Ik groet ze loop voorbij.. Juffrouw.. zijn dat echte duitse herders..?
"net een wolf" werd er over Bluf gezegd..."en jij bent ook bijna een duitse dame"(wat die hele oude meneer daarmee bedoelde wilde ik niet weten.. hoop niet dat hij mij linkt aan een arisch ras) die onderwijl maar was gaan zitten en mij maar aan bleef kijken wanneer ik haar gevonden flesje weer een schop zou geven.. Finn ging eens even kijken met wie ik stond te praten en nam de boel in ogenschouw
Die ene meneer had altijd duitse herders gehad zei hij, zo zijn ze goed he.. die mooie rechte ruggen..
Was een grappig praatje en ineens ging mij een lichtje branden omdat mijn vader en moeder het wel eens over een man hadden gehad die altijd duitse herders had gehad.. ik vroeg hem dus zijn naam.. toevallig dezelfde achternaam als mij.. maar goed dat is niet zo moeilijk in Katwijk
Hij slikte nog net "van wie ben jai d'r ien dan" in...
Ma bleek vorige week een praatje met hem te zijn aangegaan en had verteld over me, ik moest zo lachen.. klein wereldje zei ik nog..
En met een "het zijn prachtige beesten" ben ik vrolijk en met een leuk gevoel verder gelopen