S@ndr@ schreef:Ik zal altijd tegen muilkorven blijven
Dat is een aparte discussie maar als deze hond dus gemuilkorft was geweest was er niets aan de hand geweest. Dus ik vind het tegen muilkorven zijn eigenlijk niet kunnen als je hond dit doet. Want hoe kan je als eigenaar van een hond die andere hond sloopt nu tegen een muilkorf zijn? Betekent dat dat anderen daar onder moeten lijden omdat jij iets principieel niet wil doen?
Niet dat jij een hond hebt die een muilkorf nodig heeft verder, maar als je die wel had en hij had al 1 of 2 keer bijna een hond gesloopt, was je dan nog steeds tegen muilkorven?

Je kan toch zelf als baas het heft in handen nemen en je hond beletten dat zelf te doen met een muilkorf? Het is vrijwel altijd onterecht als er een hond gesloopt wordt door een pitbull. Dan neem je met een sloper maar het risico dat hij zelf een keer gepakt wordt ivm zijn gedrag. Ik vond en vind verplicht muilkorven helemaal geen verkeerd idee. Er lopen zoveel honden met muilkorven en die kunnen dus allemaal niks meer doen. Heerlijk idee aangezien ik en mijn honden zo dus veel lekkerder kunnen wandelen. Ik zie dus het probleem van muilkorven niet zo. Zeker niet bij zeer agressieve pitbulls. In London waar ik regelmatig kom is het de normaalste zaak van de wereld om je pitbull te muilkorven. Zelfs de stoerste lui lopen met hun honden gemuilkorft. In Amsterdam liepen er ook heel veel. Rotties, kruisingen en nog veel meer rassen netjes gemuilkorft waardoor iedereen weer gerust op straat kon komen. Ik heb zelfs een keer de politie gebeld en een gedragstest voorgesteld bij een hond die een andere hond doodgebeten had. Ik dacht dat hij dan tenminste muilkorf-plicht zou krijgen zodat ik ook weer normaal de straat op zou kunnen. Die hond beet elke hond dood en de baas kon hem niet houden. Ging je de hond van de andere honden afplukken dan beet hij jou. Helaas is de hond ontkent. Hij zei dat hij van zijn zoon was en die zei weer dat hij van iemand anders was die in het buitenland was. Denk dus dat de hond afgemaakt is. Moet zeggen dat ik dat niet zo heel erg vond

Zo'n baasje, dan maar geen hond. Muilkorfje was ook daar genoeg geweest om de andere hond in leven te laten blijven.
Dit is niet speciaal op jou en zeker niet op je hond gericht, meer op het feit dat je zegt dat je tegen muilkorven bent terwijl dat zo enorm veel leed kan voorkomen. Dat kleine risico neem je dan maar in mijn ogen want anders nemen andere mensen hun honden en zij zelf het risico waar jij zonder muilkorf dus niets tegen wil doen terwijl je eigen hond de agressor zou zijn.