Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy allergisch voor puppyenting en jaarlijkse enting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Re: puppy allergisch voor puppyenting en jaarlijkse enting

Ongelezen bericht door Dusty »

Aika reageerde ook allergisch op nobivac. ze wordt nu elke jaar met een andere merk geent en dat gaat gewoon helemaal goed. ik kan zo wel eens even opzoeken welke dat is?
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Lisette1985 schreef:Nee hierna krijgt hij geloof ik niet weer zo'n grote cocktail.
Alleen net toen ik hem weer op ging halen vertelden ze er wel bij dat de antistof die hij heeft gekregen voor de allergische reactie ook de inenting zelf voor een deel opheft... daar baal ik dan wel weer van maar het is niet anders, weet nu ook niet of hij nu nog 1 of 2 keer geent moet worden maar dat zal ik over 3 weken wel eens vragen.
Dat klopt. Het heeft dan ook geen enkele zin om door te blijven vaccineren als je hond elke keer weer nabehandeld wordt met een antihistamine...om reacties voor te zijn of te onderdrukken. Ik zou daar never nooit aan beginnen, omdat antihistamines op termijn nogal orgaanbelastend zijn...en dat is de vaccinatie an sich ook al... Je zou vaccinatiereacties voor kunnen zijn en kunnen verminderen met Thuja D6 en tijdelijk vitamine C (gebufferd en niet synthetisch) kunnen geven. Vitamine C is dan een natuurlijke histamine. Deze twee worden veelvuldig toegepast om vaccinatieschade bij o.a. jonge kinderen te voorkomen en de werking van de vaccinatie wordt hiermee niet beïnvloed. Vandaar de zovele alternatieven buiten de antihistamine om, zoals het ontstoren met nosodes en wat ik net schreef Thuja D6/vit. C etc.etc.
Lisette1985 schreef:Was zo blij om mn pup weer te zien dat ik dat ben vergeten te vragen :oohja:
Hij was zo blij me te zien dat hij spontaan van zich afpieste :lol1:
Dat geloof ik...zowel jij als hij...beestje zal ook geschrokken zijn.
Fijn dat hij iets opgeknapt is.
jeanine
Actief

Ongelezen bericht door jeanine »

van het Spechthorst schreef:
EschaenStefanie schreef:
van het Spechthorst schreef:Ik ben ook heel anti kennelhoest. Het is dat Tucker het moet hebben gehad voor dat hij aan een show mag deelnemen .
Heb nog nooit meegemaakt dat ik mijn boekje open moest leggen op de show?
Of bedoel je shows in het buitenland?
Klopt, vroeger werd dat bij elke hond gecontroleerd. Maar ze kunnen er wel om vragen. Heb je het niet voor elkaar dan kan je uitgesloten worden. Heb je alle kosten en moeite voor niets gedaan. Bovendien kan het een hoger risico met zich mee brengen voor alle andere honden die daar komen. Dat wil ik dan ook weer niet op m'n geweten hebbe.
ik heb senna geshowd in nederland, belgie en tsjechie en die is nog nooit geent voor kennelhoest, zorg voor het buitenland altijhd dat ik zijn gezondheidsverklaring up to date heb.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

de DA vind zelf dat we geen risico moeten nemen en ze gaat dan ook rondbellen naar andere DA voor een andere entstof en dan haalt ze een flesje entstof op en dan kan ik over 3 weken gewoon weer naar mijn eigen DA gaan.
Ze heeft er ook een aantekening van gemaakt in het paspoortje dat hij die enting niet meer mag hebben.

Hij had ook een lichte onderbeet, hij moet nog wisselen, zou dit nog goed kunnen komen als hij gewisseld heeft?
de DA had 2 opties als hij er nog last van zou hebben als hij gewisseld heeft, moet eind dit jaar voor controle terug voor zijn gebit.
Opties zijn: een beugeltje, of de onderhoektandjes eruit trekken

iemand hier ervaring mee?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

onderbeet lekker laten zitten als het geen schade veroorzaakt....
Volgens de Da van mijn vriend zou Dana ook een onderbeet ontwikkelen, en ze heeft helemaal geen onderbeet. wel had ze persisterende melktanden bij haar hoektanden boven. Die hebben we wel laten trekken op een gegeven moment
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

hoezo beugel voor een onderbeet?!

ons ras (tibetaanse spaniels) zijn allemaal ondervoorbijtend, geen één heeft daarvoor een beugel nodig. Misschien bedoelt je dierenarts dat zijn hoektanden daardoor niet goed gaan. Maar dat valt pas te bezien als je pup gewisseld is, de onderkaak en bovenkaak groeien afzonderlijk van elkaar, dus grote kans is dat ze onderbeet nog erger wordt.

Ik zal voor geen enkele hond een beugel nemen, ook niet als de hoektanden zwaar fout gaan, dan zou ik die tand gewoon laten trekken. Maar hier nooit problemen met hoektanden met een ondervoorbeet.
Lisette1985
Zeer actief

zoals zijn hoektandjes onder nu staan prikken ze inderdaad in zijn bovenkaak, maar hij moet nog wisselen dus zolang hij er geen last van heeft doet de DA nu nog even niks.
Maar ze bedoelde dus dat ze ze wil trekken als ze die stand ook houden als hij zijn volwassen gebit heeft en die ook in zijn bovenkaak prikken.
Ik zou ook niet direct voor een beugeltje kiezen, gewoon trekken als dit noodzakelijk is
Maar een onderbeet kan verder geen kwaad kwa gezondheid toch?
Hij eet gewoon goed enzo
Groeit met een kus,
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Mijn honden krijgen vaccinatie die niet gekweekt is op dieren. Ik ben daarmee begonnen toen mijn pup puppy strangles had. Eerst moest dat speciaal besteld worden maar nu heeft mijn dierenarts het constant.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay ben ik bijna verloren in de nacht na de enting met novibac. Zijn reactie was iet wat anders dan bij jou hondje. Kay was ook bijna 12 weken bij zijn 2e enting. Wij hebben de keer daarna ook een andere enting aangevraagd. Met een jaar was ik bij andere dierenarts en die had die enting niet, dus toen kreeg hij er een injectie bij die zijn immuunsysteem plat legde, zodat de entreactie met zekerheid niet zou komen.
Wanneer heb je hem ontwormd en ontvlooid? Als die 3 dingen te gelijk komen (of erg dicht op elkaar) komen dergelijke reacties ook vaker voor.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief

hmmm ik heb hem dus eergisteren ontwormd en 1 week geleden ontvlooid, dus inderdaad 3 dingen vlak achter elkaar...
Maar zou de DA daar niet naar hebben moeten vragen dan?
Want ik was me van geen kwaad bewust
Groeit met een kus,
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou ik heb dus van veel mensen in mijn omgeving gehoord dat hun pupje op die manier ook erg ziek werd. Tja helaas hoor je dat soort dingen altijd achteraf..... Eigenlijk had de dierenarts er wel naar moeten vragen, maar in de praktijk blijken veel dierenartsen ook nog steeds een ontwormingstablet te geven bij de enting. Dus hier ook de volgende enting op letten. ene week enting en die week dan verder niks. Week erop kan je dan een ontvlooing of ontworming doen. Doe ook maar niet tegelijk, maar stel 1 van de 2 dus nog een weekje uit.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief

Ja, in ieder geval heel erg bedankt voor de tip, dit wist ik dus echt niet.
De volgende keer stel ik inderdaad maar even een weekje uit.
Groeit met een kus,
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”