Het was donker, we passeerden elkaar volgens mij met aangelijnde honden op een smal donker paadje (vergeef me, het is zeker18 jaar geleden en ik weet het niet exact meer). Beide honden vielen aan de lijn uit naar elkaar, zonder aanraking en de man gaf mijn hond een schop in haar buikbennie schreef:Wat deed zij bij die andere hond dan, of was die andere hond naar jullie toegekomen?Caro. schreef:Ik moet wel zeggen dat ik ook niet zo'n voorstander ben van het schoppen, behalve als het echt niet anders kan.
Mijn vorige hond, Nouschka, is ooit geschopt en om praktisch niks. Er was een kleine woordenwisseling tussen haar en een andere hond, en dan echt woordenwisseling zonder vechten, en de baas van de andere hond gaf haar een schop in haar buik.
Mijn hond lag doodstil op de grond (kruising Rottweiler, dus niet de kleinste) en bloedde uit haar vulva![]()
Dat soort handelingen vind ik dus absoluut buiten proporties. Ik kon niks, behalve bij mijn bloedende hond blijven, want daar kies je dan toch voor als je moet kiezen tussen woest op die vent worden of bij je hond blijven.
Ik heb het niet over echt gevaar, dan snap ik dat je een (rot)schop uitdeelt. Dreigt jouw hond half gekilled te worden, ja tuurlijk, dan snap ik het volkomen. Ook vind ik dat de TS eerder had moeten ingrijpen en niet zo makkelijk over deze situaties moet denken (want je ziet maar weer, zijn het de hond niet die vechten, dan doen de baasjes het wel). Uiteindelijk is haar hond toch de pineut geworden van haar laksheid.
Maar verder... nee, niet zomaar schoppen gaan uitdelen
Het leven is simpel. Actie reactie en cirkel van controle. Beredeneer vanuit die eenvoudige ingrediënten, handel daarnaar en ervaar rust. Veel rust..
De andere hond was overigens ook een flink formaat, zeker niet kleiner dan Nouschka en deed ook niks voor haar onder. Er was in ieder geval geen gevecht tussen de honden.