Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wij komen met alle drie de honden waarschijnlijk, dus ook met Kenzo. Kenzo is niet heel erg gezellig met andere reuen, laat ik het anders zeggen, hij mot ze niet :N: Dus mijn vraag is echt of mensen met reuen niet zomaar naar hem toe willen lopen. Vraag dit echt om ongelukken te voorkomen
Teven en mensen zelf is geen probleem, teven graag zelfs volgens Kenzo
Normaal neem ik hem niet mee naar dit soort dagen, maar het lijkt me echt heel erg leuk om een keer te kijken wat hij nou leuk vindt om te doen.
Ik hou hem uiteraard zelf weg bij andere reuen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi schreef:wij komen met alle drie de honden waarschijnlijk, dus ook met Kenzo. Kenzo is niet heel erg gezellig met andere reuen, laat ik het anders zeggen, hij mot ze niet :N: Dus mijn vraag is echt of mensen met reuen niet zomaar naar hem toe willen lopen. Vraag dit echt om ongelukken te voorkomen
Normaal neem ik hem niet mee naar dit soort dagen, maar het lijkt me echt heel erg leuk om een keer te kijken wat hij nou leuk vindt om te doen.
Natuurlijk ligt de keus bij jou, maar als je niet meedoet aan een workshop (en die indruk heb ik gezien je woordkeus) zou ik een hond die zo duidelijk reageert op andere reuen niet meenemen; als er wel wat zou gebeuren ben je die sigaar ;-((
Zelf zul je constant op Kenzo aan het letten zijn en "of het allemaal wel goed gaat" waardoor je van een demo weer dingen mist.
Natuurlijk mag je van anderen vragen mee op te letten en hun hond niet naar Kenzo te laten gaan, maar jij blijft zelf eindverantwoordelijke. Vindt Kenzo het daar dan wel gezellig? Heb JIJ het dan wel naar je zin.. constant opletten is vermoeiend... (zeg ik uit ervaring).
Demi schreef:wij komen met alle drie de honden waarschijnlijk, dus ook met Kenzo. Kenzo is niet heel erg gezellig met andere reuen, laat ik het anders zeggen, hij mot ze niet :N: Dus mijn vraag is echt of mensen met reuen niet zomaar naar hem toe willen lopen. Vraag dit echt om ongelukken te voorkomen
Doe je een workshop?
Zo niet, dan zou ik Kenzo lekker thuis laten. Wel zo ontspannen voor iedereen.
Doe je een workshop?
Zo niet, dan zou ik Kenzo lekker thuis laten. Wel zo ontspannen voor iedereen.
Hoezo wel zo ontspannen voor iedereen??
Ik zou hem gewoon meenemen, we lopen er allemaal als verantwoordelijke eigenaren neem ik aan.
Zolang hij zelf maar niet constant gaat uitvallen, grommen en proberen andere honden een kopje kleiner te maken.
het lijkt mij sowiezo niet handig om zomaar met reuen op elkaar af te lopen als ze elkaar niet kennen toch
dus een beetje ruimte is altijd voor iedereen prettig
Precies dat bedoel ik. Kenzo is goed te herkennen denk ik voor iedereen, het is behoorlijk opvallende kruising en het enige wat ik vraag is of mensen niet zomaar hun reu aan mijn reu wil laten snuffelen
Ik heb Kenzo speciaal ingedeeld in tevengroepen, dus je laat hem niet thuis hoor Zolang je niet over het terrein gaat struinen tussen de massa is er niks aan de hand. Gewoon strak bij je houden, beetje de mensen omzeilen en hop naar de workshop.
Natuurlijk ligt de keus bij jou, maar als je niet meedoet aan een workshop (en die indruk heb ik gezien je woordkeus) zou ik een hond die zo duidelijk reageert op andere reuen niet meenemen; als er wel wat zou gebeuren ben je die sigaar ;-((
Zelf zul je constant op Kenzo aan het letten zijn en "of het allemaal wel goed gaat" waardoor je van een demo weer dingen mist.
Natuurlijk mag je van anderen vragen mee op te letten en hun hond niet naar Kenzo te laten gaan, maar jij blijft zelf eindverantwoordelijke. Vindt Kenzo het daar dan wel gezellig? Heb JIJ het dan wel naar je zin.. constant opletten is vermoeiend... (zeg ik uit ervaring).
Suzanne
Ik heb mij voor 2 workshops ingeschreven, juist om te kijken wat hij leuk vindt. Ik heb meerdere cursussen met hem gelopen en daar liepen ook andere reuen tussen uiteraard en dat ging prima zolang de andere reuen maar niet bij hem kwamen buurten. Kenzo vindt het erg leuk met andere honden om zich heen. Ik ben het wel gewend om constant op te letten na Calsey, Lila en met kenzo dus ik vind het niet (meer) vermoeiend.
Zoek stok! schreef:Ik heb Kenzo speciaal ingedeeld in tevengroepen, dus je laat hem niet thuis hoor Zolang je niet over het terrein gaat struinen tussen de massa is er niks aan de hand. Gewoon strak bij je houden, beetje de mensen omzeilen en hop naar de workshop.
(laat je niet gek maken)
Inderdaad
En Fien wil best wel even sjansen, als Cujo er niet bij is
Zoek stok! schreef:Ik heb Kenzo speciaal ingedeeld in tevengroepen, dus je laat hem niet thuis hoor Zolang je niet over het terrein gaat struinen tussen de massa is er niks aan de hand. Gewoon strak bij je houden, beetje de mensen omzeilen en hop naar de workshop.
(laat je niet gek maken)
Ja heb je echt super gedaan Linda
Het is meer om gewoon van te voren even aan te geven dat hij niet met andere reuen kan, zijn wel meer honden lijkt me die niet met andere reuen of teven kunnen toch?
LongFields schreef:Waarom niet? Ik neem aan dat iedereen gewoon goed op zal letten, Kenzo is vast niet de enige hond niet die geen allemansvriendje is.
Nee dat lijkt mij dus ook niet
(laat je niet gek maken)
Inderdaad
En Fien wil best wel even sjansen, als Cujo er niet bij is
Jawel, big mama is er ook weer bij, ging toch hartstikke goed vorig jaar
Demi schreef:Het is meer om gewoon van te voren even aan te geven dat hij niet met andere reuen kan, zijn wel meer honden lijkt me die niet met andere reuen of teven kunnen toch?
Ga je nou niet van tevoren druk zitten maken. Natuurlijk zijn er meer honden die niet met alle andere honden kunnen. En de eigenaren gaan daar gewoon bewust voorzichtig mee om. En als er toch andere mensen zijn die niet op hun hond letten, vraag je even of ze dat alsnog doen. Het is echt een ruim terrein. Ik blijf uit de buurt van kinderen, zo hebben we allemaal wat
Ik neem waarschijnlijk Iarik mee en anders Benthor. Daar moeten andere intacte reuen ook niet zomaar bij buurten.
Ik vind het zwaar overdreven om je hond daar voor thuis te laten.
Ik hoop Kenzo zaterdag nog even te zien, het is een hond naar mijn hart
En als ik nog mag knuffelen, dan wil vast wel iemand Iarik even vasthouden.
Lullig wilde net naast jou komen zitten met Tank nou laat maar
Haha nee hoor lekker mee nemen , ik neem Bunker niet mee omdat hij gewoon gaat lopen fixeren en alleen maar bezig is met andere honden maar Tank kan ook niet met andere reuen maar gunt ze geen blik waardig tenzij ze voor zijn neus populair gaan doen dat vind hij dan weer minder
Ik zou mij er niet te druk om maken. Vorig jaar hield zo goed als iedereen rekening met elkaar dus waarom zou dat dit jaar niet zijn. Ik wil ook geen buurtende of snuffelende honden en dat is ook niet gebeurd. Iedereen hoort op zijn eigen hond te letten en ik neem aan dat er geen ruimte is voor een spelende rond rennende massa aan looplijnen die anderen in de weg rennen en jij kent je hond dus gewoon komen. Je heb een mond die als een loeiende sirene ruimte kan maken zo van pas op, gevaarlijke hond nee even geen gekheid, gewoon vragen om te passeren is geen probleem toch
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Demi schreef:Het is meer om gewoon van te voren even aan te geven dat hij niet met andere reuen kan, zijn wel meer honden lijkt me die niet met andere reuen of teven kunnen toch?
Ga je nou niet van tevoren druk zitten maken. Natuurlijk zijn er meer honden die niet met alle andere honden kunnen. En de eigenaren gaan daar gewoon bewust voorzichtig mee om. En als er toch andere mensen zijn die niet op hun hond letten, vraag je even of ze dat alsnog doen. Het is echt een ruim terrein. Ik blijf uit de buurt van kinderen, zo hebben we allemaal wat
Weet het hoor Linda, maar ben altijd bang dat door zijn lieve uitstraling mensen denken dat het wel kan
Ik neem Lotte mee.
Die kan zelf heel goed met reuen en teven.
Maar niet alle reuen en teven kunnen ook goed met haar.
Als ze toch onverhoeds op zo'n reu of teef afloopt en je zegt tegen haar dat dat die hond dat niet fijn vind dan snapt ze dat prima.
Wij hebben tenslotte Lola.
EstherK schreef:Ik neem waarschijnlijk Iarik mee en anders Benthor. Daar moeten andere intacte reuen ook niet zomaar bij buurten.
hij was toen echt helemaal weg van jou he, zo lief!
Brigitte schreef:Lullig wilde net naast jou komen zitten met Tank nou laat maar
Haha nee hoor lekker mee nemen , ik neem Bunker niet mee omdat hij gewoon gaat lopen fixeren en alleen maar bezig is met andere honden maar Tank kan ook niet met andere reuen maar gunt ze geen blik waardig tenzij ze voor zijn neus populair gaan doen dat vind hij dan weer minder
Nou dat is dan precies Kenzo, als ze gaan lopen patsen voor zijn neus vindt hij dat wat minder fijn
EstherK schreef:Ik neem waarschijnlijk Iarik mee en anders Benthor. Daar moeten andere intacte reuen ook niet zomaar bij buurten.
hij was toen echt helemaal weg van jou he, zo lief!
chrico schreef:Ik zou mij er niet te druk om maken. Vorig jaar hield zo goed als iedereen rekening met elkaar dus waarom zou dat dit jaar niet zijn. Ik wil ook geen buurtende of snuffelende honden en dat is ook niet gebeurd. Iedereen hoort op zijn eigen hond te letten en ik neem aan dat er geen ruimte is voor een spelende rond rennende massa aan looplijnen die anderen in de weg rennen en jij kent je hond dus gewoon komen. Je heb een mond die als een loeiende sirene ruimte kan maken zo van pas op, gevaarlijke hond nee even geen gekheid, gewoon vragen om te passeren is geen probleem toch
Dat is eigenlijk waar het me om gaat, mensen met reuen moeten me maar negeren
M@ri@nne schreef:Ik neem Lotte mee.
Die kan zelf heel goed met reuen en teven.
Maar niet alle reuen en teven kunnen ook goed met haar.
Als ze toch onverhoeds op zo'n reu of teef afloopt en je zegt tegen haar dat dat die hond dat niet fijn vind dan snapt ze dat prima.
Wij hebben tenslotte Lola.
Nou dan mag Lotte even komen knuffelen, want als Kenzo ergens gek op is, is het op kinderen. Lotte deed het vorig jaar echt goed vond ik, kwam netjes vragen of ze Cujo mocht aaien!