BeetjeScheepie schreef:Nou, ik was serieus opzoek naar een Labradoodle en kwam uit bij de Nederlandse Aussi Labradoodle fokkers en ja dat zijn de multi's van generatie 6 en hoger en geen F1's.
Deze pups worden allemaal met 6-8 weken gestereliseerd of gecastreerd! Citaat van site van fokker:
Voor de pups naar hun nieuwe gezinnen gaan worden ze door de dierenarts middels een kleine ingreep onvruchtbaar gemaakt. Dit heeft geen nadelige consequenties voor de hormonale huishouding, zodat uw pup uitgroeit tot een volwaardige Australian Labradoodle.
Om het ras zuiver te houden moeten wij, net als bij alle Australian Labradoodles in de wereld, deze vroegtijdige ingreep laten uitvoeren
Ik heb alle site's bezocht en allemaal zo jong geneutraliseerd en ik heb inmiddels dierenartsen gesproken en die vielen van hun stoel dat dat in Nederland op z'on jonge leeftijd gedaan wordt door collega's. Er zitten wel degelijk nadelen aan aan zo vroeg onvruchtbaar maken en dat wordt dus "wereldwijd gedaan om het ras zuiver te houden" aldus de Aussifokkers uit Nederland.
De prijs is gigantisch!!! Schrok me kapot!!! Bijna 2000 euro......
De Koninklijke Nederlandse dierenartsen Bond is er tegen op z'on jonge leeftijd neutraliseren, maar is in Nederland helaas niet verboden voor de wet.
Zij hebben het over een monopoliepositie houden van de fokkers, wat betreft een "bijzonder" ras ( wat nog niet erkend is ) en dat het alleen om geld draait.
Ik ga op de die site kijken met andere anti-allergische rassen, waar ze niet zo jong "geknipt" worden.

Ik ben benieuwd eigenlijk wat er met het onderstreepte deel wordt bedoeld?
Als alleen de eileiders/zaadleiders worden doorgeknipt dan zijn de honden onvruchtbaar, dus "geneutraliseerd"

Maar niet gecastreerd.
Ik had begrepen dat ze gecastreerd werden.
En dat zou ik veel erger vinden.
edit:verbetering