Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

balen, Daan heeft een kindje gebeten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: balen, Daan heeft een kindje gebeten

Ongelezen bericht door renee-uk »

iones schreef:
renee-uk schreef:
iones schreef: Inderdaad maar dat houdt wel in dat je je bijtgrage hondje toch maar weg moet houden bij kindertjes als ze ergens zijn waar beide loslopen.

Denk nog steeds niet dat je het zo geweldig zou vinden als ik mijn kleine hondjes opvreter los zou laten lopen als jouw kleine hondje daar ook rondloopt.
Is hetzelfde hoor, alleen dan het kind vervangen door een hondje.
Mens, je weet totaal niet waar je over praat! Om mijn hond bijtgraag te noemen, idioot die je bent! Je hebt haar nooit gekend. Laat oordelen over mijn hond maar over aan mensen die haar toen kenden. En ze vonden haar allemaal heel lief. Zie wat ik eerder heb gezegd, in mijn antwoord tegen Smoekie!
Er liepen nooit van die jonge kinderen rond op stal op die ene keer na. Omdat moeder dan niet kon rijden.

Je doet net alsof mijn hond er op uit was om kinderen aan te vallen!!!!!!
maar verder ben je wel helemaal lekker?

ze heeft dat kind toch gegrepen dus wat zeur je nou.
Dat lieve hondje van je is gewoon een bijtgraag ding en dat heb je maar weg te houden uit een situatie waar ze haar bijtgrage lustjes kan botvieren.
Gewoon normaal je gezonde verstand gebruiken, maar ja als je dat niet hebt kan dat ook niet he ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ranetje schreef:[Even voor de duidelijkheid:
De honden van TS liepen niet los in een paardenstal :wink:
Volgens mij sloeg dit op Iones wier hond los in de kantine van een paardenstal liepen en daar een kind heeft gebeten :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

renee-uk schreef: maar verder ben je wel helemaal lekker?

Dat lieve hondje van je is gewoon een bijtgraag ding en dat heb je maar weg te houden uit een situatie waar ze haar bijtgrage lustjes kan botvieren.
Gewoon normaal je gezonde verstand gebruiken, maar ja als je dat niet hebt kan dat ook niet he ;)
Gegrepen? Jaja, het kind was verminkt en dood! Wat lul je nou over "gegrepen"???????

Ze hapte 1x!!!! En dat noem jij gegrepen??? alle verhoudingen zijn zoek bij jou! Iets mis met jou of zo?
En dat noem je dan in 1 adem met jouw eigen honden die kleine hondjes bij voorbaat aanvallen. Alsof mijn hond dat bij die peuter deed.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
renee-uk
Zeer actief

tineke schreef:
nana schreef:Kinderen gaan voor honden daar wordt ik ook een beetje flauw van.
Het gaat mij eigenlijk nog geeneens expliciet om kinderen maar gewoon om mensen in het algemeen.
Met jouw theorie zou je dus ook makkelijk je hondagressieve hond een andere hond kunnen laten bijten die te dicht in de buurt komt l,ook een pup desnoods want tenslotte ben jij niet verantwoordelijk daarvoor maar die eigenaar.
Ik vind het erg overkomen van ikke ikke ikkke en de rest kan stikken :ugh:
ja dat zeg ik toch, ik kan mijn Gina gerust los af naast me laten liggen dan is er niks aan de hand.
Alleen als er een klein hondje te dicht bij haar komt is het wel bal.
Ben benieuwd hoeveel tolerantie er bij Iones over blijft als dat kleine hondje toevallig net haar hondje is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

iones schreef:
renee-uk schreef: maar verder ben je wel helemaal lekker?

Gegrepen? Jaja, het kind was verminkt en dood! Wat lul je nou over "gegrepen"???????

Ze hapte 1x!!!! En dat noem jij gegrepen??? alle verhoudingen zijn zoek bij jou! Iets mis met jou of zo?
En dat noem je dan in 1 adem met jouw eigen honden die kleine hondjes bij voorbaat aanvallen. Alsof mijn hond dat bij die peuter deed.....
nee hoor, bij mij zijn de verhoudingen nog wel in orde het zijn die van jou waar wat aan schort.
Afbeelding

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Doe eens rustig joh Iones..laat je niet zo opfokken.

James vind kinderen ook niets en ik zorg gewoon dat hij niet los loopt als er ergens kinderen zijn...is dat nou zo moeilijk?
Hij gaat nu ook weer los op losloopgebieden, zie ik kinderen in de verte..dan gaat hij even aan de lijn.
Zelfde met andere honden, hou hem eerst even bij me om te zien hoe hij reageert..dan mag hij weer gaan. Lijkt me logisch.
Alleen jammer dat niet alle andere mensen meehelpen en hun honden/kinderen zomaar op alles laten afrennen.
Gisteren nog, ik zie een pup, James houd daar niet zo van..ik roep hem bij me en laat hem zitten. Als die mensen dan die pup op James laten afrennen, dan is het wel hap ja. Was ook nog eens iemand van dit forum :mann:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

_Inge_ schreef:Doe eens rustig joh Iones..laat je niet zo opfokken.

James vind kinderen ook niets en ik zorg gewoon dat hij niet los loopt als er ergens kinderen zijn...is dat nou zo moeilijk?
Hij gaat nu ook weer los op losloopgebieden, zie ik kinderen in de verte..dan gaat hij even aan de lijn.
Zelfde met andere honden, hou hem eerst even bij me om te zien hoe hij reageert..dan mag hij weer gaan. Lijkt me logisch.
Alleen jammer dat niet alle andere mensen meehelpen en hun honden/kinderen zomaar op alles laten afrennen.
Gisteren nog, ik zie een pup, James houd daar niet zo van..ik roep hem bij me en laat hem zitten. Als die mensen dan die pup op James laten afrennen, dan is het wel hap ja. Was ook nog eens iemand van dit forum :mann:
nou dat vind ik net zo idioot, als er een klein hondje op Gina afkomt laat ik haar echt niet bijten hoor.
Als je dat niet op een andere manier kunt voorkomen zou ik toch maar eens aan een muilkorfje gaan denken.
Afbeelding

tineke

renee-uk schreef:
tineke schreef:
Het gaat mij eigenlijk nog geeneens expliciet om kinderen maar gewoon om mensen in het algemeen.
Met jouw theorie zou je dus ook makkelijk je hondagressieve hond een andere hond kunnen laten bijten die te dicht in de buurt komt l,ook een pup desnoods want tenslotte ben jij niet verantwoordelijk daarvoor maar die eigenaar.
ja dat zeg ik toch, ik kan mijn Gina gerust los af naast me laten liggen dan is er niks aan de hand.
Alleen als er een klein hondje te dicht bij haar komt is het wel bal.
Ben benieuwd hoeveel tolerantie er bij Iones over blijft als dat kleine hondje toevallig net haar hondje is.
Iones heeft sowieso niet zoveel op met tolerantie ,tenzij het om haar eigen belangen gaat ,en haar eigen dieren :wink:
tineke

Dan heb jij je hond dus net zomin onder controle als de eigenaars van de pup ,tenzij jij hap zeggen oke vind
_Jules_
Zeer actief

renee-uk schreef:

nou dat vind ik net zo idioot, als er een klein hondje op Gina afkomt laat ik haar echt niet bijten hoor.
Als je dat niet op een andere manier kunt voorkomen zou ik toch maar eens aan een muilkorfje gaan denken.
Tja dat vind jij.. ik lijn mijn hond aan of laat hem even netjes zitten, gaat het 1 x mis van de 100 keer. Daarvoor ga ik hem niet een muilkorf omdoen, aangezien hij niet doorbijt of iets dergelijks. Als hij niet zou luisteren ok..maar hij is direct bij me als ik roep.
Die andere 2 vinden iedereen even leuk en aardig, maar ook die laat ik niet op elke hond afdenderen.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

tineke schreef:

Dan heb jij je hond dus net zomin onder controle als de eigenaars van de pup ,tenzij jij hap zeggen oke vind
Ik zeg toch ook niet dat het oke is, ik vind alleen niet dat mensen hun hond zomaar op elke hond moeten laten afrennen.
Gisteren ook meerdere honden die minstens 10 minuten met ons meeliepen, terwijl de eigenaars doorlopen.
Roep je hond gewoon of lijn hem aan :U: Mijn honden komen wel gelijk naar me toe als ik ze roep en die zijn niet perfect getraind ofzo, heb gewoon lekkere koekjes bij me :F:
Afbeelding
tineke

_Inge_ schreef:
tineke schreef:

Ik zeg toch ook niet dat het oke is, ik vind alleen niet dat mensen hun hond zomaar op elke hond moeten laten afrennen.
Gisteren ook meerdere honden die minstens 10 minuten met ons meeliepen, terwijl de eigenaars doorlopen.
Roep je hond gewoon of lijn hem aan :U: Mijn honden komen wel gelijk naar me toe als ik ze roep en die zijn niet perfect getraind ofzo, heb gewoon lekkere koekjes bij me :F:
Dat vind ik ook maar mocht het wel voorkomen ,en welke eigenaar heeft nou nog nooit een staaltje van dat doet die anders nooit meegemaakt :mrgreen: dan vind ik dat je je bijtgrage hond ook onder controle moet kunnen houden.
_Jules_
Zeer actief

Ach.. dit was de 2de keer in zn leven dat dit gebeurd is..de eerste keer was toen hij werd aangevallen.. dus zo bijtgraag is hij niet hoor;) Ik weet wat ik wel en niet met hem kan doen, naar de doe dag bijvoorbeeld kan niet, dan gaat hij stressen, veels te druk. Jara van Bianca was er gisteren ook en die pup leeft nog hoor :mann: Het is niet zo dat hij elke hond wil pakken die bij hem in de buurt komt;)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

_Inge_ schreef:Ach.. dit was de 2de keer in zn leven dat dit gebeurd is..de eerste keer was toen hij werd aangevallen.. dus zo bijtgraag is hij niet hoor;) Ik weet wat ik wel en niet met hem kan doen, naar de doe dag bijvoorbeeld kan niet, dan gaat hij stressen, veels te druk. Jara van Bianca was er gisteren ook en die pup leeft nog hoor :mann: Het is niet zo dat hij elke hond wil pakken die bij hem in de buurt komt;)
toch niet helemaal denk ik anders had hij gister die pup niet kunnen grijpen.
en wat als het wel een keer goed mis gaat? Een gevalletje van jammer dan?
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

tineke schreef:
ranetje schreef:[Even voor de duidelijkheid:
De honden van TS liepen niet los in een paardenstal :wink:
Volgens mij sloeg dit op Iones wier hond los in de kantine van een paardenstal liepen en daar een kind heeft gebeten :wink:
:ok:
Heb ik intussen ook begrepen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Licht een beetje up Iones. Tis maar een hondenforum waarin niet iedereen dezelfde mening heeft. Maak je niet zo druk :Q:
renee-uk schreef:en wat als het wel een keer goed mis gaat? Een gevalletje van jammer dan?
Yup, dat zal wel.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
_Jules_
Zeer actief

renee-uk schreef:
_Inge_ schreef:Ach.. dit was de 2de keer in zn leven dat dit gebeurd is..de eerste keer was toen hij werd aangevallen.. dus zo bijtgraag is hij niet hoor;) Ik weet wat ik wel en niet met hem kan doen, naar de doe dag bijvoorbeeld kan niet, dan gaat hij stressen, veels te druk. Jara van Bianca was er gisteren ook en die pup leeft nog hoor :mann: Het is niet zo dat hij elke hond wil pakken die bij hem in de buurt komt;)
Ach er zit een heel verhaal achter James waar ik helemaal geen zin heb om op in te gaan... James luistert perfect, dit is 1x gebeurd en klaar. Hij zat netjes bij mij en dat gaat altijd goed. Deze pup kwam gewoon te dichtbij en toen hapte hij, hij bijt niet door. Had hem misschien beter aan kunnen lijnen, maar het is gebeurd. Om nou gelijk te doen alsof hij zo gevaarlijk is vind ik een beetje overdreven. Alle andere honden die we tegenkwamen heeft hij mee gespeeld;)
Afbeelding
tineke

_Inge_ schreef:
renee-uk schreef:
Ach er zit een heel verhaal achter James waar ik helemaal geen zin heb om op in te gaan... James luistert perfect, dit is 1x gebeurd en klaar. Hij zat netjes bij mij en dat gaat altijd goed. Deze pup kwam gewoon te dichtbij en toen hapte hij, hij bijt niet door. Had hem misschien beter aan kunnen lijnen, maar het is gebeurd. Om nou gelijk te doen alsof hij zo gevaarlijk is vind ik een beetje overdreven. Alle andere honden die we tegenkwamen heeft hij mee gespeeld;)
Ongelukken kunnen ten alle tijde gebeuren maar dat vind ik toch van een hele andere orde als willens en wetens je hond in een situatie brengen of laten wetende dat het fout kan gaan :wink:
_Jules_
Zeer actief

Dat doe ik ook niet, anders zouden er al heel wat meer "ongelukjes" gebeurd zijn lijkt mij, aangezien hij niet dag en nacht opgesloten in een kooitje zit;)
Afbeelding
Casa La Luna
Actief
Mijn ras(sen): Dogo-Canario
Contacteer:

Ongelezen bericht door Casa La Luna »

Heb al de reac's zo'n beetje gelezen, maar het blijft een feit dat de stalgenoot hier de Assssholllll is en blijft! Na meerdere keren toch met dat knulletje naar die honden toe, hoe maf ben je dan!

Honden stonden vast dus, wie zit hier fout?

Ook lijkt het me erg sterk dat "Daan" ik neem aan een terrier zo maar uit het niets heeft gebeten meeste honden waarschuwen eerst. Het optillen van de lip,grommen,draaien van de kop,oren naar achteren enz enz.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Casa La Luna schreef:Heb al de reac's zo'n beetje gelezen, maar het blijft een feit dat de stalgenoot hier de Assssholllll is en blijft! Na meerdere keren toch met dat knulletje naar die honden toe, hoe maf ben je dan!

Honden stonden vast dus, wie zit hier fout?

Ook lijkt het me erg sterk dat "Daan" ik neem aan een terrier zo maar uit het niets heeft gebeten meeste honden waarschuwen eerst. Het optillen van de lip,grommen,draaien van de kop,oren naar achteren enz enz.

Ben het helemaal met je eens.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

renee-uk schreef:
nana schreef:Als de ouders omkeken en het zagen was het voor hun toch ook een kleine moeite om dat jochie te laten stoppen.... ga je je kind alleen laten ophouden als iemand je dat vraagt en anders laat je het doorgaan met treiteren?
ja en als ze dat klaarblijkelijk niet doen staat het je vrij ze daar rechtsreeks op aan te spreken.
Allemachtig zeg, is jouw man zo belangrijk dat woorden als parels uit zn mond rollen en dus te kostbaar zijn om maar zo te verspillen aan mensen die niet meteen reageren :piew:

Nee hij had een gesprek moeten aangaan met de 8 jarige en hem moeten smeken om op te houden omdat hij anders het tegen zijn papa en mama ging zeggen of nog erger de stewardess ging roepen.... :piew:
Ik zou me als ouder doodschamen als mijn kind dit deed herhaaldelijk en er lak aan heeft als een volwassene meerdere keren vraagt op te houden. Ga de boel niet omdraaien en mijn man als een aso neerzetten.
De ouders hebben de kans gehad om te reageren en het jongetje verstond heel goed nederlands.

Dit soort kinderen kun je op straat vragen om van je aangelijnde hond af te blijven en die hebben daar dus schijt aan, en de
ouders vinden dus dan maar dat jij het maar moet oplossen door je hond te muilkorfen zodat hun kloter vrij kan rond etteren.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
nana
Zeer actief

tineke schreef:

Nee mijn theorie is dat mensen in een aanlijngebied hun loslopende hond bij zich roepen als ze een aangelijnde hond zien (best tolerant toch van mij mogen honden zelfs los in een losloopgebied). Ik zal er alles aan doen om zelfs in een aanlijngebied ervoor te zorgen dat een loslopende hond niet gebeten wordt
mag ik dan ook verwachten dat de eigenaar van de loslopende hond in ieder geval zijn best doet om zijn hond te halen
zodat we beiden ervoor zorgen dat er niets gebeurt.
Ook verwacht ik dat ouders hun kinderen uit mijn tuin houden is dat ikke ikke ikke :19: .
Een kind van 1,5 in een paardestal die onder begeleiding van een volwassene toch een hond gaat aaien terwijl er gezegd wordt om het niet doen te doen daar heb ik het over en niet over loslopende honden die bijtgraag zijn en op kinderen aflopen.

lydia
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

nana schreef:Nee hij had een gesprek moeten aangaan met de 8 jarige en hem moeten smeken om op te houden omdat hij anders het tegen zijn papa en mama ging zeggen of nog erger de stewardess ging roepen.... :piew:
Nee, slaan is veel duidelijker :ok: Wanneer je zo'n kind aanspreekt moet je je juist opstellen als meerdere. Net als bij honden zeg maar :tongue:
Ik denk dat er weinig kinderen zijn die doorgaan met vervelend doen wanneer je ze strak aankijkt, iets naar ze toebuigt en zegt dat het nu echt genoeg geweest is. Tenminste, dat is mijn ervaring. Die ouders hadden zelf in moeten grijpen, maar als je oogcontact maakt en herhaalt dat je er niet van gediend bent, is dat veel moeilijker te negeren voor ouders dan een indirect verzoek via het kind.
Laatst gewijzigd door Naima op 19 aug 2010 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
nana
Zeer actief

Expecting schreef:
nana schreef:Nee hij had een gesprek moeten aangaan met de 8 jarige en hem moeten smeken om op te houden omdat hij anders het tegen zijn papa en mama ging zeggen of nog erger de stewardess ging roepen.... :piew:
Nee, slaan is veel duidelijker :ok: Wanneer je zo'n kind anspreekt moet je je juist opstellen als meerdere. Net als bij honden zeg maar :tongue:
Ik denk dat er weinug kinderen zijn die doorgaan met vervelend als je ze strak aankijkt, iets naar ze toebuigt en zegt dat het nu echt genoeg geweest is. Tenminste, dat is mijn ervaring. Die ouders haddenzelf in moeten grijpen, maar als je oogcontact maakt en herhaalt dat je er niet van gediend bent, is dat veel moeilijker te negeren voor ouders dan een indirect verzoek via het kind.

ja kennelijk helpt netjes meerdere malen vragen niet en dit wel.

lydia
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

nana schreef:
Expecting schreef:
Nee, slaan is veel duidelijker :ok: Wanneer je zo'n kind anspreekt moet je je juist opstellen als meerdere. Net als bij honden zeg maar :tongue:
Ik denk dat er weinug kinderen zijn die doorgaan met vervelend als je ze strak aankijkt, iets naar ze toebuigt en zegt dat het nu echt genoeg geweest is. Tenminste, dat is mijn ervaring. Die ouders haddenzelf in moeten grijpen, maar als je oogcontact maakt en herhaalt dat je er niet van gediend bent, is dat veel moeilijker te negeren voor ouders dan een indirect verzoek via het kind.

ja kennelijk helpt netjes meerdere malen vragen niet en dit wel.
haha mijn moeder is de zachtaardigheid zelve.. behalve als ze het zat is.. dan kan ze echt "the eye"geven.. mijn hemel.. valse felle blik met een verbeten mond.. menig kind dimde dan in.. en zo niet had ze van die heksennagels.. ze sloeg nooit... maar even bij een arm pakken en die nagels voelen.... :N: deed ze overigens niet echt vaak.. maar de blik is echt wel vaak voldoende.. :80: (en ik heb hem soms ook... maar ik lijk helemaal niet op haar...)
Kan ook wel eens heel boos reageren op kinderen.. maar merk wel dat goed aankijken ook wel eens zo zijn effect heeft.. en bij naam aanspreken... U weet hoe ik heet :80: krijg je dan.. dat is dan toch wel eng want dan zijn ze bekend :cool2:
tineke

nana schreef:
tineke schreef:

Nee mijn theorie is dat mensen in een aanlijngebied hun loslopende hond bij zich roepen als ze een aangelijnde hond zien (best tolerant toch van mij mogen honden zelfs los in een losloopgebied). Ik zal er alles aan doen om zelfs in een aanlijngebied ervoor te zorgen dat een loslopende hond niet gebeten wordt
mag ik dan ook verwachten dat de eigenaar van de loslopende hond in ieder geval zijn best doet om zijn hond te halen
zodat we beiden ervoor zorgen dat er niets gebeurt.
Ook verwacht ik dat ouders hun kinderen uit mijn tuin houden is dat ikke ikke ikke :19: .
Een kind van 1,5 in een paardestal die onder begeleiding van een volwassene toch een hond gaat aaien terwijl er gezegd wordt om het niet doen te doen daar heb ik het over en niet over loslopende honden die bijtgraag zijn en op kinderen aflopen.
Nou jouw theorie gaat in de praktijk niet op blijkbaar wat ik hier zo her en der op het forum lees :wink:
En het ging hier ook over een eigenaresse die willens en wetens haar hond in een kantine los liet lopen waar kinderen waren wetende dat dit niet goed ging ,diezelfde die ook trappen uit ging delen naar kinderen die het waagde haar hond te aaien,weetje nog wel.
Kortom jouw tolerntie is een schijntolerantie die tevoorschijn wordt gehaald wanneer je je erachter wilt verschuilen.
nana
Zeer actief

nee tineke ik heb meerdere keren gezegd dat ik het heb over het vb van TS en niet over
honden die loslopen in een kantine. Mijn honden bijten geen kinderen en lopen niet los in openbare gelegenheden waar honden
aangelijnd horen te zijn.

lydia
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

nana schreef:nee tineke ik heb meerdere keren gezegd dat ik het heb over het vb van TS en niet over
honden die loslopen in een kantine. Mijn honden bijten geen kinderen en lopen niet los in openbare gelegenheden waar honden
Maar vanuit het voorbeeld van TS heb ik zelf een apart topic gezet over het even afleggen van honden aangelijnt en even wachten op de baas.. de reactie daarop is gewoon dat honden gewoon niet even zonder toezicht afgelegd dienen te worden, ook al is dat in vele testen (VZH, RAD) een test die honden moeten kunnen doorstaan..
Wat de tolerantie van de honden is en hoeveel ze over zich heen moeten laten komen is weer een ander verhaal :wink:
tineke

nana schreef:nee tineke ik heb meerdere keren gezegd dat ik het heb over het vb van TS en niet over
Maar het gaat ook helemaal niet over jouw honden dus je kunt ophouden met projecteren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”