Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doorlopen of wachten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Re: Doorlopen of wachten

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ligt eraan, meeste honden ken ik wel en de bazen ook, soms wacht ik keurig netjes en soms loop ik gewoon lekker door, ik vind gewoon dat je hond hoort te luisteren, er is mij weleens gevraag of ik mn hond vrij wilde geven en dan terug zou roepen omdat fikkie dan waarschijnlijk wel mee komt en gevangen kan worden door de baas, nou sorry maar daar werk ik niet aan mee...
Als het vervelende honden zijn bescherm ik mijn hond...en probeer ik hem weg te jagen...
Groetjes Lianne
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

lianne05 schreef:Ligt eraan, meeste honden ken ik wel en de bazen ook, soms wacht ik keurig netjes en soms loop ik gewoon lekker door, ik vind gewoon dat je hond hoort te luisteren, er is mij weleens gevraag of ik mn hond vrij wilde geven en dan terug zou roepen omdat fikkie dan waarschijnlijk wel mee komt en gevangen kan worden door de baas, nou sorry maar daar werk ik niet aan mee...
Als het vervelende honden zijn bescherm ik mijn hond...en probeer ik hem weg te jagen...
Oh dat doe ik wel eens, al is het alleen om een beetje te pesten. Dan zeg ik tegen Gol 'ga maar kijken' (bij de baas) en volgt het niet-luisterende-hondje meestal. Baas vangt hond (als ie slim is, ik doe het maar 1 keer :P) en ik roep Gol weer terug. Ik kan daar altijd wel om gniffelen :lol1:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

In eerste instantie doorlopen, maar daarmee zorg ik wel voor extra spanning bij Ben, dus als ik merk dat dat niet gaat werken, dan blijf ik staan.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nog een leuke, het hondenuitlaatgebied hier vlakbij wordt doorkruist door een drukke weg. Ik laat Otto er dus niet los lopen, die ziet een hond aan de overkant van de weg en hop, hij vliegt er over. Zo dacht een andere hond er ook over toen zijn baas de auto langs de weg open deed. Hond stak over, naar Otto toe. Ik ben overgestoken toen het kon, die andere hond kleefde toch wel aan Otto.

En die verslaafde... zoiets moet toch een keer echt helemaal goed fout gaan :ugh:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als er een stuiterende jonge hond niet komt als hij wordt geroepen door de baas brengt Ita hem wel even terug.
Ik hoop dat altijd dat de betreffende baas zijn hondje dan even bij zich houdt zodat Ita niet heen en weer hoeft te blijven rennen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou zelf wel even wachten, kleine moeite.
Ik ben zelf een keer een jonge reu kwijt geweest in het bos, die besloot een wandeling te maken met een loopse teef. Hij moet hem bliksemsnel gesmeerd zijn want ik heb hem niet achter die mensen aan zien gaan en wist uiteraard ook niet dat de teef loops was.
Die andere mensen móeten mij hebben horen roepen, maar zijn gewoon doorgelopen.
Zal voor hen zelf toch ook niet handig zijn geweest.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Of je nou wacht of niet wacht, ik vind het kompleet idioot om je er niks van aan te trekken of andermans hondje onder een auto komt.
Vraag me af of je dan zelf wel helemaal spoort :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Meestal loop ik een stuk door, totdat blijkt dat de hond met mij mee naar huis wilt dan wacht ik even.
Ik heb laatst zelfs een hond moeten vangen :N: De eigenaar kreeg hem echt niet terug en mijn dames waren hem flink zat.
Vorige week speelde Jigzy met een erg jonge mechelaar reu. De eigenaren roepen maar hij wilde echt niet komen. Ik had Jigzy maar aangelijnd en liep door tot ik bijna bij een weg was waar ze 50 km rijden. Ik moet naast die weg lopen om naar huis te komen. Toen wachtte ik ook tot hij uiteindelijk gevangen was. Kreeg hij ook nog eens flink op zijn kop :ugh: Arm ding.
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef:Meestal loop ik een stuk door, totdat blijkt dat de hond met mij mee naar huis wilt dan wacht ik even.
Ik heb laatst zelfs een hond moeten vangen :N: De eigenaar kreeg hem echt niet terug en mijn dames waren hem flink zat.
Vorige week speelde Jigzy met een erg jonge mechelaar reu. De eigenaren roepen maar hij wilde echt niet komen. Ik had Jigzy maar aangelijnd en liep door tot ik bijna bij een weg was waar ze 50 km rijden. Ik moet naast die weg lopen om naar huis te komen. Toen wachtte ik ook tot hij uiteindelijk gevangen was. Kreeg hij ook nog eens flink op zijn kop :ugh: Arm ding.
oh geweldig, die komt de volgende keer dus ook niet :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ligt eraan, wacht meestal wel ff, ma als ik zie dat het niet met mijn honden gaat probeer ik
hem weg te jagen en ik loop dan door. ma als ik zie dat men er niets aan doet, dan loop ik
door. heb wel eens gehad was ene ridgebackpup en die liep met mij mee, ik wachte krijg ik
van de baas een uitbrander, ik moest doorlopen, oke dan stik maar ik doorgelopen, maar die
pup liep met mij mee, kon dat mens de hond aan de andere kant van het water ophalen,
eigenschuld.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

renee-uk schreef:
Valerie schreef:Meestal loop ik een stuk door, totdat blijkt dat de hond met mij mee naar huis wilt dan wacht ik even.
oh geweldig, die komt de volgende keer dus ook niet :roll:
Nee ik liep al door toen ik de gil achter mij hoorde, het hondje op de grond gedrukt werd en de vrouw tegen hem zat te schelden. Terwijl ze ervoor echt door haar knieën ging en vrolijk zat te roepen. Het hondje had ook compleet geen aandacht voor zijn eigenaar dat vond ik ook wel apart.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

renee-uk schreef:Of je nou wacht of niet wacht, ik vind het kompleet idioot om je er niks van aan te trekken of andermans hondje onder een auto komt.
Euhm wie zegt dat?? :denken:
Groetjes Lianne
renee-uk
Zeer actief

lianne05 schreef:
renee-uk schreef:Of je nou wacht of niet wacht, ik vind het kompleet idioot om je er niks van aan te trekken of andermans hondje onder een auto komt.
Euhm wie zegt dat?? :denken:
Neeltje schreef:Ligt eraan of de baas ook probeert zijn hond terug te roepen. Maar als deze helemaal niks doet, dan loop ik gewoon door. Maakt me dan ook echt niet meer uit of ik straten oversteek of zo, moeten ze hun hond maar bij zich houden.
Afbeelding

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Toevallig hadden Sjaak en Leonie en ik het afgelopen zondagavond nog met een pupje.
Die vond ons groepje honden wel erg interessant. Mevrouw op de fiets waar het pupje van was liet pupje even snuffelen bij ons en toen fietste ze door.
Voor ons was allang duidelijk dat die pup nooit achter het vrouwtje aan zou rennen.
En idd, pupje liep vrolijk met ons verder. We liepen wat aarzelend verder, op een slakkentempo met het idee dat pup wellicht vrouwtje zou horen en besluiten terug te gaan.
Vrouwtje fietst doodleuk gewoon door.
Ja nou toen zijn wij dus ook maar doorgelopen, met pup.
Toen kwam mevrouw snel terug fietsen om pup aan te lijnen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik wacht , uiteraard,
mocht het zover komen zou ik dat ook graag willen
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Cash schreef:Mevrouw op de fiets waar het pupje van was liet pupje even snuffelen bij ons en toen fietste ze door(......)Ja nou toen zijn wij dus ook maar doorgelopen, met pup.
:mrgreen:
Heel eerlijk gezegd zou mij dat ook wel kunnen overkomen met een pup :oeps:
Als ik dat even had aangezien en had besloten dat de pup wel ok was bij jullie zou ik zo door kunnen fietsen in de hoop op een paniekreactie van de pup. En daarbij helemaal vergeten om jullie even deelgenoot te maken van mij plannetje :mrgreen:
Ik vergeet wel vaker iets te delen wat ik in mijn hoofd allang kant en klaar bedacht heb.
Zo gaat het best vaak met allerlei dingen denk ik. Zou het niet?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Jaap* schreef:
Cash schreef:Mevrouw op de fiets waar het pupje van was liet pupje even snuffelen bij ons en toen fietste ze door(......)Ja nou toen zijn wij dus ook maar doorgelopen, met pup.
Als ik dat even had aangezien en had besloten dat de pup wel ok was bij jullie zou ik zo door kunnen fietsen in de hoop op een paniekreactie van de pup. En daarbij helemaal vergeten om jullie even deelgenoot te maken van mij plannetje :mrgreen:
Ik vergeet wel vaker iets te delen wat ik in mijn hoofd allang kant en klaar bedacht heb.
Oh, hoe herkenbaar... :lol1:
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Het ligt er bij mij ook aan hoe de baas zijn best doet om de hond te roepen. Doet de baas moeite, dan wacht ik even, laat de baas de hond maar gaan, dan loop ik gewoon door. Als ik vind dat de hond te ver doorloopt stuur ik hem weg. Mocht het bij een straat gebeuren, loop ik een stuk naar de baas terug (als die van de straat af staat), zodat de hond bij de straat weg is.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

dre schreef:Ik ben benieuwd wat jullie doen als je een ongenodigde meeloper hebt. Doorlopen of wachten tot de baas hem gevangen heeft?
Ik wacht (en roep naar de baas dat de hond hier is). Of ik hengel hem aan een jachtlijn, en breng hem naar de baas. Ik kan niet eisen dat iedere hond net zo goed luistert als de mijne. En ik wandel zeker niet zomaar stug door. Vanochtend heb ik nog capriolen met de auto gemaakt omdat er een duif erg hardnekkig bleef zitten vreten van de stoeprand. Dan zoek ik wel een ander plekje om mijn auto te parkeren.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Jaap* schreef:
Nou wij liepen dus richting een weg waar toch regelmatig nog wel een auto voorbij komt. Niet super druk maar toch.
Ik had Bikkel vanwege die weg ook vast zitten.
Dat pupje liep dus los mee te dollen met ons.

Maar goed, idd kan gebeuren hoor maar ik vind het dan wel prettig als zo'n eigenaar dat dan even meldt. Prima, dan ben ik de beroerdste niet hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ben in het algemeen toch wel geneigd om even te wachten of zelfs effe terug te lopen naar de baas. Met vriendelijke meelopers (meestal zijn dat beagles :D ) of pupsels vind ik dat ook helemaal geen probleem. Met vervelende opdringerige meelopers ben ik liever zo dicht mogelijk in de buurt van die baas voor als het opeens erg ongezellig wordt. :roll: Bovendien kan ik dan ook even uitleggen dat Jack weliswaar erg lekker ruikt voor sommige reuen, maar dat hij absoluut niet gediend is van alsmaar die kouwe neus in zijn kont en al helemaal niet van rijpogingen, en dat Lilo bij de eerste grom van Jack al een knauw zal geven in de kont van die vreemde hond.

Grote 'enge' honden die echt lopen te dreigen snauw ik terug naar hun baas. Met vloeken erbij. Da's niet erg CM, maar wel effectief.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Wachten, kleine moeite groot plezier.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik wacht altijd even als ik zie dat de baasjes al onze kant op komen of moeite doen om de hond terug te krijgen. Vaak loop ik ze nog een stukje tegemoet.
Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik al 3x had geroepen dat ze hun hond moesten komen ophalen en ik een "Nee, hij moet naar mij toe komen, ik niet naar hem." terug kreeg. Naja, daar kan ik dus echt helemaal niks mee en Luna begon het ook zat te worden, die neus in haar kont continu. En toen ben ik dus een stukje doorgelopen en de 'toeristische route' de struiken in gegaan, waardoor de baasjes hun hond niet meer konden zien. Dat zorgde gelukkig (na een paar minuten, want ze hadden het niet eens door) voor paniek.

Straten over gaan steken vind ik in zo'n geval echt achterlijk, sorry. Dan is je dierenliefde bijzonder ver te zoeken.
Nog niet eens te spreken over de mega ongelukken die het kan veroorzaken. Ik zou het mezelf nooit vergeven.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik loop door.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik wacht gewoon even. Kleine moeite. Met de meiden zijn andere honden sowieso nooit een probleem en Cody belet ik wel gehakt te maken van andere honden :mrgreen: .

Trouwens, voor degenen die doorlopen: willen jullie zeggen dat jullie nog nooit achter één van je honden hebt moeten aanzitten omdat-ie op een gegeven moment bananen in de oren heeft? En zijn jullie dan vergeten hoe ontzettend vervelend het is als je dit overkomt en het andere baasje gewoon doorloopt terwijl jij roepend en fluitend achter je eigen viervoeter aan moet rennen? (Vooral aan te bevelen als je ook nog andere honden hebt die je nog in de gaten moet houden :ugh: ).
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lieke schreef:Ik wacht gewoon even. Kleine moeite. Met de meiden zijn andere honden sowieso nooit een probleem en Cody belet ik wel gehakt te maken van andere honden :mrgreen: .

Trouwens, voor degenen die doorlopen: willen jullie zeggen dat jullie nog nooit achter één van je honden hebt moeten aanzitten omdat-ie op een gegeven moment bananen in de oren heeft? En zijn jullie dan vergeten hoe ontzettend vervelend het is als je dit overkomt en het andere baasje gewoon doorloopt terwijl jij roepend en fluitend achter je eigen viervoeter aan moet rennen? (Vooral aan te bevelen als je ook nog andere honden hebt die je nog in de gaten moet houden :ugh: ).
Maar de meesten zeggen toch ook als het baasje moeite doet om zijn hond terug te krijgen dan te stoppen. Maar er zijn er ook zo heel veel die hun mobieltje veel belangrijker vinden en verder geen aanstalten maken om hun hond terug te roepen.

Het is hier echt al ettelijke keren gebeurd dat ik mensen aan zie komen lopen met hun hond of meters los voor hun of achter hun en die steken hier gewoon de straat over en tja, dan komt er ineens die enkele auto om de hoek. Ik heb er vaak genoeg iets van gezegd, maar het antwoord is steevast, och er komen toch haast geen auto's, nee dat klopt, maar die ene kan meer dan genoeg zijn. En ja dus, voor die mensen blijf ik niet staan wachten. Ik kom hier niet in de buurt van grote wegen, maar gewoon van die straten waar af en toe een auto door komt.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Hangt er vanaf waar, in een losloopgebied dat afgebakend is loop ik door want daar loop je toch maar in een rondje ook al is er hier 1 tje van 25000 m2 maar bv in bos loop ik stukje verder en probeer hond terug te sturen maar lukt dit niet blijf ik staan of loop terug

Heb 2 weken terug dit nog gead, een dame die langst kwam met hond, hond draaide zich om en volgde me, de dame zei, loop maar door hij komt wel, maar toen ik aan de baan stond waar de auto staat was de hond er nog altijd, baasje was achter hoekje verdwenen, dus heb zoveel staan zwaaien en roepen tegen de hond tot de hond zich omdraaide en baasje ging zoeken, vond het van di dame wel onverantwoord
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

dre schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie doen als je een ongenodigde meeloper hebt. Doorlopen of wachten tot de baas hem gevangen heeft?
Over het algemeen loop ik door. Omdat mijn hond het niet zo heeft op aangelijnde honden is dit voor mij de makkelijkste manier. Mijn hond negeert de meeloophond en over het algemeen taaien ze wel af. Er zijn natuurlijk uitzonderingssituaties, een drukke weg oid dan zou ik wel wachten.

Heb een keer iemand gehad die nadat haar hond van 200 m afstand op de mijne afgerend kwam, begon te roepen dat ik moest wachten. Terwijl zij op haar ooie dooie gemakje naar de honden toegelopen kwam. Daar was ik op z'n minst not amused over.
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

lieke schreef:
Volgens mij zijn er weinig mensen die doorlopen als de baas echt staat te roepen en fluiten enzo? Tenminste, ik loop dan zeker niet door. Ik doe dat meer als de baas het duidelijk geen moer interesseert.
Afbeelding
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik heb mijn hond nog nooit hoeven halen. (Even nadenken... nee echt niet.)
Ik ben van pup af aan altijd gewoon doorgelopen als hij een hond tegen kwam en hij komt altijd achter mij aangelopen. Ik vind het dus ook helemaal niet erg als de andere baas, doorloopt terwijl mijn hond een andere hond besnuffeld. Dat doe ik zelf namelijk ook altijd en ik roep hem ook niet. Het komt eigenlijk nooit voor dat de honden dan niet naar de baas toe gaan.

Misschien dat ik hierdoor iets anders kijk naar deze situatie. Ik wacht wel eens als het pupjes zijn. Maar het gebeurd echt heel zelden dat ze meelopen en niet aftaaien. Er is toch ook niets aan als de andere hond je negeert en de baas ook verder van jouw baas afloopt.

Ik heb overigens ook altijd bij de puppytraining geleerd dat je het beste heel hard vrolijk weg kunt rennen als je hond niet komen wil. Het idee was dat als je je hond gaat ophalen jij de hond zijn zin geeft oid. (Ik kan het nooit zo mooi omschrijven als ze het op de cursus uitleggen). Daarom denk ik ook over het algemeen bij zo'n hondje dat de baas maar beter weg kan gaan en heel veel plezier kan hebben dan komt het hondje vaak weer terug.
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”