Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sorry dat ik even ben weggeweest/heb slecht nieuws

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Sorry dat ik even ben weggeweest/heb slecht nieuws

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

MARC_S schreef:
Nakisha schreef: Precies, dank je wel. Dat bedoel ik.
Ik ga liever af op mensen die de hond écht kennen, dan mensen die alleen lettertjes op een schermpje lezen en dan menen alles te weten.
Waarom besteed je er dan zoveel tijd aan om maar constant met die mensen te praten? Ik vraag me serieus af wat je hier doet als je alleen maar negativiteit kan voelen naar mensen die je proberen te helpen. Alles beter weten? Ben je verplicht een advies op te volgen soms? En te goed om wat bij te leren als dat een keer zo uitkomt? Ik niet hoor, graag zelfs en dat gebeurd dus ook heel vaak. :ok:

Want nu wordt er net gedaan alsof er hier niks besproken wordt en alles wat nutteloos gebabbel is tussen internetnamen. :roll: Als dat zo is begrijp ik je investering niet zo. :denken: Dan zou ik zeggen, ga in je dagelijks leven lekker uren en uren met echte mensen in een hondenpark over honden praten ipv forummen. Daar neem je tenminste iets van aan want die kennen je. DIt is allemaal maar wat loos nutteloos gebrabbel. :engel: Ik denk gewoon dat je geen tegenspraak en kritiek kan verdragen en die krijg je face to face misschien niet zo snel. :engel:
Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, ben op de laatste pagina begonnen, maar wat Marc zegt. Wat wil je van een hondenforum als het geen advies is? Kennis vergaren, advies krijgen en advies geven, dat is wat ik in elk geval als eerste ding zie. Tuurlijk zitten hier mensen die straal uit hun nek zitten te lullen, dat doe ik ook regelmatig, want ik heb kwantitatief nog maar heel weinig ervaring. Maar er zitten ook zat mensen die echt hele goeie op ervaring en kennis gebaseerde adviezen geven, en zonder dit fora had ik waarschijnlijk geen twee vrolijke probleemloze honden gehad. Ik heb hier werkelijk heel veel meer geleerd dan uit boeken en dan van de mensen in mijn directe omgeving. En ook wel via flinke discussies omdat ik aan het klooien was en dat niet maar zomaar wilde toegeven.

Ik vind dit forum nog steeds helemaal geweldig omdat bij 90% ... okee, 80% :D van de forummers het belang van de hond voorop staat. Mensen die mij persoonlijk niet echt motten, zetten dat wel opzij, of spreken mij er juist op aan, als ik iets helemaal fout doe met mijn honden.

Als je alleen op een forum zit om een beetje gezellig te ouwehoeren en o ja, je had ook nog een hond, dan zijn er wel betere fora te vinden dan dit.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk ook dat er veel kennis is op vele verschillende vlakken en dat samen maakt dat het een sterk medium is. Niemand is verplicht tot iets maar kan er voor kiezen wat men met de gesprekken doet.

Ja Tam, jouw shiba's horen tot het groepje lieverds maar jij weet ook wat je in handen heb en zorgt er voor dat ze uit de problemen blijven omdat je heel bewust voor het ras heb gekozen dus ook voor de minder makkelijke kanten. Dat zal denk ik voor shibashira ook tellen alleen ken ik jou en de shiba's (nog) niet :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hanneke2
Zeer actief

Neeltje schreef:
Hanneke2 schreef:
Inge schreef:Ik vind het niet ok om een forumlid nu een schuldgevoel aan te praten omdat zij haar hond heeft laten inslapen. Dat was háár keuze, punt.
Dat een ander die keuze wellicht niet gemaakt zou hebben doet eigenlijk niet ter zake.
Het zal mij worst wezen of TS een schuldgevoel heeft, maar ik hoop dat mensen in de toekomst die voor dit soort problemen komen te staan wel eerst om hulp roepen. Want dit forum heeft keer op keer bewezen dat het hulp kan bieden.
Ik heb een hond die door een GT gemakkelijk kan worden bestempeld als "er is in haar sociale periode iets misgegaan". Dat dat niet zo is (omdat ik de fokker ken, vanaf de dekking al betrokken was bij dit nest en prima weet wat er met haar wel/niet gebeurd is) doet niets af aan zijn mening.
Ik heb 2x door deze hond bij de EHBO gezeten. 1x met een geperforeerde lip :roll: , 1x met een behoorlijke bijtwond in mijn hand. Ik kan er echter wel mee dealen, maar ik heb geen partner en geen kinderen en ik kan haar makkelijk wegzetten in situaties die "hectisch" voor haar zijn. Voor mij is het een geweldige hond. :wink:
Bij TS ligt dat anders en ondanks dat ik niet dezelfde beslissing zou hebben genomen wellicht in mijn situatie, heeft zij dit besluit wel genomen. Ik denk dat heel veel mensen die Biène hadden gehad en dit met haar meegemaakt hadden ook dit besluit zouden hebben genomen.

Ondanks alles blijft het geen makkelijk besluit. :(
Kom op Inge, eer dat jij je hond een spuit zou geven was er heel wat meer voorbij gegaan dan een regenachtige zondagmiddag. En dat zit mij dwars. We hebben hier honden voorbij zien komen die echt levenslink mensagressief waren, waar alles mee geprobeerd was en die nul kans op verbetering hadden. En als je zo'n hond dan jankend laat inslapen op een waardige manier, alle respect.

Zoek de verschillen. :roll:
Er is toch nergens een verplichting om eerst de hulp van dit forum in te roepen, voordat je ergens een beslissing in neemt? Daar hebben wij toch geen ene jota mee te maken. Hoe weten wij nou ins hemelsnaam hoe die hond precies was? Ze hoeft hier toch geen dag voor dag verslag te overleggen zodat 'wij' kunnen beoordelen of ze wel juist heeft gehandeld???

En een zich respecterende DA zal geen hond om een akkefietje in laten slapen. Wat als ze de hond zou hebben herplaatst en hij takelt dan een mens wel echt toe?? Waar ligt de verantwoording dan? Ik geloof niet dat ik zoiets op mijn geweten zou willen hebben.
Die hond kwam uit een asiel, en dat asiel is niet gekend in de beslissing, dat vind ik al fout. Natuurlijk zijn er situaties waarbij het echt niet meer anders kan, maar als fokker of asiel of stichting heb je toch wel recht op info voordat een hond wordt ingeslapen, zodat je tenminste kan voorstellen de hond per direct terug te nemen. Als dit een pup was geweest van 1 van de goeie fokkers op dit forum, was iedereen waarschijnlijk ontploft. Nou is het een asielhond en dan is het goed?
Hanneke2
Zeer actief

malinois schreef:
Sjoera schreef:Wat het berichten op het forum betreft. Heb ik ook vaker wat geplaatst waar ik weinig of helemaal geen antwoord op heb gekregen. Dus dat het forum mij zou helpen? Ja er zijn hier mensen waar ik wel van geleerd heb. En die dank ik ook voor hun adviezen.
ja dat denk ik dus wel, ik weet zeker dat als ik hier een probleem met een van mijn honden heb dat er altijd wel iemand is, die me hiermee kan helpen....
Dat, ja.

Ik ben misschien naief in die dingen, maar als ik plotseling echt gillend met mijn handen in mijn haar zou zitten omdat er iets vreselijk mis was gegaan, zelf met een hoop bloed, zou ik er zomaar vanuit gaan dat ze hier wel een oplossing konden geven, tot aan tijdelijk in huis nemen aan toe. Eerder dan in mijn directe omgeving.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Hanneke2 schreef:
malinois schreef:
Sjoera schreef:Wat het berichten op het forum betreft. Heb ik ook vaker wat geplaatst waar ik weinig of helemaal geen antwoord op heb gekregen. Dus dat het forum mij zou helpen? Ja er zijn hier mensen waar ik wel van geleerd heb. En die dank ik ook voor hun adviezen.
ja dat denk ik dus wel, ik weet zeker dat als ik hier een probleem met een van mijn honden heb dat er altijd wel iemand is, die me hiermee kan helpen....
Dat, ja.

Ik ben misschien naief in die dingen, maar als ik plotseling echt gillend met mijn handen in mijn haar zou zitten omdat er iets vreselijk mis was gegaan, zelf met een hoop bloed, zou ik er zomaar vanuit gaan dat ze hier wel een oplossing konden geven, tot aan tijdelijk in huis nemen aan toe. Eerder dan in mijn directe omgeving.
Maar dit zijn toch allemaal aannames? We weten toch niet hoe of wat?

En ik vind dit forum ook super en heb hier ook heel veel en nog aan gehad, maar dat is het punt toch niet of wel?
Hanneke2
Zeer actief

MARC_S schreef:
En nogmaals, ik vind het echt helemaal niet verkeerd dat ze de hond ingeslapen hebben. Echt niet. Ik vind het zelfs goed. Want waarom een gekke shiba met een rotjeugd en daarna een mismatch met de hond des huizes en zijn nieuwe baasjes herplaatsen? Er zitten al makkelijke shiba's op een baas te wachten.
Daar heb je wel weer gelijk in. Ik vind het persoonlijk helemaal geen leuk ras, vervelende chagrijnige bazige asociale typjes vind ik het. En de herplaatskans bij een baas waarmee het echt helemaal klikt is met een asielhond van dat ras wel heel miniem. Dus in dat opzicht kan ik ook wel leven met dat inslapen, in mijn eerdere fellere reacties had ik me meer moeten realiseren dat we het niet over een cockertje ofzo hadden. Sorry TS.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Had nu maar Cesar Millan gebeld die had hem wel kunnen helpen................
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door SiberischeHuskyinfo »

Sterkte al had ik hem nooit ingeslapen!
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Neeltje schreef:En een zich respecterende DA zal geen hond om een akkefietje in laten slapen. Wat als ze de hond zou hebben herplaatst en hij takelt dan een mens wel echt toe?? Waar ligt de verantwoording dan? Ik geloof niet dat ik zoiets op mijn geweten zou willen hebben.
Dit is echt onzin hoor ,onder da's heb je goede en slechte net als onder elke beroepsgroep.
Wij hebben een hond in opvang gehad waar de afspraak al voor stond bij de da ,een engelse bull ,omdat zijn bazinnetje was overleden en Meneer geen zin had in die hond.
Hij kwam op woensdag bij ons en donderdags stond de afspraak bij de da.
Ik heb daar overigens toen contact mee gezocht omdat ik ook van mening was dat een da hier nooit aan mee zou werken en het vast een chantagemiddel zou zijn ,maar nee dus.
De da was not amused dat wij het wisten maar ontkende het niet en had het enkel over de persoonlije omstandigheden van de Meneer en hoe vreselijk het wel niet was allemaal ,en op mijn maar dat heeft toch niets met de hond te maken was het stil.
Hond was binnen een week leuk herplaatst ,wat met engelse bullen in de regel niet zo moeilijk is hoor :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik kan me vinden in wat Marc en Whera zeggen al ben ik wel van mening dat je niet hoeft te overleggen met het forum voordat je een beslissing neemt ,die verantwoording ligt ten alle tijde bij jezelf :wink:

Maar de ervaring die ik heb met herplaatsers met agressie is dat ze het onder andere omstandigheden bij een andere baas wel goed kunnen doen.
En geloof me dat is 98 van de 100 gevallen het geval.
Buiten dat hebben we het hier niet over een hond die zonder problemen iemand kan doodbijten ,maar over een shiba wat niet zo'n grote hond is.
Als agressie de oorzaak is van niet kunnen/mogen herplaatsen waren er echt heel wat minder honden herplaatst ,honden die het nu overigens prima doen op hun nieuwe adres.
Ook het argument hij kon niet naar de da voor een behandeling vind ik niet valide , weleens van muilkorfen of snuitjes gehoord ,dat heeft iedere da in huis hoor.
Jammer dat het zo heeft moeten lopen maar ondanks dat hoop ik toch dat ts dit een plekje zal kunnen geven want hoe dan ook zal dit haar verdriet hebben gedaan.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Hanneke2 schreef:[Het zal mij worst wezen of TS een schuldgevoel heeft, maar ik hoop dat mensen in de toekomst die voor dit soort problemen komen te staan wel eerst om hulp roepen. Want dit forum heeft keer op keer bewezen dat het hulp kan bieden.
“Kan” bieden ja. Daar zeg je het precies goed. Daarbij ga jij voorbij aan het feit dat de TS wel degelijk hulp ingeroepen heeft. Dat de hond wel op een hondenschool zat, dat ze wel degelijk overleg had met de DA.

Het forum is leuk hoor. Je kunt er leuke “bruikbare”dingen uithalen en van leren. Maar in dergelijke gevallen zoals hier ga ik persoonlijk toch liever uit van de kunde van mensen die mij en mijn hond persoonlijk kennen dan zoals gezegd wat namen op internet.

Neeltje schreef:Arrogant om te denken dat je zonder 'het forum' kan?? Ik vind het eerder arrogant te denken dat alleen mensen hier op het forum het juiste advies kunnen geven, mensen die de hele situatie niet kennen, behalve van wat berichtjes hier.
Dat dus.

Hanneke2 schreef:Die hond kwam uit een asiel, en dat asiel is niet gekend in de beslissing, dat vind ik al fout. Natuurlijk zijn er situaties waarbij het echt niet meer anders kan, maar als fokker of asiel of stichting heb je toch wel recht op info voordat een hond wordt ingeslapen, zodat je tenminste kan voorstellen de hond per direct terug te nemen. Als dit een pup was geweest van 1 van de goeie fokkers op dit forum, was iedereen waarschijnlijk ontploft. Nou is het een asielhond en dan is het goed?
Als je goed had gelezen had je gezien dat de TS wel degelijk contact had proberen te krijgen met het asiel maar deze na “inkomsten” niet meer thuis gaf :wink:

Ik snap sommige echt niet hoor. Mensen kloppen zichzelf alweer lekker vol op de borst “kijk mij eens goed zijn” door te zeggen dat zij dat echt niet zouden hebben gedaan (in laten slapen) en dat zij dit of dat zouden hebben proberen te doen met/voor de hond etc etc etc.

Prima, fijn wees er trots op zou ik zeggen. Persoonlijk kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat de TS niet alles gedaan heeft wat er in haar macht lag om de hond een leuk thuis te geven. Tis ten eerste nou niet bepaald een makkelijk ras wat men zo even 1-2-3 zou kunnen omturnen. Ook de beste GT’s zullen daar aardig mee aan de slag moeten en misschien ook uiteindelijk toe geven dat ook zij niets kunnen betekenen.

Als ik naar mezelf kijk en mezelf voorstel een hond te hebben ongeacht hoe oud/jong, een hond dusdanig agressief zoals hier beschreven weet ik niet of ik voor herplaatsen zou herkiezen. Wat heeft de hond eraan voor een 3e maal in zijn korte leven naar een ander of weer terug naar het asiel te gaan. Wat heeft een hond eraan om daarna nog een x aantal maal herplaatst te moeten worden. Daarbij nog eens het risico dat de hond een ander zou kunnen verwonden (hoogstwaarschijnlijk) Ik zou slapenloze nachten hebben denk ik.

Ik denk dat als we hier echt over een valse hond spreken met een kronkel in de kop ik toch ook richting DA zou zijn gegaan om de hond hoeveel pijn het ook zou doen een spuitje hiernamaals te laten geven.

Ik kies dan zowel voor de hond als voor mezelf en gezin. Ik ga de hond niet nog meer ellende bezorgen door hem weer te laten herplaatsen terwijl je niet weet of het elders wel goed gaat. (waarschijnlijk niet) en ik ga ook niet het risico lopen dat de hond bij mensen terecht komt die ook wel ff denken een leuke shiba er van te kunnen maken met alle bijbehorende risico’s.

Tis leuk hoor om te zeggen dat je zo geweldig bent dat je je hond nooit zou laten inslapen of dat je het heel anders had aangepakt. Feit is nu eenmaal dat de hond ingeslapen is na een zoals ik het gelezen heb een aardig dramatisch gebeuren en dat dramatische gebeuren maakte dat de emmer vol was. Ik kan me niet voorstellen dat zij voorafgaand aan datzelfde gebeuren er niet al over gesproken hebben. Dat zal heus wel besproken/gedacht zijn waardoor die beslissing toch echt niet zo spontaan genomen is als hier door sommige geopperd is. :19:

Zo te lezen is het een heel moeilijke beslissing geweest waar de TS het ontzettend moeilijk mee heeft en het zou best kunnen dat de hond bij een ander nog geleefd zou hebben. Maar dat is in mijn ogen gewoon zo’n ontzettende dooddoener. Een kind wat in de criminaliteit beland zou het elders in een ander gezin waarschijnlijk heel anders gedaan hebben doordat de opvoeding bij de 1 nu eenmaal anders is dan bij de ander. Een kind wat verzopen is op het strand zou bij de ander nu waarschijnlijk nog leven omdat de ander zijn/haar kind misschien wel vastbind om te zorgen dat het niet kan verdrinken. Als, als als. :roll:

Wat had de TS dan moeten doen. Hier een bericht plaatsen van hoe en wat zodat andere zich weer even “goed” voor kunnen doen door berichten te plaatsen van “als ik de ruimte had zou ik em wel hebben willen nemen” – “Als ik zou kunnen had ik hem graag bij je opgehaald” etc etc etc Berichten waar de TS dus niets aan heeft maar die je wel veelvuldig voorbij ziet komen in diverse topics.

Had ze dan moeten “afwachten” tot dees of gene zich als GT zou opwerpen en haar wel even zou “leren” hoe ze de hond moet handlen/opvoeden :piew:

TS heeft haar best gedaan en meer dan dat kan je (algemeen gesproken) niet doen. Dat een ander de dingen anders doet maakt niet dat jij (algemeen gesproken) niet genoeg gedaan heeft.

TS ik wens je heel veel sterkte met deze zware beslissing en hoop dat jullie zoiets nooit meer mee hoeven te maken. :roos:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

smoekie schreef:Als je goed had gelezen had je gezien dat de TS wel degelijk contact had proberen te krijgen met het asiel maar deze na “inkomsten” niet meer thuis gaf :wink:

Ik snap sommige echt niet hoor. Mensen kloppen zichzelf alweer lekker vol op de borst “kijk mij eens goed zijn” door te zeggen dat zij dat echt niet zouden hebben gedaan (in laten slapen) en dat zij dit of dat zouden hebben proberen te doen met/voor de hond etc etc etc.

Prima, fijn wees er trots op zou ik zeggen. Persoonlijk kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat de TS niet alles gedaan heeft wat er in haar macht lag om de hond een leuk thuis te geven. Tis ten eerste nou niet bepaald een makkelijk ras wat men zo even 1-2-3 zou kunnen omturnen. Ook de beste GT’s zullen daar aardig mee aan de slag moeten en misschien ook uiteindelijk toe geven dat ook zij niets kunnen betekenen.

Als ik naar mezelf kijk en mezelf voorstel een hond te hebben ongeacht hoe oud/jong, een hond dusdanig agressief zoals hier beschreven weet ik niet of ik voor herplaatsen zou herkiezen. Wat heeft de hond eraan voor een 3e maal in zijn korte leven naar een ander of weer terug naar het asiel te gaan. Wat heeft een hond eraan om daarna nog een x aantal maal herplaatst te moeten worden. Daarbij nog eens het risico dat de hond een ander zou kunnen verwonden (hoogstwaarschijnlijk) Ik zou slapenloze nachten hebben denk ik.

Ik denk dat als we hier echt over een valse hond spreken met een kronkel in de kop ik toch ook richting DA zou zijn gegaan om de hond hoeveel pijn het ook zou doen een spuitje hiernamaals te laten geven.

Ik kies dan zowel voor de hond als voor mezelf en gezin. Ik ga de hond niet nog meer ellende bezorgen door hem weer te laten herplaatsen terwijl je niet weet of het elders wel goed gaat. (waarschijnlijk niet) en ik ga ook niet het risico lopen dat de hond bij mensen terecht komt die ook wel ff denken een leuke shiba er van te kunnen maken met alle bijbehorende risico’s.

Tis leuk hoor om te zeggen dat je zo geweldig bent dat je je hond nooit zou laten inslapen of dat je het heel anders had aangepakt. Feit is nu eenmaal dat de hond ingeslapen is na een zoals ik het gelezen heb een aardig dramatisch gebeuren en dat dramatische gebeuren maakte dat de emmer vol was. Ik kan me niet voorstellen dat zij voorafgaand aan datzelfde gebeuren er niet al over gesproken hebben. Dat zal heus wel besproken/gedacht zijn waardoor die beslissing toch echt niet zo spontaan genomen is als hier door sommige geopperd is. :19:

Zo te lezen is het een heel moeilijke beslissing geweest waar de TS het ontzettend moeilijk mee heeft en het zou best kunnen dat de hond bij een ander nog geleefd zou hebben. Maar dat is in mijn ogen gewoon zo’n ontzettende dooddoener. Een kind wat in de criminaliteit beland zou het elders in een ander gezin waarschijnlijk heel anders gedaan hebben doordat de opvoeding bij de 1 nu eenmaal anders is dan bij de ander. Een kind wat verzopen is op het strand zou bij de ander nu waarschijnlijk nog leven omdat de ander zijn/haar kind misschien wel vastbind om te zorgen dat het niet kan verdrinken. Als, als als. :roll:

Wat had de TS dan moeten doen. Hier een bericht plaatsen van hoe en wat zodat andere zich weer even “goed” voor kunnen doen door berichten te plaatsen van “als ik de ruimte had zou ik em wel hebben willen nemen” – “Als ik zou kunnen had ik hem graag bij je opgehaald” etc etc etc Berichten waar de TS dus niets aan heeft maar die je wel veelvuldig voorbij ziet komen in diverse topics.

Had ze dan moeten “afwachten” tot dees of gene zich als GT zou opwerpen en haar wel even zou “leren” hoe ze de hond moet handlen/opvoeden :piew:

TS heeft haar best gedaan en meer dan dat kan je (algemeen gesproken) niet doen. Dat een ander de dingen anders doet maakt niet dat jij (algemeen gesproken) niet genoeg gedaan heeft.

TS ik wens je heel veel sterkte met deze zware beslissing en hoop dat jullie zoiets nooit meer mee hoeven te maken. :roos:
Smoekie! Ik ben het helemaal met je eens :mrgreen:
Voooral het onderstreepte gedeelte, dat soort overbodige opmerkingen verbaast mij ook altijd enorm :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tekkel schreef:
smoekie schreef:Als je goed had gelezen had je gezien dat de TS wel degelijk contact had proberen te krijgen met het asiel maar deze na “inkomsten” niet meer thuis gaf :wink:

Smoekie! Ik ben het helemaal met je eens :mrgreen:
Voooral het onderstreepte gedeelte, dat soort overbodige opmerkingen verbaast mij ook altijd enorm :19:
Als de nood ECHT aan de man is, is die plek er gewoon... dat is al zeer regelmatig gebleken.
Zeker als het gaat om een hond die dreigt ingeslapen te worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

malinois schreef:
Als de nood ECHT aan de man is, is die plek er gewoon... dat is al zeer regelmatig gebleken.
Ik ga je even aanvullen.
Als hier een oproep zou staan van help ik weet het even niet meer (en ik lees dat) dan zou ik zeker reageren en in deze situatie zeggen van breng hem hier al was het alleen maar om een adempauze te geven voor er gehandeld zou worden. Het is zout in de wonden smeren en ik hoop dat TS dit niet als aanval ziet want dat is niet de bedoeling en ik vind het ook rot om te schrijven maar hij heeft daar nooit op zijn plek gezeten. Het moeilijke met dit soort honden is dat ze er zo leuk en lief uitzien, dat asiels vaak niet eens weten wat voor een typetjes ze zijn maar ook degene die ze in huis halen weten dat niet. Die zien een leuk en mooi hondje en worden verliefd op het uiterlijk. Tot de hond er een tijdje is en zijn ware karakter laat zien want dan beginnen de problemen.
Mensen die bewust op zoek zijn naar een shiba komen niet uit op een broodfokhond in een asiel, hoe lullig het ook klinkt. Juist omdat men weet met welk type hond je van doen heb ga je zorgvuldig om met de keuze. Tuurlijk hoopte ik ook na het lezen dat het goed zou gaan want dat gun ik zowel TS als de hond en ik steek hand in eigen boezem als ik zeg dat ik niet alle berichten gezien heb en daardoor niet eerder heb gereageerd bij een hulpvraag. Achteraf is dat jammer maar dat is een koe in de kont kijken.

Dat is niet jezelf omhoog halen zoals gezegd werd of jezelf beter voelen want zo voel ik dat niet. Ik baal dat ik hier niet eerder van op de hoogte was want ipv de GT had ik haar naar shibakenners doorverwezen die weten bij wie ze wel terecht kan (en nee dat ben ik niet al ken ik er een aantal en weet een beetje hoe ze zijn). Nu is het te laat en werd het teveel en nogmaals, het is jammer dat in het heetst van de strijd de beslissing is gevallen maar ik kan de stap wel begrijpen en het verdriet wat daaruit voortkomt zeker ook.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:Als de nood ECHT aan de man is, is die plek er gewoon... dat is al zeer regelmatig gebleken.
Kan best Mallinois. Maar als je met een dergelijke hond en dergelijke wonden zit kan ik me zo voorstellen dat je niet nog eens met de hond wilt gaan leuren en de kans geven voor er zich daadwerkelijk een barmhartige samaritaan heeft voorgedaan om nog meer en misschien wel grotere/ergere verwondingen te maken.

Daarbij gaat het mij voornamelijk over die opmerkingen van hen die de hond niet kunnen nemen, maar toch wel even vermelden dat ze het graag gedaan zouden hebben mits ze er de ruimte/tijd voor haddden. Wat is het nut daarvan? Meer nut dan jezelf weer even goed voor te doen is het naar mijn idee niet. :roll:

TS heeft naar mijn idee meer dan genoeg gedaan om dit te voorkomen. TS heeft naar mijn idee een moeilijke maar verstandige beslissing genomen. Soms is het gewoon niet anders. En noch jij, noch ik of wie dan ook kunnen bepalen of de TS er goed aan gedaan heeft. Dat kan alleen zij en van wat ik van haar gelezen heb ben ik er toch nagenoeg van overtuigd dat ze meer dan genoeg gedaan heeft.

Misschien zou ik het anders gedaan hebben, ik weet het niet. Misschien zou jij het anders gedaan hebben. Prima. Maar wie zegt dan dat dat de juiste weg is. Misschien zou jij langer hebben doorgemodderd en zou bij jou pas de spuit erin zijn gegaan nadat de hond iemand voor het leven verminkt heeft :19: Dat is een ander nu in ieder geval bespaard gebleven. En alleen dat idee zou mij al dusdanig "rust" geven. Ik zou echt niet ten koste van alles en iedereen de hond maar proberen om te turnen of te herplaatsen met alle bijbehorende risico's in de tussentijd om uiteindelijk na nog een x aantal incidenten toch de spuit erin te zetten.

Ik zou mijn hond in ieder geval niet zo 1-2-3 aan een ander meegeven omdat diegene het zo sielug vind als ik dat wil doen. Dan moet ik echt 100% zeker weten dat de hond daar bij diegene op de juiste plek zit. Zonder kinderen, zonder andere honden. Maar voor je zo iemand misschien ooit vind gaat er 9 van de 10x toch echt wel dusdanig veel tijd overheen waarin de hond de kans zou krijgen nog meer slachtoffers te maken. En sorry ik zou dan toch echt voor die spuit kiezen. Ik zou het niet kunnen verkroppen te weten dat mijn hond een ander mens/kind verminkt/verwond heeft omdat ik het zo zielig vond. :pffff:

Dus wat dat betreft ga ik er vanuit dat de TS dondersgoed de voors en tegens bewust heeft afgewogen voor ze voor de roze spuit koos. Misschien niet de jouwe, misschien ook niet de mijne (ik zit niet in die situatie met een hond) maar wel die van TS en dan heeft het geen nut om haar een schuldgevoel van hier tot heb ik jou daar aan te praten puur omdat iedereen het “anders” (zo veel beter zou doen) :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
chrico
Zeer actief

smoekie schreef:
malinois schreef:Als de nood ECHT aan de man is, is die plek er gewoon... dat is al zeer regelmatig gebleken.
Kan best Mallinois. Maar als je met een dergelijke hond en dergelijke wonden zit kan ik me zo voorstellen dat je niet nog eens met de hond wilt gaan leuren en de kans geven voor er zich daadwerkelijk een barmhartige samaritaan heeft voorgedaan om nog meer en misschien wel grotere/ergere verwondingen te maken.

Daarbij gaat het mij voornamelijk over die opmerkingen van hen die de hond niet kunnen nemen, maar toch wel even vermelden dat ze het graag gedaan zouden hebben mits ze er de ruimte/tijd voor haddden. Wat is het nut daarvan? Meer nut dan jezelf weer even goed voor te doen is het naar mijn idee niet. :roll:

TS heeft naar mijn idee meer dan genoeg gedaan om dit te voorkomen. TS heeft naar mijn idee een moeilijke maar verstandige beslissing genomen. Soms is het gewoon niet anders. En noch jij, noch ik of wie dan ook kunnen bepalen of de TS er goed aan gedaan heeft. Dat kan alleen zij en van wat ik van haar gelezen heb ben ik er toch nagenoeg van overtuigd dat ze meer dan genoeg gedaan heeft.

Misschien zou ik het anders gedaan hebben, ik weet het niet. Misschien zou jij het anders gedaan hebben. Prima. Maar wie zegt dan dat dat de juiste weg is. Misschien zou jij langer hebben doorgemodderd en zou bij jou pas de spuit erin zijn gegaan nadat de hond iemand voor het leven verminkt heeft :19: Dat is een ander nu in ieder geval bespaard gebleven. En alleen dat idee zou mij al dusdanig "rust" geven. Ik zou echt niet ten koste van alles en iedereen de hond maar proberen om te turnen of te herplaatsen met alle bijbehorende risico's in de tussentijd om uiteindelijk na nog een x aantal incidenten toch de spuit erin te zetten.

Ik zou mijn hond in ieder geval niet zo 1-2-3 aan een ander meegeven omdat diegene het zo sielug vind als ik dat wil doen. Dan moet ik echt 100% zeker weten dat de hond daar bij diegene op de juiste plek zit. Zonder kinderen, zonder andere honden. Maar voor je zo iemand misschien ooit vind gaat er 9 van de 10x toch echt wel dusdanig veel tijd overheen waarin de hond de kans zou krijgen nog meer slachtoffers te maken. En sorry ik zou dan toch echt voor die spuit kiezen. Ik zou het niet kunnen verkroppen te weten dat mijn hond een ander mens/kind verminkt/verwond heeft omdat ik het zo zielig vond. :pffff:

Dus wat dat betreft ga ik er vanuit dat de TS dondersgoed de voors en tegens bewust heeft afgewogen voor ze voor de roze spuit koos. Misschien niet de jouwe, misschien ook niet de mijne (ik zit niet in die situatie met een hond) maar wel die van TS en dan heeft het geen nut om haar een schuldgevoel van hier tot heb ik jou daar aan te praten puur omdat iedereen het “anders” (zo veel beter zou doen) :roll:
Nu ventileer je toch ook jouw mening? Waarom mag een ander geen andere mening hebben?
Ook jij kent de hond niet en weet niet in welke mate er verwondingen zijn gevallen en hoe ernstig. Wat voor jou ernstig is kan voor mij niets voorstellen en wat ik ernstig vind kan een ander moorddadig vinden. Zoveel mensen zoveel meningen.
Wie zegt dat de hond op de juiste plek zat bij jou en dit ook bij een volgende zou doen (het bijten dan). Ik weet zeker dat als jij 1 van mijn reuen zou hebben dat het fout gaat. Niet omdat je geen verstand van honden heb maar ik denk dat jij daar niet mee om kan gaan. Net zoals mijn honden fout zouden zitten bij bijv Mal die te overheersend en te kort van commando is (omdat zij dat gewend is). Bij Tineke zou ik ze zo plaatsen alhoewel ik denk dat Nikan regelmatig zijn middelvinger op zal steken, Tammy mag ze zo meenemen, die weet waar de grens ligt en een Leanne idem alhoewel ik denk dat die er niet op zit te wachten want 3 van die lieverd van het mannelijk geslacht is ietwat veel. Zo kan ik nog wel even doorgaan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Zo lijkt inslapen altijd wel een barmhartige daad :denken: , je beschermd je omgeving en je bespaard de hond om in het asiel te zitten.
Maar is dit voor de hond ook zo we kunnen het de hond immers niet vragen. Geloof dat sommige honden liever in het asiel zitten dan in sommige situatie's waarin er van alles gebeurt.

Nogmaals ken deze situatie niet, maar het lijkt me dat als gedragsproblemen toenemen ondanks hulp en trainen dat je kunt concluderen dat men de juiste manier nog niet gevonden heeft. Vindt het iets te gemakkelijk om dan te zeggen dat de hond niet spoorde. Wat ik lees uit de berichtjes is dit een hondje geweest die veel heeft meegemaakt. Kennelijk zag TS in haar huis geen mogelijkheden meer.

Persoonlijk denk ik dat er weinig honden zijn die "echt" niet sporen. Heb vaak honden gezien waarvan dit gezegd werd en achteraf niet waar bleek te zijn. hersentumoren en neurologische afwijking waardoor agressie optreedt is niet iets wat veel vvorkomt.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
chrico
Zeer actief

nana schreef:
Persoonlijk denk ik dat er weinig honden zijn die "echt" niet sporen. Heb vaak honden gezien waarvan dit gezegd werd en achteraf niet waar bleek te zijn. hersentumoren en neurologische afwijking waardoor agressie optreedt is niet iets wat veel vvorkomt.
Ik heb dat in al die jaren bij 2 herplaatshonden meegemaakt. De 1 was het het verleden die hier de oorzaak van was (hond was een jaar of 4) en de ander bleek na sectie een tumor te hebben op een plek die zelden voorkwam volgen utrecht. Verder een hoop gedragsgestoorde honden gehad die gewoon herplaatst konden worden op de juiste plekken afhankelijk van het gedrag
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
smoekie
Zeer actief

chrico schreef:Nu ventileer je toch ook jouw mening? Waarom mag een ander geen andere mening hebben?
Ook jij kent de hond niet en weet niet in welke mate er verwondingen zijn gevallen en hoe ernstig. Wat voor jou ernstig is kan voor mij niets voorstellen en wat ik ernstig vind kan een ander moorddadig vinden. Zoveel mensen zoveel meningen.
Wie zegt dat de hond op de juiste plek zat bij jou en dit ook bij een volgende zou doen (het bijten dan). Ik weet zeker dat als jij 1 van mijn reuen zou hebben dat het fout gaat. Niet omdat je geen verstand van honden heb maar ik denk dat jij daar niet mee om kan gaan. Net zoals mijn honden fout zouden zitten bij bijv Mal die te overheersend en te kort van commando is (omdat zij dat gewend is). Bij Tineke zou ik ze zo plaatsen alhoewel ik denk dat Nikan regelmatig zijn middelvinger op zal steken, Tammy mag ze zo meenemen, die weet waar de grens ligt en een Leanne idem alhoewel ik denk dat die er niet op zit te wachten want 3 van die lieverd van het mannelijk geslacht is ietwat veel. Zo kan ik nog wel even doorgaan

Wie zegt dat een ander geen mening mag hebben? :scratch: Ik in ieder geval niet hoor.

Ik plaats daar zoals jij (en andere) bij mij mag wat kanttekeningen aan.

En precies wat je al aangeeft. Wat voor mij ernstig is hoeft dat voor jou niet te zijn en vice versa. Er is er maar 1 die dat kan bepalen en dat ben noch jij, noch ik. Dat is alleen aan de TS oftewel de eigenaar van de betreffende hond.

Dan kunnen we wel met zijn allen zeggen ik zou dit of ik zou dat, of bij mij zou het niet gebeurd zijn of weet ik veel wat nog meer. Feit is dat niemand dat eigenlijk kan zeggen behalve (nogmaals) de TS.

Je kan wel zeggen dat je zeker weet dat als ik 1 van jou reuen zou hebben het fout zou gaan maar dat weet je niet en dat maakt ook niet uit en heeft hier ook totaal niets mee te maken.

Ik heb hier in de periode dat ik hier nu zit (ruim een jaar alweer) meer dan genoeg gelezen om te weten (althans het idee te hebben) dat sommige moeilijke honden zelf zo gecreëerd zijn waarbij ik ook niet echt vreemd sta te kijken dat honden soms zijn zoals ze zijn en waarbij ik het idee had dat als ze elders zouden zijn opgevoed ze heel anders zouden zijn geweest.

Dat is hier in geval bij de TS niet anders.

Zou jouw reu ( 1 van of allemaal) bij bijv. mijn ouders groot gebracht zijn zou (zouden) het misschien (waarschijnlijk) een schoothond tot en met zijn geweest die door nagenoeg iedereen handelbaar zou zijn geweest :wink: maar dat is allemaal niet aan de orde en bovendien puur giswerk.

En zo kan men hier ook wel blijven gissen. Ik vind het in ieder geval triest genoeg dat de TS deze naar mijn idee weloverwogen beslissing heeft genomen en ik vind het nog triester dat zij een schuldgevoel wordt aangepraat van hier tot en met omdat hier zoveel “kenners” zitten die dat klusje wel even geklaard zouden hebben en de hond een roze spuit zouden hebben bespaard. :19:
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

pfff ik heb geprobeerd helemaal bij te lezen maar pfffff wat een lappen tekst.

Eigenlijk is 1 woord genoeg voor dit topic en dat is 'zonde'

Wat ontzettend jammer voor dit hondje en voor jullie.
Ik ken de hele situatie niet en ik vind dat als je die niet persoonlijk kent dat je maar beperkt hierop kunt reageren.
Alleen... sjezus een hondje van 1 jaar inslapen?? Dat maakt me echt wel verdrietig en eigenlijk ook wel boos.
(is gewoon een gevoel dat het oproept en niet eens zo zeer naar ts gericht)

Was er echt geen oplossing? Kijk als mijn honden voor mij niet meer handelbaar zouden zijn, zijn er mensen waarvan ik weet dat ik daar heen kan en dat die gewoon mij kunnen helpen. En dat ook wel zouden doen!!

Daar is het forum zo handig. En als ts eerlijk tegen zichzelf kan zeggen ja, ik heb hier alles aan gedaan. Ik zag geen andere oplossing.
Dit is het enige en allerlaatste dat IK kon doen. Dan is het goed zo en moet je het ook laten.

Zo'n discussie is niet erg. Wellicht is iemand dit topic aan het lezen die in een soortgelijke situatie zit. Die nou wel nog opties ziet.
Die weet dat zo'n hond nog wel naar iemand anders zou kunnen die dit gedrag wel nog recht kan trekken.
1 jaar vind ik gewoon echt heel erg zonde...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Aan de andere kant kun je je ook afvragen of de hond een zinvol leven heeft gehad als hij van hut naar haar getrokken word en zijn leven lang van de ene in de andere therapie of opvoedings sessie en GT's heeft gezeten.

Ik kan mij wle iets voorstellen bij de beslissing van TS .
En dat komt heus niet even op een zondag middag van goh nu laten we hem in slapen.
Daar is al wat aan vooraf gegaan natuurlijk.

Ja aan de ene kant jammer ,maar ook een manier om verder lijden te voorkomen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief

:ok: dat dus.
chrico
Zeer actief

smoekie schreef:
Zou jouw reu ( 1 van of allemaal) bij bijv. mijn ouders groot gebracht zijn zou (zouden) het misschien (waarschijnlijk) een schoothond tot en met zijn geweest die door nagenoeg iedereen handelbaar zou zijn geweest :wink: maar dat is allemaal niet aan de orde en bovendien puur giswerk.
:smile: dat zijn ze nu ook hoor, alleen opvoeding gaat niet helemaal op. Mijn honden zijn naar mensen toe de meest vriendelijke honden, hangen op je schoot, knuffelen je dood maar ik weet wel waar de grens ligt en weet ook bij wie ze dat wel of juist niet zouden doen. Wat bij een andere hond normaal is is bij hun niet wenselijk. Daarbij kan je bepaalde karaktereigenschappen niet van tafel vegen als zijnde opvoeding en daarom gaat het regelmatig fout. Sommige eigenschappen zitten in een ras en daar val je voor of je valt er niet voor. Dat moet bij je passen want aanleren doe je het niet
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Aan de andere kant kun je je ook afvragen of de hond een zinvol leven heeft gehad als hij van hut naar haar getrokken word en zijn leven lang van de ene in de andere therapie of opvoedings sessie en GT's heeft gezeten.

En dat komt heus niet even op een zondag middag van goh nu laten we hem in slapen.

Daarom zou je dus kunnen kiezen om te herplaatsen en dat is niet van hot naar her gesleept worden :wink:

Ik kan mij dus weinig voorstellen bij deze defenitieve beslissing en als het inslapen al langer een optie was geweest dan vraag ik mij af waarom er dan niet eerder een andere weg ingeslagen is. Wat is nu 2 maanden om aan gedrag te werken? Bijten had voorkomen kunnen worden als dat al bekend was door de hond tijdig aan een muilkorf te laten wennen bijv. en van daaruit et gaan verder werken aan gedrag. Ik ben ergens bang dat deze hond in het nauw is gedreven. Niet bewust maar juist met de goede intentie maar verkeerde adviezen van mensen die geen flauw benul hebben wat een shiba is qua gedrag. Dat is niet verwijtbaar naar TS toe want die wilde eraan werken zoals zij al schreef. Dat is jammer, verdomd jammer voor zowel TS als de hond.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
smoekie
Zeer actief

chrico schreef:
smoekie schreef:
:smile: dat zijn ze nu ook hoor, alleen opvoeding gaat niet helemaal op. Mijn honden zijn naar mensen toe de meest vriendelijke honden, hangen op je schoot, knuffelen je dood maar ik weet wel waar de grens ligt en weet ook bij wie ze dat wel of juist niet zouden doen. Wat bij een andere hond normaal is is bij hun niet wenselijk. Daarbij kan je bepaalde karaktereigenschappen niet van tafel vegen als zijnde opvoeding en daarom gaat het regelmatig fout. Sommige eigenschappen zitten in een ras en daar val je voor of je valt er niet voor. Dat moet bij je passen want aanleren doe je het niet
Klopt. Wij hebben vroeger thuis bouviers gehad. We hebben engu heddurs gehad, we hebben zeeeeeer gevaarlijke pits gehad (en gefokt) we hebben staffs gehad :N: Allemaal schoothonden tot en met :smile: en nog in combinatie met yorkies ook zeg :N: :engel:

Daarom sta ik er ook soms niet vreemd van te kijken dat mensen hier soms wel eens zeggen dat als de hond er niet meer is ze nooit meer voor dat "ras" kiezen :F:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

wat jong, wat zonde, wat triest...........! :cry:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Izzie was bij jou ook een allemansvriendje geworden he Smoekie :F: Ze is trouwens voor mij en bekenden inderdaad een lief schoothondje :wink:

Ik moet er trouwens wel om lachen dat jij in bijna elk topic met je pitbulls aan komt zetten. Wellicht een idee om het in je onderschrift te zetten :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hanneke2 schreef:
Nakisha schreef: Precies, dank je wel. Dat bedoel ik.
Ik ga liever af op mensen die de hond écht kennen, dan mensen die alleen lettertjes op een schermpje lezen en dan menen alles te weten.
Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, ben op de laatste pagina begonnen, maar wat Marc zegt. Wat wil je van een hondenforum als het geen advies is? Kennis vergaren, advies krijgen en advies geven, dat is wat ik in elk geval als eerste ding zie. Tuurlijk zitten hier mensen die straal uit hun nek zitten te lullen, dat doe ik ook regelmatig, want ik heb kwantitatief nog maar heel weinig ervaring. Maar er zitten ook zat mensen die echt hele goeie op ervaring en kennis gebaseerde adviezen geven, en zonder dit fora had ik waarschijnlijk geen twee vrolijke probleemloze honden gehad. Ik heb hier werkelijk heel veel meer geleerd dan uit boeken en dan van de mensen in mijn directe omgeving. En ook wel via flinke discussies omdat ik aan het klooien was en dat niet maar zomaar wilde toegeven.

Ik vind dit forum nog steeds helemaal geweldig omdat bij 90% ... okee, 80% :D van de forummers het belang van de hond voorop staat. Mensen die mij persoonlijk niet echt motten, zetten dat wel opzij, of spreken mij er juist op aan, als ik iets helemaal fout doe met mijn honden.

Als je alleen op een forum zit om een beetje gezellig te ouwehoeren en o ja, je had ook nog een hond, dan zijn er wel betere fora te vinden dan dit.
Lees even mijn laatste post? :U: Daar staat het antwoord op je vraag.

Verder ga ik met Smoekie en Bouvierpoedel mee.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Izzie was bij jou ook een allemansvriendje geworden he Smoekie :F: Ze is trouwens voor mij en bekenden inderdaad een lief schoothondje :wink:
Wie zal het zeggen :engel:
Zoek stok! schreef:Ik moet er trouwens wel om lachen dat jij in bijna elk topic met je pitbulls aan komt zetten. Wellicht een idee om het in je onderschrift te zetten :mrgreen:
Blij dat ik je toch aan het lachen kan maken :F:

En wat dat onderschrift betreft. Dan zou ik ook de dalmaat-poedel-heddus-bouviers-staffs-yorks-westie e.d. erbij moeten zetten :smile:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:Aan de andere kant kun je je ook afvragen of de hond een zinvol leven heeft gehad als hij van hut naar haar getrokken word en zijn leven lang van de ene in de andere therapie of opvoedings sessie en GT's heeft gezeten.

Klopt, maar hij vocht met de andere reu des huizes. Is er dan iets mis met het hondje? Er staat dat hij tijdens zo'n gevecht naar de eigenaars gebeten heeft. Is dat raar voor jou? De regel is toch wel, ga niet met je blote klauwen tussen 2 knokkende honden want dan kan je gaatjes oplopen. En hij kon niet goed met de dierenarts opschieten. Is dat een reden voor jou om een hond in te slapen? Verder deed hij "dominant" tegen bezoek en vertrouwde de eigenaars dat niet helemaal. Reden om in te slapen?

Zover ik weet heeft de hond niemand anders gebeten dan de dierenarts en zijn eigenaren en hun reu die bij hem in huis leefde. Ik stel me dus geen hond voor die alles en iedereen aanvliegt. Bezoek kwam ook gewoon maar vond hem eng zonder dat de hond dat verder waar had gemaakt met een aanval.

Van mij mag je zo'n hond inslapen maar ik ga er geen beamend antwoord op geven als in "goede keuze" of "zou ik ook doen". De mensen erop aanvallen doe ik ook niet maar ik mag het wel triest vinden voor een hondje van nog geen jaar oud toch? En wie zegt dat er na herplaatsing gezeuld wordt? Je kan toch een laatste kans afspreken bij iemand die het wel wil proberen? Ik denk nl niet dat hij overal zulk gedrag zou tonen. Mijn vorige hond kon niet met honden bij mijn pa. Geen een. Bij mij kon ze wel met alle reuen. Hoe vreemd voor een hond die 7 jaar lang elke hond greep binnen bereik. Je kan niet zeggen dat een hond is wat hij is volledig los van waar hij zit en hoe er met hem omgegaan wordt. Ik denk dat de TS bang voor haar eigen hond was en dat de hond dat wist. Lijkt nl wel alsof de hond alles kon bepalen door agressie in te zetten. Wie weet was daar niet op in gaan en met schone lei en zonder angst beginnen met het diertje wel genoeg geweest. Het was geen ambull of X-mechelaar maar een shiba inu. Hoe groot zijn die nu helemaal? Ze kunnen je hooguit in je enkel bijten lijkt mij. :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”