Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil dit niet!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Inc

Ik wil dit niet!!

Ongelezen bericht door Inc »

Bah.

Diesel moet zijn entingen hebben, maar. Een hele grote maar.

Het is hier kennelijk gewoonte dat je ipv een afspraak maakt, je pup gewoon een dagje naar de DA brengt en hem 's avonds weer ophaalt. Ik vind dit dus belachelijk :roll: Plus dat je er niet bij mag zijn als hij onderzocht word en entingen krijgt, dat wordt ff 'achter' gedaan. :klaar:

Ik wil niet dat hij 8 uur in zo'n kooitje zit, geen idee of hij eruit gelaten word om te spelen, en ten tweede wil ik controle hebben over hoe ze mijn pup behandelen en wat ze allemaal aan hem gaan prutsen.

Ben ik nu te beschermend of wat :klaar: maar ik zie dit HEULEMAAL niet zitten.

En dat is niet alleen bij deze dierenkliniek zo, dat is bij allemaal.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Ik wil dit niet!!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

YIKES, dat zou ik echt idd ook niet willen.... maar eh... poeh, daar heb ik dus geen verstand van, hoe dat "daaro" geregeld is...

Een paar DA's bellen? Navragen her en der of dat idd de gewoonte is en wat er gedaan kan worden als je dat niet wilt, gewoon, consult, enten en klaar?

Suzanne
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

serieus? wat ontzettend maf. Ik zou ook mijn pup niet zomaar achterlaten, straks krijg je hem nog gecastreerd terug, brrrrrrrr
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Wat raar..dat zou ik ook echt niet willen :ugh:
Afbeelding
Inc

Ik wil gewoon naast de behandeltafel staan en als hij in paniek raakt wil ik dat weten. En ik wil zien hoe ze daar mee omgaan. En daarnaast vind ik het natuurlijk helemaal niet okay als hij de hele dag 'achter' in een kooitje moet zitten.

Oh wat heb ik de BALEN.
Inc

cooperv schreef:serieus? wat ontzettend maf. Ik zou ook mijn pup niet zomaar achterlaten, straks krijg je hem nog gecastreerd terug, brrrrrrrr
Nou inderdaad! En wie weet wat ze allemaal wel niet extra doen omdat ze dat nodig achten maar eigenlijk alleen de rekening spekken...dat ook nog eens...Nou maakt me het geld niet uit maar hij hoeft bijv niet ontwormd en ontvlooit te worden omdat hij dat al is. Straks doen ze het dubben en :N:

Desnoods betaal ik wel extra om een dierenarts aan huis te krijgen. Bah.
~Suzanne~
Zeer actief

En als je nou belt en aangeeft dat je snapt dat dat de gewoonte is (eerst begrip tonen.. ;-)
en dan aangeeft dat het in Ned. wel heel anders gaat en dat je graag wilt weten of er geen mogelijkheid is dat het zo gaat.

Idd dat voorbeeld van gecastreerd terugkrijgen... ik zou doodsangsten uitstaan ;-(

Sterker nog; ik zou overwegen niet te enten om deze reden...!

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kun je niet om een uitzondering vragen, gewoon prikje en klaar,gewoon even heel lief kijken :mann:
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Dat zou ik ook never nooit nie doen!!!!!!!!!!!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Belachelijk hoor!
ik zou er op staan dat je er gewoon bij mag blijven!
Wat is dat nou voor flauwekul! :pffff:
Afbeelding
Inc

Suzanne123 schreef:En als je nou belt en aangeeft dat je snapt dat dat de gewoonte is (eerst begrip tonen.. ;-)
en dan aangeeft dat het in Ned. wel heel anders gaat en dat je graag wilt weten of er geen mogelijkheid is dat het zo gaat.

Idd dat voorbeeld van gecastreerd terugkrijgen... ik zou doodsangsten uitstaan ;-(

Sterker nog; ik zou overwegen niet te enten om deze reden...!

Suzanne
Wat kunnen daar de gevolgen van zijn? Hij heeft dus nog geen enkele gehad omdat vriendlief en ik het hier niet over eens kunnen worden. Tja hij vind het normaal en ik niet, en hij wil of kan dat niet begrijpen. Nu is hij ook heel anders opgevoed.

Ik ga straks nog even een rondje bellen. Zodra de stoom niet meer uit mijn oren komt.
~Suzanne~
Zeer actief

Een beetje geldt 's lands wijs, 's lands eer, maar ik zou hier persoonlijk ook niet tegen kunnen.

Ben je lid van am. hondenforums? Vraag 's na of dat overal zo gebeurd?

En idd, een vriendelijke DA bellen en uitleggen dat je dit echt en heus zo niet wilt, en dat je voorstelt zus en zo. Zeg er vooral bij dat je begrijpt dat dit de gang van zaken kennelijk normaliter is en dat je dat vooral niet voor anderen wilt veranderen, maar dat jij er als buitenlandse grote moeite mee hebt je dier onbeheerd achter te laten.

Gevolgen van niet enten zijn natuurlijk mogelijk een zieke hond. Of er juridische consequenties zijn weet ik niet... geldt er een "ent-verplichting"?

Ik heb er nog nooit van gehoord, van deze manier, maar ja.... wat ik zeg.. ik ken de methodes niet.

Suzanne
Inc

alleen rabies is verplicht volgens de wet. dus zal toch moeten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Waar in de USA zit je? Heb diverse pupkopers en hoede contacten in een aantal verschillende staten, mss dat zij tips hebben.
Inc

South Carolina, vlakbij Aiken. Klein gehucht genaamd Windsor.

Heb misschien een DA gevonden.

Vriendlief wil nog steeds naar deze http://www.aikenanimalhospital.com/index-3.html en kennelijk mag je na veel smeken wel mee naar 'achter', maar dan nog zijn twee van de drie DA erg jong. De ene is afgestudeerd in 2008 en de ander in 2009. En ja die moeten ook ervaring opdoen maar moet dat dan weer bij mijn hond :klaar:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Te zot voor woorden om een pup een hele dag weg te brengen voor iets dat een paar minuten duurt.
Ik zou het nooit doen.
Als ik mijn honden breng voor een operatie ga ik pas weg als ze in slaap zijn gebracht.
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

belachelijk, ik zou een andere DA zoeken :O:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Echt te gek voor woorden. Ik zou inderdaad rondbellen waar je gewoon bij kunt blijven.

Ken je het principe van titeren trouwens al? Voor meer info oa deze site. Mijn hondjes worden op basis van de titerbepaling geënt.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Inc schreef:Bah.

Diesel moet zijn entingen hebben, maar. Een hele grote maar.

Het is hier kennelijk gewoonte dat je ipv een afspraak maakt, je pup gewoon een dagje naar de DA brengt en hem 's avonds weer ophaalt. Ik vind dit dus belachelijk :roll: Plus dat je er niet bij mag zijn als hij onderzocht word en entingen krijgt, dat wordt ff 'achter' gedaan. :klaar:

Ik wil niet dat hij 8 uur in zo'n kooitje zit, geen idee of hij eruit gelaten word om te spelen, en ten tweede wil ik controle hebben over hoe ze mijn pup behandelen en wat ze allemaal aan hem gaan prutsen.

Ben ik nu te beschermend of wat :klaar: maar ik zie dit HEULEMAAL niet zitten.

En dat is niet alleen bij deze dierenkliniek zo, dat is bij allemaal.
In de 25 jaar dat wij fokken heb ik dit dus nog nooit meegemaakt en zou ik dit dus nooit laten gebeuren!! Je reinste onzin om je pup een dag daar te laten. Zo snel mogelijk andere da zoeken. Desnoods een stukje er voor rijden.
Maggie
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

er zal toch wel een DA zijn, die dat op afspraak doet?

de hele dag je hond erachter laten, enkel om de inenting :piew:
nee, dat zou ik ook echt niet leuk vinden !!
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Inc schreef:South Carolina, vlakbij Aiken. Klein gehucht genaamd Windsor.

Heb misschien een DA gevonden.

Vriendlief wil nog steeds naar deze http://www.aikenanimalhospital.com/index-3.html en kennelijk mag je na veel smeken wel mee naar 'achter', maar dan nog zijn twee van de drie DA erg jong. De ene is afgestudeerd in 2008 en de ander in 2009. En ja die moeten ook ervaring opdoen maar moet dat dan weer bij mijn hond :klaar:
Ik zou daar gewoon heen gaan..voordat ze afstuderen hebben ze ook al jaren stage gelopen..als ik op tv zie wat ze in amerika al allemaal doen tijdens hun stage..is zon prik niets bij..en een arts daar heet Holland van dr achternaam, dus dat kan niet mis gaan :pffff:
Afbeelding
Inc

Ik wil ook graag dat ze even kijken hoe die loopt, zijn ellebogen en heupen voor zover je dat met het blote oog kunt voelen/bekijken. Aangezien hij uit een onzorgvuldig gefokt nest komt ben ik daar wel vrij onzeker over.

Ja mijn vriend wil hem dus daar brengen de hele dag omdat dat makkelijker is met zijn werk. Anders maak je een afspraak, ze nemen je hond mee en kijken hem na + vaccineren hem terwijl je in de wachtkamer zit. Hardstikke handig als je fulltime werkt, maar ik vertik dat echt.
Ook omdat ik niet wil dat ze imo onnodige onderzoeken doen zoals bloedtesten of weet ik veel. Tenzij het echt nodig is maar dat bepaal ik dan zelf wel.

Ik vertrouw gewoon bijna niemand met de honden, ze zijn hartstikke makkelijk maar zelfs als ik mijn vriend vraag of hij hem even buiten kan zetten dan doe ik het nog liever zelf :piew:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zijn er bepaalde dagen waarop een hele serie puppen wordt geprikt of zo?
Dan ga je op die dag en laat je de pup prikken terwijl je er bij staat.

Het is volslagen van de gekke om een pup daarvoor een hele dag op te sluiten.

En waarom in vredesnaam moet je in de wachtkamer blijven als ze een hond onderzoeken en prikken als je er zelf bij bent? :80:

Te veel hysterische bazen of zoiets? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

van deze kennel (hadden een nestzusje van mijn oude reu) http://www.kaiserhaus.com/" onclick="window.open(this.href);return false; weet ik dat ze aktief zijn in het naar buiten brengen van de zin en onzin van het enten, misschien dat zij bij jullie in de buurt ook het eea kan betekenen....

en deze fokker (weet niet waarom haar website t niet meer doet, dat was http://www.vonschoerling.com" onclick="window.open(this.href);return false;) is ook altijd kritisch bezig geweest tov enten, weet alleen dat ze qua honden heeft moeten inkrimpen, dus dat zou kunnen verklaren waarom haar website ook uit de lucht is, maar haar contact gegevens staan hier http://www.breederweb.com/dogs/breeders ... /15/51432/" onclick="window.open(this.href);return false; en mss dat zij je ook op weg kan helpen...
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Raar hoor!
De hond van mijn vriendin in Pennsylvania werd gewoon gevaccineerd waar zij bij stond, en ze konden meteen weer gaan, niets a/d hand. Misschien moet je toch een paar dierenartsen bellen, want het lijkt me voor hen ook veel handiger om ff snel in te enten en klaar is kees :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Vreemd hoor. temeer omdat het gesprek met de eigenaars van de hond een nogal extreem belangrijk onderdeel is van de enting :hmmm: Als het privé 'achter' gedaan wordt zie ik ook de toegevoegde waarde niet meer zo. Die spuit kun je er zelf ook wel inzetten :o

Kees
Inc

Gelukt!

Ga naar de DA van bovenstaande link, ik kan erbij blijven en ze kijken ook even naar de heupen en ellebogen. Zodat als dat helemaal verkeerd zit we dat vast weten zeg maar. Want dat is hetgene dat me het meeste zorgen maakt, verder is hij heel gezond, vrolijk en speels dus dat zit vast goed.
Kost wel 100 dollar :roll:
Maar toch even een afspraak maken van de week.

Bedankt Crutz voor de adressen! We zijn erover uit dat we hem wel gewoon de puppy entingen geven, en rabies en daarna titeren. Hij komt in principe niet van het erf af dus ik denk dat we dan elk jaar rabies doen (of titeren), en eens per zoveel jaar de booster. Maar dat ga ik even uitzoeken, heb geen idee wat voor entingen ze hier gebruiken. Is dat Nobivac dan kan het dus gewoon eens per drie jaar en zijn we van het hele gezeur af.
Rabies bijhouden vind ik wel belangrijk omdat we erg buitenaf wonen en hier veel wilde dieren zitten (heb zelfs gehoord van poema's maar dat zal hopelijk een fabel zijn :blah: ). Maar met andere honden dan onze eigen zal hij amper in contact komen, en van het erf afgaan naar andere plaatsen met veel honden dus ook niet.
Cursussen gaan we ook niet lopen aangezien hij een erfhond wordt. Hij slaapt graag binnen maar vind het buiten veeeeel leuker. Hij gaat ook gerust de hele dag in z'n uppie in de tuin rondhangen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”