Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond vind dat niet leuk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

mijn hond vind dat niet leuk

Ongelezen bericht door Podenji »

gisteren lekker met het tuig gaan wandelen bij een soort zandafgraving, lopen we terug naar de auto komen er 3 vrouwen aan met een middelgrote jonge hond aan de riem. Jenson was er al heen dus ik was te laat met terugroepen wel niets aan de hand, tot dat de jonge hond wat opdringerig werd dus jenson gromde een klein beetje om zijn grens aan te geven, tilt die ene vrouw direkt haar hond op ( hond is groter dan Jenson ) en roept naar mij "kan je je hond niet bij je houden want hij gromt naar mijn puppy en dat vind mijn pup niet leuk"
:hmmm:
dus ik roep Jenson maar die luistert niet want mevrouw loopt draaiend met haar hond in haar armen terug naar haar auto, den zodoende vind Jenson het alleen maar intressanter worden ( ik moest er ook stiekem een beetje om lachen :oeps: ) nou afijn Jenson gepakt , dus ik zeg tegen die vrouw "misschien moet je maar eens een boek over hondengedrag kopen , want je hond optillen in deze situatie slaat echt nergens op"en ik legde het ze uitgebreid uit, zaten ze me alle3 een partij glazig aan te kijken en het was allemaal niet waar want mijn hond gromde en dat hoort hoe dan ook niet naar een pup van 7 maanden :neenee:
zucht :ugh:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Pino-Powerrr
Actief
Mijn ras(sen): kruising rottweiler

Re: mijn hond vind dat niet leuk

Ongelezen bericht door Pino-Powerrr »

sommige mensen zijn gewoon een beetje kansloos :19:
Afbeelding
Veni Vidi Vici
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Wij pas ook
een mevrouw met een shi-tzu (geloof ik) pup van een maand of 7
Dus Pul en Bik lekker enthausiast. Maar pup zat constant op de arm (was ook niet veel meer gewend volgend mij) en toen ze hem even op de grond zette deed ie 1x Piep en hup meteen weer op de arm en mijn honden wegduwen...

tsja denk ik dan...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zij stond er dichterbij misschien was er toch nog iets meer te zien ( ik zou er niets om durven verwedden wel of niet)
jammer dat het zo liep
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik til Simone ook weleens op als ik het niet vertrouw.
En daar hoeft niemand commentaar op te hebben. MIJN hond en die zal ik toch godverdegodver naar hartelust optillen :pffff:
sja als betreffende hond een teckel was had ik het ook wel begrepen, Jenson lust namelijk wel worst.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik hou ook niet echt van loslopende honden bij mijn aangelijnde honden :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja ze heeft haar hond niet voor niks aan de lijn denk ik.
Kijk kan gebeuren maar snap best dat ze hem op tilt.
Ze vind jou hond misschien reuze eng wand hij gromt.
Kijk zelf doe ik het eigenlijk nooit maar ik snap het best.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Jenson kan ook wel een griezel eerste klas wezen hoor :pffff: :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Jenson is niet gediend van opdringerige pups en gromt dan, snauwt niet, snapt niet , trekt zijn lip niet eens omhoog, overigens is dat basenji eigen. Als je hondentaal niet begrijpt en al helemaal niet weet wat een basenji is snap ik dat een grommetje "eng"" is maar om meteen je hond op te tillen en er meer naar je auto te lopen vind ik ook wel weer een beetje erg overdreven, de hond was trouwens gewoon naar Jenson aan het kwispelen toen de vrouw hem opgetild had , ben benieuwd wat die mensen er van hadden gevonden als Solar hun hond een opvoedkundig lesje had gegeven :engel:
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Idd mss wat overdreven om 'm op te tillen maar ik zie hier ook vaak de andere kant voorbij komen, jij weet wat jouw hond wel of niet doet na gegrom en wat basenji eigen is maar dat weet een ander niet (tot een jaar geleden had ik nog nooit van een basenji gehoord). Toen Izzy nog losliep, rende ze een keer helemaal vrolijk en blij naar een loslopende JR. Die werd prompt op meneer z'n schouders gezet :piew: . Mij kon je toen echt opvegen. Had Izzy geblaft of gegromd naar de JR had ik er toch wel iets meer begrip voor gehad, soms kan je gewoon niet inschatten wat zo'n vreemde hond doet.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ach misschien vond ze het baasje wel eng maar durfde dat niet te zeggen .
dus wilde zo snel mogelijk naar haar auto.
Om dan weg te scheuren.
maar ja haar pup wilde eigenlijk spelen dus zou niet mee lopen
ze had werkelijk geen keus,ze dacht aan het enge kamvuurverhaal van laats :cry:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ik blijf van mening dat als men zich beter verdiept in de taal van de hond dat men ook geweten had dat ze hun hond niet hoefden op te tillen, pup was namelijk helemaal niet bang van Jenson en wilde nog steeds met hem spelen. Mensen moeten hun honden eens leren "lezen" en niet steeds vanuit hun eigen beknopte "mensvisie" naar honden blijven kijken, dan zal er een hoop meer begrepen worden aangaande honden en hun gedrag en zo kunnen honden zich ook beter ontwikkelen onderling.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Podenji schreef:gisteren lekker met het tuig gaan wandelen bij een soort zandafgraving, lopen we terug naar de auto komen er 3 vrouwen aan met een middelgrote jonge hond aan de riem. Jenson was er al heen dus ik was te laat met terugroepen wel niets aan de hand, tot dat de jonge hond wat opdringerig werd dus jenson gromde een klein beetje om zijn grens aan te geven, tilt die ene vrouw direkt haar hond op ( hond is groter dan Jenson ) en roept naar mij "kan je je hond niet bij je houden want hij gromt naar mijn puppy en dat vind mijn pup niet leuk"
:hmmm:
dus ik roep Jenson maar die luistert niet want mevrouw loopt draaiend met haar hond in haar armen terug naar haar auto, den zodoende vind Jenson het alleen maar intressanter worden ( ik moest er ook stiekem een beetje om lachen :oeps: ) nou afijn Jenson gepakt , dus ik zeg tegen die vrouw "misschien moet je maar eens een boek over hondengedrag kopen , want je hond optillen in deze situatie slaat echt nergens op"en ik legde het ze uitgebreid uit, zaten ze me alle3 een partij glazig aan te kijken en het was allemaal niet waar want mijn hond gromde en dat hoort hoe dan ook niet naar een pup van 7 maanden :neenee:
zucht :ugh:
lees ik het goed?
jij kan/wilt je hond niet bij je houden, en nu is die andere eigenaar fout, want die tilt haar pup op???

sorry hoor, maar iedereen heeft het recht zijn/haar eigen hond op te tillen, om welke reden dan ook. dat jou hond daar achteraan gaat, is toch niet hun schuld.

en iemand die dan roept dat ie meer over hondengedrag moet lezen, hoe verzin je het. :roll:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ja je leest het goed, lees je de rest ook even zodat je me wellicht begrijpt?
en dat ze haar hond optilt moet ze hoe dan ook lekker zelf weten hoor :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Opgetild had ik mijn 7 maanden oude pup niet, maar ik was jouw grommende volwassen hond wel uit de weg gegaan en had je vriendelijk verzocht hem bij je te houden.
Dat heeft helemaal niks te maken met honden wel of niet kunnen lezen, meer met voorzichtig zijn en mijn pup geen nare ervaringen te laten opdoen die ik makkelijk had kunnen voorkomen.

Jij kent jouw hond en weet hoe hij reageert, maar dat weet ik als buitenstaander niet uiteraard en dan ben ik toch maar liever wat voorzichtig.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Ja....je hebt er bij dat je denkt....grrrrrrrrr...

Wij liepen met onze Bunker in de stad vorige Zaterdag...(lekker druk) zodat hij kan wennen aan drukte enzo..
Liep er een stel ons tegemoed...en die vrouw was al van afstand aan het lokken naar Bunker...Toen ze op onze hoogte was sprong Bunker er vol jolijt naar toe om gedag te zeggen natuurlijk...en zij maar aaien...toe zei ze "OH !! DE HOND IS BAAS DUS ?? WANT HIJ LOOPT NIET NAAST JE"...ik zeg mevrouw dit is nog een pupje van 14 weken...oooooo zei ze....ik dacht een maand of zeven...flink uit de kluiten gewassen dus..

Ik zou ze met plezier een klap verkopen he....die troela !!! whahahaha....
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ja als een hond al grommend op mijn hond afkomt ja dan snap ik het ook, maar als een hond een grom geeft als terechte correctie geeft nee dan snap ik die paniek niet. Daarbij kan je ook je hond "beschermen" door de "belager"op een andere manier weg te jagen ( en nee niet meteen trappen of slaan )
het is afhankelijk van de situatie, maar in deze situatie snap ik de paniek gewoon niet, pupje was gewoon blij pupje en wilde nog steeds met Jenson spelen die hem enkel corrigeerde voor zn lompe gedrag, maar die mensen hoorden een grom, keken verder nergens naar en hoppa hond zat al op de arm richting auto. Ik probeerde die mensen duidelijk te maken dat een grom niet persé een aanval of meteen iets heeeeel engs is maar dat snapten ze niet, nou dan vind ik dat ze zich wel eens wat beter mogen inlezen in de taal van de hond, zouden ze de komende jaren nog veel profijt van kunnen hebben.
ik zal het wel nooit begrijpen :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat ze haar pup optilt, tsja.. niet handig, maar zij kent jenson niet en is ervan overtuigd dat jenson gromde dus zal ze haar pup geen rotervaring willen geven misschien?

het maakt eigenlijk niet uit wat ze doet. jij moet je hond onder controle hebben en zorgen dat hij terug te roepen is. als dat niet lukt moet je voorzichtiger zijn met loslaten..

klinkt heel bot, maar dit is precies het advies wat aan iedereen op dit forum gegeven wordt die zijn hond op anderen ongevraagd af laat gaan. jij doet nu niet anders.

als mevrouw helemaal geen hondengedrag gekend had was ze niet zo paniekerig geweest trouwens, dan had ze puppemans losgegooid, want volwassen honden doen pups nooit wat volgens de échte nitwits
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Podenji schreef:ja als een hond al grommend op mijn hond afkomt ja dan snap ik het ook, maar

als een hond een grom geeft als terechte correctie geeft

nee dan snap ik die paniek niet. Daarbij kan je ook je hond "beschermen" door de "belager"op een andere manier weg te jagen ( en nee niet meteen trappen of slaan )
het is afhankelijk van de situatie, maar in deze situatie snap ik de paniek gewoon niet, pupje was gewoon blij pupje en wilde nog steeds met Jenson spelen die hem enkel corrigeerde voor zn lompe gedrag, maar die mensen hoorden een grom, keken verder nergens naar en hoppa hond zat al op de arm richting auto. Ik probeerde die mensen duidelijk te maken dat een grom niet persé een aanval of meteen iets heeeeel engs is maar dat snapten ze niet, nou dan vind ik dat ze zich wel eens wat beter mogen inlezen in de taal van de hond, zouden ze de komende jaren nog veel profijt van kunnen hebben.
ik zal het wel nooit begrijpen :wink:

de andere hond zit aan de lijn, hoe in godsnaam kan dat een terechte correctie zijn? jouw hond zoekt die andere op die geen kant op kan door het touwtje om zijn nek en dan een terechte correctie? nee, dat denk ik niet hoor
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik begrijp beiden partijen eigenlijk wel. Jij weet hoe je hond reageert met pups en ziet het een en ander gebeuren maar weet dat het niet uit de hand gaat lopen. Ik heb ook zo'n reu hier rond lopen. Hij is niet gedient van pups. Hij zal ze niet verbouwen maar wel met zijn staart in de krul en dominante houding laten weten dat hij de enige grote baas is. Dat gaat ook in combinatie met een hoop geluid. Ik weet dat hij niets doet. Hij heeft al heel wat puppen op die manier opgevoed zeg maar. En zodra ze een jaar geweest zijn, is hij helemaal de man en in voor een heerlijk spelletje.

Maar de andere partij ziet alleen maar een hond die gromt naar de pup. Die zien niet wat jij en ik weten. Ik laat hem dan ook nooit zomaar bij een vreemde pup. Niet omdat hij wat doet maar vanwege de eigenaar die er achter staat en die zeer waarschijnlijk niet zit te wachten op mijn reu die de pup even laat weten waar hij of zij staat.

De gemiddelde hondeneigenaar gaat nou eenmaal in de stress zodra er een geluidje uit een hond komt. Dit kan komen door onwetendheid maar ook door negatieve ervaringen.

Ik ben op zich ook niet van de op til maar mijn bijna 6 maanden oude patter til ik toch echt op als er bepaalde honden aan komen en draai vervolgens weg. Puur omdat ik niet weet wat die honden doen. Ik laat haar alleen bij honden waarvan ik weet hoe ze reageren. Dit om haar positieve ervaringen mee te geven en om geen patter in puzzelstukjes bij elkaar te hoeven rapen. Ik bepaal waar en met wie ze speelt.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Poedel Japie gaat ook wel eens omhoog hoor. Als ik twijfel aan een hond of als een hond te wild op ons afkomt. Die blinde kip ziet niets en van mij hoeft ie niet omver te worden gelopen, schrikt ie zich de pleuris van. Verder mag hij kennis maken met alle honden, maar ik pas wel altijd op. Hij is klein, blind, kwetsbaar en hij staart met wijdopen ogen alle honden aan.... :mrgreen: Lichaamstaal is hij niet zo goed in en daarbij weet hij toch niet wanneer er iets voor hem staat.

Laafje redt zich met de meeste honden wel. Als ze straks los kan, maak ik me helemaal geen zorgen meer, want Laaf rent als een gazelle.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
de andere hond zit aan de lijn, hoe in godsnaam kan dat een terechte correctie zijn? jouw hond zoekt die andere op die geen kant op kan door het touwtje om zijn nek en dan een terechte correctie? nee, dat denk ik niet hoor
hij zat niet aan een korte lijn ofwel touwtje om de nek, maar aan de flex , Jenson snuffelde en hij sprong op Jenson omdat hij direkt wilde spelen, jenson schrok en gromde eventjes waarop mevrouw haar hond meteen optilde.
dat het hondje daar niet losliep was vanwege angst dat hij het naastgelegen maisveld in zou lopen, ik heb trouwens heel normaal met die mensen gesproken hoor na die tijd, waardoor ik dus weet dat ze hem puur optilden omdat ze een grom hoorden en niet om een andere reden tevens werd duidelijk dat ze echt geen kaas hadden gegeten van het fenomeen hond, ik snap dus wel dat ze het deden omdat ze niet beter weten, het was ook meer een advies van mijn kant , dat ik normaal tegen hun zei en niet op viswijfmodus oid :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dogo4ever schreef:Ik begrijp beiden partijen eigenlijk wel. Jij weet hoe je hond reageert met pups en ziet het een en ander gebeuren maar weet dat het niet uit de hand gaat lopen. Ik heb ook zo'n reu hier rond lopen. Hij is niet gedient van pups. Hij zal ze niet verbouwen maar wel met zijn staart in de krul en dominante houding laten weten dat hij de enige grote baas is. Dat gaat ook in combinatie met een hoop geluid. Ik weet dat hij niets doet. Hij heeft al heel wat puppen op die manier opgevoed zeg maar. En zodra ze een jaar geweest zijn, is hij helemaal de man en in voor een heerlijk spelletje.

Maar de andere partij ziet alleen maar een hond die gromt naar de pup. Die zien niet wat jij en ik weten. Ik laat hem dan ook nooit zomaar bij een vreemde pup. Niet omdat hij wat doet maar vanwege de eigenaar die er achter staat en die zeer waarschijnlijk niet zit te wachten op mijn reu die de pup even laat weten waar hij of zij staat.

De gemiddelde hondeneigenaar gaat nou eenmaal in de stress zodra er een geluidje uit een hond komt. Dit kan komen door onwetendheid maar ook door negatieve ervaringen.

Ik ben op zich ook niet van de op til maar mijn bijna 6 maanden oude patter til ik toch echt op als er bepaalde honden aan komen en draai vervolgens weg. Puur omdat ik niet weet wat die honden doen. Ik laat haar alleen bij honden waarvan ik weet hoe ze reageren. Dit om haar positieve ervaringen mee te geven en om geen patter in puzzelstukjes bij elkaar te hoeven rapen. Ik bepaal waar en met wie ze speelt.
is helemaal waar!
ik pretendeer trouwens ook niet dat ik het altijd maar goed doe of goed inschat hoor, van beide kanten niet trouwens :lol1:
M@scha
Zeer actief

ìk kan me jou ook niet inviswijfmodus voorstellen :engel:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Als ik hier met een pup had gelopen en er had opeens een loslopende "corrigerende" grommende Basenji bij gestaan had ie kunnen rekenen op een tikkie terug.
Opflikkeren.
En dan hoef ik er helemaal geen lezing bij over hondentaal :roll: . Je houdt die grommerd gewoon lekker bij je. :ok:
mowah ik schat jou wel wat hoger in betreft het lezen van honden eigenlijk en zal het van de situatie afhankelijk zijn of je de andere hond inderdaad een tik geeft. Of ik schat jou nu verkeerd in dat kan natuurlijk ook, ook jij bent niet perfect :lol1:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ìk kan me jou ook niet inviswijfmodus voorstellen :engel:
he verdorie, echt niet?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik provoceer graag, wat jammer dat je er nou niet vol tegenin gaat ;-)
sorry, overnieuw dan maar? :lol1:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Nee, je hebt nu je kans gehad en die danig verkeken :pffff:
dan toch lekker niet joh :tong: :pffff:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Als een loslopende hond naar mijn aangelijnde hond kom en gaat vervolgens grommen, tja ik zou niet blij zijn. Ook al stond mijn aangelijnde hond de jouwe uit te dagen, ik heb hem niet voor niets aan de riem.
Dat ze hem optilt, zou ik ook niet doen. Echter weet je niet de reden van het hoe en waarom
Perry en Noah

Afbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Ik zou als ik jou was gewoon voortaan Jenson aan de lijn houden aangezien je hem niet voldoende onder appèl hebt, kan hij ook niet naar andere honden grommen en hoeft een ander zijn/haar hond niet uit voorzorg op te tillen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”