Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Django gegrepen :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Django gegrepen :(

Ongelezen bericht door Naima »

Ik zit nu nog te shaken :ugh:
Na een lange wandeling liep ik met Django (aangelijnd) naar huis. Bijna bij huis kwamen we langs een vrijstaand hoekhuis waar opeens een maltezer al blaffend op ons af kwam rennen. Ik dacht: oh shit en liep iets sneller door. Vervolgens echter komt er een iets grotere hond (teefje, net iets kleiner dan Django, heel slank gebouwd) ook uit die tuin (geen poort voor, alleen aan de zijkant vh huis en die stond blijkbaar open) en die vliegt al blaffend zo op Django :eek: :jank: Echt eróp dus.. Ik schrok me dood :(: In eerste instantie probeerde ik Django mee te trekken aan de riem maar toen zag ik dat die andere hond echt vasthield in Django's nek. Ik wist gewoon niet wat ik moest doen :jank: :jank: Ik schreeuwde naar die andere hond, maar dat hielp niet en geen baasje te zien natuurlijk :boos: En Django, die ik altijd zo angstvallig weghou bij andere honden en die altijd zo loopt te hanen als hij een hond spot, die Django stond mij heel zielig aan te kijken met die hond in zijn nek :jank: Toen hij een paar momenten later bekomen was van de schrik, begon hij enorm terug te snauwen naar die hond, maar doordat die hond al op hem zat was dat lastig. Heb die andere hond geslagen met mijn flexi (ik heb meestal 2 riemen bij me op de lange wandelingen, zo ook nu), en toen eindelijk, ein-de-lijk waren ze even los van elkaar en trok ik Django zo snel als ik kon mee. Op dat moment kwam eindelijk die baas aankakken en die geeft MIJN hond de schuld :piew: :M: :M:

Maar Django was mijn eerste zorg, heb hem meteen nagekeken. Hij is geen hond die snel piept (bijv laatst iets in zijn poot, gewoon doorlopen :19: ) maar hij keek me zo besodemieterd aan :jank: , echt zo 'baas, help me dan' :cry: . Heb hem meteen maar een hele dikke knuffel gegeven en in zn oor gefluisterd dat ik hem de allerliefste hond van de hele wereld vind :lief: . Gelukkig had hij een halsband om, daar stonden de tanden dus echt in :N: En ben nog nooit zó blij geweest met het feit dat mijn kwijlerd zo'n dikke nek heeft. Ik zag niets en ben met hem naar huis gelopen. Daar nog een x goed nagekeken en zag toen wel een ieniemini wondje, dat ik schoongemaakt heb. Django een lekker bot en toen ben ik teruggegaan naar die mensen.
Wist niet dat honden zo'n oerdrift (beschermingsdrang) in je los kunnen maken.. Daar aan de deur en zij kwamen met het excuus dat de grotere hond zelf de poort open kan maken Nou, ten eerste kwam eerst dat kleine hondje eraan en ten tweede moet je dan voor een beter sluitwerk zorgen. Ik loop niet in hun tuin maar gewoon op het trottoir en zij hebben hun honden daar weg te houden. Mijn hond lokte het zeker uit :piew: Ja God, hij liep langs :19: en bovendien: die andere hond had géén gaatjes dus in dit geval hoeven ze mijn hond echt niet weg te zetten als agressief beest, ooh nee :neenee:
Heb gezegd dat ik mijn hond NIET laat bijten door hun hond en dat het me niet kan verrotten hoe die hond daar dan komt. De enige reden dat ik mijn hond niet losliet is dat ik geen bloedbad wilde omdat fysiek die andere hond echt geen partij is voor mijn hond en ik het niet de schuld vind van die hond dat de baas niet oplet. Maar heb wel duidelijk te verstaan gegeven dat dit alleen deze keer zo was en dat ik ervan uitga dat zij beter opletten. Of ik daar dan mee bedoelde dat ik mijn hond de volgende keer 'zou laten vechten'. Nou ja, dat bedoelde ik idd. Die andere hond was hartstikke fel en springt zonder aanleiding op mijn hond, dat was eens en nooit weer.

Ik ben echt zo geschrokken... Djangi ligt nu lekker te slapen gelukkig.

edit:typo's
Laatst gewijzigd door Naima op 09 sep 2010 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Naima
Zeer actief

Re: Django gegrepen :(

Nanna schreef:Bah, de "downside" van het hebben van honden: asociale mede-eigenaren....
Gelukkig heeft Django zich verder keurig gedragen, je mag trots op hem zijn :ok:
Ben ik ook, echt héél trots en ik schaam me dat ik hem mss wat verkeerd heb ingeschat. Zelfs met die hond in zijn nek heeft hij alleen waarschuwingssnauwen gegeven want die andere hond was geen haartje gekrenkt. Hij zat wel vast aan de lijn maar alsnog had hij heus wel echte schade kunnen maken als hij dat echt gewild had.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jeetje wat een schrik en wat een lieverd is Django dan toch eigenlijk :I:

in plaats van hem de volgende keer wel te laten vechten (geen strak plan hoor) zou je misschien de wijkagent kunnen inseinen of er melding van maken bij de politie? denk dat dat misschien toch meer zoden aan de dijk zet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Arme Django :roos:
Ik hoop dat ie het snel vergeten is!
Afbeelding
Naima
Zeer actief

renee-uk schreef:jeetje wat een schrik en wat een lieverd is Django dan toch eigenlijk :I:

in plaats van hem de volgende keer wel te laten vechten (geen strak plan hoor) zou je misschien de wijkagent kunnen inseinen of er melding van maken bij de politie? denk dat dat misschien toch meer zoden aan de dijk zet.
Ik laat hem niet echt vechten hoor, maar wil wel dat die mensen dat denken :wink: Die hond is denk ik max een kilo of 12, dat is geen partij en dan kan ik onder druk zeker mijn hond naar de DA brengen. Bovendien wil ik hem niet de smaak te pakken laten krijgen. We lopen voortaan gewoon aan de andere kant van de weg, voor alle zekerheid. Wijkagent ga ik idd morgen inlichten, ook omdat ik van een vrouw die alles had gezien, hoorde dat dit niet de eerste keer was.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Expecting schreef:
renee-uk schreef:jeetje wat een schrik en wat een lieverd is Django dan toch eigenlijk :I:

Ik laat hem niet echt vechten hoor, maar wil wel dat die mensen dat denken :wink: Die hond is denk ik max een kilo of 12, dat is geen partij en dan kan ik onder druk zeker mijn hond naar de DA brengen. Bovendien wil ik hem niet de smaak te pakken laten krijgen. We lopen voortaan gewoon aan de andere kant van de weg, voor alle zekerheid. Wijkagent ga ik idd morgen inlichten, ook omdat ik van een vrouw die alles had gezien, hoorde dat dit niet de eerste keer was.
strak plan :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Pfff, je schrikt je kapot als dat gebeurt :ugh: , en Django is een kanjer. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zo dan das niet niks! Knap van Django hoor!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn hè als je zo lekker ontspannen met je hond buiten kunt lopen :devil:
Hoe moeilijk kan het zijn om je hond in je eigen tuin te houden!
Ik zou er zeker melding van maken.
Django heeft er goed op gereageerd, super hond :ok:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dat zijn van die leuke dingen die je als hondenbaas kan meemaken :( :devil:
Ik hoop dat Django net zo vriendelijk blijft, pluimpje voor hem :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lekker he zo`n eigenaar :S: , met de bullen had ik ze ook niet laten vechten hoor, misschien een paaltje(o.i.d.) in de omgeving zoeken, lijn daaraan vastleggen en dan heb je twee handen vrij om de aanvallende hond eraf te halen :19:

Van Gils had ik daarentegen wel los gelaten :19: , die had het zelf mogen oplossen, die vertrouw ik daar ook wel in.

de eigenaar zou ik nog wel even opzoeken trouwens als je weer kalm bent en even het gesprek aangaan, als je dat kalm kunt doen :19:
gewoon om te voorkomen dat het nog eens gebeurt, sterkte met je speknek :wink:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Jeetje wat een idiote mensen lopen er toch rond :piew:

heel veel knuffels voor Django
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Ik merk vandaag niks aan Django, hi is onverstoorbaar als altijd. maar dat komt ook omdat hij vandaag extra wordt verwend natuurlijk :wink:
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Je zult inderdaad wel flink geschrokken. Wat is die andere eigenaar waardeloos zeg
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Ja naar is het als mensen met honden hun omheining / hang sluitwerk niet in orde hebben. Zeker als je weet dat je honden hun erf nogal sterk bewaken....

Geef Django maar een dikke knuffel van ons!! :lol1:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Was dat ene kleine wondje niet diep?
Als het door een hoektand komt kan je het beter wel even goed in de gaten houden.
Een ontsteking kan dan snel opkomen.

Fijn dat hij zich zo netjes heeft gedragen. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Gelukkig maar, dat Django niks teruggedaan heeft; dan was hij wss de gevaarlijke hond. En let erop, dat het gebeuren geen eigen leven in de buurt gaat leiden met een negatieve hoofdrol voor jouw hond.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Jemig wat een schrik en wat kunnen mensen toch onverantwoordelijk met hun (en andersmans) honden omgaan. Ongelofelijk.
Django is een kanjer hoor, hij heeft zich echt keurig gedragen!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Naima
Zeer actief

ranetje schreef:Was dat ene kleine wondje niet diep?
Als het door een hoektand komt kan je het beter wel even goed in de gaten houden.
Een ontsteking kan dan snel opkomen.

Fijn dat hij zich zo netjes heeft gedragen. :ok:
Volgens mij is het niet diep, het bloedde ook maar minimaal. Vandaar dat ik het buiten niet had gezien maar binnen met de grote lamp aan wel. Ik hou het wel goed in de gaten, bedankt voor de waarschuwing iig!
Jolande1961 schreef:Gelukkig maar, dat Django niks teruggedaan heeft; dan was hij wss de gevaarlijke hond. En let erop, dat het gebeuren geen eigen leven in de buurt gaat leiden met een negatieve hoofdrol voor jouw hond.
Daar ben ik niet zo bang voor, ik woon nu 4 maanden in deze buurt maar heb hier vroeger ook gewoond en ken nog wel wat mensen. Heb al met veel mensen op straat staan kletsen in de tijd dat we hier wonen en veel mensen zeiden juist dat ze met een gerust hart mij en mijn hond durven te passeren omdat ik weet wat mijn hond (aan)kan en hij geen kans krijgt om echt uit te vallen naar andere reuen. Plus dat die betreffende hond(en) al niet zo goed bekend staan, Django is niet de eerste die zomaar is besprongen. En eigenlijk kan t me ook niet schelen wat anderen van hem vinden, ik hou van hem en dat is voldoende.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

:engel: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”