Ik denk dat ik heel goed weet wat handig is en wat niet, maar soms kan ik heel erg twijfelen....
Vooropgesteld; ik weet niet hoe Guinnie reageert op een heel jonge pup en DAT moet ik eerst uitzoeken. Als ze een keer snauwt vind ik dat best, mocht ze in de aanval blijken te gaan, dat vind ik minder.
Wij hadden besloten "geen hond/pup erbij zolang Guinnie bij ons is".. met het volgende in gedachten:
Manlief werkt fulltime, ik parttime. Als Guinnie zorg nodig gaat hebben (en dus meer tijd gaat kosten) wil ik die tijd - aandacht voor haar kunnen hebben. Een pup vraagt terecht ook tijd en aandacht... gaat dat samen?? Met pup wil ik toch minimaal 1 jaar naar (pup en gevorderden) gehoorzaamheidscurssen.. daarna naar sport/spel.
We gaan uit van "collie-pup"
Uit sportieve Engelse lijnen of bijv uit Klassieke lijnen; ik wil graag met ook die hond (als ze daar zin in heeft) behendigheid kunnen doen (recreatief) of andere hondensport. Er zal dus goed op lijnen worden gelet en "beweeglijkheid" van de collie. Liefst een hond uit lijnen zodanig dat de verwachting is dat die hond dat leuk gaat vinden en lichamelijk in staat is dat te doen.
Maar, ineens ga ik toch weer twijfelen... zou Guinnie niet juist nog wat opleven door een collie erbij? Zou het dus niet juist GOED zijn nu een pup te nemen.
Als Guinnie nog 3 jaar "meegaat"
Er mag natuurlijk lekker argumenten voor- en tegen worden genoemd, maar mijn doel is nu juist om argumenten te horen!! Waarom "nu" een pup, waarom juist niet, waarom juist wel, waarom juist wachten of helemaal niet. Ik wil graag wat meningen tegenover elkaar zetten.
Kortom: zeg maar 's wat......
En als je dan toch reageert
Dan de vraag "reu of teef"...
Merlijn kan slecht met andere reuen. Met Tristan ging goed, omdat die er als pup bij kwam natuurlijk. De overweging "nog een reu" zie ik niet zo ;-( dus ik denk "teefje dan"...
Zouden de heren dan onderling meer ruzie gaan krijgen?
Tijdens loopsheid van mevrouw kan ik eea scheiden (fysiek, kan dan niet bij elkaar) .. maar wat als de heren dan gaan janken?
Wil je hierover ook je licht laten schijnen? Arguemten voor en tegen wil ik graag naast elkaar zetten.
Suzanne