Ik ben wel eens benieuwd wat jullie zouden doen

Ik loop in het losloopbos lekker op mijn gemakje. Zonnetje schijnt en Zoro plonst eens lekker in de sloot. Verder op een zijpad staat een vader met 2 kinderen (oudste ongeveer 7-8) en een hyperhond. Hond ziet mijn hond in het water duiken en besluit dat er eindelijk wat leuks gaat gebeuren (pa stond met de kinderen balletje over te gooien en voor de hond was geen aandacht die mocht het zelf uitzoeken).
Zoro komt het water uit en we lopen op ons gemakje verder. Helaas dacht de andere hond er ook zo over en besloot mee te komen. Vaders laat de hond meelopen en besteed er weinig aandacht aan (ik liep door het spelletje van overgooien heen omdat ik die kant op "moest" aangezien er een hondenras liep op het andere pad waar Zoro absoluut niet van gediend is). Zodra we een paar meter de hoek om zijn hoor ik eens roepen naar de hond. Paar meter verder hoor ik eens fluiten.
Hond reageert trouwens absoluut niet, hij liep toevallig de goede richting op en toen er gefloten werd draaide hij gelijk om. Toevallig nam ik een pad dat weer terug liep richting plek van vader en kinderen. Het roepen en fluiten werd wel iets drukker maar had nog niet het idee dat ze op zoek waren. Opeens kwam 1 van de kinderen uit de bosjes al roepend naar zijn vader dat de hond gevonden was. Het duurde even maar uiteindelijk had hij hem te pakken. Kindje riep gelijk naar zijn vader wat ze moesten doen, waarop ik nog net de opmerking kon inslikken van aanlijnen tot hij luistert.
Ikzelf was het ondertussen beetje zat dat andere mensen hun hond losgooien die niet luistert en met iedereen meelopen behalve hun baasje dus ik ben dit keer stug doorgelopen.
Ik ben benieuwd wat jullie doen als je een ongenodigde meeloper hebt. Doorlopen of wachten tot de baas hem gevangen heeft?