Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup en eten?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: pup en eten?

Ongelezen bericht door malinois »

bennie schreef:
malinois schreef:
bennie schreef:Geen smuldier of rodi dus, want dat bevat geen natuurlijk calciumbron. Carnibest, Bibi ed wel. Tijdens de groei is dat belangrijk.
:roll: wat missen mijn honden nu in mijn onderschrift? Helemaal niks... en niks geen carnibest of bibi, gewoon ahv, brok en smuldier.
Nah ik heb geen zin om het nog een keer allemaal uit spitten om anderen te overtuigen, neem maar eens een kijkje op barfplaats. Volgens mij is er door de UU ook onderzoek geweest naar natuurlijke versus niet natuurlijke calciumbron en de problemen hoeven uiteraard nu nog niet op te spelen, dat kan ook als ze wat ouder zijn en minder lang meegaan, maar dat kun je uiteraard niet naast elkaar zetten. Aangezien het tijdens de groeifase zo belangrijk blijkt te zijn, lijkt het mij die investering meer dan driedubbel de moeite waard, hoe anderen daar over denken moeten ze uiteraard zelf weten ;).
Nou ik krijg eigenlijk hoe langer hoe meer afkeer van dergelijke promotie van vers of dure kvv, weet je, het wordt hoe langer hoe erger gemaakt... op dit moment is het al zover dat je je hond mishandeld als je hem brok geeft...
Er zijn jarenlang kerngezonde honden op groot geworden en nog steeds... ik zit in een wereldje waarin de honden hun hele leven zware prestaties moeten leveren tot op hoge leeftijd. Heel veel van die honden (en dat is echt zo rond de 80 a 90%) wordt 13 jaar of ouder. 15 is geen uitzondering nou ik teken er voor hoor als mijn honden die leeftijd halen.
En die honden zitten echt niet op vers of op dure kvv, een aantal op simpele Aldi brok een groot aantal op cavom of daaraan verwante voeding en een aantal op smuldier, AHV etc.
Ik kan daar dus best kijken op barfplaats (doe ik ook zo af en toe) maar ik erger mij alleen maar aan bepaalde opmerkingen dus ik heb er weinig behoefte aan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
malinois schreef:
seetje schreef:ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat dit complete vleesvoer goed is, ben inderdaad een beetje bang dat de overstap van brok naar dit groot is. Misschien half/half in het begin?
Dat kan, je kunt de brok door de kvv mengen... maar in 1 x over zou ik doen, altijd gedaan hier.
Waarom zou je gif door kvv mengen?
Kijk dit bedoel ik dus, totale onzin, weet je wel wat je zegt? Mijn hond heeft zichzelf vergiftigd, met Drontal wel te verstaan... ik heb dus geen behoefte aan mensen die zulke dingen roepen, ik voer mijn honden namelijk ook brok en ik weet helaas hoe een vergiftigde hond eruit ziet... dus hou je kop over zulke dingen want het is totale onzin, ik kan me daar erg kwaad over maken, ik ben mijn hond bijna kwijt geraakt aan vergiftiging. Met zulke opmerkingen jaag je mensen in het harnas ipv dat ze ooit zullen overstappen.
Het is dat ik al kvv erbij voer anders was ik er dus na zo'n opmerking alweer klaar mee...

Toch raar dat al die werkhonden voornl. op brok heel oud worden en zware prestaties kunnen blijven leveren tot op hoge leeftijd... dat kan echt niet op gif hoor, dan ben je nl. dood na een paar uur....
Sorry maar ik kan me daar echt kwaad over maken, je weet niet waar je het over hebt als je praat over een vergiftigde hond bah!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef: Als het je om betaalbaarheid gaat stap je uiteraard gewoon over op barf. Verder geldt voor kvv hetzelfde als voor alle andere producten, voor een dubbeltje zul je niet op de eerste rang zitten, maar duurkoop hoeft uiteraard ook geen goede koop te zijn ;).
Ik ga nooit barfen, daar heb ik absoluut geen behoefte aan.
Ik geloof er ook niet in, prima dat anderen dat doen, ik zal het nooit doen, zo af en toe wat vers krijgen ze en daar blijft het bij.
Wat jij zegt is dus onzin, de goedkopere brok als cavom, bevo etc. zijn juist vele malen beter als de dure Eukanuba en RC.
De betaalbare KVV als Smuldier en AHV is mijn inziens minstens zo goed als de duurdere, ik heb ze nl op een blauwe maandag weleens gegeven maar ik vond het zelf niks... dus dan krijgen ze de goede in mijn ogen.
Lotgering heb ik ook al een keer gehad, overgenomen van iemand hier van het forum. De honden vonden het prima, maar een hond vond het niks... Smuldier of AHV vinden ze allemaal heerlijk, dus krijgen ze dat gewoon. En aangezien ze het er uitstekend op doen qua gezondheid, prestaties, energiebehoefte, uiterlijk etc. blijven ze dat ook gewoon krijgen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef: Het is en blijft rommel, zeker als je kijkt naar dieren met problemen, die veelal door de brok zijn veroorzaakt. En dan vind ik het gif.
Ik hoop voor jou dat je nooit een vergiftigde hond krijgt, dan piep je wel anders.... ziekelijke opmerking vind ik het...
Een hond kan niet presteren op rommel en dat doen zo goed als alle honden wel... dan gaat er toch iets fout in jouw conclussie...
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

malinois schreef:
bennie schreef: Het is en blijft rommel, zeker als je kijkt naar dieren met problemen, die veelal door de brok zijn veroorzaakt. En dan vind ik het gif.
Ik hoop voor jou dat je nooit een vergiftigde hond krijgt, dan piep je wel anders.... ziekelijke opmerking vind ik het...
Een hond kan niet presteren op rommel en dat doen zo goed als alle honden wel... dan gaat er toch iets fout in jouw conclussie...
Er zijn honden die met vergiftingsverschijnselen bij de DA komen en dan hebben ze bijvoorbeeld nierfalen. Als zo'n hond altijd vers had gehad, had ie die verschijnselen nooit gekregen.
Ik lul niet uit mijn nek, maar ik vind het bizar dat TS om raad vraagt, hij goeie raad krijgt, jij die ontkracht zonder dat te onderbouwen en ik jou dan vervolgens zou moeten overtuigen. Hou dan gewoon je mond ofzo als je er feitelijk geen kaas van heb gegeten. Zeker je opmerking over barf slaat helemaal nergens op, want dan kun je net zo goed geen kvv voeren.
Zoals ik al zei, er staat zat info over, zelfs hier op hondenforum kom je interessante topics tegen waar eea goed wordt onderbouwd. Wat de calcium betreft staat hier eea onderbouwd http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 632.0.html" onclick="window.open(this.href);return false; maarja, dat zul jij dan ook wel niet interessant vinden, want jouw honden staan zo mooi op de foto... :oohja:

@Suzanne, ik heb niks met stroop, niet over andere onderwerpen en dus ook niet bij dit onderwerp.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef: Er zijn honden die met vergiftingsverschijnselen bij de DA komen en dan hebben ze bijvoorbeeld nierfalen. Als zo'n hond altijd vers had gehad, had ie die verschijnselen nooit gekregen.
nee tuurlijk niet, die zullen nooit iets krijgen :blah: :blah: Die zullen altijd zo gezond zijn, en dan is het zogenaamd toeval dat brokhonden ook kerngezond oud worden. En nee geen uitzondering gewoon regel.
Kom op zeg, je kunt wel alles toeschrijven aan brok of kvv maar hoeveel wetenschappelijke bewijzen heb jij daarvoor?
Ik lul niet uit mijn nek,
dat doe je wel in mijn ogen.
maar ik vind het bizar dat TS om raad vraagt, hij goeie raad krijgt, jij die ontkracht zonder dat te onderbouwen en ik jou dan vervolgens zou moeten overtuigen.
Mijn onderbouwing is de vele honden die ik persoonlijk ken en die het jaaaaaaaaaren goed doen op brok ook op goedkopere brok... ook al zou ik dat niet direct aanbevelen. Maar slechte brok bestaat niet meer, je hebt goede en minder goede... Ik zou niet weten waarom ik TS niet mijn mening mag geven, dat doe ik dus wel of je dat nu leuk vind of niet...
Hou dan gewoon je mond ofzo als je er feitelijk geen kaas van heb gegeten.
Ik pieker er niet over, ik heb er prima kaas van gegeten, ik kijk nl. altijd naar de hond(en) en dat is het belangrijkste... hier zitten honden op het forum die letterlijk doodziek worden van vers of van kvv... nee dan is het hartstikke gezond om ze dat toch te voeren.... :blah: :blah:
Zeker je opmerking over barf slaat helemaal nergens op, want dan kun je net zo goed geen kvv voeren.
nou dat vind ik nogal een verschil... ik heb net 3 pakken smuldier uit de vriezer gehaald, die krijgen ze vanavond...
bij barf moet je heel goed opletten wat je geeft, in welke hoeveelheden etc. etc. etc. Dat kan niet in mijn situatie en ik vertrouw het daarnaast niet, dat mag toch?
Daarnaast heb ik een hond die geen vers lust... dus dan kom je niet zover he?!
Zoals ik al zei, er staat zat info over, zelfs hier op hondenforum kom je interessante topics tegen waar eea goed wordt onderbouwd. Wat de calcium betreft staat hier eea onderbouwd http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 632.0.html" onclick="window.open(this.href);return false; maarja, dat zul jij dan ook wel niet interessant vinden, want jouw honden staan zo mooi op de foto... :oohja:
Nee ik trek sommige dingen in twijfel, klaar... en nogmaals ik kijk naar de afzonderlijke hond en dat is ruim voldoende om te zien of ze het ergens goed op doen of niet.
De DA zie ik alleen voor de entingen over het algemeen dus ik zie nu eigenlijk totaal geen verschil tussen jouw hond en die van mij qua gezondheid.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Wellicht fijn voor je wijze van reageren om te weten dat ik al een kat ben kwijtgeraakt, met 2 jaar oud en hevige vergiftigingsverschijnselen naar de DA, ze heeft het niet meer gered. Na sectie, omdat we dachten dat ze vergiftigd was, bleek ze cystus in de nieren te hebben. Een erfelijke ziekte, met de naam PKD. Ik voerde haar Royal Canin, want ik wilde het beste voor mijn beestjes. Ze heeft het niet overleefd. Nu heeft RC dieetvoeding, waar in de voor haar giftige stoffen niet voorkwamen. Als ze die meteen had gekregen, had ze al iets langer geleefd. Dit is nu al een jaar of acht geleden. Ik had toen drie katten van dezelfde combinatie, na onderzoek bleken de andere twee katten ook PKD te hebben. Eentje was echter een jaar jonger. Kat nummer drie leeft nog. Ieder jaar worden haar bloedwaardes gemeten om de hoeveelheid gifstoffen vast te stellen. En raadt eens wat? Precies, sinds die kat vers krijgt, zijn die waardes stabiel. En dan mag ik van jou brokken geen gif noemen? Wat denk je zelf?
bennie
Zeer actief
Border Collie

Oh en voor de volledigheid, nieren filteren de gifstoffen uit je bloed, bij nierfalen hapert dat en ga je dus kijken dat je zo min mogelijk gif opeet..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:Wellicht fijn voor je wijze van reageren om te weten dat ik al een kat ben kwijtgeraakt, met 2 jaar oud en hevige vergiftigingsverschijnselen naar de DA, ze heeft het niet meer gered. Na sectie, omdat we dachten dat ze vergiftigd was, bleek ze cystus in de nieren te hebben. Een erfelijke ziekte, met de naam PKD. Ik voerde haar Royal Canin, want ik wilde het beste voor mijn beestjes. Ze heeft het niet overleefd. Nu heeft RC dieetvoeding, waar in de voor haar giftige stoffen niet voorkwamen. Als ze die meteen had gekregen, had ze al iets langer geleefd. Dit is nu al een jaar of acht geleden. Ik had toen drie katten van dezelfde combinatie, na onderzoek bleken de andere twee katten ook PKD te hebben. Eentje was echter een jaar jonger. Kat nummer drie leeft nog. Ieder jaar worden haar bloedwaardes gemeten om de hoeveelheid gifstoffen vast te stellen. En raadt eens wat? Precies, sinds die kat vers krijgt, zijn die waardes stabiel. En dan mag ik van jou brokken geen gif noemen? Wat denk je zelf?
Nee inderdaad, want dit zijn de uitzonderingen....
Het is een ERFELIJKE ziekte schrijf je zelf... dat de katten het dan op bepaalde voeding beter doet dan de andere dat kan... Mijn Dusty die inmiddels overleden is deed het in de laatste jaren alleen goed op blikvoeding... :19: daar bleef zij heel stabiel op... dus wat moet je daar dan van zeggen?
Ook dat vers en kvv gif is? Want daar kon zij dus absoluut niet tegen, ze werd er doodziek van....

Je moet niet naar uitzonderingen kijken maar naar de normale gang van zaken... dit is dus dat er heel veel honden gewoon gezond oud worden op (goedkope) brok.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:Oh en voor de volledigheid, nieren filteren de gifstoffen uit je bloed, bij nierfalen hapert dat en ga je dus kijken dat je zo min mogelijk gif opeet..
Ik ben niet achterlijk, weet wat nierfalen is hoor.... maar een hond met zwaar nierfalen redt het niet, die laat ik dus ook inslapen.
Daar ga ik niet aan/mee knutselen, dat is einde verhaal.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

malinois schreef:
bennie schreef:Wellicht fijn voor je wijze van reageren om te weten dat ik al een kat ben kwijtgeraakt, met 2 jaar oud en hevige vergiftigingsverschijnselen naar de DA, ze heeft het niet meer gered. Na sectie, omdat we dachten dat ze vergiftigd was, bleek ze cystus in de nieren te hebben. Een erfelijke ziekte, met de naam PKD. Ik voerde haar Royal Canin, want ik wilde het beste voor mijn beestjes. Ze heeft het niet overleefd. Nu heeft RC dieetvoeding, waar in de voor haar giftige stoffen niet voorkwamen. Als ze die meteen had gekregen, had ze al iets langer geleefd. Dit is nu al een jaar of acht geleden. Ik had toen drie katten van dezelfde combinatie, na onderzoek bleken de andere twee katten ook PKD te hebben. Eentje was echter een jaar jonger. Kat nummer drie leeft nog. Ieder jaar worden haar bloedwaardes gemeten om de hoeveelheid gifstoffen vast te stellen. En raadt eens wat? Precies, sinds die kat vers krijgt, zijn die waardes stabiel. En dan mag ik van jou brokken geen gif noemen? Wat denk je zelf?
Het is een ERFELIJKE ziekte schrijf je zelf... dat de katten het dan op bepaalde voeding beter doet dan de andere dat kan... Mijn Dusty die inmiddels overleden is deed het in de laatste jaren alleen goed op blikvoeding... :19: daar bleef zij heel stabiel op... dus wat moet je daar dan van zeggen?
Ook dat vers en kvv gif is? Want daar kon zij dus absoluut niet tegen, ze werd er doodziek van....

Je moet niet naar uitzonderingen kijken maar naar de normale gang van zaken... dit is dus dat er heel veel honden gewoon gezond oud worden op (goedkope) brok.
Je snapt er werkelijk helemaal niks van he? Het is een erfelijke ziekte die er voor zorgt dat gifstoffen niet meer goed uit het bloed kunnen worden gefilterd. Stop je er gifstoffen in dan gaat het diertje dood, doe je dat niet dan blijft het leven. Stop je er brok in dan gaat het diertje dood, stop je er vers in dan blijft het leven. Ook de dieetbrokken verkorten nog steeds de levensduur tov vers. Uit persoonlijke ervaring minstens een jaar en counting.
Je ziet pas aan je huisdier of die mogelijk orgaanfalen heeft als het te laat is, dus waarom dan pas handelen en niet gewoon meteen preventief geen gif aan je dieren voeren? En wie zegt dat jouw kat ziek werd van de KVV, ben je het vanaf kitten af gaan voeren? Als je hond 10 is en je gaat dan barfen, hij krijgt broze botten, komt dat dan in jouw ogen door barf, of ben je dan slim genoeg om te beseffen dat je in de groeifase geen natuurlijke calciumbron hebt gebruikt?
bennie
Zeer actief
Border Collie

malinois schreef:
bennie schreef:Oh en voor de volledigheid, nieren filteren de gifstoffen uit je bloed, bij nierfalen hapert dat en ga je dus kijken dat je zo min mogelijk gif opeet..
Ik ben niet achterlijk, weet wat nierfalen is hoor.... maar een hond met zwaar nierfalen redt het niet, die laat ik dus ook inslapen.
Daar ga ik niet aan/mee knutselen, dat is einde verhaal.
Kijk dat is dus jouw visie. Mijn visie is voorkomen en genezen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
malinois schreef:

Je snapt er werkelijk helemaal niks van he? Het is een erfelijke ziekte die er voor zorgt dat gifstoffen niet meer goed uit het bloed kunnen worden gefilterd. Stop je er gifstoffen in dan gaat het diertje dood, doe je dat niet dan blijft het leven. Stop je er brok in dan gaat het diertje dood, stop je er vers in dan blijft het leven. Ook de dieetbrokken verkorten nog steeds de levensduur tov vers. Uit persoonlijke ervaring minstens een jaar en counting.
Je ziet pas aan je huisdier of die mogelijk orgaanfalen heeft als het te laat is, dus waarom dan pas handelen en niet gewoon meteen preventief geen gif aan je dieren voeren? En wie zegt dat jouw kat ziek werd van de KVV, ben je het vanaf kitten af gaan voeren? Als je hond 10 is en je gaat dan barfen, hij krijgt broze botten, komt dat dan in jouw ogen door barf, of ben je dan slim genoeg om te beseffen dat je in de groeifase geen natuurlijke calciumbron hebt gebruikt?
Dusty was een hond, die ik als herplaatser gehaald heb. Dustys luste vanaf dat ik haar gekregen heb op een leeftijd van anderhalf jaar (geschat) geen vers, nooit gelust ook... kon ook niet ze werd er doodziek van zoals ik schreef...
Ik snap er prima wat van, nogmaals ik kijk naar de afzonderlijke honden... ze krijgen waar ze het beste op doen en waar ik achter sta.
Jouw voorbeeld is vervelend maar wel een uitzondering dat is gewoon zo, en op uitzonderingen kun je niet een lijn trekken...
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Met uitzonderingen hoef je geen rekening te houden als je lijn de juiste is. Verder heb ik hier niets meer op te zeggen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:Met uitzonderingen hoef je geen rekening te houden als je lijn de juiste is. Verder heb ik hier niets meer op te zeggen.
ach kom natuurlijk wel...Voor alles is een uitzondering en dat blijkt in jouw geval des te meer. Maar jij wil gewoon jouw mening doordrijven op een hele nare aanvallende manier met daarbij dingen die je niet kunt gebruiken omdat het uitzonderingen zijn...

Op die manier krijg je echt geen mensen omgeturnt hoor... je bereikt juist het tegenovergestelde...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef: ach kom natuurlijk wel...Voor alles is een uitzondering en dat blijkt in jouw geval des te meer. Maar jij wil gewoon jouw mening doordrijven op een hele nare aanvallende manier met daarbij dingen die je niet kunt gebruiken omdat het uitzonderingen zijn...

Op die manier krijg je echt geen mensen omgeturnt hoor... je bereikt juist het tegenovergestelde...
Eens met Mal, want hoewel ik wel zelf samenstel krijg ik ook een beetje het rambam van de manier waarop het versvoeren door sommigen iedereen de strot in geramd wordt.

Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nog maar eens: omdat het één beter is hoeft het ander nog niet slecht te zijn.
Mijn honden hebben het altijd prima gedaan op brok, ze doen het alleen op vers net iets beter. Maar als het niet goed zou gaan met vers ging ik zonder problemen weer terug naar brok.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
malinois schreef: ach kom natuurlijk wel...Voor alles is een uitzondering en dat blijkt in jouw geval des te meer. Maar jij wil gewoon jouw mening doordrijven op een hele nare aanvallende manier met daarbij dingen die je niet kunt gebruiken omdat het uitzonderingen zijn...

Eens met Mal, want hoewel ik wel zelf samenstel krijg ik ook een beetje het rambam van de manier waarop het versvoeren door sommigen iedereen de strot in geramd wordt.
precies, toen dat tegen mij gebeurde een jaar of 3 geleden stond ik ook direct in de ankers en dat werkt echt averechts... uiteindelijk ben ik ook het erbij gaan voeren zowel vers en KVV maar wel door mensen die er niet zo'n drama van maakten maar het op een normale en niet drammende manier vertelden en net zoveel respect hadden voor mijn 'manier en waarom' van voeren als ik voor hen had.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Het ander is juist slecht, dat was voor mij reden om het een te gaan doen. Maar kennelijk mag ik dat niet zeggen, zelfs niet als ik het onderbouw. Iedereen moet voeren wat die zelf wil, maar als iemand advies vraagt geef ik daar eerlijk naar eigen beleving antwoord op en indien nodig kan ik dat met feiten staven en onderbouwen. Wat zou ik het zelf zo ontzettend fijn hebben gevonden als iemand mij had vertelt en onderbouwd dat brokken gif zijn, alvorens ik daar een van mijn liefste dieren ooit aan verloor, maar dat mag ik kennelijk niet zeggen. Mijn nekharen gaan overeind staan van de reclame's van Royal Canin. Ik heb me jaren lang afgevraagd waarom ze vergif verkopen, terwijl ze daarnaast ook weer een product verkopen waar minder van dat gif in zit (dus ze weten het zelf ook). Maar het mag niet gezegd worden. Prima, ik zal me hier verder niet meer met voeding bemoeien.

(jullie doen me overigens denken aan alcoholisten, die willen ook niet horen dat alcohol vergif is)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:Het ander is juist slecht, dat was voor mij reden om het een te gaan doen. Maar kennelijk mag ik dat niet zeggen, zelfs niet als ik het onderbouw. Iedereen moet voeren wat die zelf wil, maar als iemand advies vraagt geef ik daar eerlijk naar eigen beleving antwoord op en indien nodig kan ik dat met feiten staven en onderbouwen. Wat zou ik het zelf zo ontzettend fijn hebben gevonden als iemand mij had vertelt en onderbouwd dat brokken gif zijn, alvorens ik daar een van mijn liefste dieren ooit aan verloor, maar dat mag ik kennelijk niet zeggen. Mijn nekharen gaan overeind staan van de reclame's van Royal Canin. Ik heb me jaren lang afgevraagd waarom ze vergif verkopen, terwijl ze daarnaast ook weer een product verkopen waar minder van dat gif in zit (dus ze weten het zelf ook). Maar het mag niet gezegd worden. Prima, ik zal me hier verder niet meer met voeding bemoeien.

(jullie doen me overigens denken aan alcoholisten, die willen ook niet horen dat alcohol vergif is)
Omdat alcohol ook geen vergif is bij normaal gebruik...
Net zo min als brok, dat jij nu een uitzondering hebt wil niet zeggen dat het allemaal zo is en gaat...
Nogmaals er doen al jaren honden het prima op brok, die kerngezond oud worden...dan is het geen vergif. Klaar... Als het vergif was, waren die honden binnen een paar weken dood nl.
Ik heb respect voor mensen die samengesteld voeren, maar dan heb je ook maar respect voor mijn manier van voeren.
Ik heb het prima onderbouwd door te zeggen dat mijn honden eten waar ze het goed op doen, voor de een is dat 2 x daags kvv, de ander 1 x daags brok en 1 x daags kvv etc. etc. etc.
Zelfs nog diverse soorten brok niet elke hond eet hetzelfde hier.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Ik heb voor alle mensen respect, dat heeft niets met voeding te maken.
renee-uk
Zeer actief

bennie schreef: (jullie doen me overigens denken aan alcoholisten, die willen ook niet horen dat alcohol vergif is)
en 'jullie' mij aan gestopte rokers, net zo fanatiek!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bennie
Zeer actief
Border Collie

renee-uk schreef:
bennie schreef: (jullie doen me overigens denken aan alcoholisten, die willen ook niet horen dat alcohol vergif is)
Damn, laat ik daar ook mee gestopt zijn :engel: .
renee-uk
Zeer actief

bennie schreef:
renee-uk schreef:
Damn, laat ik daar ook mee gestopt zijn :engel: .
zie je nou wel ............... :F:
Afbeelding

seetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising teckel en kruising York/pincher
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door seetje »

Jeetje, wat een verhitte discussie! Mijn vraag was eigenlijk vrij simpel, hoevaak moet een pup eten en hoe kan het dat hij zo vaak aan de dunne is? Ik las ook veel over kvv en wilde darr idd meer over weten. Inmiddels heb ik al besloten dat ik gewoon rodi geef, aangezien ze deze hadden bij de C1000. Ik wissel het af, 2x rodi en 1a2x brok. Mijn vorige honden deden het ook altijd goed op brokken, sterker nog; s'avonds aten ze met de pot mee! Vroeger deden ze niet anders toch? Ons vorig hondje Simba is 13 geworden, wat voor een Duitse Jachtteririer best oud schijnt te zijn, ze had een lekkende hartklep, dus aan het eten lag het niet! Aangezien het voor mij lang geleden was dat ik een pup had wist ik het even niet wat eten betreft.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat gewoon brok gif wordt genoemd, dit vind ik echt onzin! Ze verzinnen altijd wel weer iets nieuws en iets beters, is met wasmiddel ook, haha, nou, ik neem gewoon wasmiddel van de aldi hoor, lekker schoon en fris!!!!

Gr Jose
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mbt voeding merk ik dat het het beste werkt als je mensen niet te veel pusht. Ik krijg er best wel eens vragen over, dan verwijs ik naar geperste brokken of KVV. Smuldier e.d. vind ik om eerlijk te zijn niet heel veel beter dan een goede brok, maar ik snap best dat mensen niet zoveel geld uitgeven aan voeding als ik. Ik vind overigens niet dat alle brokkenhonden er zo geweldig uit zien hoor, maar ik begin er pas over als ik een voorzetje krijg. Een hondje in de buurt bijvoorbeeld heeft vaak last van de darmen. Ik vind dat hondje er al niet zo gezond uitzien en dit was een ingang om te beginnen over andere brokken en zo nu en dan een vers dagje. Dat werkt het beste. Als je heel fanatiek begint over zelf samenstellen en anti-brok, dan ben je mensen direct kwijt. Op een verjaardag ofzo doet het 'konijn in de tuin gooien' het altijd wel goed, maar dat is dan niet om mensen te informeren :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

seetje schreef:Mijn vraag was eigenlijk vrij simpel, hoevaak moet een pup eten en hoe kan het dat hij zo vaak aan de dunne is?
En daar heb je toch antwoord op gekregen? :wink: Besef wel dat dierenartsen vaak niet van die vers-fans zijn. Dus schrik niet als hij je de brokken die hij zelf verkoopt aanraadt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Zoek stok! schreef:. Ik vind dat hondje er al niet zo gezond uitzien en dit was een ingang om te beginnen over andere brokken en zo nu en dan een vers dagje. Dat werkt het beste. Als je heel fanatiek begint over zelf samenstellen en anti-brok, dan ben je mensen direct kwijt. Op een verjaardag ofzo doet het 'konijn in de tuin gooien' het altijd wel goed, maar dat is dan niet om mensen te informeren :mrgreen:
Dat dikgedrukte doet me denken aan de dierenwinkel waar ik soms bij koop daar hangt sinds kort een briefje bij de stellingen van de brokken dat een versdag goed is voor de darmflora.
Heb ook mijn complimenten aan de DW gegeven voor dit initiatief. Niet opdringerig maar wel mensen bewust maken dat het ook anders kan. Veel mensen hebben geen idee van het bestaan van KVV
Afbeelding
seetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising teckel en kruising York/pincher

Ongelezen bericht door seetje »

En daar heb je toch antwoord op gekregen?
Jazeker heb ik daar antwoord op gekregen, en ben er ook mee geholpen. :roos:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”