Sinds afgelopen week vrijdag is zijn ontlasting slecht: Afwisselend brei, veel slijm en onverteerd in wisselende samenstellingen. Er zitten echter ook goede drollen bij.
In eerste instantie dacht mn moeder dat hij wat verkeerds gegeten had. Hij eet namelijk werkelijk alles wat los en vast zit... Mag niet natuurlijk maar een pup moet toch ook kunnen snuffelen, rennen en spelen buiten.
Het lijkt telkens beter te gaan, maar dan met name 's avonds / 's nachts begint het weer... Hij is wel levendig, zeer speels :N:
Dinsdag is mn moeder voordat ze wegging met hem naar de dierenarts geweest. Poep is onderzocht en niks gevonden.
nu is hij sinds dinsdagavond bij mij en nog steeds telkens weer diarree.
Wat kan het toch zijn? Ik ben vannacht weer begonnen met poep verzamelen, vorige onderzoek was maar van 1 nacht diarree. Dierenarts denkt dat het wellicht toch giardia is omdat dat hier heerst. Met dierenarts afgesproken dat ik de poep morgen langs breng. Is geen volle 3 dagen maar het weekend zit er tussen helaas.
Als het nu morgen toch geen giardia is, hoe groot is de kans dat het toch giardia is? Toch maar voor 3 dagen ontlasting verzamelen gaan dan?
Kan het ook een voedselallergie zijn? Hij kreeg brokken afgewisseld met vers diepvries. Sinds eerste diarree vrijdag krijgt hij volledig carnibest. 3 soorten, maar soort maakt niet uit voor de diarree. Zit wel rijst in alledrie? Voorheen had hij echter keurige ontlasting op vers. Nu stinkt het verschrikkelijk. Ik vind hem zelf ook stinken.
Hij krijgt wel beetje brokjes (Hills) nog als beloning. Dierenarts begon al over licht verteerbaar voer van hun. Maar ja, liever iets vers natuurlijk! Is er misschien een 'veiliger' alternatief voor beloningsbrokje dan Hills?

TARAK