Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemmen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Zwemmen

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Cash schreef:Meerwijck? :idea:
Ik film wel. :engel:
Als je met mijn camera wilt filmen vind ik het prima :ok:

Hij zal het wel niet in één keer onder de knie hebben denk ik :ugh:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou hem veel meer tijd geven. Als het volgend jaar eens héél erg warm is kun je het eens samen proberen want dan helpt de natuur een handje, en misschien ligt hij er dan al vóór jou in :wink:
Mijn ervaring is dat hoe liever een baasje wil dat een hond zwemt, hoe meer ellende het geeft. Het wordt meestal heel snel een veel te groot punt. Plezier in zwemmen kun je niet maken, dat moet hij zelf ontdekken.
Als de hond verder goed luisterd maar niet meteen het water ingaat op jouw verzoek, en je dus moet aandringen, kun je beter stoppen vind ik. Want dan wordt het op die manier nooit wat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
sjaak-k
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik zou hem veel meer tijd geven. Als het volgend jaar eens héél erg warm is kun je het eens samen proberen want dan helpt de natuur een handje, en misschien ligt hij er dan al vóór jou in :wink:
Mijn ervaring is dat hoe liever een baasje wil dat een hond zwemt, hoe meer ellende het geeft. Het wordt meestal heel snel een veel te groot punt. Plezier in zwemmen kun je niet maken, dat moet hij zelf ontdekken.
Als de hond verder goed luisterd maar niet meteen het water ingaat op jouw verzoek, en je dus moet aandringen, kun je beter stoppen vind ik. Want dan wordt het op die manier nooit wat.
De keuze is bijna altijd aan hem zelf, wil hij een stokje niet halen, even goede vrienden. Als ie heel smerig is wordt het een verplicht stukje zwemmen, maar goed :mann:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

sjaak-k schreef:
Cash schreef:Meerwijck? :idea:
Ik film wel. :engel:
Als je met mijn camera wilt filmen vind ik het prima :ok:

Hij zal het wel niet in één keer onder de knie hebben denk ik :ugh:
Bikkel kan ook nog steeds niet zwemmen hoor. Die spartelt ook. Bikkel kan dus geen voorbeeld zijn voor hem. hhiihihihi.

Ik wil trouwens best met Nolan het water in hoor maar 't zal nu wel wat koud zijn.
Verder ben ik het wel met Jaap eens. Het komt vanzelf wel, of niet. Hoe meer je gaat lopen te pushen hoe vervelender het gaat worden voor Nolan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Jaap*
Zeer actief

sjaak-k schreef:De tweede keer... Nouja, hij kan dus een graspol tegen onderweg en is daar maar op gaan hangen. En janken en piepen. Toen kon Sjaak dus plat in t gras die hond een halve meter lager uit het water vissen :boos:
Nouja, ik zag dit staan. Dat lijkt me niet zo gezellig, maar misschien begrijp ik het verkeerd.
sjaak-k
Zeer actief

Jaap* schreef:
sjaak-k schreef:De tweede keer... Nouja, hij kan dus een graspol tegen onderweg en is daar maar op gaan hangen. En janken en piepen. Toen kon Sjaak dus plat in t gras die hond een halve meter lager uit het water vissen :boos:
Nouja, ik zag dit staan. Dat lijkt me niet zo gezellig, maar misschien begrijp ik het verkeerd.

:pffff:

Dat was de eerste keer in een maand ofzo. Na de boswandeling met prutsloten (max moet drinken, Nolan doet gezellig mee :ugh:). Zo traumatisch was het niet hoor, daarna gaat ie ook rustig weer zelf richting water (wij zijn goede vrienden inmiddels :mann:).
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Succes :wink: Mijn Dober zwemt soms nog steeds verticaal waarbij zijn poten spartelen alsof hij half verzuipt.
Hij is nu viereneenhalf.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Daya

Ongelezen bericht door Daya »

[/quote]Wandelen met Caja wil honden nog wel eens aan het zwemmen krijgen :F:[/quote]

Ik hou me aanbevolen voor een zwemles voor Daya!
Ik woon hier 3 min bij het Gooimeer vandaan en Daya is bang voor water.
Als ik er zelf in ga, staat ze te piepen aan de kant.
Het is wel een hele vooruitgang dat ze er al met de teentjes van haar voorpootjes in durft :roll:

(ik kan blijkbaar niet quoten ;-))
Jaap*
Zeer actief

sjaak-k schreef:
Jaap* schreef:
:pffff:

Dat was de eerste keer in een maand ofzo. Na de boswandeling met prutsloten (max moet drinken, Nolan doet gezellig mee :ugh:). Zo traumatisch was het niet hoor, daarna gaat ie ook rustig weer zelf richting water (wij zijn goede vrienden inmiddels :mann:).
Ik wil het niet erger maken dan het is hoor :wink:
Maar onderschat met name zulk soort incidenten niet. Vaak heeft het op de hond meer weerslag dan waar je zo 123 bij stil staat. Vooral als je de er de volgende keer wat druk op gaat zetten. En dat gebeurt meestal óók zonder dat je het in de gaten hebt.
Het is maar een kleine waarschuwing hoor :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”