Hanneke2 schreef:[Het zal mij worst wezen of TS een schuldgevoel heeft, maar ik hoop dat mensen in de toekomst die voor dit soort problemen komen te staan wel eerst om hulp roepen. Want dit forum heeft keer op keer bewezen dat het hulp kan bieden.
“Kan” bieden ja. Daar zeg je het precies goed. Daarbij ga jij voorbij aan het feit dat de TS wel degelijk hulp ingeroepen heeft. Dat de hond wel op een hondenschool zat, dat ze wel degelijk overleg had met de DA.
Het forum is leuk hoor. Je kunt er leuke “bruikbare”dingen uithalen en van leren. Maar in dergelijke gevallen zoals hier ga ik persoonlijk toch liever uit van de kunde van mensen die mij en mijn hond persoonlijk kennen dan zoals gezegd wat namen op internet.
Neeltje schreef:Arrogant om te denken dat je zonder 'het forum' kan?? Ik vind het eerder arrogant te denken dat alleen mensen hier op het forum het juiste advies kunnen geven, mensen die de hele situatie niet kennen, behalve van wat berichtjes hier.
Dat dus.
Hanneke2 schreef:Die hond kwam uit een asiel, en dat asiel is niet gekend in de beslissing, dat vind ik al fout. Natuurlijk zijn er situaties waarbij het echt niet meer anders kan, maar als fokker of asiel of stichting heb je toch wel recht op info voordat een hond wordt ingeslapen, zodat je tenminste kan voorstellen de hond per direct terug te nemen. Als dit een pup was geweest van 1 van de goeie fokkers op dit forum, was iedereen waarschijnlijk ontploft. Nou is het een asielhond en dan is het goed?
Als je goed had gelezen had je gezien dat de TS wel degelijk contact had proberen te krijgen met het asiel maar deze na “inkomsten” niet meer thuis gaf
Ik snap sommige echt niet hoor. Mensen kloppen zichzelf alweer lekker vol op de borst “kijk mij eens goed zijn” door te zeggen dat zij dat echt niet zouden hebben gedaan (in laten slapen) en dat zij dit of dat zouden hebben proberen te doen met/voor de hond etc etc etc.
Prima, fijn wees er trots op zou ik zeggen. Persoonlijk kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat de TS niet alles gedaan heeft wat er in haar macht lag om de hond een leuk thuis te geven. Tis ten eerste nou niet bepaald een makkelijk ras wat men zo even 1-2-3 zou kunnen omturnen. Ook de beste GT’s zullen daar aardig mee aan de slag moeten en misschien ook uiteindelijk toe geven dat ook zij niets kunnen betekenen.
Als ik naar mezelf kijk en mezelf voorstel een hond te hebben ongeacht hoe oud/jong, een hond dusdanig agressief zoals hier beschreven weet ik niet of ik voor herplaatsen zou herkiezen. Wat heeft de hond eraan voor een 3e maal in zijn korte leven naar een ander of weer terug naar het asiel te gaan. Wat heeft een hond eraan om daarna nog een x aantal maal herplaatst te moeten worden. Daarbij nog eens het risico dat de hond een ander zou kunnen verwonden (hoogstwaarschijnlijk) Ik zou slapenloze nachten hebben denk ik.
Ik denk dat als we hier echt over een valse hond spreken met een kronkel in de kop ik toch ook richting DA zou zijn gegaan om de hond hoeveel pijn het ook zou doen een spuitje hiernamaals te laten geven.
Ik kies dan zowel voor de hond als voor mezelf en gezin. Ik ga de hond niet nog meer ellende bezorgen door hem weer te laten herplaatsen terwijl je niet weet of het elders wel goed gaat. (waarschijnlijk niet) en ik ga ook niet het risico lopen dat de hond bij mensen terecht komt die ook wel ff denken een leuke shiba er van te kunnen maken met alle bijbehorende risico’s.
Tis leuk hoor om te zeggen dat je zo geweldig bent dat je je hond nooit zou laten inslapen of dat je het heel anders had aangepakt. Feit is nu eenmaal dat de hond ingeslapen is na een zoals ik het gelezen heb een aardig dramatisch gebeuren en dat dramatische gebeuren maakte dat de emmer vol was. Ik kan me niet voorstellen dat zij voorafgaand aan datzelfde gebeuren er niet al over gesproken hebben. Dat zal heus wel besproken/gedacht zijn waardoor die beslissing toch echt niet zo spontaan genomen is als hier door sommige geopperd is.
Zo te lezen is het een heel moeilijke beslissing geweest waar de TS het ontzettend moeilijk mee heeft en het zou best kunnen dat de hond bij een ander nog geleefd zou hebben. Maar dat is in mijn ogen gewoon zo’n ontzettende dooddoener. Een kind wat in de criminaliteit beland zou het elders in een ander gezin waarschijnlijk heel anders gedaan hebben doordat de opvoeding bij de 1 nu eenmaal anders is dan bij de ander. Een kind wat verzopen is op het strand zou bij de ander nu waarschijnlijk nog leven omdat de ander zijn/haar kind misschien wel vastbind om te zorgen dat het niet kan verdrinken. Als, als als.
Wat had de TS dan moeten doen. Hier een bericht plaatsen van hoe en wat zodat andere zich weer even “goed” voor kunnen doen door berichten te plaatsen van “als ik de ruimte had zou ik em wel hebben willen nemen” – “Als ik zou kunnen had ik hem graag bij je opgehaald” etc etc etc Berichten waar de TS dus niets aan heeft maar die je wel veelvuldig voorbij ziet komen in diverse topics.
Had ze dan moeten “afwachten” tot dees of gene zich als GT zou opwerpen en haar wel even zou “leren” hoe ze de hond moet handlen/opvoeden
TS heeft haar best gedaan en meer dan dat kan je (algemeen gesproken) niet doen. Dat een ander de dingen anders doet maakt niet dat jij (algemeen gesproken) niet genoeg gedaan heeft.
TS ik wens je heel veel sterkte met deze zware beslissing en hoop dat jullie zoiets nooit meer mee hoeven te maken.