Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond vind dat niet leuk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ilupa

Re: mijn hond vind dat niet leuk

Ongelezen bericht door Ilupa »

Niet iedereen kan elke situatie perfect inschatten en dat wilt niet zeggen dat het daarom slechte hondenbaasjes zijn. Het is niet fijn als je je hond keurig bij je houdt en een andere hond die niet onder apel staat komt erbij staan en gromt. :neenee: Ik vind dat jij "in de fout was" en dat die dame eigenlijk wel recht van spreken had...
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ilupa schreef:Niet iedereen kan elke situatie perfect inschatten en dat wilt niet zeggen dat het daarom slechte hondenbaasjes zijn. Het is niet fijn als je je hond keurig bij je houdt en een andere hond die niet onder apel staat komt erbij staan en gromt. :neenee: Ik vind dat jij "in de fout was" en dat die dame eigenlijk wel recht van spreken had...
oh maar ik had het niet over het feit dat ze me vroeg de hond bij me te houden hoor :wink:
aan een uitgerolde flex heen en weer laten springen noem ik trouwens niet keurig bij je houden en als je het zo bekijkt stond die hond dan ook niet onder appél :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Podenji op 06 okt 2010 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Annet schreef:Ik zou als ik jou was gewoon voortaan Jenson aan de lijn houden aangezien je hem niet voldoende onder appèl hebt, kan hij ook niet naar andere honden grommen en hoeft een ander zijn/haar hond niet uit voorzorg op te tillen.
:lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik schijt niet twee keer voor één cent :mrgreen:
voor 2 cent dan?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik snap er soms helemaal niks van. Zo kan ik nog pagina's lezen over hond bij je houden als de andere aangelijnd is. En nu is degene met de aangelijnde de schuldige :denken: Ik had Bram ook op kunnen tillen. Heb me sterk voorgenomen dat te doen als ik vermoed dat een hond iets fysieks gaat doen. En o wee degene die mij dan een lesje hondengedrag gaat lezen :mrgreen: Wat is er nou zo moeilijk aan om je hond terug te roepen in plaats van gelijk te willen hebben?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Ik snap er soms helemaal niks van. Zo kan ik nog pagina's lezen over hond bij je houden als de andere aangelijnd is. En nu is degene met de aangelijnde de schuldige :denken: Ik had Bram ook op kunnen tillen. Heb me sterk voorgenomen dat te doen als ik vermoed dat een hond iets fysieks gaat doen. En o wee degene die mij dan een lesje hondengedrag gaat lezen :mrgreen: Wat is er nou zo moeilijk aan om je hond terug te roepen in plaats van gelijk te willen hebben?
ja je hebt gelijk, elke situatie is dan ook hetzelfde natuurlijk :roll: je hebt overigens ook niet goed gelezen want ik zeg nergens dat ik niet fout zit , daarbij heb jij meer verstand van hondentaal dan de gemiddelde hondenbezitter denk ik maar zo :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Podenji schreef:
Zoek stok! schreef:Ik snap er soms helemaal niks van. Zo kan ik nog pagina's lezen over hond bij je houden als de andere aangelijnd is. En nu is degene met de aangelijnde de schuldige :denken: Ik had Bram ook op kunnen tillen. Heb me sterk voorgenomen dat te doen als ik vermoed dat een hond iets fysieks gaat doen. En o wee degene die mij dan een lesje hondengedrag gaat lezen :mrgreen: Wat is er nou zo moeilijk aan om je hond terug te roepen in plaats van gelijk te willen hebben?
ja je hebt gelijk, elke situatie is dan ook hetzelfde natuurlijk :roll: je hebt overigens ook niet goed gelezen want ik zeg nergens dat ik niet fout zit , daarbij heb jij meer verstand van hondentaal dan de gemiddelde hondenbezitter denk ik maar zo :wink:
Mwoh, ik kan best vinnig reageren als het gaat om losse honden naar mijn aangelijnde honden. Ten eerste staat mijn hoofd er echt niet naar als ik aangelijnde rondjes doe en ten tweede wordt het altijd gezeik. Of het nou vanuit de losse hond of vanuit een van mij is. Dat optillen is gewoon een reactie en je heb geen idee waarom ze dat doet. Ik snap dus niet zo goed waarom je dat niet gewoon respecteert. Ze doet je hond toch niks aan ofzo?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef: ja je hebt gelijk, elke situatie is dan ook hetzelfde natuurlijk :roll: je hebt overigens ook niet goed gelezen want ik zeg nergens dat ik niet fout zit , daarbij heb jij meer verstand van hondentaal dan de gemiddelde hondenbezitter denk ik maar zo :wink:
Mwoh, ik kan best vinnig reageren als het gaat om losse honden naar mijn aangelijnde honden. Ten eerste staat mijn hoofd er echt niet naar als ik aangelijnde rondjes doe en ten tweede wordt het altijd gezeik. Of het nou vanuit de losse hond of vanuit een van mij is. Dat optillen is gewoon een reactie en je heb geen idee waarom ze dat doet. Ik snap dus niet zo goed waarom je dat niet gewoon respecteert. Ze doet je hond toch niks aan ofzo?[/quote]

oh dat moet ze helemaal zelf weten hoor, dat heb ik al gezegd. Het bleek alleen weer dat ook deze mensen een hond hebben genomen en niets van hondentaal afweten, en dat kom ik zo vaak tegen en ik zie dat niet zo gauw vanzelf goedkomen en kan tot ergere situaties leiden als ze er niets aan doen, de situatie an sich doet er dus in feite helemaal niet toe, ik heb me wellicht wat ongelukkig uitgedrukt.
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Podenji schreef: en als je het zo bekijkt stond die hond dan ook niet onder appél :mrgreen:
Doet totaal niet ter zake. Hij was aan de lijn en de jouwe niet. ;)
Ik ben het met je eens dat het geen goed idee was de pup op te tillen hoor, echt waar. Maar als je dat op zo'n onbeleefde manier bij iemand aanbrengt ("misschien moet je maar eens een boek over hondengedrag kopen , want je hond optillen in deze situatie slaat echt nergens op") verbaast het me dat je niet heel wat meer weerwerk hebt gekregen. Je kan altijd nog zeggen "Ow sorry, wees maar niet bang, hij laat enkel zien waar zijn grenzen zijn." om ze nog wat bij te leren of zo, maar nee, huppekee zo'n bijdehandte opmerking ertegenaan. :ugh:
Zoek stok!
Zeer actief

Podenji schreef: Het bleek alleen weer dat ook deze mensen een hond hebben genomen en niets van hondentaal afweten
Ach weet je, ik ben gewoon wat allergisch voor hondenbezitters die andere hondenbezitters gaan vertellen hoe het zit met hondengedrag. Ik vind de mensen die dat doen meestal nogal wat onzin verkopen. Vandaar :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Zoek stok! schreef:
Podenji schreef: Het bleek alleen weer dat ook deze mensen een hond hebben genomen en niets van hondentaal afweten
Ach weet je, ik ben gewoon wat allergisch voor hondenbezitters die andere hondenbezitters gaan vertellen hoe het zit met hondengedrag. Ik vind de mensen die dat doen meestal nogal wat onzin verkopen. Vandaar :wink:
Ik heb diezelfde allergie. Hoe vaak hoor ik niet dat de hond echt alleen maar wil spelen maar ondertussen toch echt andere signalen uitzend. Of dat ze rustig zeggen dat ik echt mijn hond(en) los kan laten hoor want ze willen echt alleen maar spelen. Daarom grommen en trekken ze zo :piew:

Een hond lezen is een nauwkeurig iets. Je kan al heel snel iets missen. Ik vind dat je je daar toch aardig een tijdje in moet verdiepen voordat je iets weet, laat staan dat je zoveel weet dat je kan anticiperen op het gedrag van je hond. Daar gaat echt wel een poosje over heen.
Zoek stok!
Zeer actief

Het wil niet zeggen dat iedereen die dat doet direct ongelijk heeft hoor, voordat Podenji het zo leest. Maar ikzelf houd me er altijd ver van om gedrag van een andere hond ongevraagd te analyseren. Alleen als me heel direct iets gevraagd wordt, zal ik me daar aan wagen. En andersom wil ik ook graag dat toevallige passanten hun commentaar op mijn honden en mij voor zich houden. En hun hond gewoon bij zich houden als ik aangelijnd loop :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tja, ik vind ook dat je geen gelijk hebt. Maar dat is door anderen al genoeg benadrukt :wink: .

Wat ik wel nog even wil zeggen dat je heus niet altijd weet waarom iemand zijn/haar hond(je) optilt bij het naderen van andere honden.
Een paar jaar geleden kwam ik een oudere dame met een teckelpupje tegen die bij het zien van loslopende Kyra en Lyndie verbleekte en razendsnel het diertje van de grond plukte en tegen haar borst drukte.
Omdat ik niet erg gewend ben met dergelijke reacties op mijn meiden, zei ik nog vriendelijk dé beruchte woorden: 'maar mevrouw, ze doen heus niets!'
Waarom de vrouw mij zowat in tranen uitlegde dat haar vorige teckeltje voor haar ogen verscheurd was door een paar honden en dat zij het met haar nieuwe pupje niet aandurfde om hem kennis te laten maken met grote honden.

Ik heb haar gezegd dat ze volkomen gelijk had, haar veel plezier gewenst met haar nieuwe pup en verder gelopen. Wat heeft het voor zin om zo'n vrouw uit te leggen dat een puppie veel baat heeft bij kennismakingen met sociale honden als zijn vrouwtje stijf staat van de stress en angst?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: En hun hond gewoon bij zich houden als ik aangelijnd loop :wink:
Loop jij weleens aangelijnd dan? :cool2:
Ja eens per dag, laatste rondje :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef: Whatever works for you ;-)
Zo gaat het wel. Ik zit aan de heupgordel bij Izzie. Zij loopt een rondje, ik er achteraan :F:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

En toch kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen hun kleine hondje/pup optillen als er iets aangestormt komt. (niet dat dat in jouw geval zo was, dat weet ik niet) Maar wie weet welke ervaringen ze hebben met zulke situatie's.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Podenji schreef: oh dat moet ze helemaal zelf weten hoor, dat heb ik al gezegd. Het bleek alleen weer dat ook deze mensen een hond hebben genomen en niets van hondentaal afweten, en dat kom ik zo vaak tegen en ik zie dat niet zo gauw vanzelf goedkomen en kan tot ergere situaties leiden als ze er niets aan doen, de situatie an sich doet er dus in feite helemaal niet toe, ik heb me wellicht wat ongelukkig uitgedrukt.
Tja Marianne, mensen worden nog steeds niet alwetend geboren. Misschien is dit hun eerste hond en zijn ze nog druk aan het leren. Jij hebt ze in ieder geval zo te lezen de eerste les al geleerd. Niet iedereen heeft vanvan kinds af aan al honden over de vloer zoals sommigen van ons :wink:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik doe het als volgt; één hond aan de lijn, dan de rest ook. Was het daar uberhaupt wel losloopgebied?

Jou loslopende hond gromt naar een vastzittende pup, zelfs al is het onschuldig, en blijft zelf kennelijk bij die pup in de buurt, die door de flex zelf moeilijk weg kan. Als de eigenaresse dat niet vertrouwd en haar hond optilt (kennelijk niet zo'n grote hond, als ze hem/haar met 7 maanden nog kan tillen?) en jou vraagt je hond terug te halen, die vervolgens niet luistert ook nog, had je aan mij een verkeerde gehad als je was gaan preken over hondentaal, sorry hoor. Dan had je van mij een preek terug gehad over algemeen fatsoen en je hond bij je houden. Of je hond leren luisteren. ;)

Het lijkt me een heel onschuldige situatie waarin de mevrouw van de pup er meer kwaad in zag dan nodig... maar dan nog. Dus sorry, ik ben het niet helemaal met je eens en vind je reactie naar haar toe ook niet op zijn plaats.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik had mijn honden waarschijnlijk ook opgetild, ze mogen namelijk geen contact met klierende niet luisterende honden. Ik schat die eigenaren daarvan namelijk ook niet al te hoog in :wink:
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Mijn hond en ik ook niet.
Heb van de week Abby nog opgetild met haar bijna 6 maandjes.
Waarom, omdat er een reu op haar af komt met een wat leek dominante houding(het was al aardig donker, dus lastig te zien). Abby een hond liggen en fixerend opwacht en dit een stafford betrof. Als zij het eng vindt kan ze ineen keer gaan grommen en bijten naar een hond. Lijkt me niet een goede situatie.
Ik had haar dus moeten laten gaan omdat de eigenaar riep dat zijn hond niks deed en maar afwachten of het inderdaad goed zou gaan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, misschien had ik wel hetzelfde gedaan als die vrouw. Toen Nilo die leeftijd had, zat hij in een angstfase. Tel daarbij op dat hij 3 keer in korte tijd goed is gebeten en je kan je voorstellen dat hij wel onder de indruk was geweest. Ik heb toen ook veel problemen gehad met mensen die hun hond wel los op Nilo af lieten rennen. En die honden bedoelden het allemaal goed en konden wel met pups, maar toch was hij er van onder de indruk. Wat is dan de moeite om even te luisteren en je hond bij je te houden?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:En toch kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen hun kleine hondje/pup optillen als er iets aangestormt komt. (niet dat dat in jouw geval zo was, dat weet ik niet) Maar wie weet welke ervaringen ze hebben met zulke situatie's.
oh ik ook , absoluut! er zijn ook situaties waarin ik mijn hond op zou tillen. Het viel me gewoon op dat die mensen uiterst truttig/paniekerig/ultra voorzichtig ( geef het een naam ) waren en dat ze dachten dat door een grommetje meteen hun hond opgevroten werd, ze lazen de taal van hun eigen hond ook niet, ze zeiden "hij vind het niet leuk"maar puppemans wilde nog steeds spelen, mevrouw zélf vond het niet leuk omdat ze het niet begreep, dat is iets heel anders.

ik bekte die mensen trouwens helemaal niet af hoor, wat sommigen hier blijkbaar denken :lol1: ( ik heb het ook wat ongelukkig opgeschreven zag ik haha ) heb een heel normaal gesprek met die mensen gehad :wink:
Shima schreef: Tja Marianne, mensen worden nog steeds niet alwetend geboren. Misschien is dit hun eerste hond en zijn ze nog druk aan het leren. Jij hebt ze in ieder geval zo te lezen de eerste les al geleerd. Niet iedereen heeft vanvan kinds af aan al honden over de vloer zoals sommigen van ons :wink:
is ook zo hoor, en wij leren ook nog steeds bij :idea:

meestal zeg ik ook nooit niets tegen mensen over hun hond en hoe ze er mee om moeten gaan oid, daarbij maakt iedereen wel eens een fout, maar nou ja zo klein was die hond niet meer, ze had moeite met hem optillen en ze wist duidelijk niet wat ze moest doen, heb het ze ook gewoon uitgelegd hoor hoe en wat en verschillende situaties, nogmaals ik heb het heir wellicht wat grof opgeschreven maar goed dat is geschreven taal, de intonatie krijg je niet mee op zo een forum natuurlijk :U:
als ik ze weer eens tegenkom zal ik ze iig mijn excuses aanbieden dat ik niet prekend over wilde komen en het goed bedoelde, niet dat ze boos waren omdat we later gewoon normaal spraken maar gewoon voor de goede orde :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”