Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rein gewond aanval van Pitbull

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Rein gewond aanval van Pitbull

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Waar ik altijd al die jaren als hondeneigenaar zo bang voor ben, is gisteravond gebeurd. En nou niet in de vechthondrisicovolle stad Den Haag maar in notabene Leeuwarden. En godbetere het in de achertuin van mijn ouders.
Hoe kun je daar je hond nou tegen beschermen :jank: !
De Pitbull woont blijkbaar sinds kort ook op het hofje waar mijn ouders wonen, liep los en kwam de tuin in, om een uur of tien 's avonds. Hij was er plotseling als het licht en had Rein in 1 greep klemvast in zijn strot.
Rein had geen schijn van kans en gilde als een speenvarken, wist bij god niet wat 'm overkwam. De beide baasjes, een meisje en een jongen piepten "losloslos, laat los" maar hadden verder geen flauw benul hoe te handelen. Ik heb ze toegebruld dat zij hun hond moesten pakten, dan pakte ik de mijne en dat ging. Toen de jongen en ik onze respectievelijke honden beet hadden en redelijk steady dus, zei ik het meisje haar breakingstick te pakken. Ze had geen idee wat dat was en zij begonnen hun hond te kelen. Na enkele seconden zag ik dat zijn greep verslapte en hij losliet. Ik stapte richting achterdeur en riep ze hun hond goed vast te houden, wat mislukte, dus bam! daar hing ie weer en schudden-schudden met die arme Rein die compleet over zijn toeren was. Iets wat ik herken aan die keer dat ik getuige was van de aanval van een Pitbull op een Duitse Herder, ook die herder was vreselijk in paniek, ze herkennen gewoon dat dit abnormaal gedrag is gericht op doden. Na dezelfde procedure waarbij we de honden weer beet hadden, heb ik Rein met de Pitbull aan zijn strot versleept richting achterdeur, waar mijn broer stond en net op het moment supreme dat de hond loste kon ik Rein met een enorme zwieper de achterdeur in mikken, niet nadat de Pitbull toch nog kortstonding en voorpoot van Rein tussen zijn kaken kon krijgen.
Ik ben desduivels op deze onnozolaars die zo nodig een ras kiezen dat er in ontmoeting met andere honden alleen op uit is
ze te doden en hem dan los te laten lopen en hem toe te staan andersmans tuin in te komen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Rein gewond aanval van Pitbull

Ongelezen bericht door yamie »

ow wat akelig :jank: :jank:

hoe is het nu met Rein?
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Godskenonne wat een drama, hoe gaat het nu met die arme jongen? En wat gaat er gebeuren met die debielen? Ga je stappen ondernemen?

Ik vind dat je donders koelbloedig hebt gereageerd, ik heb geen idee of ik dat zo zou kunnen :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Jemig, wie laat zo'n hond dan ook los lopen! :devil:
Stelletje onverantwoordelijke mensen!

Hoe is het nu met Rein?
En hebben dat slimme stel verder nog wat gezegd?
Bas Rouge
Zeer actief

Door de lengte van het bericht verspringt de tekst steeds, -irritant-, dus ik tik even verder in een tweede bericht.

De gealarmeerde politie was snel ter plekke, de vrouwelijke eigenaar handelde de zaak af en mijn schoonzus deed dat namens mij. Ik was zo kwaad dat ik onredelijk werd en ik voelde me in staat haar iets aan te doen. Onnozele sukkelaar dat ze d'r is.
Mijn broer en ik zijn met Rein naar de dierenarts gereden. Hij heeft ongehoord veel geluk gehad lijkt het nu. Door zijn dikke vacht en halsband, goede conditie en stevig gestel heeft ie deze aanval redelijk goed doorstaan. Hij heeft een vleeswond boven op zijn voorpoot en op zijn pols is er een wond door en door, godzijdank echter geen pezen geraakt. Hier en daar wat schrammen en vannacht kwam ik toch nog een diepe wond in zijn keelstreek tegen die flink aan het smetten is, die hebben we gisteravond gemist en daar moet ik wel mee terug. Hij is vreselijk aangeslagen en timide en heeft veel pijn aan zijn poot. Hij heeft beroerd geslapen en veel liggen hijgen.

Ik ben er helemaal klaar mee met dit soort eigenaren en hun honden, en eens te meer overtuigd van het feit dat ondanks al het sociaalwenselijke, je mag niet stigmatiserengelul, deze honden zijn NIET NORMAAL, hun vechten is doodgriezelig, ze zijn zo gefocussed en gedreven en weten in een nanoseconde waar ze een hond moeten hebben. De Pitbull heeft uiteraard geen schrammetje, Rein heeft nog nooit een hond verwond, als ie knokt is dat puur ritueel, verwonden is zijn stijl niet, zoals dat een normale hond betaamt.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Ik voel je woede tegenover die onnozelaars, arme arme Rein, geef hem maar een dikke knuffel...

Verder weet ik eigenlijk niet wat ik moet zeggen, ik vind het heel erg :ugh:
Bas Rouge
Zeer actief

kitty2 schreef:Godskenonne wat een drama, hoe gaat het nu met die arme jongen? En wat gaat er gebeuren met die debielen? Ga je stappen ondernemen?

Ik vind dat je donders koelbloedig hebt gereageerd, ik heb geen idee of ik dat zo zou kunnen :ok:
Dank je wel, mijn broer stond ook versteld van mijn handelingen en kracht maar ja, het is mijn hond die kapot getrokken wordt, dat ga ik althans niet lijdzaam laten gebeuren.

Hoewel de agenten er snel waren en begripvol (al heb ik er niet alles van meekregen, ik stond te trillen van woede en frutratie en moest 't echt uit handen geven) gaven ze wel aan dat ze er niets mee konden. Daar ben ik het niet mee eens maar heb even andere prioriteiten maar ik ga zeker nog aangifte doen van deze attack uit het niets en via de hofjesvereniging eisen dat deze hond alleen nog maar aangelijnd buiten komt en zeker niet meer los op de hof mag rondslieren.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje, wat een enorme schrik zeg. Ik herken je angst heel goed. Ik ben ook als de dood dat dit Eva of Cleo gaat overkomen sinds wij hier overspoeld worden door pitbull en co de laatste 2 jaar. Niks mis mee, maar laat ze verdorie niet loslopen als ze niet heel sociaal zijn. :boos:

Ik ben zo bang dat het je hond extreem kan verpesten naar andere honden toe. Een keertje vechten vind ik niet eens zo erg. Maar dat niet loslaten en de paniek in je eigen hond dan lijkt me erg moeilijk te verkroppen.

Gelukkig liep het zo af en is de hond wel door zijn baasjes ontzet. Stel dat de hond alleen op straat was? Waar ik eerst woonde liep snachts regelmatig een staffordteef op straat. Dus gewoon alleen, poort dicht, lampen bij die mensen uit en de hond liep dan moederziel alleen te dolen. Als ik dan aanbelde en de hond had gepakt deed er niemand open. :klaar: Ik liep dan met Wuilus waar die stafford goddank bang voor was. Later kwam Martijn vaak met Dapper en Cleo en dan liepen wij dus in het donker en dan werd je achtervolgd door een zwarte schim. Die arme hond dus. En de baasjes lagen dan letterlijk te pitten en het huis zat dan potdicht. Het was dat die hond zo extreem bang was alleen. Met de baasjes erbij was het altijd meteen totale paniek als er een hond kwam maar rond 2300 uur ging de hond dan wel alleen de straat op tot god weet wanneer in de nacht :L: :O:

Ik hoop dat Rein er snel en soepel overheen komt. Maar ik vrees dat hij nu een goede klap heeft gehad gezien de paniek. Sterkte.
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ow wat erg! Dit is echt de schrik van elke hondeneigenaar..
Ik voel ook de woede tegenover die klote bazen, waarom moeten ze nou persee zo'n hond? Ja tuurlijk is stoer...
Ik hoop dat Rein de schrik een beetje te boven komt en dat zn wonden snel genezen...
En natuurlijk ook sterkte voor jou, lijkt me echt verschrikkelijk om je hond zo te zien... :roos:
Groetjes Lianne
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Gatver de gatver, arme hond. Ik kan me de woede naar de eigenaren van de pit helemaal voorstellen. Deze mensen hebben een hond in handen waarvan ze helemaal niet weten waar hij of zij toe in staat is en ook hoe hier naar te handelen. Ik kan daar, hier vanaf mijn computer, ook woest van worden. Ik weet niet wat je hieraan kan doen en ik weet ook niet of de eigenaren van de andere hond hier hopelijk van geleerd hebben. Een melding kan nooit kwaad denk ik. Mocht de hond meer van dit soort dingen veroorzaken dan kan hier volgens mij wel weer wat mee gedaan worden.

Heel veel sterkte met Rein. Ik hoop dat hij er weinig tot niets aan overhoudt zowel lichamelijk maar ook zeer zeker geestelijk niet.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

potverdomme zeg, wat vreselijke gebeurtenis.
Gelukkig lijkt de schade mee te vallen bij Rein maar wel hopen dat het hem geestelijk geen grote schade heeft gedaan.
Wat moeilijk ook om je hond zo aangevallen te zien worden.

Sterkte.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

oh wat erg .... hopelijk komt het weer goed met rein en houdt hij er niets aanover.... ik kan je woede goed begrijpen, ik hoop dat je met aangifte en je plan nog kan bedwingen dat die hond vast moet blijven, duidelijk een voorbeeld van mensen die het ras onderschatten, helaas is daar een onschuldige hond de dupe van.
Afbeelding
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Oh wat erg, wat zal jij inderdaad kwaad zijn! Kan ik me zo goed voorstellen.
Ik hoop dat het met Rein weer snel beter gaat, en dat er wat aan wordt gedaan dat die mensen gewoon hun hond los hebben lopen terwijl die niet samen kan met andere honden.
Sterkte!
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Hetzelfde is mij een aantal jaren geleden overkomen met mijn duitse herder, de paniek die je beschrijft herken ik.
Hij heeft er op fysieke verwondingen na, weinig aan over gehouden. Hij kon zowiezo al nooit met andere honden maar het is na de aanval niet verergerd.

Veel sterkte, voor Rein en voor jou.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik duim heel hard dat Rein er niks aan overhoudt, :ok:
sterkte met de schrik en de verwerking van deze belevenis :cry:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:tong: Ik snap je woede, pffffffffffffff ik vind dat je aardig koelbloedig heb gereageerd en vooral heel verstandig om het daarna aan een ander over te laten.
Als je woede bekoeld is zou ik wat dingen willen weten voor ik iets zou doen, je moeder leeft daar tenslotte, jij niet :wink:
1 loopt die hond vaker los? Komt hij vaker de tuin/tuinen in zomaar? Is het al eens eerder gebeurd en wat heeft de andere eigenaar hiermee gedaan.

Als dit namelijk de eerste keer is kan je wel van alles willen eisen maar sta je zwak. Het kan zijn dat de baasjes normaal opletten en het gisteren helaas gebeurde dat hij ontsnapte. (niet dat jij er wat mee van doen heb of het daardoor minder erg is maar aangezien je er wat mee wil moet je meer info hebben).
De agenten hadden minimaal een boete kunnen geven voor het loslopen hoe lullig dat ook is maar voor jou zou het in elk geval een beetje het gevoel geven van gerechtigheid.

Voor Rein, Zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. Kalmeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Jouw reacties pikt hij direct op en zal daarop gaan reageren. Ik weet niet of je er achter staat maar geef hem wat resquedruppels na deze ervaring. Hij kan daar best wat hulp in gebruiken. (jij kan dat ook nemen). Het is nogal wat wat jullie hebben meegemaakt zeg, ongelovelijk :N:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Echt fijn,zulke figuren :ok: :devil: :devil:
Hopelijk houdt Rein er verder niks aan over,maar ik zou toch ook proberen uit te vinden of de eigenaren echt niet aangepakt kunnen worden.
Heel veel beterschap en sterkte voor Rein en jullie.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Jeetje..wat een nachtmerrie :ugh: :ugh: Fijn zulke eigenaars :boos: Gelukkig is het niet te ernstig met Rein pff en hopelijk word er wel wat gedaan aan die hond.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

vreselijk :jank:

nachtmerrie voor rein en jou
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jemig :jank: :jank: Je schrikt toch echt helemaal verrot en ik kan me voorstellen dat je 3 weken later nog staat
te trillen op je benen.
Dit mag gewoonweg niet gebeuren met zo'n hond, ongelooflijk onverantwoordelijk. Ik neem aan dat je nog een 'bezoekje' brengt
aan de eigenaren van de hond? Minimaal natuurlijk voor de dierenartsrekening en ik zou zeker uitzoeken of het mogelijk is dat er een
aanlijngebod of muilkorfgebod kan komen, zodat de eigenaren dan maar gedwongen verantwoordelijk moeten zijn.

Heel veel sterkte en dikke beterschapsknuffels voor Rein :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Hoop maar dat die RADwet gauw weer ingevoerd wordt en dan meteen heel wat strikter. Van mij mag dit type hond uit het straatbeeld verdwijnen. Dat hoort hier niet thuis. Tis toch te gek voor woorden dat je mensen met zulke pikverlengers moet ontwijken omdat je bang bent dat ze jouw honden grijpen en nooit meer loslaten.
Nou heeft ie Rein te pakken, straks een kind.
Ik vind gewoon ;de domme mensen die deze honden nemen zonder het te beseffen,
die moet je af knallen :lol: geen genade :pop:
zo nog wat propaganda :engel:
maar lullig blijft het wel
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

G*dverdomme zeg wat een achterlijk gebeuren weer....
Rein is toch die harzer fuchs he? Ik dacht namelijk eerst dat het die bruine was rechts op je onderschrift.

Hier moet je toch iets tegen kunnen doen en dan nog van die zwichten als eigenaren hebben ver-schrikkelijk
bah bah
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Godsamme Sieneke, wat een verhaal! Arme Rein, en arme jij!

Ik vind het bezopen dat op dit soort dingen geen straffen staan, en dat de politie schijnbaar niks kan doen. Als je per se als onwetende zo'n type hond aan moet schaffen, dan betaal je maar mooi een enorme geldboete, of ga je een weekje de cel in, als je hond onder jouw toezicht zoiets flikt :boos:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik ben het wel met je eens hoor, ik wil alleen geen wet, dat werkt ook niet lekker, maar aanpakken zeker weten laat ze maar brommen die eigenaren, en anders via hun portemonnee , hoge boetes, en een heule ruime schade vergoeding voor de slachtoffer :ok:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Wat een nachtmerrie!
Je hebt het goed aangepakt!
Hoop dat Rein snel herstelt!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: Ik vind gewoon ;de domme mensen die deze honden nemen zonder het te beseffen,
die moet je af knallen :lol: geen genade :pop:
Als dát zou kunnen ;-) Ik ben trouwens bang dat het geeneens een verlies voor de maatschappij zal zijn. :19: Het is toch vaak niet het beste allooi dat zich daarmee vertoont....achterbuurtvolk.

En nou is het Rein, die an sich nog wel een stootje kan hebben met zijn dikke vacht en redelijke grootte. Als het mijn Whippetje was geweest was het gewoon einde verhaal geweest. Of Saartje van Marlous. Of Cleo van Marc en Martijn...

Maar goed, ik zal het wel weer helemaal fout zien, maar dat interesseert me nou net geen barst.
Oprotten met die pitbullhandel. Niet eens vanwege die honden maar vanwege het achterlijke volk dat zich ertoe aangetrokken voelt.
Goed zoooooooooo we gaan weer stemming maken :cheer: :cheer:

Nanna, je kan ook wel eens in dit soort dingen normaal reageren. Het zal je aan je reet roesten, ik weet het maar soms irriteert het dat je een topic om de zeep helpt met je stemmingsmakkerij.
Jouw hond pakt af en toe een konijn, dat wil toch niet zeggen dat zij een kind pakt. Doe eens normaal. Wij weten je vooroordelen, we weten allemaal hoe jij denkt over bepaalde type honden. Maar daar gaat dit topic niet over.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Pitbulls mogen wat mij betreft ook wel weg.. maar niet als je weer zon heksen jacht krijgt op alle honden die erop lijken.. Zoveel domme mensen hier denken zelfs dat James een Pitbull is :denken: Krijg je dat gezeik straks dat die mensen gaan bellen dat er een hele enge pitbull rondloopt hier :F:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef: En nou is het Rein, die an sich nog wel een stootje kan hebben met zijn dikke vacht en redelijke grootte. Als het mijn Whippetje was geweest was het gewoon einde verhaal geweest. Of Saartje van Marlous. Of Cleo van Marc en Martijn...

Of of of......er zijn denk ik maar weinig honden die tegen zo'n hond met deze bedoelingen ook maar enig verweer hebben.Voor zowel Max als Bente zou het einde verhaal zijn denk ik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Kamy
Actief

Ongelezen bericht door Kamy »

Veel beterschap met Rein en veel sterkte!
Jaren geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt, helaas heeft mijn hond er wel een trauma aan overgehouden; dwz ze reageert enorm paniekerig als ze op straat of in het bos een andere hond ziet. Hopelijk komt het weer helemaal goed met Rein.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Jee wat een nachtmerrie dit, kan me het zo voorstellen!!!! Welke hond is Rein?
Heel veel beterschap, begrijp ook dat je het uit handen gaf, des duivels zou ik zijn!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gesloten

Terug naar “Algemeen”