Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond geschopt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Mijn hond geschopt

Ongelezen bericht door Caro. »

bennie schreef:
Caro. schreef:Ik moet wel zeggen dat ik ook niet zo'n voorstander ben van het schoppen, behalve als het echt niet anders kan.

Mijn vorige hond, Nouschka, is ooit geschopt en om praktisch niks. Er was een kleine woordenwisseling tussen haar en een andere hond, en dan echt woordenwisseling zonder vechten, en de baas van de andere hond gaf haar een schop in haar buik.
Mijn hond lag doodstil op de grond (kruising Rottweiler, dus niet de kleinste) en bloedde uit haar vulva :eek:

Dat soort handelingen vind ik dus absoluut buiten proporties. Ik kon niks, behalve bij mijn bloedende hond blijven, want daar kies je dan toch voor als je moet kiezen tussen woest op die vent worden of bij je hond blijven.

Ik heb het niet over echt gevaar, dan snap ik dat je een (rot)schop uitdeelt. Dreigt jouw hond half gekilled te worden, ja tuurlijk, dan snap ik het volkomen. Ook vind ik dat de TS eerder had moeten ingrijpen en niet zo makkelijk over deze situaties moet denken (want je ziet maar weer, zijn het de hond niet die vechten, dan doen de baasjes het wel). Uiteindelijk is haar hond toch de pineut geworden van haar laksheid.
Maar verder... nee, niet zomaar schoppen gaan uitdelen :neenee:
Wat deed zij bij die andere hond dan, of was die andere hond naar jullie toegekomen?
Het leven is simpel. Actie reactie en cirkel van controle. Beredeneer vanuit die eenvoudige ingrediënten, handel daarnaar en ervaar rust. Veel rust..
Het was donker, we passeerden elkaar volgens mij met aangelijnde honden op een smal donker paadje (vergeef me, het is zeker18 jaar geleden en ik weet het niet exact meer). Beide honden vielen aan de lijn uit naar elkaar, zonder aanraking en de man gaf mijn hond een schop in haar buik :19: Van de achterkant, dus hij liep voorbij en gaf haar tussen de achterpoten vol een schop in haar buik
De andere hond was overigens ook een flink formaat, zeker niet kleiner dan Nouschka en deed ook niks voor haar onder. Er was in ieder geval geen gevecht tussen de honden.
Laatst gewijzigd door Caro. op 18 aug 2010 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

wat komt een hond dan doen als hij grommend over je hond komt hangen :19:
Trappen tijdens een gevecht is geen goed idee maar kan in sommige situatie's wel helpen
als het erger door een trap het gevecht escaleert dan moet je niet doortrappen maar iets anders proberen.
De man in het verhaal heeft voordat er iets gebeurde getrapt.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
nana
Zeer actief

Caro. schreef:
bennie schreef:
Caro. schreef:Ik moet wel zeggen dat ik ook niet zo'n voorstander ben van het schoppen, behalve als het echt niet anders kan.

Mijn vorige hond, Nouschka, is ooit geschopt en om praktisch niks. Er was een kleine woordenwisseling tussen haar en een andere hond, en dan echt woordenwisseling zonder vechten, en de baas van de andere hond gaf haar een schop in haar buik.
Mijn hond lag doodstil op de grond (kruising Rottweiler, dus niet de kleinste) en bloedde uit haar vulva :eek:

Dat soort handelingen vind ik dus absoluut buiten proporties. Ik kon niks, behalve bij mijn bloedende hond blijven, want daar kies je dan toch voor als je moet kiezen tussen woest op die vent worden of bij je hond blijven.

Ik heb het niet over echt gevaar, dan snap ik dat je een (rot)schop uitdeelt. Dreigt jouw hond half gekilled te worden, ja tuurlijk, dan snap ik het volkomen. Ook vind ik dat de TS eerder had moeten ingrijpen en niet zo makkelijk over deze situaties moet denken (want je ziet maar weer, zijn het de hond niet die vechten, dan doen de baasjes het wel). Uiteindelijk is haar hond toch de pineut geworden van haar laksheid.
Wat deed zij bij die andere hond dan, of was die andere hond naar jullie toegekomen?
Het leven is simpel. Actie reactie en cirkel van controle. Beredeneer vanuit die eenvoudige ingrediënten, handel daarnaar en ervaar rust. Veel rust..
Het was donker, we passeerden elkaar volgens mij met aangelijnde honden op een smal donker paadje (vergeef me, het is zeker18 jaar geleden en ik weet het niet exact meer). Beide honden vielen aan de lijn uit naar elkaar, zonder aanraking en de man gaf mijn hond een schop in haar buik :19:
De andere hond was overigens ook een flink formaat, zeker niet kleiner dan Nouschka en deed ook niks voor haar onder. Er was in ieder geval geen gevecht tussen de honden.
Dit is dus belachelijk hij hoort zijn eigen hond in bedwang te houden. De honden waren beiden aan de lijn en er was geen mogelijkheid dat er een gevecht zou ontstaan. Misschien had hij niet gezien dat jou hond aan de lijn was...

lydia
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

nana schreef:
Caro. schreef:
bennie schreef: Wat deed zij bij die andere hond dan, of was die andere hond naar jullie toegekomen?
Het was donker, we passeerden elkaar volgens mij met aangelijnde honden op een smal donker paadje (vergeef me, het is zeker18 jaar geleden en ik weet het niet exact meer). Beide honden vielen aan de lijn uit naar elkaar, zonder aanraking en de man gaf mijn hond een schop in haar buik :19:
Dit is dus belachelijk hij hoort zijn eigen hond in bedwang te houden.
Nou ja, precies. En ik mijn hond ook natuurlijk, maar het kan weleens gebeuren dat honden naar elkaar uitvallen. Zeker als je elkaar passeert op een donker paadje.
Ik vind dit dus buiten proporties, als er echt gevaar dreigt voor jouw hond dan begrijp ik echt wel dat je een schop geeft, maar dan dus alleen als er serieus gevaar is.

Een schop kan heel lelijk aankomen, dat wil ik dus eigenlijk met het verhaal zeggen. Net op een verkeerde plek en je hond kan ernstige (interne) verwondingen oplopen.
Of dat nu de straf moet zijn voor uitvallen of overhangen, dat vraag ik me af :denken:
Overigens vielen de verwondingen bij mijn hond achteraf gezien mee, waarschijnlijk een adertje gesprongen of iets dergelijks, maar je schrikt je wel kapot als je hond blijf liggen en bloedt.
Afbeelding
A good dog never dies...

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Caro. schreef:
bennie schreef:

Het was donker, we passeerden elkaar volgens mij met aangelijnde honden op een smal donker paadje (vergeef me, het is zeker18 jaar geleden en ik weet het niet exact meer). Beide honden vielen aan de lijn uit naar elkaar, zonder aanraking en de man gaf mijn hond een schop in haar buik :19: Van de achterkant, dus hij liep voorbij en gaf haar tussen de achterpoten vol een schop in haar buik
Ah oke, dat is een heel ander verhaal. Flink balen zeg.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Caro. schreef:Een schop kan heel lelijk aankomen, dat wil ik dus eigenlijk met het verhaal zeggen. Net op een verkeerde plek en je hond kan ernstige (interne) verwondingen oplopen.
Of dat nu de straf moet zijn voor uitvallen of overhangen, dat vraag ik me af :denken:
Overigens vielen de verwondingen bij mijn hond achteraf gezien mee, waarschijnlijk een adertje gesprongen of iets dergelijks, maar je schrikt je wel kapot als je hond blijf liggen en bloedt.
Ik ben blij dat ze niets had, en ik zou zelf als ik een hond fysiek wegwerk echt niet verrot schoppen. Maar ik ben in het geval van TS wel blij dat dat met haar hond is gebeurt, misschien dringt er dan eindelijk het één en ander tot haar door.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Valerie schreef:Ja want met stalen neuzen lopen is veel makkelijker dan gewoon je hond onder controle houden :ok:
Volgens mij had de man die trapte in de OP zijn hond nou net wel onder controle en TS niet?
nana
Zeer actief

voor overhangen en grommen afhankelijk van de situatie denk ik.
Met een grote hond neem je misschien eerder het risico en wacht je iets langer...het is afwegen een inschatting maken.
Weet je dat je eigen hond gaat reageren en kun je met je aangelijnde hond niet wegkomen...
Vindt het heel erg afhangen van de situatie en het kan zijn dat je een verkeerde inschatting maakt.

heb zelf die schop toen uitgedeeld voordat er ook maar gegromt of gehangen werd zag duidelijk dat
die hond er vol in zou klappen, mijn hond zag hem niet eens aankomen.

lydia
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

christo schreef:
Caro. schreef:Een schop kan heel lelijk aankomen, dat wil ik dus eigenlijk met het verhaal zeggen. Net op een verkeerde plek en je hond kan ernstige (interne) verwondingen oplopen.
Ik ben blij dat ze niets had, en ik zou zelf als ik een hond fysiek wegwerk echt niet verrot schoppen. Maar ik ben in het geval van TS wel blij dat dat met haar hond is gebeurt, misschien dringt er dan eindelijk het één en ander tot haar door.
idd. je hebt schoppen en schoppen... punteren heb ik nog nooit gedaan en zal ik ook niet doen...
Toen mijn beide reuen knok hadden hebben ze behoorlijke schoppen gehad hoor, maar geen puntertjes... gewoon met de wreef...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik vind een rotschop bijna altijd buiten alle proporties. Ik zou nooit een andere hond ernstig willen verwonden en al helemaal niet omdat de hond alleen dominant doet. Ik heb persoonlijk veel liever dat mensen mij komen schoppen dan dat ze mijn honden verwonden.

Hier in de buurt wonen mensen met een lab reu. Als ik die tegenkom dan begint het tussen de lab en Benthor of Iarik (niet tegelijk) altijd met gegrom en dominantie maar een minuut later is het spelen, spelen, spelen! Dan kunnen dus drie grote dominantie reuen met elkaar spelen. De meeste mensen laten het niet zo ver komen om te kijken hoe het afloopt (begrijpelijk hoor) maar wat ik er mee aan wil geven is dat dominantie niet hoeft te leiden tot een gevecht.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
Persoonlijk had ik dan liever gezien dat TS zelf 'onder handen was genomen' (uiteraard ook binnen het redelijke, hahaha, voordat ik te horen krijg dat een mens wel verrot geschopt mag worden).

Maar ik snap wat je bedoelt. Ik vind ook dat TS te makkelijk erover praat dat haar hond dit doet en zoals ik kan lezen uit het verhaal, er veel te weinig aan doet. Dit soort situaties moet je natuurlijk altijd proberen te voorkomen en zeker geen 2 minuten wachten met de boel oplossen.
Ik zou ook niet blij zijn als ik een kleine hond had en een grote komt even dominant overhangen. Je kent die hond niet en weet ook niet wat je kan verwachten hiervan.

Echter, nogmaals.... een schop vind ik overtrokken als de situatie zo was dat het puur en alleen om overhangen ging.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
christo schreef:
idd. je hebt schoppen en schoppen... punteren heb ik nog nooit gedaan en zal ik ook niet doen...
Toen mijn beide reuen knok hadden hebben ze behoorlijke schoppen gehad hoor, maar geen puntertjes... gewoon met de wreef...
Maar dat verschil weet de gemiddelde hondeneigenaar niet. Die schopt, en met een beetje pech dus met lelijke gevolgen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

nana schreef:voor overhangen en grommen afhankelijk van de situatie denk ik.
Met een grote hond neem je misschien eerder het risico en wacht je iets langer...het is afwegen een inschatting maken.
Weet je dat je eigen hond gaat reageren en kun je met je aangelijnde hond niet wegkomen...
Vindt het heel erg afhangen van de situatie en het kan zijn dat je een verkeerde inschatting maakt.

heb zelf die schop toen uitgedeeld voordat er ook maar gegromt of gehangen werd zag duidelijk dat
die hond er vol in zou klappen, mijn hond zag hem niet eens aankomen.
Als ik echt gevaar zou zien of zien aankomen, dan komt er van mij ook een schop. Absoluut!

Alleen, tja, veel hondenbezitters blijken toch niet de grootste hondenkenners te zijn en zien bijna overal gevaar in en dan vind ik het dus weer gevaarlijk om te gaan schoppen.
Nogmaals, is er echt gevaar, dan heb ik geen probleem met een (flinke) schop, maar of dat gevaar er 9 van de 10 keer is, dat vraag ik me wel af (en dan niet specifiek naar jou toe hoor, maar in het algemeen, met name mensen die je alledag op straat en in het bos tegenkomt met honden).
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als TS gewoon gelijk was weggelopen en de mazzel had gezegd tegen haar hond
dan was haar hond waarschijnlijk zo mee was gelopen dan dan hadden we hier niet ik weet niet hoeveel pagina`s volgeschreven.
af gewoon eraf plukken en meenemen( in het andere geval)
hoe simpel kan het zijn :F:
ze heeft wat op haar geweten :ugh: zo
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ben geen fan van schoppen, maar ik zou de grommende en overhangende hond wel verwijderen.
Want hij gromde ook zag ik.

Ik wil dat ook niet.
Dus tenzij de baas directe aanstalten maakt de hond te komen halen verwijder ik hem zelf.
En als ze dat niet willen is dat erg jammer.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

bennie schreef:
Valerie schreef:Ja want met stalen neuzen lopen is veel makkelijker dan gewoon je hond onder controle houden :ok:
Volgens mij had de man die trapte in de OP zijn hond nou net wel onder controle en TS niet?
Dit was nav het stukje van Marc.
Wat Caro. zegt vind ik ook compleet buiten proporties en gestoord. Zoiets mag natuurlijk absoluut niet gebeuren. (wat er gebeurd is met haar hond)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Valerie schreef:
bennie schreef:
Dit was nav het stukje van Marc.
Wat Caro. zegt vind ik ook compleet buiten proporties en gestoord. Zoiets mag natuurlijk absoluut niet gebeuren. (wat er gebeurd is met haar hond)
Ja natuurlijk. Het hangt allemaal maar net af van hele subtiele verschillen en die kan elke hondenbaas goed inschatten. :U: :denken: Jij schat nu bv goed in wat er gebeurde bij de TS ondanks dat je haar hond niet kent, en dat je er niet bij was. Die trap was terecht. En bij Caroline is het ineens een heel ander verhaal??? Ik denk dat elk geval van een harde trap tegen andermans hond overtrokken is zolang er geen risico op een bloedbad is. Ik ben het met Esther eens. Mensen kennen je hond niet en zijn para. Zoals zij ook zegt, overhangen en grommen bij reuen kan net zo goed tot een spelletje komen. Het zijn niet allemaal asociale beesten die elkaar naar het leven staan. Daar reageer ik steeds op. Waarom zo reageren als er waarschijnlijk niks aan de hand is? Laten we gewoon helemaal niet gaan trappen zolang er geen hevig gevecht is. Is toch veel makkelijker?

En als mijn hond een trap moet krijgen omdat iemand met een rete-agressief beest door het bos wandelt is het helemaal tijd wat mij betreft. Ik liep ook niet met Dapper in het bos. Als ik dat wel deed dan moet ik ook niet janken als dat mis gaat. Dus als mijn honden een trap krijgen in een losloopgebied om ze tegen zichzelf te beschermen dan pik ik dat al helemaal niet. Dat vind ik nog grotere kolder dan trappen omdat je hond gromt.

Verder denk ik dat je referentie kan veranderen. Nu Eva ineens heel goed met honden kan en Cleo dat nog steeds kan ben ik heel anders in het leven gaan staan rondom de honden uitlaten. Mijn honden doen niks, bijten niet en zijn sociaal. Dus waarom mijn honden een trap zouden moeten krijgen is mij een raadsel. Jouw hond kan niet met honden. Jouw hond wil vechten en ik moet dan maar aankijken dat mijn hond een trap krijgt omdat die gaat kijken bij een stel agressieve honden die haar uit staan kafferen? Dan kan je wel blijven trappen want er komt wel eens vaker een hond kijken. Natuurlijk hoort daar appel bij maar dat gaat ook wel eens mis hier en daar.

En de mensen die zelf een reteagressieve hond hebben zouden ook hun eigen hond onder appel kunnen zetten en hem verbieden te vechten bv. Waarom moet ik mijn hond volledig onder appel hebben als een ander dat niet heeft? Want als je je honden onder appel hebt kunnen ze niet zomaar een andere hond grijpen. Zelfs niet als die op ze gaat rijden. Verbieden te vechten is net zo goed appel als verbieden te rijden lijkt mij. Dus als jij je honden niet kan mannen als er een hond komt dan is het nu niet bepaald logisch dat je die andere hond maar een schop geeft. Geef je eigen hond maar een schop zodra die aanstalte maakt te gaan grijpen. :ok: Maar niet die van mij die niks zal doen AUB! :neenee:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

MARC_S schreef:En de mensen die zelf een reteagressieve hond hebben zouden ook hun eigen hond onder appel kunnen zetten en hem verbieden te vechten bv. Waarom moet ik mijn hond volledig onder appel hebben als een ander dat niet heeft? Want als je je honden onder appel hebt kunnen ze niet zomaar een andere hond grijpen. Zelfs niet als die op ze gaat rijden. Verbieden te vechten is net zo goed appel als verbieden te rijden lijkt mij. Dus als jij je honden niet kan mannen als er een hond komt dan is het nu niet bepaald logisch dat je die andere hond maar een schop geeft. Geef je eigen hond maar een schop zodra die aanstalte maakt te gaan grijpen. :ok: Maar niet die van mij die niks zal doen AUB! :neenee:
Nou moet het toch niet gekker worden.
Ik heb mijn reu prima onder appel, die heeft niks met andere honden en zal zeker nooit zelf iets beginnen of zelfs maar naar een andere hond toegaan.
Maar ik begrijp dat ik hem dan maar moet laten molesteren door een vreemde hond, of hem een trap moet geven in zo'n situatie want ik mag niks tegen een andere hond doen?

Nog ff... :piew: :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

renee-uk schreef:
MARC_S schreef:En de mensen die zelf een reteagressieve hond hebben zouden ook hun eigen hond onder appel kunnen zetten en hem verbieden te vechten bv. Waarom moet ik mijn hond volledig onder appel hebben als een ander dat niet heeft? Want als je je honden onder appel hebt kunnen ze niet zomaar een andere hond grijpen. Zelfs niet als die op ze gaat rijden. Verbieden te vechten is net zo goed appel als verbieden te rijden lijkt mij. Dus als jij je honden niet kan mannen als er een hond komt dan is het nu niet bepaald logisch dat je die andere hond maar een schop geeft. Geef je eigen hond maar een schop zodra die aanstalte maakt te gaan grijpen. :ok: Maar niet die van mij die niks zal doen AUB! :neenee:
Ik heb mijn reu prima onder appel, die heeft niks met andere honden en zal zeker nooit zelf iets beginnen of zelfs maar naar een andere hond toegaan.
Maar ik begrijp dat ik hem dan maar moet laten molesteren door een vreemde hond, of hem een trap moet geven in zo'n situatie want ik mag niks tegen een andere hond doen?

Ja Renée, want je weet helemaal niet of die buurtende hond iets verkeerds in de zin heeft. Het kan net zo goed uitlopen op gezellig met elkaar spelen. Nou, daar hebben die van mij toevallig ook helemaal geen behoefte aan.
Overigens zal ik nooit gaan schoppen, maar toekijken of het misschien wel een leuk spelletje wordt? No way :piew:
laeken
Zeer actief

renee-uk schreef:

Dus dan maar die jonge golden in zijn pens trappen omdat hij te dicht bij jouw honden komt? Om maar een voorbeeld te noemen. Dat is dus de oplossing? Je begrijpt toch ook wel wat ik probeer te zeggen neem ik aan? Voorlopig komt dit topic op mij over alsof een hond van iemand anders trappen doodnormaal is. Ik geef daar graag wat tegenwicht aan. Dat dat niet mag maakt mij niet zoveel uit :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marion. schreef: Overigens zal ik nooit gaan schoppen, maar toekijken of het misschien wel een leuk spelletje wordt? No way :piew:
Wat zit jij nou te zeuren? Je gaat mensen naar de mond praten die wel trappen en dan vermelden dat jij dat nooit zou doen. Waar jij wel en niet naar gaat kijken lijkt mij niet ter zake doen. Wat andere mensen doen interesseert me niks. Zolang ze mijn honden maar niet gaan trappen omdat hun hond agressief is. En zolang ze maar niet gaan trappen omdat ze zeggen dat borstelende honden per definitie agressief zijn en dus getrapt moeten worden. Jij trapt toch ook geen honden in hun ribben? Dan denk je er dus blijkbaar hetzelfde over als ik. Eng he? :smile: :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:
Marion. schreef: Overigens zal ik nooit gaan schoppen, maar toekijken of het misschien wel een leuk spelletje wordt? No way :piew:
Wat zit jij nou te zeuren? Je gaat mensen naar de mond praten die wel trappen en dan vermelden dat jij dat nooit zou doen. Waar jij wel en niet naar gaat kijken lijkt mij niet ter zake doen. Wat andere mensen doen interesseert me niks. Zolang ze mijn honden maar niet gaan trappen omdat hun hond agressief is. En zolang ze maar niet gaan trappen omdat ze zeggen dat borstelende honden per definitie agressief zijn en dus getrapt moeten worden. Jij trapt toch ook geen honden in hun ribben? Dan denk je er dus blijkbaar hetzelfde over als ik. Eng he? :smile: :mrgreen:
Ik denk helemaal niet hetzelfde als jou. Het ging over een kleine hond waar de vreemde hond naar toe gaat en patserig eroverheen gaat hangen. Dat wil ik niet bij mijn honden, maar ik kan dat wel op een andere manier oplossen (met mijn honden). Maar mochten het reuen zijn, die bv bij Whera's aangelijnde honden druk komen doen ofzo, dan heb ik zelfs erg graag dat Whera ze met haar voeten afweert.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

MARC_S schreef:
Ja natuurlijk. Het hangt allemaal maar net af van hele subtiele verschillen en die kan elke hondenbaas goed inschatten. :U: :denken: Jij schat nu bv goed in wat er gebeurde bij de TS ondanks dat je haar hond niet kent, en dat je er niet bij was. Die trap was terecht. En bij Caroline is het ineens een heel ander verhaal??? Ik denk dat elk geval van een harde trap tegen andermans hond overtrokken is zolang er geen risico op een bloedbad is. Ik ben het met Esther eens. Mensen kennen je hond niet en zijn para. Zoals zij ook zegt, overhangen en grommen bij reuen kan net zo goed tot een spelletje komen. Het zijn niet allemaal asociale beesten die elkaar naar het leven staan. Daar reageer ik steeds op. Waarom zo reageren als er waarschijnlijk niks aan de hand is? Laten we gewoon helemaal niet gaan trappen zolang er geen hevig gevecht is. Is toch veel makkelijker?

En als mijn hond een trap moet krijgen omdat iemand met een rete-agressief beest door het bos wandelt is het helemaal tijd wat mij betreft. Ik liep ook niet met Dapper in het bos. Als ik dat wel deed dan moet ik ook niet janken als dat mis gaat. Dus als mijn honden een trap krijgen in een losloopgebied om ze tegen zichzelf te beschermen dan pik ik dat al helemaal niet. Dat vind ik nog grotere kolder dan trappen omdat je hond gromt.

Verder denk ik dat je referentie kan veranderen. Nu Eva ineens heel goed met honden kan en Cleo dat nog steeds kan ben ik heel anders in het leven gaan staan rondom de honden uitlaten. Mijn honden doen niks, bijten niet en zijn sociaal. Dus waarom mijn honden een trap zouden moeten krijgen is mij een raadsel. Jouw hond kan niet met honden. Jouw hond wil vechten en ik moet dan maar aankijken dat mijn hond een trap krijgt omdat die gaat kijken bij een stel agressieve honden die haar uit staan kafferen? Dan kan je wel blijven trappen want er komt wel eens vaker een hond kijken. Natuurlijk hoort daar appel bij maar dat gaat ook wel eens mis hier en daar.

En de mensen die zelf een reteagressieve hond hebben zouden ook hun eigen hond onder appel kunnen zetten en hem verbieden te vechten bv. Waarom moet ik mijn hond volledig onder appel hebben als een ander dat niet heeft? Want als je je honden onder appel hebt kunnen ze niet zomaar een andere hond grijpen. Zelfs niet als die op ze gaat rijden. Verbieden te vechten is net zo goed appel als verbieden te rijden lijkt mij. Dus als jij je honden niet kan mannen als er een hond komt dan is het nu niet bepaald logisch dat je die andere hond maar een schop geeft. Geef je eigen hond maar een schop zodra die aanstalte maakt te gaan grijpen. :ok: Maar niet die van mij die niks zal doen AUB! :neenee:
Of het in de situatie van de topicstarter terecht was weet ik niet. Ik weet wel dat het erg makkelijk te voorkomen was geweest, namelijk gewoon je hond pas loslaten als deze luistert, al helemaaaaaal in vreemd gebied.
Wat Caro. zegt is dat beide honden aan de lijn zaten en die elkaar gewoon hadden kunnen passeren zonder enig schrammetje. Daar had niets kunnen gebeuren.
Daarnaast heb ik geen reteagressieve honden en hoef ik in het losloopgebied geen honden weg te schoppen. Ik roep mijn honden bij mij, lijn ze eventueel aan en klaar is kees. Worden mijn honden lastig gevallen dan onderneem ik wel actie. Maar zulke sociale honden blijven gewoon uit hun buurt, of het gaat goed samen.
Andere honden op de grond pinnen en grommend erboven hangen is geen sociaal gedrag. Geschillen hoeven vreemde honden niet met elkaar op te lossen. Wil je niet dat een ander dan ingrijpt zorg je ervoor dat je hond niet in zo een situatie komt.
En daarnaast hoeft niet elke schop meteen een doodstrap te zijn. Ik schuif mijn honden ook weleens met mijn voeten opzij, daar houden ze helemaal niets van over.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Marc, het ging toch niet een buurtende golden? Mijn honden (behalve Cody dan) buurten ook wel eens bij andere honden. Maar ze kunnen de lichaamstaal van andere honden heel goed inschatten. Als die andere hond daar geen prijs op stelt, lopen ze met een hele grote boog er om heen. En als ze een opgetrokken lip zien, zijn ze zelfs sneller dan een doorsnee windhond weg. :wink:
In dit geval ging het om een grommende grote hond die over een klein hondje ging heenhangen. Dat vind ik nogal wat anders. Ik heb zelf geen kleine hondjes (zelfs Lisa is ca. 40cm) en ik heb ze nooit gehad, maar ik kan me wél voorstellen dat een eigenaar van een klein hondje bang kan zijn in zo'n situatie.
En ook kleine hondjes hebben evenveel recht om in een hondenuitlaatgebied te lopen als grote honden. Iedere hondeneigenaar behoort zich fatsoenlijk te gedragen en te zorgen dat zijn/haar hond andere honden niet lastig valt. Of de hond nou groot of klein is.

Overigens: ik heb al aangegeven dat ik schoppen, laat staan een doodschop, niet echt acceptabel gedrag vind maar ik kan me wel een situatie voorstellen waarin een hond beter een schop kan krijgen dan grote schade oplopen van de hond in kwestie of grote schade toebrengen aan een andere hond.
Dus ik geef eerlijk toe dat ik 2x in mijn leven een schop (met de wreef!) heb uitgedeeld. Een keer zonder te raken en dat was afgelopen zondag om te voorkomen dat Cody er vol op zou klappen en de andere keer was een paar jaar geleden toen Kyra ineens vanuit een tuin van achteren werd aangevallen door een duitse herderreu en alleen nog maar gillend op de grond lag met de reu op haar rug die haar als een gek in de nek aan het bijten was.
En nee, geen gaatjes maar dat was het voordeel van een colliekraag waar alleen formaat sabeltandtijger door heen had kunnen bijten om schade aan te richten. Maar ik laat mijn zachtaardige teef die nog nooit van haar leven een andere hond heeft gebeten niet te pakken nemen door een achterlijke hond en een nog achterlijker baas die zo'n soort hond niet achter slot en grendel houdt maar rustig de openbare weg laat opvliegen om andere honden te grijpen.
Maar goed, die (noch baas noch hond) heb ik ook geen doodschap gegeven. :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

MARC_S schreef:
renee-uk schreef:

Dus dan maar die jonge golden in zijn pens trappen omdat hij te dicht bij jouw honden komt? Om maar een voorbeeld te noemen. Dat is dus de oplossing? Je begrijpt toch ook wel wat ik probeer te zeggen neem ik aan? Voorlopig komt dit topic op mij over alsof een hond van iemand anders trappen doodnormaal is. Ik geef daar graag wat tegenwicht aan. Dat dat niet mag maakt mij niet zoveel uit :wink:
het probleem met jou is dat jij als je in de verdediging gaat situaties schept die totaal niet meer horen bij het oorspronkelijke probleem.
Ik schop helemaal geen jonge goldens of wat voor honden ook die te dicht bij mijn honden komen, maar ik laat mijn hond ook niet molesteren door een andere hond en dan grijp ik wel in ja.
Mijn reu heeft nog nooit gevochten en dat wil ik graag zo houden.
Ik heb totaal geen behoefte om ook hem altijd aan de lijn te moeten houden vanwege de onopgevoede en/of niet sporende hond van een ander en dat is iets heel anders dan zo maar in het wilde weg om me heen te gaan schoppen, dat jij hier weer van maakt!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

En maar draaien en draaien :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bennie
Zeer actief
Border Collie

Ik ben wel benieuwd naar hoe Marc het dan wel gaat oplossen. Voor zijn mentale beeld vervang ik de golden graag voor een ambivalente Beauceron met schuim op de bek :ok: .
Casa La Luna
Actief
Mijn ras(sen): Dogo-Canario
Contacteer:

Ongelezen bericht door Casa La Luna »

Mag er wel gemept cq geslagen worden? En mogen daarbij dan hulpstukken zoals de riem of een stok gebruikt worden?

:engel:
renee-uk
Zeer actief

bennie schreef:Ik ben wel benieuwd naar hoe Marc het dan wel gaat oplossen. Voor zijn mentale beeld vervang ik de golden graag voor een ambivalente Beauceron met schuim op de bek :ok: .
dan roept ie om hulp heb ik begrepen uit voorgaande posts?
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Casa La Luna schreef:Mag er wel gemept cq geslagen worden? En mogen daarbij dan hulpstukken zoals de riem of een stok gebruikt worden?

:engel:
Natuurlijk :zweep: :S: , zolang je het maar niet bij mijn hond doet :devil: :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”