Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Katten eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Katten eigenaren

Ongelezen bericht door renee-uk »

bennie schreef:Jemig wat een gezeik met mijn tuin. Die tuin is open, stukje natuur, stukje kat, deal with it of blijf binnen. Man-o-man wat kunnen mensen zich aanstellen. (mensen die zich over dit soort zaken zo opwinden gaat het kennelijk zo goed in het leven dat ze iets moeten vinden om zich over op te winden)
Tja, mijn tuin is niet open, daar staan schuttingen om heen en die staan er niet voor niks....
De kat die eroverheen komt is zijn leven echt niet zeker, want in mijn tuin liggen de hele zomer lang zolang het droog is 2 duitse herders, waarvan er één een kattendoder is -of het in elk geval graag wil worden- en de tweede vast wel gezellig mee gaat doen.
Denk dat het dan inderdaad om een 'stukje' kat zal gaan daar in mijn tuin.....

Overigens, voordat het geweld daarover weer losbarst, hou ik die kattendoder buiten huis en tuin netjes aangelijnd en is de ander keurig terug te roepen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

renee-uk schreef:
bennie schreef:Jemig wat een gezeik met mijn tuin. Die tuin is open, stukje natuur, stukje kat, deal with it of blijf binnen. Man-o-man wat kunnen mensen zich aanstellen. (mensen die zich over dit soort zaken zo opwinden gaat het kennelijk zo goed in het leven dat ze iets moeten vinden om zich over op te winden)
Tja, mijn tuin is niet open, daar staan schuttingen om heen en die staan er niet voor niks....
De kat die eroverheen komt is zijn leven echt niet zeker, want in mijn tuin liggen de hele zomer lang zolang het droog is 2 duitse herders, waarvan er één een kattendoder is -of het in elk geval graag wil worden- en de tweede vast wel gezellig mee gaat doen.

Overigens, voordat het geweld daarover weer losbarst, hou ik die kattendoder buiten huis en tuin netjes aangelijnd en is de ander keurig terug te roepen.

O maar mijn tuin is ook niet open, alles schuttingen Bennie :pffff: :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:

Mijn honden zijn schattig met katten, maar ik durf er toch niet voor in te staan dat ze vreemde katten in hun eigen tuin heelhuids laten ontsnappen. Ik heb ook een schutting, en meer kan je niet doen.

Overigens zijn alle buurkatten wel wijzer dan dat ze door onze tuin gaan lopen. Mijn eigen katten komen ook niet in tuinen waar honden zijn, die zijn ook niet gek.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Hier 2 honden en 3 poezen. De poezen hebben een kattebak die ze regelmatig gebruiken.
In al die jaren dat ik katten heb ben ik tijdens het tuinieren nog nooit een drol tegengekomen, snap ook niet waar de kattendrollen overlast op gebaseert is.

Mijn katten vangen elke dag muizen (misschien 5 vogeltjes per jaar), ze zitten regelmatig op mijn auto en ik heb nog geen krasje ontdekt :19: ze zitten met ingetrokken nagels op de motorkap.
Hondenbelasting is een algemene belasting en wordt niet per defenitie voor honden gebruikt. Voor katten is er nooit een belasting geheven omdat katten als nuttige dieren worden gezien. In in plaats in de VS is er een tijdje een "katten aanlijnplicht" geweest totdat er een grote muizenplaag uitbrak.

Als dezelfde regels voor katten gaan gelden als voor honden dan prima maar dan ook dezelfde rechten....

Onze buurhond is erg fel op katten, mijn katten weten dit en komen daar niet in de tuin. De buren zelf hebben 3 katten die wel bij ons komen en er vervolgens weer uitgemept worden door onze 3 musketiers. Mocht de buurhond 1 van onze katten grijpen dan zal ik daar niet moeilijk over doen. Maar grijpt een loslopende hond 1 van mijn katten op straat dan is het een ander verhaal.

Snap dat het frusterend is om last te hebben van andermans dieren maar hoeveel last is het daadwerkelijk??
kilo's stront??

Ik zou ook graag mijn honden loslaten in mijn tuin als ik er niet ben ( heb 5000m2) helemaal omheind met 2,5 betongaas...
toch heb buurkinderen gehad die over het gaas waren geklommen, loslopende teckels die achter de katten aan mijn tuin in kwamen (miniteckels passen door betongaas :N: .
Hier baal ik ook van maar kan niet de verantwoordelijkheid compleet bij een ander leggen...dus zijn mijn honden nooit alleen in de tuin als ik er niet ben.
Laatst gewijzigd door nana op 12 aug 2010 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

pepim schreef:
renee-uk schreef:

O maar mijn tuin is ook niet open, alles schuttingen Bennie :pffff: :mrgreen:

en bij mij staat er voor 2600 euro aan hekwerk omheen :pffff:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

nana schreef:Hier 2 honden en 3 poezen. De poezen hebben een kattebak die ze regelmatig gebruiken.
In al die jaren dat ik katten heb ben ik tijdens het tuinieren nog nooit een drol tegengekomen, snap ook niet waar de kattendrollen overlast op gebaseert is.

(...)
De buren zelf hebben 3 katten die wel bij ons komen en er vervolgens weer uitgemept worden door onze 3 musketiers.
Daarom heb je ook geen overlast van andermans katten die hun behoefte doen in jouw tuin, ze kijken wel beter uit :mrgreen:

In onze huidige tuin hebben we geen vreemdpoepers, maar bij vorige huizen heb ik er wel last van gehad. een kat had als favoriete poepplek precies een plekje in een hoek van de border onder een raam en naast het terras. Dat stonk echt een uur in de wind. En ik kan me herinneren dat toen ik op de lagere school zat, de buurtkatten altijd onder onze carport scheten.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:
nana schreef: Mocht de buurhond 1 van onze katten grijpen dan zal ik daar niet moeilijk over doen. Maar grijpt een loslopende hond 1 van mijn katten op straat dan is het een ander verhaal.
Hoezo? Beide eigenaren zijn in de fout want laten hun dier al dan niet zonder toezicht loslopen op de openbare weg. Als er dan iets mis gaat dan niet moord en brand gaan gillen. Eigen verantwoordelijkheid, en zo.
Zou Nana niet bedoelen als de buurhond die in zijn eigen tuin loopt 1 van haar katten grijpt :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nana schreef:Hier 2 honden en 3 poezen. De poezen hebben een kattebak die ze regelmatig gebruiken.
Nou moet je hier eens in de voortuin kijken :roll: Het barst er van... :kotz:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nana
Zeer actief

Nanna schreef:
nana schreef: Mocht de buurhond 1 van onze katten grijpen dan zal ik daar niet moeilijk over doen. Maar grijpt een loslopende hond 1 van mijn katten op straat dan is het een ander verhaal.
Hoezo? Beide eigenaren zijn in de fout want laten hun dier al dan niet zonder toezicht loslopen op de openbare weg. Als er dan iets mis gaat dan niet moord en brand gaan gillen. Eigen verantwoordelijkheid, en zo.
Wettelijk zijn niet beide eigenaren fout omdat katten nog steeds los mogen lopen op de openbare weg (je bent als eigenaar wel aansprakelijk voor schade aangericht door je kat).
Voor honden zijn er regels waar ze wel of niet los mogen.
Worden mijn katten in een losloopgebied gepakt of in de tuin van de buren dan hoor je mij niet.
Worden mijn katten hier op straat gepakt waar honden aan de lijn horen dan is het een ander verhaal.

lydia
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

nana schreef: Worden mijn katten in een losloopgebied gepakt of in de tuin van de buren dan hoor je mij niet.
Worden mijn katten hier op straat gepakt waar honden aan de lijn horen dan is het een ander verhaal.
Maar wat nou als ik met mijn aangelijnde hond op straat loop en de hond aangevallen wordt door een kamikazekat waarna mijn hond zich los weet te wurmen en de kat pakt?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

marian* schreef:
nana schreef: Worden mijn katten in een losloopgebied gepakt of in de tuin van de buren dan hoor je mij niet.
Maar wat nou als ik met mijn aangelijnde hond op straat loop en de hond aangevallen wordt door een kamikazekat waarna mijn hond zich los weet te wurmen en de kat pakt?
Vervang kat is door hond in deze zin ;).
nana
Zeer actief

marian* schreef:
Een hond mag zich rustig verdedigen als een kat aanvalt, als de hond dan per ongeluk ontsnapt...tsja dat valt onder de categorie ongeluk, dit zie ik anders dan iemand die zijn hond los laat lopen waar het niet mag en dan ook nog eens een hond die katten pakt.

lydia
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Nanna schreef:
Hmm. Stel dat jij met je hond wandelt in de wijk, hij loopt netjes naast jou maar is wel los. Iemand anders komt eraan met zijn loslopende hond. Die hond staat duidelijk niet onder controle, vliegt af op jouw hond en bijt hem dood.
Zijn jullie dan ook beiden in fout, leg je de schuld dan ook absoluut niet bij de andere hond/eigenaar, maar zeg je "ach, het is ook mijn fout hoor"?
Afbeelding
nana
Zeer actief

Saarah schreef:
Nanna schreef:
Hmm. Stel dat jij met je hond wandelt in de wijk, hij loopt netjes naast jou maar is wel los. Iemand anders komt eraan met zijn loslopende hond. Die hond staat duidelijk niet onder controle, vliegt af op jouw hond en bijt hem dood.
Zijn jullie dan ook beiden in fout, leg je de schuld dan ook absoluut niet bij de andere hond/eigenaar, maar zeg je "ach, het is ook mijn fout hoor"?
Een hond die losloopt maar onder appel staat en bij de baas blijft (riemafstand) is voor mij hetzelfde als aangelijnd .
De loslopende hond waar het niet mag en niet onder appel is fout.

lydia
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

bennie schreef:Je betaalt dan ook geen hondenbelasting omwille van hun ontlasting. Die betaal je omdat ze je vanuit de van oorsprong trekhondenbelasting gewoon een poot uit kunnen draaien en het daarom ook doen ;). Let wel, het is voor de meeste rassen overigens bij wet verboden om ze als trekhond te gebruiken :mrgreen: .
:lol: :E:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:
smoekie schreef:
Nanna schreef: Hoezo? Beide eigenaren zijn in de fout want laten hun dier al dan niet zonder toezicht loslopen op de openbare weg. Als er dan iets mis gaat dan niet moord en brand gaan gillen. Eigen verantwoordelijkheid, en zo.
Zou Nana niet bedoelen als de buurhond die in zijn eigen tuin loopt 1 van haar katten grijpt :wink:
Ik reageerde op het vetgedrukte ;-)
ah ok. :ok: Dat begreep ik niet goed omdat je het over beide eigenaren had die dan fout zaten
:wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

nana schreef: Een hond die losloopt maar onder appel staat en bij de baas blijft (riemafstand) is voor mij hetzelfde als aangelijnd .
Dat vind ik dus ook. Dat vind ik zelfs enigszins vergelijkbaar met mijn kat. Die zal nooit mensen opzoeken of honden opzoeken. Als ze dan langs de kant van de weg zit, bv. in onze voortuin (daar zit ze vaak) en er komt een loslopende hond op haar afgestormd, die niet onder appel staat, en die bijt haar dood, dan vind ik dat dus de fout van die loslopende hond (of de eigenaar, beter gezegd). Mijn kat zal namelijk nooit zelf naar een hond toegaan, behalve naar mijn eigen hond. Ze zal andere honden en ook mensen altijd mijden, dus kan ze ook niet uitdagen of iets dergelijks.
Plus dat mijn kat daar mag zijn, die mag op de openbare weg zijn, of mensen dat nou leuk vinden of niet. Een hond mag niet loslopen op de openbare weg terwijl hij niet onder appel staat.

Mijn uitleg geldt NIET voor katten die honden aanvallen, katten die mensen aanvallen, of katten die op het eigen terrein van de hond komen (dus in hun tuin). :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

nana schreef:Een hond die losloopt maar onder appel staat en bij de baas blijft (riemafstand) is voor mij hetzelfde als aangelijnd .
Daar ben ik het niet mee eens, hoe weet je nu als buitenstaander of die hond daadwerkelijk onder appel staat? Ik maak het namelijk weleens anders mee ...

Ging dit topic overigens niet over katten? :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Danoontje powerrr schreef:
bennie schreef:Je betaalt dan ook geen hondenbelasting omwille van hun ontlasting. Die betaal je omdat ze je vanuit de van oorsprong trekhondenbelasting gewoon een poot uit kunnen draaien en het daarom ook doen ;). Let wel, het is voor de meeste rassen overigens bij wet verboden om ze als trekhond te gebruiken :mrgreen: .
En even een toevoeging over de hondenbelasting: dit is geen doelbelasting. D.w.z. dat gemeenten zelf mogen weten waar ze de geïnde hondenbelasting aan besteden. Sommige gemeenten onderhouden hondenveldjes, ruimen hondenpoep op, ed. (van een deel) van de belasting. Maar verreweg het grootste gedeelte van deze belasting komt in de pot Algemene Middelen. En komt dus ten goede van alle burgers van de gemeente. Ook van de niet-hondeneigenaren.
Het lijkt me dus een illusie om te denken dat geheven kattenbelasting een andere weg opgaat.
Uiteindelijk zijn dit soort belastingen alleen maar goed om de gemeentekas te spekken.

Voorstanders van kattenbelasting lijken me dan meer van het soort 'de druiven zijn zuur'. Onder het motto 'dus wij betalen belasting, laten we dan ook maar kijken of we anderen ook lekker laten betalen.' :roll:
't Zou m.i. de deze voorstanders eerder sieren om te proberen de hondenbelasting als oneerlijke belasting te laten afschaffen, i.p.v. anderen ook met een extra belastingpost op te zadelen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

lieke schreef:
Danoontje powerrr schreef:
En even een toevoeging over de hondenbelasting: dit is geen doelbelasting. D.w.z. dat gemeenten zelf mogen weten waar ze de geïnde hondenbelasting aan besteden. Sommige gemeenten onderhouden hondenveldjes, ruimen hondenpoep op, ed. (van een deel) van de belasting. Maar verreweg het grootste gedeelte van deze belasting komt in de pot Algemene Middelen. En komt dus ten goede van alle burgers van de gemeente. Ook van de niet-hondeneigenaren.
Het lijkt me dus een illusie om te denken dat geheven kattenbelasting een andere weg opgaat.
Uiteindelijk zijn dit soort belastingen alleen maar goed om de gemeentekas te spekken.

Voorstanders van kattenbelasting lijken me dan meer van het soort 'de druiven zijn zuur'. Onder het motto 'dus wij betalen belasting, laten we dan ook maar kijken of we anderen ook lekker laten betalen.' :roll:
't Zou m.i. de deze voorstanders eerder sieren om te proberen de hondenbelasting als oneerlijke belasting te laten afschaffen, i.p.v. anderen ook met een extra belastingpost op te zadelen.
Ha, fijn dat jij nog de moeite neemt om te reageren Lieke :ok: :ok:
Overbodig om te zeggen waarschijnlijk, maar ik ben het volkomen met je eens. Overigens is het ook niet haalbaar, want hoe weet de gemeente van wie welke kat is en welke kat buitenkomt of niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

lieke schreef:Voorstanders van kattenbelasting lijken me dan meer van het soort 'de druiven zijn zuur'. Onder het motto 'dus wij betalen belasting, laten we dan ook maar kijken of we anderen ook lekker laten betalen.' :roll:
:neenee:
Het maakt mij niet zoveel uit waar mijn hondenbelasting naartoe gaat. En ik heb er ook helemaal geen moeite mee om hondenbelasting te betalen. Maar, ik vind dat van elk huisdier wat overlast / hinder (of hoe je het ook noemt) veroorzaakt op straat belasting betaalt moet worden. En dat heeft niets met zure druiven of jaloersheid of wat dan ook te maken.
Katten veroorzaken overlast en mensen die dat niet in willen zien, zijn in mijn ogen ziende blind. Honden veroorzaken ook overlast, net zoals katten. En ja, men accepteert het helaas te makkelijk van katten dat die overlast bezorgen, want dat is de natuur. De kat is in de loop van de jaren gedomesticeerd, net zoals de hond dus dat argument slaat ook nergens op. Je hoort gewoon geen overlast te veroorzaken met je huisdier, klaar.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef: :neenee:
Het maakt mij niet zoveel uit waar mijn hondenbelasting naartoe gaat. En ik heb er ook helemaal geen moeite mee om hondenbelasting te betalen. Maar, ik vind dat van elk huisdier wat overlast / hinder (of hoe je het ook noemt) veroorzaakt op straat belasting betaalt moet worden. En dat heeft niets met zure druiven of jaloersheid of wat dan ook te maken.
Katten veroorzaken overlast en mensen die dat niet in willen zien, zijn in mijn ogen ziende blind. Honden veroorzaken ook overlast, net zoals katten. En ja, men accepteert het helaas te makkelijk van katten dat die overlast bezorgen, want dat is de natuur. De kat is in de loop van de jaren gedomesticeerd, net zoals de hond dus dat argument slaat ook nergens op. Je hoort gewoon geen overlast te veroorzaken met je huisdier, klaar.
Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat geen enkel dier overlast mag veroorzaken. Maar dat mogen mensen en kinderen ook niet. En dat gebeurt toch. Overlast is trouwens maar net wat je als overlast ervaart. De één vindt katten die in de tuin poepen overlast, de ander vindt hondenpoep op straat overlast. Of de bal van de buurjongens 5x per dag in je tuin, of blaffende honden, urenlang gillende buurkinderen, het tienergezin 2 huizen verder die het nodig vinden om tot 2 uur 's nachts een feestje te bouwen met dancemuziek op volume 20, opgevoerde brommers 's nachts door een stille woonwijk, etc. etc.. Allemaal overlast.
Maar om dan gelijk te gillen 'belasting betalen' vind ik rijkelijk overdreven.

Net zo goed als ik overdreven vind om je overal en continue aan alles en iedereen te ergeren. Kom op zeg, we wonen nu eenmaal met ruim 17 miljoen mensen plus zo'n 3 miljoen katten en 2 miljoen honden in dit schone landje. Een tikje overbevolkt dus, laten we het dus vooral gezellig hebben met elkaar. En als je er niet tegen kan: het schijnt dat je in Canada en Australië nog volop ruimte hebt :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Ha, fijn dat jij nog de moeite neemt om te reageren Lieke :ok: :ok:
Overbodig om te zeggen waarschijnlijk, maar ik ben het volkomen met je eens. Overigens is het ook niet haalbaar, want hoe weet de gemeente van wie welke kat is en welke kat buitenkomt of niet.
O daar weet ik wel een oplossing voor, Caro :mrgreen: . Verplicht chippen (tegen een duizelingwekkende boete als je het niet doet :N: ) en vervolgens alle wijkagenten uitrusten met een draagbare chipper en die er vervolgens op uitsturen om alle loslopende katten in de buurt te checken. Bij overtreding van katten in andermans tuin, húp een boete van een euro'tje of 150. En bij aanvallende katten gooien we er nog een dubbele boete tegenaan.
Dát zal ze leren, die smerige beesten en hun nóg ergere eigenaren :boos: !
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

nana schreef: Wettelijk zijn niet beide eigenaren fout omdat katten nog steeds los mogen lopen op de openbare weg (je bent als eigenaar wel aansprakelijk voor schade aangericht door je kat).
Ik zocht het al een poosje, maar nu gevonden. Flora en Faunawet dus. Niet meer vergeten

In de flora- en faunawet (artikel 16 lid 3) staat: 'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'

en dit knipje is ook om over na te denken:

Engelse onderzoekers hebben in 2005 met medewerking van de eigenaren het jachtgedrag van 618 huiskatten tussen 1 april en 31 augustus in beeld gebracht. Omgerekend naar de naar schatting 9 miljoen katten die het land rijk is, betekent dit dat er in vijf maanden tijd 92 miljoen prooien mee naar huis zijn gebracht: 57 miljoen muizen en vleermuizen, 27 miljoen zangvogels en vijf miljoen reptielen en amfibieën. En dan te weten dat lang niet alle prooien bij het baasje op de deurmat worden gelegd. Hoeveel worden er onderweg opgegeten of blijven er in het veld achter? Onderzoekers in Zwitserland hebben in 2007 een aantal katten met een navigatiesysteem uitgerust om hun activiteiten buiten te kunnen volgen. Na enig rekenwerk kwam men tot de conclusie dat de 1,35 miljoen Zwitserse katten in één maand meer dan een miljoen muizen hebben gedood en ook nog eens 350.000 vogels, 50.000 amfibieën en ruim 400.000 grote insecten hebben gevangen.

In beide onderzoeken betreft het katten die nog thuis komen. Wat te denken van de boerderijkatten en de verwilderde katten die buiten de deur aan de kost moeten zien te komen. Verwilderde katten eten niet alleen muizen en vogels, maar zij maken ook marterachtigen zoals wezel en hermelijn, jonge konijnen en hazen en zelfs reekalfjes buit.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Gelukkig wel, tel al die beesten maar eens bij elkaar op en laat ze ieder jaar los, kun je nagaan wat voor puinhoop het dan wordt.
UknowPoppetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pincher/Ratlerek

Ongelezen bericht door UknowPoppetje »

Lellibel schreef:Ik ben niet in het bezit van een kat. Maar ik heb ook helemaal niks tegen ze. Ik vraag me wel af, waarom mensen met katten alle schuld afschuiven op honden eigenaren als hun kat gebeten of zelfs gedood wordt door honden. Natuurlijk zijn het de honden die het doen, maar ik vind dat als je een kat los laat lopen je er zelf verantwoordelijk voor bent. Ik zeg niet dat een kat binnen zijn leven moet slijten, maar ik vind dat je als katten eigenaar rekening moet houden met dat als je de kat los laat lopen niet elke hond even lief is voor de kat. Het is immers niet verboden om een hond achter een kat aan te laten gaan en het is ook niet verboden om de hond in losloopgebieden los te laten (daar zijn ze voor) en als daar toevallig een kat komt , en daar wandelt toevallig een hond die niet van katten houdt.. wat vinden jullie, probleem honden eigenaar of die van de kat? Ik heb er overigens nooit echt problemen mee gehad. Wel is er onlangs een reu met ons meegelopen die uiteindelijk een kat heeft gepakt nadat ik hem had losgelaten, en de eigenaar had het gezien en scheeuwde of ik mijn hond bij me kon houden en dat ik een kuthond heb. Uitleggen dat het niet mijn hond is , daar had ik geen zin in. Gewoon weggelopen. Maar ik snap niet dat die vrouw als ze niet wilt dat honden haar kat pakken die kat toch los laat lopen op een hondenveldje..
Oef, er staan hier wel zo veel dingen in die niet kloppen! Dat ik er een beetje bang van wordt dat jij zelf een hond hebt...

Het is wel verboden een hond te laten "jagen" en als jij een hond hebt die niet van katten houdt lijkt het me duidelijk dat hij de katten aan het opjagen is, en niet er achter aan gaat om te spelen.

Daarbij is een honden losloop veld wel heel leuk om je hond los te laten lopen. Maar dat wil niet zeggen dat je hond maar mag doen en laten wat je wil. Er blijven dezelfde "omgangs" normen als wanneer de honden aan de lijn moeten lopen!

Ik vind jou gedachte gang eenbeetje aan de enge kant. Ook het feit dat je niet eens de moeite hebt genomen om de vrouw te woord te staan vind ik erg aso! Maar goed, dat is hoe ik er in sta.
samzel
Actief

Ongelezen bericht door samzel »

Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, en zeker niet dat katteneigenaren hondeneigenaren de schuld geven als de hond de kat pakt. De verantwoordelijkheid ligt tenslotte bij de eigenaar. Vaak is het zo, in mijn beleving, dat als een kat rustig blijft zitten er niet zoveel aan de hand hoeft te zijn. Maar pas als de kat begint te rennen de hond erdan achterna gaat. Bij wijze van spreken komt het jachtinstict dan vrij, zelfs bij zo'n doorgefokt ras als een chihuahua of een pekingees. < ook heel apart trouwens.
Tja, een ongeluk zit in een klein hoekje, en alles kan... Ik kan me er absoluut niet wild over maken, maar dit komt vast doordat ik zelf ook een trotse eigenaar ben van een volwassen, sterke, forse Maine Coon kater. :lekkerpuh: en dat is ook heel leuk hoor!!!
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”