Ik reis zo af en toe met het openbaar vervoer samen met Nilo, de laatste tijd vrij vaak. Eerder heb ik nooit voor Nilo betaald, daar vroegen ze ook niet om. Afgelopen Maandag moest ik wel een kaartje voor hem kopen. Vond ik apart maar goed, dat moet dan maar. Op de terugweg hadden we een andere chauffeur en toen ik netjes een kaartje voor Nilo wou betalen vertelde hij dat dat niet hoeft, dat was afgeschaft. Hij vond het ook wat oneerlijk dat zijn collega mij wel liet betalen voor de hond. Maar goed dat heb ik onthouden en gisterochtend gingen we met de bus naar het station. En ja hoor, of ik ook even voor mijn hond wou betalen. Nu had ik dus het verhaal dat dat was afgeschaft, was me verteld door één van zijn collega's
Nu vind ik het niet zo'n ramp, die 1,20 euro maar ik wil dan wel weten hoe de regel officieel is. Er gaat sowieso een mail naar conexxion maar ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Betalen jullie wel of niet voor de hond, word er wel eens moeilijk over gedaan?