen daarvoor geplaatst, maar Kenzo was er nog.
2 dagen later gingen we op weg naar het asiel en na een paar uur rijden kwamen we aan. We liepen door een deur een kamer in vol met honden. Van jong tot oud en van groot tot klein. En toen zag ik Kenzo staan in een hoekje van de kamer. Hij stond daar en liet zijn koppie naar beneden hangen, hij was ziek, mager en vies. Zijn oor was stukgescheurd door een beet van een andere hond, en het bloedde nog. Terwijl de meeste andere honden enthousiast kwamen kijken toonde Kenzo totaal geen interesse. Ik probeerde hem te lokken maar hij keek niet op of om. Een tijdje later liep hij voorzichtig naar me toe en ging naast me staan waar ik hem voorzichtig kon kriebelen. Ik twijfelde geen seconde en wou hem mee naar huis nemen. Alles dus geregeld en hij mocht mee.
Hij was 5 maanden oud, en had nog nooit een halsband of riem gezien. Hij durfde buiten geen stap te verzetten. Ik heb hem dus de auto in getild. Kenzo had allerlei ontstoken plekken en hij stonk dus verschrikkelijk. We hebben het hele eind naar huis met alle ramen open gereden.

Eenmaal thuis, durfde hij weer niet te lopen dus heb ik hem naar de achtertuin getild. Meteen in de achtertuin moest hij poepen, en zodra hij klaar was dook hij in elkaar :( Ik zei Goed zo! En hij keek me echt aan van :denken: Ik ben dezelfde dag nog naar de DA geweest, en ze vond hem er erg slecht uit zien. Dus naar huis gegaan met allerlei pillen, zalfjes en shampoo's. Weken bezig geweest met hem beter te krijgen en zijn vertrouwen te winnen. Op een dag heeft hij maar besloten dat ik wel oke was. Sindsdien is het echt mijn maatje :I: Ik ben dus echt heel erg blij dat ik hem heb mee genomen, ondanks dat iedereen me voor gek verklaarde dat ik zo'n ziek dier mee nam. En nu vind iedereen hem prachtig :mrgreen:

Voor dat asiel heb ik geen goed woord over, schandalig hoe ze hem willens en wetens weg hebben laten rotten in een hoekje :devil:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Toen ik met Finn voor het eerst kennis maakte kwam ik gewoon ergens op visite bij een vriendin die was gaan samenwonen en haar vriend die twee duitse herders had en er ipo mee deed, er was geen sprake van herplaatsing. Had toen wel al een klik met hem, en dacht nog wat een hond.. wilde dat hij van mij was.
Twee jaar later is hij herplaatst, ik had toen ik hoorde dat hij hem wegdeed gezegd dat ik hem wel wilde.. maar hij is elders heengegaan, en twee maanden later toch weer ergens terug geplaatst..
Ben met zijn eerste eigenaar hem op gaan halen bij een clubmatch, en ik schrok me rot toen hij die honden wagen uit kwam.. slechte vacht, dooie ogen, behoorlijk mager.. ik herkende de hond helemaal niet.
Maar goed we zijn naar mijn huis gereden, laatste stukje gelopen en thuis stond zijn voerbak klaar beneden in de schuur.
Het zat heel snel goed met mij en Finn.
Bluf leerde ik kennen ook spontaan eigenlijk..ik ging op visite daar met de kerst en toen ontmoette ik de honden aldaar. Waaronder dus Bluf..en die was ook wel wat aanhankelijk naar mij en toen had ik ook de gedachte van gut.. mag ze met me mee? :D maar zij stond overigens ook niet ter herplaatsing.. was ook geen sprake van dat er een ander huis voor haar werd gezocht.
Jaar later kwam het wel ter sprake en twee jaar geleden op 4 oktober is Bluf door de fokster bij mij en Finn gebracht.
Ik vond het spannend, en al was Bluf wel snel op haar plaats, ze trok erg naar Finn toe en met die twee klikte het heel goed was het luisteren soms wel wat moeilijk.. en echt het gevoel hebben dat we met zijn tweeen echt een paar vormden en elkaar echt begrepen, iets wat ik met Finn eigenlijk met drie weken al had.. dat heeft met Bluf toch wel wat langer geduurd.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Jeetje, wat een hoop bijzondere, mooie en ook ontroerende verhalen zeg!!

Ik moet ook even denken aan mijn eerste herplaatser, een Boxerteefje van 9.
Ik werkte toen in het asiel en er deed een man afstand van zijn hond vanwege een scheiding......Sheba moest ik in een kennel zetten, ze ging daar gelijk op haar plaatsje liggen en terwijl ik haar aaide draaide ze zich op haar rug zodat ik haar buikje ook even kon aaien....
Nu was ik al stapel van Boxers en ging even daarna uit huis om samen te gaan wonen.
Ik wist gelijk zeker: Sheba wordt van mij! Ze is stokoud geworden bij ons :mann:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

De eerste keer dat ik Beau zag was bij zijn oude eigenaren thuis. De radio stond aan, de televisie stond aan, overal lag chips en zakken daarvan, de borden van het avondeten stonden nog op tafel, babyfoon stond aan en er zat een gillend kind op de bank. Beau was enorm druk, sprong op de bank, van de bank, over je heen, onder je door, met de neus in je tas en je zakken, de hele tijd blaffen.. Met het rondje uitlaten trok hij, dook hij overal met zijn neus in en at hij een drol. Maar ik was verliefd. Op zijn uiterlijk, zijn prachtige ogen met zijn vette lichaampje en zijn vieze haartjes. Toen we opstonden om zonder hem naar huis te gaan, stond hij één moment helemaal stil en keek met een bepaalde blik.. Een blik waar ik helemaal verliefd op ben geworden.. En we hebben besloten hem mee te nemen. Hij is voor mij niet de perfecte hond en ik zou hem niet nog eens uitkiezen, maar hij is ontzettend lief. Hij maakt me ontzettend blij en hij is echt mijn mannetje.. Ik mag eigenlijk helemaal niet klagen over hem.. Die blik die ik toen heb gezien heb ik nog vaak gezien, maar zie ik nu nooit meer.. Ik zie nu een twinkeling en zijn 'lach' die me nu helemaal laat smelten :I:
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Toen ik jaren geleden een werkstuk op school moest inleveren over het honden en katten besluit was dat een mooi moment om het asiel in Zuidwolde te gaan kijken. Mijn moeder was mee als gezelschap en in de auto hadden we het er over dat ik nu zo langzamerhand wel graag een eigen hond wou ( bij mijn ouders thuis mocht dat niet) aangezien ik uit huis was en samenwoonde.

Maakte me geen fluit uit wat voor soort hond het was als het maar geen duitse herder was, asiel in zuidwolde stond er toendertijd om bekend heel veel dh te hebben.

Tijdens de rondleiding kwamen we langs een kennel met een dh teefje, 1 blik en klik.
Heb haar daarna uitgelaten en direct gereserveerd zonder overleg met mijn toenmalige partner.

Superhond waar ik tot aan haar overlijden verliefd op ben geweest en nu na een aantal uitstapjes met andere rassen, weer diezelfde blik toen ik roos ging ophalen
Afbeelding
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Wat een ontroerende en mooie verhalen van iedereen.
Mooi om te lezen hoe een hond zo verstrengeld kan raken in je leven :D

Ik zag Kyara eerst op een foto via het staffordforum, nino was nog maar net gecremeerd en ik kijk eigenlijk nooit bij herplaatser omdat we niet meer voor een stafford gingen.
Maar goed ik keek en daar stond ze.... ze had zo'n geweldig lief bekkie, maar ik was nog niet om hoor :neenee: manlief vond haar geweldig, maar ik vond het best een "brok" hond en na Nino wist ik zeker wat ik niet wilde in een hond!
Na wat heen en weer gepb't te hebben kwamen ze eerst eens langs, zodat we haar in levende lijve konden zien.

Meteen toen ze binnen was ,was ik verkocht :I: wat een vreselijke lieve hond is dat zeg, ze trok direct naar Romy en bleef ook bij haar in de buurt, kwam heel dicht tegen me aan zitten (lees bijna in me :mrgreen: )
Toen zijn we eerst naar het park getogen om te zien hoe ze met honden was, nou totaal geen probleem. :ok:

Nu hebben we haar bijna drie maanden en ze is helemaal thuis.
Het is een gewelige hond en ik kan gewoon niet uitleggen hoe blij ik met haar ben :love:
Ik hoop dat we nog heel lang van haar gaan genieten :E:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Samara zag ik voor het eerst op een foto op een site en dacht "en die wordt het dus niet" , hoopje ellende, hardstikke bang, lichaamshouding waa je niet blij van werd.
Puntje bij paaltje is ze het toch geworden... ze stapte uit de bus en ik wist direkt dat het de juiste hond voor ons was... ik wilde haar beschermen voor de hele rottige wereld... ze kwam zag en kroop in mijn hart om er echt nooit meer uit tegaan.

Nu op 3 maanden na hebben we haar 6 jaar , en al hebben we heel veel moeten overwinnen met haar, ze is nog het beste wat de laatste jaren mijn leventje is in gelopen... moet er niet aan denken dat ze e rooit niet meer zou zijn, dat ze niet meer op de bank zou liggen, geen malle sprongen meer maakt....
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat een herkenning in iedereens verhalen, de klik. :lief:
Eigenlijk heb ik die klik maar 2 maal met een pup gehad maar met oudere honden veel vaker.
Waarom nog een pupje nemen vraag je je af :denken: :D
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Mijn gevoel bij de kennismaking met Ivan was niet echt geweldig. Maar bij Odin was dat gevoel er wel en we hebben hem meegenomen. Hij was 8 maanden toen hij bij ons kwam. Niet zindelijk en we hebben heel wat problemen met hem moeten overwinnen. Hij was ook niks gewend, niet aan de riem helemaal niks. Ik moet eerlijk zeggen, het heeft een tijd geduurd voordat de klik er bij mij wel was. Ik accepeerde hem, ging met hem op cursus, paste goed op hem en pas na een paar jaar had ik ook echt een band met hem. Hele andere band dan met Odin, maar ik wil hem voor geen goud meer missen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

PattyB schreef::piew: Wat ben ik ook een ding he.. zit ik jullie verhalen te lezen en begin spontaan te janken.. :I: Wat heerlijk om zoveel "liefde" hier te lezen..
Je bent niet alleen hoor :wink: Ik zit nu op mijn gemak alles eens te lezen (had alleen nog maar gereageerd) en de tranen wellen ook op.
Prachtige verhalen.

Ik heb het zelf echt als prachtig ervaren. Hoe zo'n bang, angstig hondje (Birdy) toch weer vertrouwen in mensen kan krijgen. En zich volledig overgeeft aan je. Heel mooi.....
Maar ook Kelly, die moddervet was, doffe blik in haar ogen had, eigenlijk het niet meer zo leuk vond allemaal.
En dan een paar maanden later reactie's krijgen uit je omgeving dat het duidelijk te zien was dat ze lekkerder in haar vel zat. (grotendeels Leon z'n werk natuurlijk, die trainde en werkte met haar) Afgevallen, veel mooiere vachte, ogen die weer straalden.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Myra, door het voorzichtige likje op onze handen. Ze zat afgezonderd omdat ze net was gevonden. Ze moest dus nog 2weken in het asiel blijven, maar we gingen iedere dag met haar wandelen en die eerste indruk bleek de juiste te zijn. Een lieve sociale hond naar mensen.

Timo, op de foto mijn hart al gestolen. Afspraak met het asiel gemaakt en eerst wilde ze hem niet aan ons meegeven ivm de kinderen, tot ze zagen dat hij zowat in ons meiske(hondenfluisteraar pur sang) kroop voor knuffels van haar. oww hij kan wel met kinderen...

Dalí ook verlieft op de foto. Ook een afspraak gemaakt om hem in levende lijve te bekijken. OEF... hij was een stuk groter dan verwacht en wat zag hij er beroerd uit, maar zodra de heren uit het gezelschap wat afstand hadden genomen, liet hij zich over halen met gerookte kip. Ahh daar was de klik, die blik in zijn ogen vergeet ik nooit meer.
Dalí is ook echt mijn hond. :mann:
Flint
Actief

Ongelezen bericht door Flint »

We waren op zoek naar een dwergteckeltje; een maatje voor onze Hugo. Onze labrador Flint kan met elke hond, dus dat zou absoluut geen problemen opleveren, maar omdat we niet zeker wisten of Hugo een ander reutje wel zou accepteren wilden we een teefje.

Op de site van een fokker zagen we een foto staan van een herplaatsertje, een klein meisje dat net gewassen was en enorm bleu in de camera keek. Ze werd beschreven als een hondje dat eerst de kat uit de boom moest kijken. Ik was meteen verkocht. Afspraak gemaakt met de fokker en een aantal dagen later naar Friesland gereden.

Daar aangekomen vertelde de fokker dat ze het hondje van een jager had gekocht. Amy, het teckelmeisje, wilde het hol niet in en was dus voor hem onbruikbaar. Waarschijnlijk was hij ook niet heel erg lief voor haar geweest, want ze vond mensen eng en liet zich niet zomaar pakken. De fokker haalde haar op en ze ging meteen op een stoel zitten en naar ons kijken. Omdat we wisten dat ze eerst een beetje aan ons zou moeten wennen, haalden we haar nog niet aan, maar het was liefde op het eerste gezicht. Na het afhandelen van de papierwinkel mochten we haar meteen meenemen. Als een slappe vaatdoek lag ze op de terugweg in mijn armen.

Thuisgekomen schrok ze erg van de andere honden. Flint kreeg een snauw (en trok zich meteen terug) en Hugo moest ook niet bij haar in de buurt komen (en deed dat ook niet, was meteen onder de indruk)

We hebben behoorlijk wat met haar te stellen gehad. Bij de trimster moest ze een muilkorf om, anders had deze mevrouw geen vingers meer gehad. In het bos bleef ze de eerste weken keurig bij ons in de buurt, maar daarna ging ze ineens achter trimmers aan en probeerde ze deze fanatiekelingen in hun kont te bijten. Dat werd trainen. Inmiddels kan ze weer prima los en is ze ongelooflijk lief. Het blijft oppassen met vreemde mensen, maar ze is veel vrijer en een stuk minder angstig dan in het begin.

En het allerleukste: Hugo vindt haar helemaal fantastisch en elke dag spelen ze naar hartelust. Flint is haar grote vriend; in het bos loopt ze constant bij hem en Flint geniet enorm van zijn kleine vriendinnetje.

Afbeelding
Gr. Liesbeth

Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Een van de eerste keren dat we met Joan liepen (los op een groot stuk braakliggend terrein), werd ze opgejaagd
door een stel tervuerense herders. Omdat ze nog maar een paar dagen bij ons was, zag ik al helemaal voor me dat
ze er in paniek vandoor zou gaan.
Niets was minder waar, ze kwam naar ons toe en kroop veilig achter onze benen. Wat een vertrouwen voor zo'n bang hondje.
Groetjes, Marjan
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

Chica stond op marktplaats bij mensen hier in de buurt (vriendinnetje van een van onze kinderen). Zij hadden haar opgehaald maar eigenlijk bij thuiskomst al spijt omdat ze toch wel groot was.
Ik heb de mensen gebeld en eerst een heel gesprek gehad over Chica, daar kwam uit dat niet Chica uitstraalde dat ze niet te vertrouwen was maar dat het gevoel van angst van deze mensen de boventoon voerde. We hebben een afspraak gemaakt en zijn toen eerst zonder kinderen gaan kijken. En er was meteen die klik. Ze was rustig, lief en kwam meteen aanlopen met een kop van jullie zijn leuk en ik wil mee :lol1:
Toch zijn we die middag zonder haar naar huis gegaan. We hebben het samen besproken, willen we wel zo'n grote hond, hoe vond jij dat ze reageerde, wat is jouw gevoel bij haar enz.
De volgende dag hebben we de mensen opgebeld dat wij haar toch namen en wat een goede beslissing.
Ze doet het super goed, ze luisterde vanaf het begin goed maar gromde regelmatig tegen vrienden die via de achterdeur naar binnen kwamen. Ze beschermde haar huis. Ongeveer 1 week heeft dat geduurd en met wat koekjes en slijm akties van ons en alle bezoekers snapte ze al snel dat het helemaal geen enge mensen waren en dat ze gewoon binnen mochten komen.
We zijn nu zo'n 5 maanden verder en iedere dag ontdek je iets nieuws aan haar. Ze is vriendjes met veel honden, weet dat ze bij de buren binnen kan lopen voor koekjes, eten en een hele dikke knuffel.
De grootste angst die wij moesten overwinnen was hoe gaat ze op de poes reageren en hoe reageerd Dolly op deze hond. (die was wel honden gewend)
Dolly heeft 1x gegromd en Chica gromde toen nog harder, maar nu liggen ze
's nachts samen op de bank tegen elkaar aan en als Dolly nat is likt Chica haar droog.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Flint schreef:We hebben behoorlijk wat met haar te stellen gehad. Bij de trimster moest ze een muilkorf om, anders had deze mevrouw geen vingers meer gehad. In het bos bleef ze de eerste weken keurig bij ons in de buurt, maar daarna ging ze ineens achter trimmers aan en probeerde ze deze fanatiekelingen in hun kont te bijten. Dat werd trainen. Inmiddels kan ze weer prima los en is ze ongelooflijk lief. Het blijft oppassen met vreemde mensen, maar ze is veel vrijer en een stuk minder angstig dan in het begin.
Dat lijkt me voor een teckel nog een aardige prestatie. :mrgreen:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik heb zelf geen herplaatsers, en heb me ook geregeld afgevraagd of ik een mens ben voor herplaatsers. Maar als ik nu deze inspirerende verhalen zo lees is er ooit toch misschien wel een plekje voor. :ok:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb het met manlief ook wel eens voorzichtig over herplaatsers.
Ben hem wat aan het opwarmen voor nog een hond. Traag werk, maar het vordert wel.

Ik jatte al eens een onderschrift van iemand op dit forum hiervoor: "wat is er gezelliger dan een hond? Twee honden".

En nu liet ik hem de onderschriftfoto van Flint in dit topic zien met de woorden: "zie je wel, het kóst helemaal geen extra ruimte. Je stapelt ze gewoon" :engel:
Afbeelding
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Wij hebben Boris gevonden via internet en ladybird.
Ik durfde eerst niet te bellen omdat ik dat nog nooit had gedaan en wist niet goed wat ik moest vragen of zeggen.
Maar goed toch gebeld,kreeg ik een heel verhaal te horen over hoe mooi en gezond Boris is geheel nagekeken door de DA
en hij was helemaal gezond.
Boris is erg lief en ook erg mooi klein en compact,maar vooral erg mooi :lol1: het woordje mooi noemde zijn baasje zowat na elk woord :scratch:
Toen wij daar aankwamen vond ik Boris erg raar doen en erg terughoudend en zenuwachtig doen (net als zijn baas eigenlijk)
Ik wilde Boris optillen maar voelde hem helemaal stijf van angst worden echt elk vezeltje in zijn lijfje was gespannen.
(daardoor kreeg ik al medelijden met het hondje)
Ik zette hem weer op de grond en Boris sprong bij zijn baas op de bank en kroop (ja werkelijk hij kroop) in alle onderdanigheid die hij in zijn lichaam heeft bij zijn baas op schoot :ugh: ik vond dat zo zielig op dat moment besloot ik dat hondje gaat mee!

Nu zeg ik niet dat hij hem mishandeld heeft of wat dan ook maar een goede stabiele verhouding was er ook niet tussen Boris en zijn baas.
Kruipen doet hij hier niet meer,onderdanig is hij nog wel .
gilt als een speenvarken als je bij zijn liezen in de buurt komt,zijn tanden waren of weg of er zat tandsteen op,zijn oren zaten helemaal vol met smeer en troep en hij is blind aan 1 oogje.

Nu is Boris een vrolijk hondje met zijn oortje omhoog en attent,met een totaal andere uitdrukking als toen wij hem gingen halen.en het staartje omhoog en niet tussen zijn beentjes.
Maar een klik had ik niet bij hem alleen medelijden :(
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Molly was in eerste instantie helemaal niet wat ik zocht. Ik had gehoopt dat ze een stuk kleiner was, ze was ontzetted nerveus en werd ook nog eens opgejaagd door twee hele vervelende kids die haar geen moment met rust lieten.
Dus maar meegenomen, want anders zou ze naar het asiel gaan, en dan hebben ze hier over het algemeen 5 dagen om herplaatst worden en anders gaat de spuit erin.

Nou, de eerste week heb ik me echt afgevraagd waar we aan begonnen waren :N: Zo nerveus, onzindelijk, heel onderdanig.
Maar daarna ging het langzaam beter en nu heeft ze zichzelf helemaal gevonden, en wij kunnen haar niet meer missen :I:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Van Shib zagen mijn ex ik een foto op Marktplaats en waren eigenlijk al geljk verkocht. Toen we vervolgens in de straat aankwamen, stond Shib al enthousiast kwispelend op de vensterbank. Vervolgens pieste hij ons uit enthousiasme helemaal onder toen zijn baasje de voordeur opendeed en 5 minuten later lag hij bij ons op schoot op de bank. :I: :I: :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Nawosh schreef:Een van de eerste keren dat we met Joan liepen (los op een groot stuk braakliggend terrein), werd ze opgejaagd
door een stel tervuerense herders. Omdat ze nog maar een paar dagen bij ons was, zag ik al helemaal voor me dat
ze er in paniek vandoor zou gaan.
Niets was minder waar, ze kwam naar ons toe en kroop veilig achter onze benen. Wat een vertrouwen voor zo'n bang hondje.
Da's echt bijzonder, dat zou je van te voren nooit zeggen!
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

christo schreef:Ik heb zelf geen herplaatsers, en heb me ook geregeld afgevraagd of ik een mens ben voor herplaatsers. Maar als ik nu deze inspirerende verhalen zo lees is er ooit toch misschien wel een plekje voor. :ok:
En ik hoef geen pups (meer). Veel te bewerkelijk. Hoe schattig ze ook zijn, ik heb er geen geduld voor. Eerst weken/maandenlang (Cody was pas met 5 maanden zindelijk :roll: ) elk uur naar buiten rennen, dan het gehap en gebijt met die messcherpe melktandjes en net als je denkt dat ze de commando's doorhebben, kun je weer opnieuw beginnen omdat ze bananen in de oren krijgen. :mrgreen:
Zo rond de anderhalf jaar, heb je ein-de-lijk een redelijk opgevoede en normale hond :cheer: .

Nee, geef mij maar herplaatsers, je weet gelijk wat je in huis haalt en je krijgt ze zo ongeveer kant en klaar. Gek genoeg heb ik wél geduld om de troep van volwassen honden op te ruimen terwijl ik van pups gewoon niet kan wachten voor ze zindelijk zijn. En als het dan nog een stumpertje is dan kan ik me er helemaal op storten (moeder Theresa-complex? :N: ).
Voorwaarde is wel dat er een 'klik' moet zijn. Niet alleen met mij, maar uiteraard ook met de andere levende have in huis. Maar tot nu toe (en ik heb een stuk of 5 herplaatsers gehad) heb ik van niet één spijt gehad.
Zelfs al hadden ze allemaal hun eigen mores. Misschien omdat ik het van te voren wist, maar daar waar Cody me nog wel eens tegen de muren doet opvliegen, heb ik een eindeloos geduld gehad met mutsje Liesje (bang voor de volle maan, bang voor vliegers, bang voor vuurwerk/onweer, etc.) of Gina die heel veel verzorging nodig had. Of Faith die bang voor haar eigen schaduw was en nauwelijks als normale hond functioneerde.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”