Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wil het toch even vragen (Kenzo) 2010

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Wil het toch even vragen (Kenzo)

Ongelezen bericht door Reny »

O ja, en na de workshops ga ik namelijk helpen bij agility en loopt Carolein dus met Bob rond :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Demi schreef:
chrico schreef:Ik zou mij er niet te druk om maken. Vorig jaar hield zo goed als iedereen rekening met elkaar dus waarom zou dat dit jaar niet zijn. Ik wil ook geen buurtende of snuffelende honden en dat is ook niet gebeurd. Iedereen hoort op zijn eigen hond te letten en ik neem aan dat er geen ruimte is voor een spelende rond rennende massa aan looplijnen die anderen in de weg rennen en jij kent je hond dus gewoon komen. Je heb een mond die als een loeiende sirene ruimte kan maken zo van pas op, gevaarlijke hond :wink: nee even geen gekheid, gewoon vragen om te passeren is geen probleem toch
Dat is eigenlijk waar het me om gaat, mensen met reuen moeten me maar negeren :mrgreen:
Ik geef Tank gewoon uit handen er is vast wel iemand die mijn oude man even wilt vast houden zodat ik met Elektra even jullie gedag kan komen zegge. Negeren doe ik niet aan hoor :pffff: :mrgreen:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Brigitte schreef:Ik geef Tank gewoon uit handen er is vast wel iemand die mijn oude man even wilt vast houden zodat ik met Elektra even jullie gedag kan komen zegge. Negeren doe ik niet aan hoor :pffff: :mrgreen:
Nee :pffff:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Demi schreef:
kitty2 schreef:Joh Allison, je neemt hem gewoon lekker mee, de mensen die komen letten echt wel op en anders worden ze er wel op aangesproken :mrgreen: enneh ik bied mij bij deze aan als oppas :cheer:
Ja mensen aanspreken kan ik wel :F: :N: Enne fijn, nog een oppas :cheer: :mrgreen:

Ook vast wel door anderen hoor :wink:
Brigitte
Zeer actief

Hilde schreef:
Brigitte schreef:Ik geef Tank gewoon uit handen er is vast wel iemand die mijn oude man even wilt vast houden zodat ik met Elektra even jullie gedag kan komen zegge. Negeren doe ik niet aan hoor :pffff: :mrgreen:
Nee :pffff:
Wat nee :klaar:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Brigitte schreef:Wat nee :klaar:
Ik blijf mooi bij jou uit de buurt jij doet altijd zo onaardig tegen me :jank: :engel:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Brigitte schreef:
Demi schreef:
chrico schreef:Ik zou mij er niet te druk om maken. Vorig jaar hield zo goed als iedereen rekening met elkaar dus waarom zou dat dit jaar niet zijn. Ik wil ook geen buurtende of snuffelende honden en dat is ook niet gebeurd. Iedereen hoort op zijn eigen hond te letten en ik neem aan dat er geen ruimte is voor een spelende rond rennende massa aan looplijnen die anderen in de weg rennen en jij kent je hond dus gewoon komen. Je heb een mond die als een loeiende sirene ruimte kan maken zo van pas op, gevaarlijke hond :wink: nee even geen gekheid, gewoon vragen om te passeren is geen probleem toch
Dat is eigenlijk waar het me om gaat, mensen met reuen moeten me maar negeren :mrgreen:
Ik geef Tank gewoon uit handen er is vast wel iemand die mijn oude man even wilt vast houden zodat ik met Elektra even jullie gedag kan komen zegge. Negeren doe ik niet aan hoor :pffff: :mrgreen:
En anders dump ik al mijn honden bij Michael, die past nl graag op :F: :N: Kan ik Tank ook eens ontmoeten en jou en Elektra ook ff hoi zeggen natuurlijk :F:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:
Demi schreef:
kitty2 schreef:Joh Allison, je neemt hem gewoon lekker mee, de mensen die komen letten echt wel op en anders worden ze er wel op aangesproken :mrgreen: enneh ik bied mij bij deze aan als oppas :cheer:
Ja mensen aanspreken kan ik wel :F: :N: Enne fijn, nog een oppas :cheer: :mrgreen:

Ook vast wel door anderen hoor :wink:
haha weet ik hoor, maar Michael is mee dus die past gewoon op de honden, zodat ik kan kleppen overal vindt ie echt niet erg :F: :N:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat mij betreft gaat dat prima. Nilo negeert andere reuen tenzij ze hem uitdagen, maar dat doet Kenzo niet, toch? Dus blaffen, grommen, fixeren. En zelfs dat pikt hij van sommige imposante reuen wel, het watje :engel:
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik neem alleen Jules mee..voor James is dit te druk en wil hem niet alleen thuislaten, dus Jazz blijft ook thuis.
Jules gaat gelijk op dr rug liggen voor grote honden :F: En als het dr niet bevalt, kan de andere hond een snauw verwachten :pffff:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maeve schreef:Wat mij betreft gaat dat prima. Nilo negeert andere reuen tenzij ze hem uitdagen, maar dat doet Kenzo niet, toch? Dus blaffen, grommen, fixeren. En zelfs dat pikt hij van sommige imposante reuen wel, het watje :engel:
Ik ben diegene met een Kooiker die heeeeeeel breed om Nilo heen loopt. Ik weet gewoon zeker dat Bram een schijthekel aan Nilo zal hebben :F:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brigitte
Zeer actief

Hilde schreef:
Brigitte schreef:Wat nee :klaar:
Ik blijf mooi bij jou uit de buurt jij doet altijd zo onaardig tegen me :jank: :engel:
Heel goed, als je het maar weet en anders laat ik Elektra los :pffff:
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Zoek stok! schreef:
Maeve schreef:Wat mij betreft gaat dat prima. Nilo negeert andere reuen tenzij ze hem uitdagen, maar dat doet Kenzo niet, toch? Dus blaffen, grommen, fixeren. En zelfs dat pikt hij van sommige imposante reuen wel, het watje :engel:
Ik ben diegene met een Kooiker die heeeeeeel breed om Nilo heen loopt. Ik weet gewoon zeker dat Bram een schijthekel aan Nilo zal hebben :F:
Hahaha :F:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik zou Kenzo gewoon lekker meenemen, ik schat zo in dat jij er prima voor kan zorgen dat er niks gebeurd :ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zoek stok! schreef:
Dan moeten wij maar van een afstandje kletsen :mrgreen: Want ik ben bang dat het wederzijds is, Nilo vind Kooikers officieel stom :ugh:
(Je zal je toch kapot lachen als ze het ineens prima met elkaar kunnen vinden)
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

P!nki schreef:
M@ri@nne schreef:Ik neem Lotte mee. :mrgreen:
Die kan zelf heel goed met reuen en teven. :mrgreen:
Maar niet alle reuen en teven kunnen ook goed met haar.
Als ze toch onverhoeds op zo'n reu of teef afloopt en je zegt tegen haar dat dat die hond dat niet fijn vind dan snapt ze dat prima. :ok:
Wij hebben tenslotte Lola. :mrgreen:
laat ze honden in puppyrennen wel links liggen?
Tijdens de workshop zal ik mijn overige 2 honden nml
wel 'onbeheerd' daar in achter laten.
Ik zal het haar zeggen. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Voor mij geen enkel probleem. Biène hou ik zowiezo van andere honden weg (dus voor iedereen.....geen honden naar mijn mechel toe laten gaan aub :eek: ), Marouck vindt vrijwel alle honden leuk.
Voor noodgevallen heb ik nog een bench in de auto liggen, die kan geleend worden. De extra kennel in de auto is vergeven. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb mijn handen vrij de hele dag dus ik kan knuffelen en aaien, degene die dat waarderen natuurlijk anders niet :pffff:

Bri Bunker kwam toch heel even? Anders is Des zo teleurgesteld :wink:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

M@ri@nne schreef:
P!nki schreef:
Als ze toch onverhoeds op zo'n reu of teef afloopt en je zegt tegen haar dat dat die hond dat niet fijn vind dan snapt ze dat prima. :ok:
Super. :ok:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Als Bunker er is wil ik hem ook wel heel graag even zien. Enne Tiny die honden van mij leven op knuffels dus leef je uit zou ik zeggen :mrgreen:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Demi schreef:Als Bunker er is wil ik hem ook wel heel graag even zien. Enne Tiny die honden van mij leven op knuffels dus leef je uit zou ik zeggen :mrgreen:
:cheer: :cheer: Ik was toch van plan even naar jou op zoek te gaan :wink:
Dit staat er een beetje raar :oeps: ik bedoel gewoon even een echte knuffel geven.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik vind het sowieso niet handig om vreemden honden maar gezellig met elkaar kennis te laten maken aan de riem :wink: en aangezien ze de hele tijd aangelijnd moeten zijn, zul je van ons ook geen last hebben :mrgreen:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

M@ri@nne schreef:
P!nki schreef:
Als ze Daan onbeheerd tegen komt dan mag/moet ze die ook negeren. Daan houdt zo wie zo niet zo van mensen die aan hem zitten, alleen als ze iets te vreten hebben dan vind hij ze interessant.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

kiki78 schreef: Als ze Daan onbeheerd tegen komt dan mag/moet ze die ook negeren. Daan houdt zo wie zo niet zo van mensen die aan hem zitten, alleen als ze iets te vreten hebben dan vind hij ze interessant.

Ze vraagt altijd eerst of ze hem mag aaien.
Als ze al even met een hond geknuffeld/aait/speelt/oid heeft en ze komt hem daarna onbeheerd achter dan gaat ze er wel heen, anders niet. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Tiny schreef:Ik heb mijn handen vrij de hele dag dus ik kan knuffelen en aaien, degene die dat waarderen natuurlijk anders niet :pffff:

Bri Bunker kwam toch heel even? Anders is Des zo teleurgesteld :wink:
Ja, mijn vaste oppas komt even met hem langs :ok:
Brigitte
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
kiki78 schreef: Als ze Daan onbeheerd tegen komt dan mag/moet ze die ook negeren. Daan houdt zo wie zo niet zo van mensen die aan hem zitten, alleen als ze iets te vreten hebben dan vind hij ze interessant.

Als ze al even met een hond geknuffeld/aait/speelt/oid heeft en ze komt hem daarna onbeheerd achter dan gaat ze er wel heen, anders niet. :wink:
Tank en vooral Elektra zijn dol op knuffels dus die mag ze zo aaien als ze wilt :ok: Elektra vind dat helemaal geweldig die zal wel tegen haar op gaan staan want die kruipt het liefst in kinderen :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Brigitte schreef:
M@ri@nne schreef:

Tank en vooral Elektra zijn dol op knuffels dus die mag ze zo aaien als ze wilt :ok: Elektra vind dat helemaal geweldig die zal wel tegen haar op gaan staan want die kruipt het liefst in kinderen :mrgreen:
Lotte vind dat helemaal niet erg :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

M@ri@nne schreef:
Dat is bij mij dus al een no-go.
Sorry, maar als ik er bij ben, mag Lune, of Sorbonne of Mowan best geaaid worden. Mits onder mijn toezicht.
Maar zodra ik uit zicht ben, en dus geen toezicht meer heb over de honden, betekent dat niet dat ze dan ook kan komen knuffel / aaien.
Uiteindelijk ben ik de 'lul' als het fout gaat, ondanks dat mijn honden best wel kindervrienden zijn, maar ik wil het gewoon niet hebben dat een kind
of volwassene aan mijn honden gaat staan aaien / frutten terwijl ze alleen zijn. Ik kan dan niet 100 % voor ze in staan, en garanderen dat er niks gebeurt.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

P!nki schreef:
M@ri@nne schreef:
Sorry, maar als ik er bij ben, mag Lune, of Sorbonne of Mowan best geaaid worden. Mits onder mijn toezicht.
Maar zodra ik uit zicht ben, en dus geen toezicht meer heb over de honden, betekent dat niet dat ze dan ook kan komen knuffel / aaien.
Uiteindelijk ben ik de 'lul' als het fout gaat, ondanks dat mijn honden best wel kindervrienden zijn, maar ik wil het gewoon niet hebben dat een kind
of volwassene aan mijn honden gaat staan aaien / frutten terwijl ze alleen zijn. Ik kan dan niet 100 % voor ze in staan, en garanderen dat er niks gebeurt.
Dit geld voor mij ook. Ik ga er vanuit dat er zaterdag allemaal honden mensen zijn en dat ik Daan indien nodig (naar de wc of wat dan ook) even onbeheerd achter kan laten zonder me zorgen te hoeven maken. Ze mag hem dus best even aaien als ik erbij ben en verder niet.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

P!nki schreef:
M@ri@nne schreef:
Bij mij ook trouwens. Ik denk niet dat mijn honden alleen achtergelaten zullen worden, want buiten mezelf zijn ook Eric en een vriendin mee, maar als er niemand direct bij mijn honden aanwezig is zou ik het ook niet prettig vinden als er kinderen de tent in komen om met ze te knuffelen. Ik weet niet zeker hoe ze dan reageren.

Het lijkt me zowiezo gewoon handig als ouders hun kinderen bij zich houden (aangelijnd hoeft wat mij betreft niet hoor :mrgreen:) of in ieder geval duidelijk uitleggen dat honden niet zomaar geaaid mogen worden als er niemand bij zit. En als er wel iemand bij zit, dan ook alleen nadat de eigenaar heeft gezegd dat het mag.

Het is natuurlijk heel goed dat er EHBO-ers zijn op de Doe Dag, maar laten we hopen dat ze gewoon helemaal niet nodig zullen zijn, toch? :wink:
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”