Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Re: Gebeten...

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Veroo schreef: Mensen willen tegenwoordig echter knuffelbeesten. Honden moeten in bed en op de bank en mogen op de stoel en krijgen eten van het bord van de baas enz enz enz. Een hond heeft regels nodig en duidelijkheid.
Natuurlijk zijn er genoeg honden waar je dit bij kunt doen en daar gaat dat ook goed. Maar heb jij een hond met een beetje aanleg tot dominantie/ aggressie dan kweek je hiermee automatisch een probleem.

Wat ik denk is dat de hond van ts de baas is in dit huis. Hij wil geknuffeld worden waneer hij dat wilt.
Hij krijgt een aai als hij zijn kop op schoot legt en dan gaat het goed omdat hij het initiatief neemt.
Doet zijn baas dat echter op haar initiatief dan heeft hij geen toestemming gegeven en word de baas gecorrigeerd.
Ik durf er zo'n beetje gif op in te nemen dat dat aan de hand is. Ga dan maar eens een bange baas de controle terug laten krijgen over de hond....
Voor de duidelijkheid behandel ik Diesel niet als een pop of knuffel die de hele dag bij me op schoot moet liggen.
Dus jij denkt dat hij de baas is en dat hij me gecorrigeerd heeft? Op basis van wat denk jij dat? En als dat ook daadwerkelijk de reden is wat is daar dan een oplossing voor? Ik haal deze reactie er even uit omdat ik eigenlijk wel heel benieuwd ben op basis van wat jij deze conclusie maakt.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Roelfien schreef:Ik heb een ontzettend déjà vu gevoel bij Casa la Luna.
Maar dat zal wel iets te maken hebben met mannelijk en het ras dat ie fokt. Hoe heette die vent toen ook al weer? Ook zo'n tiep dat je vooral moest negeren, ookal was dat nog zo moeilijk. :F:
ik heb nog niet alles gelezen, ga ik zo doen
maar over het vetgedrukte. ik heb hetzelfde ras als Rudi en ik ben al wel gebeten geweest (ander ras trouwens) en ik ben geen vent, maar een vrouw, maar wat heeft het ras er mee te maken??
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

vania schreef:
Roelfien schreef:Ik heb een ontzettend déjà vu gevoel bij Casa la Luna.
Maar dat zal wel iets te maken hebben met mannelijk en het ras dat ie fokt. Hoe heette die vent toen ook al weer? Ook zo'n tiep dat je vooral moest negeren, ookal was dat nog zo moeilijk. :F:
ik heb nog niet alles gelezen, ga ik zo doen
maar over het vetgedrukte. ik heb hetzelfde ras als Rudi en ik ben al wel gebeten geweest (ander ras trouwens) en ik ben geen vent, maar een vrouw, maar wat heeft het ras er mee te maken??

Nee joh, niks ten nadele van het ras. Dat bedoel ik niet, maar we hadden vroeger op het forum ook een vent met dezelfde rashonden en die kon ook zo ontzettend ongenuanceerd en fout uit de hoek komen, maar ik kan niet meer op de naam van die man komen. En ik had dus het idee dat dit een reincarnatie van datzelfde forumlid van vroeger was. Meer bedoel ik er niet mee. :F:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
sTefaniA
Zeer actief

Volgende week komt de GT langs. Hopelijk geeft zij ons een betere kijk op Diesel en kan ze ons helpen.
Ik ben heel benieuwd naar wat ze zal zeggen, ze gaat ook gedragstesten doen en we gaan de trainingsmogelijkheden bekijken.
Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet verwachten. Zijn er hier mensen die al eens een GT thuis gehad hebben en wat doet die dan zoal? Er zal waarschijnlijk wel veel gepraat en gekeken worden naar hoe wij met Diesel omgaan?
Ondertussen steek ik nu veel tijd in commando's aanleren, Diesel houd van leren en ik hoop zo een betere band met hem te krijgen.
Het is ook handig omdat ik hier (hopelijk) zijn voer en speeltjesnijd mee verminder. Ruilen en los probeer ik veel te oefenen, en ook dingen die hij heel leuk vind zoals zoekspelletjes. Dan laat ik hem wachten terwijl ik een snoepje verstop en dan gaat hij de hele kamer afsnuffelen. Hij kan ook al mooi over een stok springen, en ik maak hindernissen waar hij dan over, onder of langs loopt. En hij kan in en op een emmer gaan zitten :mrgreen: hij is zo trots als hij op die emmer zit.
Apporteren doen we nu ook en dan laat ik hem rolletjes wc papier halen. In het begin liep hij er gewoon mee weg maar nu komt hij het al brengen en laat het (meestal) mooi los. Ik zie dat hij het echt heel leuk vind om zulke dingen te doen en ik hoop zo dat het onze band versterkt en dat hij zich hier nog beter gaat voelen!
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ben heel benieuwd wat de GT zegt!!
Leuk te lezen dat je het zelf nog zo positief inziet!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Prima dat je zelf al zo met hem bezig bent :ok:

Het eerste bezoek van een GT kost je meestal een uur of twee.
Veel vragen beantwoorden en ondertussen wordt de hond ook geobserveerd.
Daarna krijg je een verslag met de sterke en zwakke punten en een plan om aan de slag te gaan......................
Als het goed is :wink:

Ik ben heel benieuwd :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Klinkt echt positief allemaal :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

StormenRoxy schreef:@ ts,
hij kan net gedroomd hebben en dat ie wakker schrok van jou dan is de eerste reflectie happen
maar ook niet direct op het wat het dischtbij is... want als ie sliep weet ie niet eens waarvan die schrok
en hapt ie in het wilde weg... dat heeft storm ook gehad... ..
Dit herken ik van Cariño (herplaatser) als hij diep slaapt en wakker wordt.
Eerst was dat kort (niet gericht) om zich heen happen.
Daarna keek hij pas om zich heen en was alles weer oké.
Dat happen is helemaal over, maar hij slaakt af en toe nog een gil waarna hij weer ontspant.
Waar het vandaan komt weet ik niet.. het lijkt puur een schrik reflex te zijn.

Ts: succes met de situatie en ik hoop dat de gt kan helpen
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Ik ben geen GT maar help mensen wel aan huis met evt problemen. Idd eerste bezoek duurt min 1,5-2 uur, je mag allerlei vragen beantwoorden, daarna laat ik tenminste de persoon bepaalde basisoefeningen/handelingen doen met de hond, daarna kijken we als een probleemsituatie in scene gezet kan worden.
Belangrijk is dat de GT vanaf begin eerlijk is, dus idd geen valse hoop geeft maar wel aangeeft dat hij/zij zich voor de zaak gaat inzetten. Ook belangrijk is dat er gelijk een doel wordt gesteld (voorbeeld; hond is aggressief naar andere honden, doel kan zijn dat de hond normaal uitgelaten kan worden aan de lijn, of de doel kan zijn dat de hond leert om te gaan met andere honden en er mee spelen etc). Soms is een doel die de baas voor de ogen had niet haalbaar, en moet de doel samen opnieuw bepaald worden.
Daarna als goed is krijg je huiswerk, en maak je afspraak voor vervolgtraining.
Ik hoop dat bij jullie de training goed aan slaat!
sTefaniA
Zeer actief

Ik ben heel benieuwd en ik hoop ook dat het allemaal goed verloopt.
Wat ik zelf graag zou willen is dat wij Diesel beter kunnen inschatten, zijn lichaamstaal beter lezen en dat we zo problemen kunnen vermijden. Ik wil ook heel graag weten waar die beet vandaag kwam maar ik weet niet of ze me dat kan zeggen.
Ook hoop ik dat er een oplossing kan komen in zijn rijgedrag naar andere honden, ik durf hem niet meer mee naar mijn ouders te nemen omdat hij continu op hun hond wil rijden. Ik hou mijn hart al vast voor de hondenschool :ugh:
Hij is niet hond agressief maar gewoon zo opdringerig en vervelend naar andere honden toe.
En ik wil heel graag met hem op cursus dus ik ben benieuwd wat ze me gaat aanraden. Ik weet dat zij ook een hondenschool heeft en wandelingen organiseert dus het zou leuk zijn als ik bij haar op training kan met Diesel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”