Hier 2 honden en 3 poezen. De poezen hebben een kattebak die ze regelmatig gebruiken.
In al die jaren dat ik katten heb ben ik tijdens het tuinieren nog nooit een drol tegengekomen, snap ook niet waar de kattendrollen overlast op gebaseert is.
Mijn katten vangen elke dag muizen (misschien 5 vogeltjes per jaar), ze zitten regelmatig op mijn auto en ik heb nog geen krasje ontdekt

ze zitten met ingetrokken nagels op de motorkap.
Hondenbelasting is een algemene belasting en wordt niet per defenitie voor honden gebruikt. Voor katten is er nooit een belasting geheven omdat katten als nuttige dieren worden gezien. In in plaats in de VS is er een tijdje een "katten aanlijnplicht" geweest totdat er een grote muizenplaag uitbrak.
Als dezelfde regels voor katten gaan gelden als voor honden dan prima maar dan ook dezelfde rechten....
Onze buurhond is erg fel op katten, mijn katten weten dit en komen daar niet in de tuin. De buren zelf hebben 3 katten die wel bij ons komen en er vervolgens weer uitgemept worden door onze 3 musketiers. Mocht de buurhond 1 van onze katten grijpen dan zal ik daar niet moeilijk over doen. Maar grijpt een loslopende hond 1 van mijn katten op straat dan is het een ander verhaal.
Snap dat het frusterend is om last te hebben van andermans dieren maar hoeveel last is het daadwerkelijk??
kilo's stront??
Ik zou ook graag mijn honden loslaten in mijn tuin als ik er niet ben ( heb 5000m2) helemaal omheind met 2,5 betongaas...
toch heb buurkinderen gehad die over het gaas waren geklommen, loslopende teckels die achter de katten aan mijn tuin in kwamen (miniteckels passen door betongaas :N: .
Hier baal ik ook van maar kan niet de verantwoordelijkheid compleet bij een ander leggen...dus zijn mijn honden nooit alleen in de tuin als ik er niet ben.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia