Voor de duidelijkheid behandel ik Diesel niet als een pop of knuffel die de hele dag bij me op schoot moet liggen.Veroo schreef: Mensen willen tegenwoordig echter knuffelbeesten. Honden moeten in bed en op de bank en mogen op de stoel en krijgen eten van het bord van de baas enz enz enz. Een hond heeft regels nodig en duidelijkheid.
Natuurlijk zijn er genoeg honden waar je dit bij kunt doen en daar gaat dat ook goed. Maar heb jij een hond met een beetje aanleg tot dominantie/ aggressie dan kweek je hiermee automatisch een probleem.
Wat ik denk is dat de hond van ts de baas is in dit huis. Hij wil geknuffeld worden waneer hij dat wilt.
Hij krijgt een aai als hij zijn kop op schoot legt en dan gaat het goed omdat hij het initiatief neemt.
Doet zijn baas dat echter op haar initiatief dan heeft hij geen toestemming gegeven en word de baas gecorrigeerd.
Ik durf er zo'n beetje gif op in te nemen dat dat aan de hand is. Ga dan maar eens een bange baas de controle terug laten krijgen over de hond....
Dus jij denkt dat hij de baas is en dat hij me gecorrigeerd heeft? Op basis van wat denk jij dat? En als dat ook daadwerkelijk de reden is wat is daar dan een oplossing voor? Ik haal deze reactie er even uit omdat ik eigenlijk wel heel benieuwd ben op basis van wat jij deze conclusie maakt.