Hoe kun je daar je hond nou tegen beschermen
De Pitbull woont blijkbaar sinds kort ook op het hofje waar mijn ouders wonen, liep los en kwam de tuin in, om een uur of tien 's avonds. Hij was er plotseling als het licht en had Rein in 1 greep klemvast in zijn strot.
Rein had geen schijn van kans en gilde als een speenvarken, wist bij god niet wat 'm overkwam. De beide baasjes, een meisje en een jongen piepten "losloslos, laat los" maar hadden verder geen flauw benul hoe te handelen. Ik heb ze toegebruld dat zij hun hond moesten pakten, dan pakte ik de mijne en dat ging. Toen de jongen en ik onze respectievelijke honden beet hadden en redelijk steady dus, zei ik het meisje haar breakingstick te pakken. Ze had geen idee wat dat was en zij begonnen hun hond te kelen. Na enkele seconden zag ik dat zijn greep verslapte en hij losliet. Ik stapte richting achterdeur en riep ze hun hond goed vast te houden, wat mislukte, dus bam! daar hing ie weer en schudden-schudden met die arme Rein die compleet over zijn toeren was. Iets wat ik herken aan die keer dat ik getuige was van de aanval van een Pitbull op een Duitse Herder, ook die herder was vreselijk in paniek, ze herkennen gewoon dat dit abnormaal gedrag is gericht op doden. Na dezelfde procedure waarbij we de honden weer beet hadden, heb ik Rein met de Pitbull aan zijn strot versleept richting achterdeur, waar mijn broer stond en net op het moment supreme dat de hond loste kon ik Rein met een enorme zwieper de achterdeur in mikken, niet nadat de Pitbull toch nog kortstonding en voorpoot van Rein tussen zijn kaken kon krijgen.
Ik ben desduivels op deze onnozolaars die zo nodig een ras kiezen dat er in ontmoeting met andere honden alleen op uit is
ze te doden en hem dan los te laten lopen en hem toe te staan andersmans tuin in te komen.