Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Gebeten...

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Hilde schreef:
Expecting schreef:Dus jij denkt niet dat een reflex was?
Nee.
maar je hebt gelezen hoe ze erbij lag. Hij lag tegen haar buik en zij op haar zij. Dan is toch het gezicht dichterbij dan de hand.
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met probleem gedrag maar met gericht bijten denk ik mij eerder een hap in de hand dan gezicht...
(zal het wel fout hebben)
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 22 aug 2010 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Hilde schreef:
Expecting schreef:Dus jij denkt niet dat een reflex was?
Nee.
Waar denk jij dan aan als ik vragen mag? Ook omdat TS aangeeftdat haar vriend de hond niet wil houden als hij 'zomaar'heeft gebeten (niet dat een hond ooit zomaar bijt, maar neem aan dat er bedoeld wordt zonder logische reden).
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Expecting schreef:Waar denk jij dan aan als ik vragen mag? Ook omdat TS aangeeftdat haar vriend de hond niet wil houden als hij 'zomaar'heeft gebeten (niet dat een hond ooit zomaar bijt, maar neem aan dat er bedoeld wordt zonder logische reden).
Ik denk dat er een rangorde-probleem is. Beau beet namelijk ook uit reflex als ik hem aaide, en dan beet hij in mijn hand, ook als ik ergens anders dichterbij mee lag. Ze heeft inderdaad uitgelegt hoe ze lag en dát maakt mij dus zorgen. Als je namelijk ligt zoals ik me het voorstel, dan lig je met je armen langs je lijf hij ligt met zijn hoofd naar jou toe. Als je je arm dan even op zijn lijfje laat, dus hem aait, dan bijt hij dus de ándere kant op, dan dat wat een eventuele reflex uit zou lokken: namelijk de hand. Als ze de hond van achteren benaderde met haar hand, dus de hond lag met zijn kont naar haar toegedraaid, dan was haar hand véél dichterbij.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Hilde schreef:
Expecting schreef:Waar denk jij dan aan als ik vragen mag? Ook omdat TS aangeeftdat haar vriend de hond niet wil houden als hij 'zomaar'heeft gebeten (niet dat een hond ooit zomaar bijt, maar neem aan dat er bedoeld wordt zonder logische reden).
Ik denk dat er een rangorde-probleem is. Beau beet namelijk ook uit reflex als ik hem aaide, en dan beet hij in mijn hand, ook als ik ergens anders dichterbij mee lag. Ze heeft inderdaad uitgelegt hoe ze lag en dát maakt mij dus zorgen. Als je namelijk ligt zoals ik me het voorstel, dan lig je met je armen langs je lijf hij ligt met zijn hoofd naar jou toe. Als je je arm dan even op zijn lijfje laat, dus hem aait, dan bijt hij dus de ándere kant op, dan dat wat een eventuele reflex uit zou lokken: namelijk de hand. Als ze de hond van achteren benaderde met haar hand, dus de hond lag met zijn kont naar haar toegedraaid, dan was haar hand véél dichterbij.
Dus hij beet ter correctie als t ware, denk je?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Hilde
Zeer actief

Expecting schreef:Dus hij beet ter correctie als t ware, denk je?
Ja. 'Hou es effe op, ik lig zo lekker!'. Of misschien schrok hij van haar (wakker) en beet haar. Maar een reflex zou in de hand zijn geweest denk ik. Natuurlijk ben ik geen expert of iets dergelijks, dus ik raad haar ook een GT aan, daar kan ze denk ik veel aan hebben. Ik hoor het wel van iemand als ik iets heel raars aan het denken ben.

Ik ben trouwens een keer in mijn gezicht gebeten, door een Weimaraner die pups had liggen. Ik was nog wat jonger en kwam te dichtbij: HAP. Dat was dus een echte correctie, geen reflex oid. Een gezicht is een kwetsbaar iets, je kijkt er mee en, voor ons niet van levensbelang maar bij honden bijna wel, je ruikt ermee. Als een hond dus in je gezicht hapt, denk ik dat hij je echt gericht bijt om je weg te jagen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Volgens mij komt een schade door een reflex in het dichtstbijzijnde deel van het lichaam.
Is je gezicht het dichtste bij dan komt het dus daar terecht.

Neemt niet weg dat een dergelijke reflex wel iets is om even heel goed over na te denken.
Je zult er iets mee moeten om te voorkomen dat het ooit weer gebeurt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief

ranetje schreef:Volgens mij komt een schade door een reflex in het dichtstbijzijnde deel van het lichaam.

Neemt niet weg dat een dergelijke reflex wel iets is om even heel goed over na te denken.
Maar, als jij met iemand staat te praten en iemand anders geeft je een prik in je zij, dan is jouw reflex toch ook richting diegene die je prikt en niet naar degene die voor je staat, met je te praten? Het zou ook goed kunnen dat je gelijk hebt, hoor :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hilde schreef:
ranetje schreef:Volgens mij komt een schade door een reflex in het dichtstbijzijnde deel van het lichaam.

Maar, als jij met iemand staat te praten en iemand anders geeft je een prik in je zij, dan is jouw reflex toch ook richting diegene die je prikt en niet naar degene die voor je staat, met je te praten? Het zou ook goed kunnen dat je gelijk hebt, hoor :wink:
Een reactie op een prik in mijn zij is beslist een reflex kan ik je verzekeren :mrgreen:
Dus degene die in de goeie richting staat heeft een elleboog te pakken. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Precies, ik denk ook dat het een reflex was maar ik vind dat honden dit soort reflexen niet horen te hebben, zeker niet tegen hun eigenaar.
Hilde
Zeer actief

ranetje schreef:Een reactie op een prik in mijn zij is beslist een reflex kan ik je verzekeren :mrgreen:
:mrgreen:

Nou goed, TS moet ook in haar achterhoofd houden dat Diesel een hondje met een eventuele nare ervaring is wat betreft liggen en aaien. @TS, liggen jullie vaker zo en aai je hem dan ook wel eens? Zoja, hoe reageert hij dan?
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

Hilde schreef:
Expecting schreef:Dus hij beet ter correctie als t ware, denk je?
Ja. 'Hou es effe op, ik lig zo lekker!'. Of misschien schrok hij van haar (wakker) en beet haar. Maar een reflex zou in de hand zijn geweest denk ik. Natuurlijk ben ik geen expert of iets dergelijks, dus ik raad haar ook een GT aan, daar kan ze denk ik veel aan hebben. Ik hoor het wel van iemand als ik iets heel raars aan het denken ben.
*knip*
maar als hij schrok (wakker) dan is dat toch ook een reflex?
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hilde schreef:
ranetje schreef:Een reactie op een prik in mijn zij is beslist een reflex kan ik je verzekeren :mrgreen:
:mrgreen:

Nou goed, TS moet ook in haar achterhoofd houden dat Diesel een hondje met een eventuele nare ervaring is wat betreft liggen en aaien. @TS, liggen jullie vaker zo en aai je hem dan ook wel eens? Zoja, hoe reageert hij dan?
Ja diesel ligt graag bij mensen en word dan ook graag geaaid. Liefst zoveel mogelijk, en het is ook een zoener. Hij lebbert je helemaal af als je hem aait of knuffelt. Ik probeer wel regelmatig hem niet teveel aandacht te geven, als hij op bed wil ofzo. Dan zeg ik nee en dan zeurt hij. Op de bank ook zo, dan zeg ik bol af en dan gaat hij zielig naast de bank zitten zeuren en piepen. Om dan in volle protest op de grond neer te vallen.
Ik weet ook dat hij gromt als hij wil dat je opzout. Dus als hij een bot heeft of aan het eten is. Dan bromt hij en laat ik hem met rust. Maar dat deed hij nu niet dus ik denk toch aan een reflex of een schrikreactie. Zou hij anders niet eerst grommen ipv direct bijten?
Ik ga toch echt pas morgenvroeg naar de dokter. Ik woon hier net dus ik ken niet eens een arts hier. Ik ben 21 en mijn laatste inentingen waren toen ik 16 was, ook tetanus denk ik dus ik ben nog wel wat jaren safe. Morgenvroeg ga ik naar het spreekuur.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Dusty schreef:maar als hij schrok (wakker) dan is dat toch ook een reflex?
Daar zit ik mezelf inderdaad behoorlijk tegen te spreken. Sorry!
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus het kan zin dat ik het dubbel vraag. Maar sliep hij op het moment dat je hem aaide? Ik heb een keer gehad met Donja, een van mijn vorige Rottweilers dat ze in haar slaap mij beet. Zij lag op de bank, ik sliep op een bedbank onder haar en ze droomde bljkbaar en beet me vol in mijn hoofd. Ik sliep ook, schrok enorm en in een reflex gaf ik een harde klap naar achter die op dr koppie terecht kwam. Hier schrok zij weer van en had ook geen idee waarom ze een dreun kreeg.
Dus vandaar mijn vraag of hij misschien sliep?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Hilde
Zeer actief

sTefaniA schreef:Ja diesel ligt graag bij mensen en word dan ook graag geaaid. Liefst zoveel mogelijk, en het is ook een zoener. Hij lebbert je helemaal af als je hem aait of knuffelt. Ik probeer wel regelmatig hem niet teveel aandacht te geven, als hij op bed wil ofzo. Dan zeg ik nee en dan zeurt hij. Op de bank ook zo, dan zeg ik bol af en dan gaat hij zielig naast de bank zitten zeuren en piepen. Om dan in volle protest op de grond neer te vallen.
Ik denk dat dit wel een verkeerde gang van zaken is. Van de bank af, is eraf en daar heeft hij niet over te zeuren of over zielig te doen. Jij bent immers degene die de gang van zaken bepaald in jullie huis. Als je tegen hem zegt, ga eraf, of wat dan ook, gaat hij dan? En spartelt hij tegen als je hem eraf duwt? Dus probeert hij te blijven liggen?
Ik weet ook dat hij gromt als hij wil dat je opzout. Dus als hij een bot heeft of aan het eten is. Dan bromt hij en laat ik hem met rust. Maar dat deed hij nu niet dus ik denk toch aan een reflex of een schrikreactie. Zou hij anders niet eerst grommen ipv direct bijten?
Eten verdedigen is wat anders. Dat heeft niet zoveel met de roedel te maken volgens mij, maar grommen is zeker niet gewenst tegen de baas. Gromt hij ook tegen je als je iets van hem verlangt? Dat hij weg gaat van je plek, iig situaties waarin je iets van hem verwacht?
Ik ga toch echt pas morgenvroeg naar de dokter. Ik woon hier net dus ik ken niet eens een arts hier. Ik ben 21 en mijn laatste inentingen waren toen ik 16 was, ook tetanus denk ik dus ik ben nog wel wat jaren safe. Morgenvroeg ga ik naar het spreekuur.
Succes. Je tetanusprik is nog niet verlopen volgens mij.
Afbeelding
seetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising teckel en kruising York/pincher

Ongelezen bericht door seetje »

Jeetje, wat zal je geschrokken zijn zeg! Ik heb vroeger hetzelfde gehad met mijn hond, dat was een kruising labrador/mechelse herder. Gromde ook als hij met eten bezig was en je kwam in de buurt, maar verder echt een scheet van een hond. Op een keer lag hij ook naast me op de bank en ik wil hem eraf sturen omdat hij zo breed lag, en ineens zijn tanden bloot en grommen! Niet bijten maar ik schrok me rot! Ik merkte aan mezelf dat ik toch een wantrouwend gevoel bleef houden naar hem toe, en ging ook moeilijke situaties ontwijken. Volgens mij voelt een hond dit ook! Ik ben op internet gaan speuren en vond een hondengedragsdeskundige. Die is 1x geweest en nam ook echt alle tijd, heeft hem eerst geobserveerd en daarna deden we oefeningen. Ik weet echt niet meer hoe die man heette, maar ik wil de tip meegeven om dit ook te doen, ik kreeg nl het oude vertrouwde gevoel terug! En inderdaad, hij mocht niet meer op de bank of op bed, ook geen spelletjes doen waarbij jij op de grond gaat liggen. Letterlijk hem lager dan jou plaatsen!
Heel veel sterkte, probeer het, is altijd beter dan je hond weg te doen, toch?

Gr Jose
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik vraag me af of dit waar is. Max heeft natuurlijk wel een heel aantal keer zo gebeten als er aan haar gezeten werd en hoe de situatie ook was, die beet is altijd! in de hand terecht gekomen. Terwijl dat niet altijd het dichtsbijzijnde lichaamsdeel was. Als het uit pijn of schrik oid is, dan zou de hond toch naar de bron van de pijn buiten? Wat dus de hand die aait is.

Ik denk dat een GT best een goed idee is, hebben wij toen met Max echt wat aan gehad. In ieder geval zou ik Diesel niet na één beet opgeven! Zeker het feit dat Diesel er ook zo van onder de indruk was en meteen zelf zich ook verwijderde (zoals ik het lees), geeft wel aan dat die beet toch ook niet helemaal zijn plan was.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
ranetje
Zeer actief

Maxiem schreef:

Ik vraag me af of dit waar is. Max heeft natuurlijk wel een heel aantal keer zo gebeten als er aan haar gezeten werd en hoe de situatie ook was, die beet is altijd! in de hand terecht gekomen. Terwijl dat niet altijd het dichtsbijzijnde lichaamsdeel was. Als het uit pijn of schrik oid is, dan zou de hond toch naar de bron van de pijn buiten? Wat dus de hand die aait is.

Ik denk dat een GT best een goed idee is, hebben wij toen met Max echt wat aan gehad. In ieder geval zou ik Diesel niet na één beet opgeven! Zeker het feit dat Diesel er ook zo van onder de indruk was en meteen zelf zich ook verwijderde (zoals ik het lees), geeft wel aan dat die beet toch ook niet helemaal zijn plan was.
En je gezicht was dichterbij dan die hand?
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

ranetje schreef:
Maxiem schreef:

En je gezicht was dichterbij dan die hand?
Nou ja, misschien niet mijn gezicht, maar er zijn zeker wel situaties geweest dat een ander lichaamsdeel dichterbij was, denk ik. Ik kan me niet van elk geval herinneren hoe de situatie precies was natuurlijk, maar Max heeft ook wel eens gebeten toen we op de bank aan het knuffelen waren. Dan moet er haast wel iets dichterbij zijn geweest dan mijn hand.

Tja, ik weet het natuurlijk ook niet, misschien heb ik het wel mis. Ik zou overigens ook niet weten waar de beet anders vandaan kwam, als het niet uit schrik/pijn was.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

@ ts,

vergeet niet dat je hondje nog niet zolang bij je is en wrss nog van veel meer schrikt..
je weet zijn verleden niet.. storm had het in het begin ook...
en storm bijt ook in zijn slaap van schrik en als refelctie als je hem wakker maakt...
hij kan net gedroomd hebben en dat ie wakker schrok van jou dan is de eerste reflectie happen
maar ook niet direct op het wat het dischtbij is... want als ie sliep weet ie niet eens waarvan die schrok
en hapt ie in het wilde weg... dat heeft storm ook gehad...

ik zou hem niet meer bij je laten slapen.. lekker in zijn eigen mand...
en mss als ie meer gewend is en stabieler is kan ie weer op de bank...
storm is hier nu bijna 2 jr
maar nog als ie wil slapen gaat ie van de bank...
en hij heeft af en toe nog behoorlijke dromen... gelukkig is dit minder...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

uit je verhaal krijg ik de indruk dat hij spijt heeft van wat hij gedaan heeft en dat hij op het moment dat het gebeurde niet echt in volle besef handelde maar meer reflexmatig. Ik denk dat hij lag te slapen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Het kan van alles zijn, reactie op een aanraking van jou terwijl hij diep lag te slapen, of toch dominantie.
Iets wat je alleen zelf kan uitvinden denk ik. ;) Wij kunnen er over speculeren, maar uiteindelijk moet jij er iets mee.

Troost je, ik heb bij Sorbonne vorig jaar de domme fout gemaakt terwijl die sliep om m een kus op zijn dop neus te geven.
Meneer lag dus echt diep in coma en voelde/hoorde mij niet aankomen. Die schrok zich werkelijk waar het apelazarus en hapte
direct om zich heen. Ik liep dus ook een x aantal dagen met een wat gezwollen gezicht. En wat heb ik die lamlul vervloekt,
maar mezelf uiteindelijk nog meer, omdat ik donders goed weet dat ik dat bij hem niet moet doen als die zo diep slaapt. Eerst even
gedag aaien, en dan weet meneer iig dat het 'goed zit'.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

iones schreef:uit je verhaal krijg ik de indruk dat hij spijt heeft van wat hij gedaan heeft en dat hij op het moment dat het gebeurde niet echt in volle besef handelde maar meer reflexmatig. Ik denk dat hij lag te slapen.
dat idee krijg ik ook inderdaad...
ik weet nog hoe storm reagerde toen hij beet toe hij sliep.. hij probeerde zich de hele avond te verstoppen en is zeker een dag aan de schijt geweest... :ugh:

en ging voor me vriend door het stof.. terwijl die helemaal niet boos was alleen behoorlijk geschrokken...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Ik denk dan niet in de termen van "rangorde", maar het zou kunnen dat deze hond heeft geleerd om dingen te gaan bezitteren.
Je geeft aan dat hij is erg knuffelig en zoenerig, dat is prima, ook heel ras-eigen. Dat moet je ook genoeg toelaten vind ik.
Maar- als jij aangeeft dat het is klaar, dan moet het ook klaar zijn. Leer hem een eigen plek waar jij hem op commando naar toe kan sturen. Geen straf, maar gewoon een eigen plek.
Ik zou niet gelijk de bank verbieden, maar er mee gaan oefenen. Op de bank op commando, van de bank af op commando.
Gehoorzaamheidsoefeningen doen in huis, ook op de bank. Maar niet meer zo gaan liggen, en ligt hij bvb tegen je voeten, roep hem dan eerst, zorg dat hij naar je kijkt en stuur hem dan weg. Dus niet onverwachts aanraken. Pijn is een mogelijkheid, maar gewoon van zich af snauwen ook.
Dat jij hem op dat moment heb aangepakt en naar buiten gedaan, prima.
Hij gromt ook bij voer, dat is heel normaal, ik zou grommen ook niet bestraffen omdat dan vaak de hond leert alleen het grommen weg te laten en gaat gelijk over op bijten zonder eerst als waarschuwing te grommen. Wat ik wel zou doen is de hond leren dat hij niet bang hoeft te zijn dat jij aan zijn eten komt.
Dus ga bij aanrecht oid staan als het voertijd is, en zet de voerbak op de grond met twee voertjes. De hond heeft het dus met 2 seconden op. Dan doe je zelf weer twee voertjes er in, en zo ga je de hele maaltijd voeren.
Als hij gaat grommen, dan doe je pas voer in de bak als hij niet meer gromt. Verder niet zelf weglopen, anders leert hij dat jij hem ontwijkt.
Om nu niks meer tegen hem te zeggen is niet eerlijk tegenover de hond, straf hoort plaats te vinden tegelijk met het ongewenste gedrag en niet en dag er na doormopperen. Natuurlijk was hij zo rustig, hij begreep helemaal niet waarom jij anders was.
sTefaniA
Zeer actief

Ik ben nu aan de antibiotica omdat de linkerkant van mijn neus ontstoken is. Over 5 dagen moet het genezen zijn.
Diesel kent het commando 'nee' en 'ja'. Dus als hij iets niet mag, zoals een voertje nemen dan weet hij dat nee = nee is.
Hij wil wel niet graag af de bank als ik dat zeg. Ik moet dan echt al rechtstaan en zeggen dat hij eraf moet en dan gaat hij er mopperend af. Hem eraf duwen dat wil hij ook niet dan zet hij zich wel wat schrap maar dat is ook alles.
Hij weet ook heel goed waar zijn mand staat en hij blijft daar ook als ik dat zeg. Ook eten en door de deur gaan als we wandelen gebeurd als ik het zeg. Eigenlijk doe ik dat meer voor de rust dan als 'overheersing'. Ik wil niet dat hij zich helemaal dol op zijn eten stort.
Hij had vandaag ook weer erge last van voernijd. Hij had een klein stukje afgetrokken van zijn bot en hij was er half in aan het stikken dus ik wou het afnemen. Maar hij wil dat niet, hij loopt dan weg met platte oren, hij gromt als ik dichterbij kom. Ik ruil dan maar met een snoepje dat ik in zijn mand gooi ofzo want als ik zo wil ruilen en hij ziet dat ik dat stuk bot wil pakken dan spurt hij alsnog naar dat bot en begint te grommen. Ik heb het afgepakt en ik ga nu nog meer oefenen op commando's. En dan vooral op ruilen, lossen, etc. Zijn speelgoed geeft hij wel af zonder grommen. En voer dat hij op straat vind ook.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

1 tip geef voorlopig veilige kluiven waar hij niet in kan stikken. Als hij al voernijd heeft moet je daarmee geen risico nemen.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:1 tip geef voorlopig veilige kluiven waar hij niet in kan stikken. Als hij al voernijd heeft moet je daarmee geen risico nemen.
Hij trekt er stukjes af :19: Vooral als de kluif bijna op is, dan moet ik dat echt wegnemen.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

sTefaniA schreef:
EschaenStefanie schreef:1 tip geef voorlopig veilige kluiven waar hij niet in kan stikken. Als hij al voernijd heeft moet je daarmee geen risico nemen.
Hij trekt er stukjes af :19: Vooral als de kluif bijna op is, dan moet ik dat echt wegnemen.
Wat voor kluif heb je dan... maar als hij dat bij alle kluiven doet... dan maar een Nylabone of iets. Zelf zou ik het niet zo snel meer riskeren
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:
sTefaniA schreef:
Wat voor kluif heb je dan... maar als hij dat bij alle kluiven doet... dan maar een Nylabone of iets. Zelf zou ik het niet zo snel meer riskeren
Gewoon, een buffelhuid kluif.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

maf ding... Doet die kleinste van ons ook trouwens hele stukken doorslikken zodat ze half stikt...
Heb het nooit helemaal begrepen waarom ze dat doen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”