Wanneer ben jij je zo wat doodgeschrokken van iets dat met je hond gebeurde of wat je hond deed?
Ik zal dat geval van mij ook maar meteen vertellen dan he
Ik had een hartverzakking toen hij een keer uit het niets werd aangevallen door een stafford toen hij nog pup was...
Maar de keer dat ik me ECHT kapot schrok....
Ik was met Darko het veld ingelopen bij ons tegenover. Er loopt een pad tussen de akkers door en Darko was los. Komt op een begeven moment een boer aan op een grote tractor (mega ding) Darko schrikt nogal van alles en vind dat ie hetgeen waar hij van schrikt dan maar een hele grote mond moet geven.
Toen ik de boer zag komen riep ik Darko dan ook bij me en hield hem vast aan de halsband. (ik had zo'n brede nylon band met een kliksysteem)
Dus ik sta daar en de tractor komt langs. Darko begon toch te blaffen en wat te trekken. Schiet gewoon de plastic sluiting helemaal kapot.
Weg hond. Darko vloog op de tractor af en rent me zo tussen die super grote banden door. (daar zat iets van een halve meter speling tussen) Het enige wat ik kon denken was: nou is het voorbij.... Mijn hart ging tekeer ik ben wel 10 keer dood gegaan daar volgens mij.
De boer hoorde eerst ook niks omdat die tractor zo'n hels kabaal maakte (het was echt een mega groot ding met 1 of andere aanhanger)
Op een begeven moment zag hij mij met mij armen hysterisch zwaaien en stopte hij. Toen kwam Darko aan de andere kant weer aangerent.
Pffffff hij had helemaal niks! Gelukkig maar. Ik kon echt wel janken!!
(daarna nog zeker 10 keer om die tractor gelopen met hem om te zorgen dat hij eraan zou wennen en er niet meer van zou schrikken. Dat is ook niet meer gebeurd.) Bij mij komt zo'n halsband iig de deur niet meer in!