Na een lange wandeling liep ik met Django (aangelijnd) naar huis. Bijna bij huis kwamen we langs een vrijstaand hoekhuis waar opeens een maltezer al blaffend op ons af kwam rennen. Ik dacht: oh shit en liep iets sneller door. Vervolgens echter komt er een iets grotere hond (teefje, net iets kleiner dan Django, heel slank gebouwd) ook uit die tuin (geen poort voor, alleen aan de zijkant vh huis en die stond blijkbaar open) en die vliegt al blaffend zo op Django
Maar Django was mijn eerste zorg, heb hem meteen nagekeken. Hij is geen hond die snel piept (bijv laatst iets in zijn poot, gewoon doorlopen
Wist niet dat honden zo'n oerdrift (beschermingsdrang) in je los kunnen maken.. Daar aan de deur en zij kwamen met het excuus dat de grotere hond zelf de poort open kan maken Nou, ten eerste kwam eerst dat kleine hondje eraan en ten tweede moet je dan voor een beter sluitwerk zorgen. Ik loop niet in hun tuin maar gewoon op het trottoir en zij hebben hun honden daar weg te houden. Mijn hond lokte het zeker uit
Heb gezegd dat ik mijn hond NIET laat bijten door hun hond en dat het me niet kan verrotten hoe die hond daar dan komt. De enige reden dat ik mijn hond niet losliet is dat ik geen bloedbad wilde omdat fysiek die andere hond echt geen partij is voor mijn hond en ik het niet de schuld vind van die hond dat de baas niet oplet. Maar heb wel duidelijk te verstaan gegeven dat dit alleen deze keer zo was en dat ik ervan uitga dat zij beter opletten. Of ik daar dan mee bedoelde dat ik mijn hond de volgende keer 'zou laten vechten'. Nou ja, dat bedoelde ik idd. Die andere hond was hartstikke fel en springt zonder aanleiding op mijn hond, dat was eens en nooit weer.
Ik ben echt zo geschrokken... Djangi ligt nu lekker te slapen gelukkig.
edit:typo's