Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench met tijdslot

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: bench met tijdslot

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

dommeltje schreef:mensen dit is mijn laatste post hoor, ik word hier niet beter van en hulp krijg ik zeker niet.
mijn hond( en alle honden in het algemeen) zijn geen porseleinen tere babytjes zoals jullie ze hier zien, ik voel me niet schuldig dat ze alleen is, op een dag als vandaag zaterdag, ben ik om 8.00 een uur gaan wandelen,ga ik zo boodschappen doen, verder thuis wat opruimen en bezig zijn heel de dag in en rond het huis, en wat doet de hond, die speelt wat met ze bal slaapt paar uur eet nog wat speelt nog wat enzovoort, smiddags nog wel wat wandelen maar waarom heeft die hond me nodig die onderhoudt haar eigen wel, die kijkt letterlijk niet naar me om.
Waarom heb je die hond dan?

Misschien had je je voor aankoop even kunnen verdiepen in het wezen hond. Iets met roedeldier enzo. Geen eenzame opsluiting dus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

dagmar88 schreef:
StormenRoxy schreef:dat je hond alleen op zichzelf gericht is betekend dat jij er toch geen aandacht aan besteed...

dat je je hond veel alleen laat moet je zelf weten.. maar je moet er wel wat mee doen..

die van mij zitten ook 24 tot 32 u per week alleen....
En jij vind die 24-32 uur per week waarschijnlijk al lang; maar als je even de werkuren van meneer, de tijd dat hij slaapt en 's avonds de hort op is bij elkaar optelt, blijkt dat zijn hond net zo lang met hem samen en buiten de bench is als dat jouw hondjes alleen moeten blijven...
ik vind het vreselijk... ik haat het.. en wilde dat ik minder kon werken.. maar helaas gaat dat nu nog niet..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

StormenRoxy schreef:
dagmar88 schreef:
StormenRoxy schreef:dat je hond alleen op zichzelf gericht is betekend dat jij er toch geen aandacht aan besteed...

dat je je hond veel alleen laat moet je zelf weten.. maar je moet er wel wat mee doen..

die van mij zitten ook 24 tot 32 u per week alleen....
En jij vind die 24-32 uur per week waarschijnlijk al lang; maar als je even de werkuren van meneer, de tijd dat hij slaapt en 's avonds de hort op is bij elkaar optelt, blijkt dat zijn hond net zo lang met hem samen en buiten de bench is als dat jouw hondjes alleen moeten blijven...
ik vind het vreselijk... ik haat het.. en wilde dat ik minder kon werken.. maar helaas gaat dat nu nog niet..
Mens, voel je niet zo schuldig, je doet toch gewoon wat kan?

Mijn stel zit max. 32,5 uur per week alleen. Ik zou ook willen dat het minder was, maar
er moet wel iets van brood op de plank. Maar ik heb niet de indruk dat ze er problemen mee hebben. Als ik thuiskom vliegt Lilo van de bank om mijn sloffen te apporteren en Jack rekt zich nog effe lekker uit, en dan gaan we meteen lekker wandelen. Ze hoeven niet meteen op de hoek van de straat heel nodig te piesen en te poepen, dat komt wel halverwege de wandeling.

Als ik 's avonds ook ergens heen moet, zorg ik wel dat ik eerder thuis ben, dan doen we nog een extra rondje of een half uurtje 'trainen' zodat ze lekker moe zijn en dankunnen ze met de tv op de achtergrond ook wel een paar uurtjes extra alleen.

Als ze 12 uur per dag alleen zouden moeten zijn zou ik ze herplaatsen. Want dat is geen leuk hondenleven meer.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

nee heb oook niet het idee dat ze het hier echt erg vinden...
ze zitten hier vaak buiten in een tuin speciaal voor hun met tegels... en zand om in te graven..
dus ze vermaken zich wel...

vind het alleen rot als het regent dan moeten ze binnen zitten... maar goed een kong met kaas en ze zijn gelukkig...

en ze zijn altijd zo heerlijk blij als je thuiskomt.. alsof je jaren bent weggeweest... :lol1:

maar toch voel je je wel rot.. vooral als je op je vrije dag nog ff iets moet doen waardoor je toch een paar uur de deur uit moet...
want ik denk het altijd maar zo mijn vrije dag is ook hun vrije dag..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
dommeltje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): mechelse herder

Ongelezen bericht door dommeltje »

mensen tog nog een reactie van mij omdat de helft hier helemaal niet kan lezen, of leest wat ze zelf willen zien.
1.op dit moment heb ik helemaal geen bench, daarom kwam ik hier om te vragen of dat er is.
2.heb ik al gemeld dat ze binnen zit tot uur of 11 dan komt er iemand langs voor een uur wandelen, rennen, ravotte enzo.
3.als ik om 4 a 5 uur thuis kom, zoals de gemiddelde werkende persoon dan heb ik nog een hele avond om aan me hond te besteden, wat ook gebeurt, ik zeg wel bij ik ga wandelen maar oke ik zal het preciezer ofschrijven, ik wandel door de polder, dommel rent snuffelt kruipt rolt door het gras enzovoort. ik laat haar nog zit en blijf op afstand dingen doen verstop een bal enzovoort.
4.ik slaap maar 6u per nacht dus ik heb een lange avond net als de meeste mensen.
5.ja ik ga savonds wel eens weg ook niet elke dag ze krijgt dan van alles en nog wat dus zo zielig vind ik ze niet.
6.nee ik voel me niet schuldig dat ze lang alleen is omdat er zowieso al iemand langs komt om met haar te spelen
7.nee ik vind me zelf niet stoer vanwege het soort hond
8.als ze zich overdag zou vervelen kan ik me nog enigzins voorstellen, maar smorgens tussen 4 en 7 toen ze nog buiten kon de boel bij elkaar blaffe dat lijkt mij echt geen verveling zoals hier word gezegt maar dat moet iets anders aan de hand zijn.
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

dommeltje schreef:mensen tog nog een reactie van mij omdat de helft hier helemaal niet kan lezen, of leest wat ze zelf willen zien.
1.op dit moment heb ik helemaal geen bench, daarom kwam ik hier om te vragen of dat er is.
2.heb ik al gemeld dat ze binnen zit tot uur of 11 dan komt er iemand langs voor een uur wandelen, rennen, ravotte enzo.
3.als ik om 4 a 5 uur thuis kom, zoals de gemiddelde werkende persoon dan heb ik nog een hele avond om aan me hond te besteden, wat ook gebeurt, ik zeg wel bij ik ga wandelen maar oke ik zal het preciezer ofschrijven, ik wandel door de polder, dommel rent snuffelt kruipt rolt door het gras enzovoort. ik laat haar nog zit en blijf op afstand dingen doen verstop een bal enzovoort.
4.ik slaap maar 6u per nacht dus ik heb een lange avond net als de meeste mensen.
5.ja ik ga savonds wel eens weg ook niet elke dag ze krijgt dan van alles en nog wat dus zo zielig vind ik ze niet.
6.nee ik voel me niet schuldig dat ze lang alleen is omdat er zowieso al iemand langs komt om met haar te spelen
8.als ze zich overdag zou vervelen kan ik me nog enigzins voorstellen, maar smorgens tussen 4 en 7 toen ze nog buiten kon de boel bij elkaar blaffe dat lijkt mij echt geen verveling zoals hier word gezegt maar dat moet iets anders aan de hand zijn.

*zucht*
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

dommeltje schreef:mensen tog nog een reactie van mij omdat de helft hier helemaal niet kan lezen, of leest wat ze zelf willen zien.

ik zou zelf ook de schuld blijven leggen dat anderen niet goed lezen en dat ik zelf alles perfect begrepen heb wat hier gezegd wordt... *zucht* sommige mensen hebben echt een plaat voor de kop! Arme hond die moet het maar met zijn baasje doen en heeft geen keuze.... :cry:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Gelukkig heb je toch nog iemand kunnen regelen die rond 11 uur even met je hond komt spelen en haar daarna naar buiten laat. Het blijft een feit dat je lange dagen weg bent en dat je in verhouding weining met je hond onderneemt. Je beschijft dat je tijdens de wandelingen wel een beetje met de hond speelt, gelukkig maar :roll: maar het is toch in mijn ogen allemaal erg weining voor een mechelaar.
Jammer dat je zo weining verantwoordelijk neemt voor je eigen keuzes, ik krijg het gevoel dat je erg weinig inspanning van jezelf verlangt in de relatie met je hond. Soms kun je een situatie niet zomaar veranderen maar een beetje onvrede of schuldgevoelens kan wel een begin zijn van jezelf willen veranderen :wink: Alle kritiek buiten jezelf plaatsen is wel héél makkelijk. Een hond hebben is geen recht hoor! :pffff:
Misschien vind je het leuk om met je hond te gaan sporten bij een hondenschool, behendigheid of gehoorzaamheid, speuren etc Dan ben je lekker samen bezig met je hond waardoor je ook een betere band krijgt met je hond, je hond heeft dan meer uitdaging in zijn leven waardoor het lange alleen zijn een beetje gecomposeerd word.

Ik wens je veel wijsheid.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

dommeltje schreef:mensen dit is mijn laatste post hoor, ik word hier niet beter van en hulp krijg ik zeker niet.
mijn hond( en alle honden in het algemeen) zijn geen porseleinen tere babytjes zoals jullie ze hier zien, ik voel me niet schuldig dat ze alleen is, op een dag als vandaag zaterdag, ben ik om 8.00 een uur gaan wandelen,ga ik zo boodschappen doen, verder thuis wat opruimen en bezig zijn heel de dag in en rond het huis, en wat doet de hond, die speelt wat met ze bal slaapt paar uur eet nog wat speelt nog wat enzovoort, smiddags nog wel wat wandelen maar waarom heeft die hond me nodig die onderhoudt haar eigen wel, die kijkt letterlijk niet naar me om.
Nee dat snap ik wel, dat ze niet naar je omkijkt. Waarschijnlijk is je band met haar niet echt hecht. Ik lees vooral irritatie in je posten over het feit dat je een oplossing moet zoeken voor het irritante gedrag.
Dat gedrag wordt echter ws. veroorzaakt door de omstandigheden. Een mechelse herder heeft meer nodig dan in een tuin en in een bench zitten en jij kunt haar dat niet geven en volgens mij wil je dat ook niet. Daar is niks mis mee trouwens. Als je dat maar wel herkent en er wat mee doet.
Nee, ik ken geen benches met een tijdslot. De oplossing heb je nu al in ieder geval voor de overlast. Maar je hond zit evengoed nog steeds minimaal 12 uur per dag allen.
Misschien slaapt ze juist wel als je er bent omdat ze dan de regie even uit handen kan geven. Voor de rest is ze misschien wel gewoon bezig de toko tot vervelens toe te verdedigen. Dat weet ik niet zeker natuurlijk, maar is een mogelijkheid.
Ik zou een oplossing zoeken waarbij de hond niet de hele dag alleen is en zeker geen 5 dagen in de week. Dus mee met een uitlaatservice, kennissen die 2 x per dag een uur met haar willen wandelen, zoiets.
Ben het met je eens dat honden geen tere wezentjes zijn. Maar het zijn wel wezens waar wij verantwoordelijk voor zijn. Daarom moeten we ons best doen hen een leuk leven te geven. En daar hoort minimaal 12 uur per dag gevangenschap niet bij. kan ze zowieso niet gewoon los in huis?
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

even per punt terug reageren :wink:
1, nee niet goed gelezen blijkbaar want ik dacht dat ze in de bench zat. Ik begrijp je keuze voor een bench in deze dan ook niet helemaal? Want als ze gewoon los binnen kan dat zou er eigen een tijdklok op de deur moeten komen en niet op een bench toch?
2 zou die persoon ook nog 's middags om 2 uur kunnen? Dan zou het voor mij al een heel eind genoeg zijn, zeker als ze ook nog 2 x per week mee zou kunnen met een uitlaatservice ofzo.
3klinkt goed
4klinkt ook goed, voor de hond dan :wink:
5een hond vind "van alles en nog wat krijgen" niet boeiend. Die is veel liever bij jou. Ik begrijp dat je wel eens weg moet. Maar probeer er dan vooral voor te zorgen dat ze overdag meer afleiding heeft gehad en goed moe is.
6 zie punt 2
7gelukkig maar
8misschien geen verveleing, kan vele andere oorzaken hebben. Feit is dat ze er mee aangeeft dat er wat is. Aan jou daarop te reageren. Dat heb je nu gedaan. Verder dus inderdaad zorgen dat ze minder alleen is.
Zou mijn manier van honden houden niet zijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Als ze haar natje en droogje krijgt en voldoende beweging al is dat dan niet door jou dan zie ik het probleem niet. Je krijgt dan zelf mogelijk een minder sterke band met je hond dan wanneer je er meer tijd voor had, maar je kunt niet alles hebben. Als deze manier voor jou goed is dan is dat prima.
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

:denken: :denken: staat hier nog wat??? ik kan niet lezen.
1 ding kon ik wel lezen en ook nog begrijpen.

dat diegene die dit topic opende niet meer zou reageren, en zou gaan wieberen van dit forum.

maar diegene geeft ook geen antwoorden op mijn vragen dus zal ze die ook wel niet begrijpen omdat ze niet kan lezen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dommeltje schreef: maar dat moet iets anders aan de hand zijn.
dat je niet ziet dat een pure werkhond als een mechelaar meer nodig heeft dan dit kleine beetje....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Hondenforum op z'n kleinst weer.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

bennie schreef:Hondenforum op z'n kleinst weer.
Want?
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

flamme schreef:
bennie schreef:Hondenforum op z'n kleinst weer.
Want?
1+1=2, rekenen doe je maar zelf.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

hoezo, je hebt de uitkomst er al staan :mrgreen:

Maar mijn "want?" was serieus hoor.

Buiten de reacties van saskia en siem, want die vind ik ook een beetje kort door de bocht, zie ik geen kleinerende of niet ter zake doende reacties. Maar misschien mis ik iets. Daarom vroeg ik het.

Als je het verder niet toe wilt lichten had je het ook niet hoeven schrijven want met een loze opmerking kan niemand wat.
xsharingx
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising chihuahua. teckel

Ongelezen bericht door xsharingx »

Ik hoor een aantal mensen erover dat de persoon in deze kwestie niet voor een mechelse herder (werkhond) had moeten kiezen. Welke hond houd er dan wel van lang alleen te zijn?!

Ik zit in de ziektewet en ben dus eigenlijk altijd thuis, en als ik weg ga gaat Axl bijna altijd mee. Toch als ik ergens heen moet waar Axl absoluut niet mee kan, gaan af en toe mijn gedachten naar Axl.

Ik heb zelf in de situatie gezeten van een verbroken relatie (we waren samenwonend), dit was heel zwaar, en ook niet altijd fijn voor mijn hond. Het was heel moeilijk om huisvesting te vinden, en ik moest het ook nog kunnen betalen. Dus ik moest meer gaan werken, het brak me op om elke keer in de pauzes terug naar huis te fietsen ( al deed ik het met liefde voor haar). Opzich vind ik dat ze zich heel goed aanpaste aan de situatie, maar ik merkte dat ze er niet helemaal blij mee was. Ik heb besloten haar naar een asiel te brengen, met al haar spulletjes. Dit is nu ongeveer 4 jaar geleden... ik mis haar zo erg.... :cry:
Maar ze verdiend gewoon meer aandacht en rennen en spelen, en niet wachten tot het baasje thuis is. Ik zal natuurlijk nooit weten hoe ze zich echt voelde in deze situatie, maar ik denk dat ik wel de beste keuze heb gemaakt, voor haar welzijn!

Afbeelding

Sorry voor dit verhaal, maar ik hoop eigenlijk dat deze hond ook gewoon een 2e kans bij een goed gezin krijgt... die wel meer tijd voor de hond heeft. Hoe verdomd *%@^+ het ook is om afscheid te nemen!
Liefs.

Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

xsharingx schreef: Ik heb besloten haar naar een asiel te brengen, met al haar spulletjes.
Je had natuurlijk ook zelf kunnen herplaatsen en de nieuwe baasjes selecteren. Dat was een veel betere optie geweest.
xsharingx
Zeer actief

Inc schreef:
xsharingx schreef: Ik heb besloten haar naar een asiel te brengen, met al haar spulletjes.
Je had natuurlijk ook zelf kunnen herplaatsen en de nieuwe baasjes selecteren. Dat was een veel betere optie geweest.
Ja, en dat heb ik natuurlijk geprobeerd. Dit is niet gelukt.
Maar ik vroeg niet of ik iets fout of goed had gedaan, ik kan er niets meer aan veranderen, voor mijn gevoel heb ik het beste gedaan wat ik kon.
Ik denk dat deze persoon dat ook doet. Misschien niet op de manier die de meeste van hier willen zien, maar ik heb zelfs het woord dierenmishandeling voorbij zien komen. Ik vind dat iets TE, zeker als deze persoon er nog mee bezig is dingen te verbeteren.
Ik wil alleen meer zeggen doe je best, maak het leven zo aangenaam mogelijk voor jezelf en voor de hond. En lukt dit niet is er misschien een ander gezinnetje die voor de hond kan zorgen.
Liefs.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

xsharingx schreef:Ik hoor een aantal mensen erover dat de persoon in deze kwestie niet voor een mechelse herder (werkhond) had moeten kiezen. Welke hond houd er dan wel van lang alleen te zijn?!
Het gaat er om dat dit werkhonden zijn, die MOETEN heel veel beweging hebben, MOETEN hun energie dagelijks kwijt... anders heb je ongeleide projectielen waar de asiels al vol mee zitten. Dit in tegenstelling tot sommige andere rassen die met minder beweging af kunnen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
xsharingx
Zeer actief

malinois schreef:
xsharingx schreef:Ik hoor een aantal mensen erover dat de persoon in deze kwestie niet voor een mechelse herder (werkhond) had moeten kiezen. Welke hond houd er dan wel van lang alleen te zijn?!
Het gaat er om dat dit werkhonden zijn, die MOETEN heel veel beweging hebben, MOETEN hun energie dagelijks kwijt... anders heb je ongeleide projectielen waar de asiels al vol mee zitten. Dit in tegenstelling tot sommige andere rassen die met minder beweging af kunnen.
Ja, dat is idd helemaal waar. Zo'n hond moet gewoon of met het baasje ergens naar toe of misschien met de hondenuitlaat dienst mee. Ik heb op een honden uitlaat dienst gewerkt... op de heen weg allemaal druk blaffen... "yeah, we mogen uit"... en op de terug weg geen kik meer :)
Niets mooiers dan een roedel honden zien spelen... waarom is dit eigenlijk geen optie voor de herder van deze persoon?!(of heb ik daar overheen gelezen?) Zou het voor de hond al een stuk draaglijker maken!
Liefs.

Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Dit soort werkdagen is voor geen enkele hond te doen. Maar een Mechelaar is een werkhond, die moet aan het werk. En wandelen is geen werk. Een kluifje is geen werk. Zit en Af (jemig!! Variatie?? Uitdaging ??) is geen werk.

Dan nog even, mijn honden zijn vier dagen in de week alleen thuis. Niet leuk, als het anders kon zou ik het doen. Maar ... dan gaan we 's morgens eerst ofwel een uur fietsen, ofwel een uur hardlopen (ik ook moe). 's avonds is voor de honden, dus gaan we elke avond naar training. Ik doe niet aan feestjes door de week, tenzij iemand anders mijn jongens op wil halen (en dat vraag ik eigenlijk alleen maar als het belangrijk is). Als er geen training is (zomervakantie, winterstop, gelukkig maar ong 6 weken per jaar), dan moet er dus 's avonds na het eten nog een keer een eind gelopen worden. Met een eind bedoel ik 1,5 uur of meer. Eens in de week een uitlaatdienst. Weekend ga ik 's avonds nog wel eens weg, maar dan is het overdag voor de jongens. Tuurlijk, als ik heel veel meer geld ga verdienen ga ik acuut nog een dag minder werken. Maar goed, het is niet anders. Ze schikken zich, doen niet vervelend. En toch voel ik me nog wel eens schuldig.

Ik schreef al eerder, hoe zit het met de plannen voor een trainer? Permanente oplossing zoeken lijkt me veel verstandiger. Overigens wordt een Mechelse Herder ook niet blij van herplaatsing. Maar in dit geval zou ik het overwegen.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

malinois schreef:
dommeltje schreef: maar dat moet iets anders aan de hand zijn.
dat je niet ziet dat een pure werkhond als een mechelaar meer nodig heeft dan dit kleine beetje....

Sluit me hierbij aan.

Zoals ik al eerder zij heb ik ook de fout gemaakt ja ook met een Mechel en hoe klote het ook is de keus gemaakt om hem wel te herplaatsen.
Je zegt zelf al dat de hond niet naar jou omkijkt hier had ik hetzelfde, heb ook nog een mechelteef en ja die kijkt zeer zeker wel naar me om als het aan haar ligt gaat ze zelfs met me mee naar de wc..
Mijn mening maar je bent gewoon puur egoistisch bezig, want jij wil en moet en zal een hond hebben maar weet niet eens wat een hond nodig heeft!!
Neem een kat ofzo die kan er tenminste wel tegen en die kan je ook rusitg buiten laten zonder dat je buren er last van hebben!!
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”