Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy allergisch voor puppyenting en jaarlijkse enting
Moderator: moderatorteam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
puppy allergisch voor puppyenting en jaarlijkse enting
Vanmorgen met mijn pup voor zijn tweede puppy enting bij de DA geweest, en ook gelijk iets tegen kennelhoest gekregen omdat ik met mijn pup op puppycursus wil.
Toen we thuis kwamen begon hij ineens te draaien en te rollen, kreunen aan zijn oogjes krabben.
Toen ik hem oppakte en zijn koppie bekeek schrok ik me rot, zijn hele oogjes waren dik en opgezwollen dus gelijk weer de DA gebeld en moest gelijk komen.
Bij de DA gelijk een tegengif gekregen voor de allergische reactie en ze wilden hem ook daar houden dus nu bellen ze om 14:00 uur op om te laten weten hoe het gaat en of ik hem al op kan halen.
De DA zei dat ik goed gehandeld heb want hij had in shock kunnen raken en dan was ik mijn puppy kwijt geweest...
Nu mag hij deze entingen niet meer hebben en gaat de DA dus op zoek naar een andere DA die een ander middel heeft die hij wel mag hebben, ook kennelhoest mag hij niet meer hebben.
Over 3 weken moet hij zijn laatste puppy enting en dan willen ze hem daar ook een dagje houden ter observatie.
Volgens de DA komt dit zelden voor, zijn er hier meer mensen met deze ervaring?
Toen we thuis kwamen begon hij ineens te draaien en te rollen, kreunen aan zijn oogjes krabben.
Toen ik hem oppakte en zijn koppie bekeek schrok ik me rot, zijn hele oogjes waren dik en opgezwollen dus gelijk weer de DA gebeld en moest gelijk komen.
Bij de DA gelijk een tegengif gekregen voor de allergische reactie en ze wilden hem ook daar houden dus nu bellen ze om 14:00 uur op om te laten weten hoe het gaat en of ik hem al op kan halen.
De DA zei dat ik goed gehandeld heb want hij had in shock kunnen raken en dan was ik mijn puppy kwijt geweest...
Nu mag hij deze entingen niet meer hebben en gaat de DA dus op zoek naar een andere DA die een ander middel heeft die hij wel mag hebben, ook kennelhoest mag hij niet meer hebben.
Over 3 weken moet hij zijn laatste puppy enting en dan willen ze hem daar ook een dagje houden ter observatie.
Volgens de DA komt dit zelden voor, zijn er hier meer mensen met deze ervaring?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Re: puppy allergisch voor puppyenting en jaarlijkse enting
Ik snap al niet dat je een kennelhoest enting laat geven bij een pup...
Daarnaast is de pup al eerder geent neem ik aan bij de fokker, heeft hij het toen niet vertoont?
Daarnaast is de pup al eerder geent neem ik aan bij de fokker, heeft hij het toen niet vertoont?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lisette1985
- Zeer actief
Ja volgens de DA word een allergie opgebouwd.
De eerste keer dat ze geent worden gebeurd er niks maar ondertussen bouwt het lichaam dan wel de allergie al op, dan bij de tweede enting breekt de allergie pas uit.
De DA vond het verstandig om tegen kennelhoest te enten omdat ik op puppy cursus ga.
De eerste keer dat ze geent worden gebeurd er niks maar ondertussen bouwt het lichaam dan wel de allergie al op, dan bij de tweede enting breekt de allergie pas uit.
De DA vond het verstandig om tegen kennelhoest te enten omdat ik op puppy cursus ga.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft hij er ook bij verteld dat ze gewoon kennelhoest kan krijgen omdat je misschien tegen variant A ent en B krijgt?Lisette1985 schreef:Ja volgens de DA word een allergie opgebouwd.
Kennelhoest is een nare enting, hier ooit gedaan en doodzieke honden... sterker nog, diegene die geent was kreeg kennelhoest de ongeente honden niets.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
jeanine
- Actief
1 van mijn honden die nu 11 jaar is heeft dat als puppy 1 keer gehad, het jaar daarop is ze nog gewoon geent en nooit meer last gehad. toen was het helaas nog elk jaar enten 

-
S@ndr@
- Zeer actief
meestal hebben ze het eenmalig bij de laatste puppy enting, met 12 a 13 weken, die is ook best heftig, hoeft niet zo te zijn dat ze het dan met de enting van 1 jaar dan weer hebben hoor, maar het zou kunnen
die kennelhoest enting hebben ze mijn man ook aangesmeerd bij gil
, nooit meer, hij loopt al een heel jaar te kucht na dat rot ding( kan toeval zijn , maar ik geloof er niet in
)
die kennelhoest enting hebben ze mijn man ook aangesmeerd bij gil
- Lisette1985
- Zeer actief
Dit was dan ook de eerste en zeker ook de laatste keer dat hij een kennelhoest enting heeft gekregen.
De DA durft hem de volgende keer ook niet meer met dezelfde entingvloeistoffen te enten en dat wil ik zelf ook niet, veel te bang dat hij weer die allergie krijgt.
De DA zou uitzoeken welke enting hij dan wel mag hebben en die entingen worden per 20 besteld dus zelf raadde ze mij aan om dan naar een andere DA te gaan die die entingen op voorraad heeft.
Mijn pup was zo zielig straks
De DA durft hem de volgende keer ook niet meer met dezelfde entingvloeistoffen te enten en dat wil ik zelf ook niet, veel te bang dat hij weer die allergie krijgt.
De DA zou uitzoeken welke enting hij dan wel mag hebben en die entingen worden per 20 besteld dus zelf raadde ze mij aan om dan naar een andere DA te gaan die die entingen op voorraad heeft.
Mijn pup was zo zielig straks
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar is hij mee geent? Welk merk?

- van het Spechthorst
- Zeer actief
Ik ben ook heel anti kennelhoest. Het is dat Tucker het moet hebben gehad voor dat hij aan een show mag deelnemen maar als we daar klaar mee zijn krijgt hij het van mij nooit meer.
Bovendien vind ik dat we in nederland zowel bij baby's als puppy's al veel te vroeg allerlei rotzooi in zo'n klein lijfje ppmpen.
Net zo goed dat ze ook als maar door blijven enten ook op oudere leeftijd van honden. Dat schijnt ook overbodig te zijn. Als ze een bep. titer hebben opgebouwd dan hoeft dat niet meer. Dat is alleen de portemonaie spekken van de DA.
Het gaat weer om geld hè! Vergeet dat niet.
Bovendien vind ik dat we in nederland zowel bij baby's als puppy's al veel te vroeg allerlei rotzooi in zo'n klein lijfje ppmpen.
Net zo goed dat ze ook als maar door blijven enten ook op oudere leeftijd van honden. Dat schijnt ook overbodig te zijn. Als ze een bep. titer hebben opgebouwd dan hoeft dat niet meer. Dat is alleen de portemonaie spekken van de DA.
Het gaat weer om geld hè! Vergeet dat niet.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Heb nog nooit meegemaakt dat ik mijn boekje open moest leggen op de show?van het Spechthorst schreef:Ik ben ook heel anti kennelhoest. Het is dat Tucker het moet hebben gehad voor dat hij aan een show mag deelnemen .
Of bedoel je shows in het buitenland?

- van het Spechthorst
- Zeer actief
Klopt, vroeger werd dat bij elke hond gecontroleerd. Maar ze kunnen er wel om vragen. Heb je het niet voor elkaar dan kan je uitgesloten worden. Heb je alle kosten en moeite voor niets gedaan. Bovendien kan het een hoger risico met zich mee brengen voor alle andere honden die daar komen. Dat wil ik dan ook weer niet op m'n geweten hebbe.EschaenStefanie schreef:Heb nog nooit meegemaakt dat ik mijn boekje open moest leggen op de show?van het Spechthorst schreef:Ik ben ook heel anti kennelhoest. Het is dat Tucker het moet hebben gehad voor dat hij aan een show mag deelnemen .
Of bedoel je shows in het buitenland?
- Lisette1985
- Zeer actief
Ik zal eens even in zijn entingsboekje kijken of ik daaruit op kan maken welke enting/stof hij gehad heeft.
de kennelhoest was in ieder geval een neus enting.
De grote coctail: nobivac lepto met code a060a01
en nobivac DHPPi met code a226a01
Weet niet of dit je wat zegt? mij in ieder geval niet.
De kennelhoest neusenting is: nobivac KC code a025c01
de kennelhoest was in ieder geval een neus enting.
Weet niet of dit je wat zegt? mij in ieder geval niet.
De kennelhoest neusenting is: nobivac KC code a025c01
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hij is dus geent met Nobivac.

- Lisette1985
- Zeer actief
inderdaad ja maar de codes zeggen mij niks.
Is nu de kans groot dat hij voor nog meer dingen allergisch is?
Of is dit gewoon domme pech?
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk ook dat het de volgende keer wel meevalt, al zou ik hem dan wel met andere vloeistof laten enten... dus een ander merk.Lisette1985 schreef:inderdaad ja maar de codes zeggen mij niks.

- Lisette1985
- Zeer actief
Ja klopt dat is ook de bedoeling dat hij dan een ander merk krijgt ingespoten maar hij moet dan alsnog een middagje na de enting blijven zodat ze in kunnen grijpen als het weer mis zou gaan, dat geeft me dan wel een geruststellend gevoel want net onderweg naar de DA zag je zijn snoet gewoon opzwellen, ben dan ook nog nooit zo snel bij een DA gekomen.
Hij was ook duidelijk helemaal niet lekker en lag slap in de armen van mijn moeder, terwijl hij auto rijden normaal zo geweldig vind.
Stond gewoon te janken bij de DA, kan daar nooit zo goed tegen als een dier pijn heeft
Hij was ook duidelijk helemaal niet lekker en lag slap in de armen van mijn moeder, terwijl hij auto rijden normaal zo geweldig vind.
Stond gewoon te janken bij de DA, kan daar nooit zo goed tegen als een dier pijn heeft
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- van het Spechthorst
- Zeer actief
Waarom moet jouw puppy die enting? Volgens mij is dat alleen zinvol als je een groter aantal honden hebt of daar komt waar honden elkaar makkelijk kunnen besmetten. Als hij het niet persé nodig heeft zou ik het gewoon weg laten.
En mocht je hond toch kennelhoest krijgen,dan is dat lastig maar geen drama.
Hier genezen ze normaal gesproken gewoon van. In enkele gevallen kan dat verder ontwikkelen naar een longontsteking. Maar met goede zorg is er weinig aan de hand.
En mocht je hond toch kennelhoest krijgen,dan is dat lastig maar geen drama.
Hier genezen ze normaal gesproken gewoon van. In enkele gevallen kan dat verder ontwikkelen naar een longontsteking. Maar met goede zorg is er weinig aan de hand.
- Lisette1985
- Zeer actief
die kennelhoest enting bedoel je?
Daar heb ik mee ingestemd toen mijn DA dat aanraadde vanwege de puppy cursus die ik wil gaan volgen.
Niet wetend dat het misschien meer kwaad dan goed zou doen, maar volgens de DA is de allergie toch van de puppy enting.
Ik weet nu dus dat ik hem nooit meer ent tegen kennelhoest al was het natuurlijk met mijn beste bedoelingen voor mijn pup.
Daar heb ik mee ingestemd toen mijn DA dat aanraadde vanwege de puppy cursus die ik wil gaan volgen.
Niet wetend dat het misschien meer kwaad dan goed zou doen, maar volgens de DA is de allergie toch van de puppy enting.
Ik weet nu dus dat ik hem nooit meer ent tegen kennelhoest al was het natuurlijk met mijn beste bedoelingen voor mijn pup.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
mwillow
Hoe oud is je pup nu?
Je schrijft dat je pup dit gehad heeft als tweede enting:
Als je pup uit het nest gevaccineerd is en nu al de DHP en daar bovenop de Lepto heeft gehad, dan is dat een enorme belasting extra voor je pup. Nog niet eens die kennelhoest.
Omdat je aangeeft dat je pup over drie weken weer gevaccineerd moet worden, dan zou ik je zeer dringend adviseren te gaan titeren op de DHP en niet zomaar vaccineren, want als ik het goed lees heeft je pup nu de volle mep gekregen die op drie maanden gegeven moet worden.
Lepto onder de drie maanden is enorm discutabel, omdat die vaccinatie sterk inwerkt op de Distemper en vice versa en beide vaccins zorgen voor veel bijwerkingen. Dit zijn entingen waarbij geadviseerd wordt om ze minstens 4-6 weken van elkaar af te geven, zeker bij pups. Onder de drie maanden Lepto vaccineren geeft heel veel belasting, evenals de Distemper. Advies is al om beide niet onder de drie maanden te geven, omdat het immuunsysteem daar niet sterk genoeg voor is. En dat blijkt ook wel uit de onderzoeken over de vaccinaties Distemper en Lepto, waarvan de bijwerkingen niet mals zijn bij pups op nog maar zes weken.
Laat even weten hoe oud je hond nu is en of dit riedeltje bij zijn tweede enting is ingespoten. Dus eerst vanuit het nest en nu door jou. Je had bij de tweede vaccinatie kunnen volstaan met een Nobivac Parvo en eventueel Lepto, volgens het advies van Nobivac.
Je pup heeft dan veel teveel gehad nu.
Je schrijft dat je pup dit gehad heeft als tweede enting:
Als je pup uit het nest gevaccineerd is en nu al de DHP en daar bovenop de Lepto heeft gehad, dan is dat een enorme belasting extra voor je pup. Nog niet eens die kennelhoest.
Omdat je aangeeft dat je pup over drie weken weer gevaccineerd moet worden, dan zou ik je zeer dringend adviseren te gaan titeren op de DHP en niet zomaar vaccineren, want als ik het goed lees heeft je pup nu de volle mep gekregen die op drie maanden gegeven moet worden.
Lepto onder de drie maanden is enorm discutabel, omdat die vaccinatie sterk inwerkt op de Distemper en vice versa en beide vaccins zorgen voor veel bijwerkingen. Dit zijn entingen waarbij geadviseerd wordt om ze minstens 4-6 weken van elkaar af te geven, zeker bij pups. Onder de drie maanden Lepto vaccineren geeft heel veel belasting, evenals de Distemper. Advies is al om beide niet onder de drie maanden te geven, omdat het immuunsysteem daar niet sterk genoeg voor is. En dat blijkt ook wel uit de onderzoeken over de vaccinaties Distemper en Lepto, waarvan de bijwerkingen niet mals zijn bij pups op nog maar zes weken.
Laat even weten hoe oud je hond nu is en of dit riedeltje bij zijn tweede enting is ingespoten. Dus eerst vanuit het nest en nu door jou. Je had bij de tweede vaccinatie kunnen volstaan met een Nobivac Parvo en eventueel Lepto, volgens het advies van Nobivac.
Je pup heeft dan veel teveel gehad nu.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Toen ik met mijn pup een paar jaar geleden op puppycursus ging kon ik alleen meedoen als hij geent was (in mijn geval neusspray) tegen kennelhoest.... Ook voor de vervolgcursus werd dit geeist. Ik heb bij andere cursussen geinformeerd bij ons in de buurt. Allemaal alleen met kennelhoest enting.
Nobivac is wel een bekend merk. Mijn honden worden hier ook mee geent. Jouw pup kan waarschijnlijk allergisch reageren op de adjuvans die in deze enting zit.Adjuvans is een soort hulpstof die in de enting zit en die uit bepaalde olien en/of mineralen bestaat. Het kan inderdaad zijn dat hij daar over heen groeit. Dus even uitvogelen welke enting hij wel kan hebben. Hij kan ook alleen allergisch reageren op de neusspray....
Je hebt inderdaad goed en snel gereageerd!
Beterschap met je pup! Ik hoop dat hij weer snel opknapt!
Nobivac is wel een bekend merk. Mijn honden worden hier ook mee geent. Jouw pup kan waarschijnlijk allergisch reageren op de adjuvans die in deze enting zit.Adjuvans is een soort hulpstof die in de enting zit en die uit bepaalde olien en/of mineralen bestaat. Het kan inderdaad zijn dat hij daar over heen groeit. Dus even uitvogelen welke enting hij wel kan hebben. Hij kan ook alleen allergisch reageren op de neusspray....
Je hebt inderdaad goed en snel gereageerd!
Beterschap met je pup! Ik hoop dat hij weer snel opknapt!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Lisette1985
- Zeer actief
ze zouden rond 14:00 uur bellen om te laten weten hoe hij het nu maakt.
Was verdrietig om hem achter te moeten laten bij de DA
Even de leeftijd... hij is nu 12 weken maar er ontbreekt een enting die hij nooit gehad heeft. Hij heeft bij 8 weken een enting gehad bij de vorige eigenaar en verder niet...
Dus vandaar dat hij over 3 weken weer moet
Even de leeftijd... hij is nu 12 weken maar er ontbreekt een enting die hij nooit gehad heeft. Hij heeft bij 8 weken een enting gehad bij de vorige eigenaar en verder niet...
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Lisette1985
- Zeer actief
de DA belde net, het gaat goed met hem en mag hem om 3 uur weer op komen halen
Heb nog gevraagd of het wel veilig was dat hij al naar huis mocht, maar gelukkig kan dat
Heb nog gevraagd of het wel veilig was dat hij al naar huis mocht, maar gelukkig kan dat
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dit soort dingen heb ik vaker gehoord, het komt best regelmatig voor bij de Toller. Alleen staat Nobivac daar bekend als een veilige entstof die juist word aangeraden. Hier ook nooit nare reacties gezien op Nobivac dus. Maar goed, daar heb jij niet zoveel aan. Ik zou sowieso met de dierenarts overleggen of hij, nadat hij alle puppyentingen heeft gehad, op een 3-jaren schema mag. Dan word hij dus eens in de 3 jaar geënt in plaats van elk jaar. Dat lijkt me al een stuk minder belastend voor hem!
- Lisette1985
- Zeer actief
Dat is inderdaad wel een goed idee, krijgen ze dan wel gewoon dezelfde enting als de jaarlijkse?
Of krijgen ze dan gewoon een wat zwaardere enting eens in de 3 jaar?
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee ze krijgen gewoon dezelfde enting. De gewone cocktailenting bied namelijk tot 3 jaar bescherming, dus elk jaar opnieuw enten is in zekere zin te veel en vooral niet noodzakelijk. Als je twijfelt over de bescherming kan je ook eerst een titerbepaling laten doen. Dan word gekeken hoeveel antistoffen een hond nog in zijn lichaam heeft. Alleen de ziekte van Weil moet jaarlijks geënt worden omdat die wel echt na een jaar is uitgewerkt. Maar dan zou je die dus alleen jaarlijks doen, en dan eens in de drie jaar de cocktailenting erbij. Dat is zeker voor een hondje dat allergisch kan reageren op entingen heel handig natuurlijk!Lisette1985 schreef:Dat is inderdaad wel een goed idee, krijgen ze dan wel gewoon dezelfde enting als de jaarlijkse?
- Lisette1985
- Zeer actief
Ja dat lijkt me inderdaad wel een hele goede optie.
Het lijkt me dan inderdaad minder belastend voor de hond.
Maar kan een hondenschool daar niet moeilijk over doen?
Ik ga namelijk de puppycursus doen maar daarna lijkt het mij erg leuk om verder te gaan met trainingen.
De DA wilde wel een verklaring afgeven aan de hondenschool, nu ik hem nooit meer ga laten enten tegen kennelhoest omdat hij ook mogelijk daar allergisch voor kan zijn.
Het lijkt me dan inderdaad minder belastend voor de hond.
Maar kan een hondenschool daar niet moeilijk over doen?
Ik ga namelijk de puppycursus doen maar daarna lijkt het mij erg leuk om verder te gaan met trainingen.
De DA wilde wel een verklaring afgeven aan de hondenschool, nu ik hem nooit meer ga laten enten tegen kennelhoest omdat hij ook mogelijk daar allergisch voor kan zijn.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
even navragen bij de hondenschool
...
Er zijn er die de kennelhoest enting inderdaad verplicht stellen.
Voorheen toen ik trainde moest ik inderdaad ook elk jaar kennelhoest enten, en ook als je hond eens naar een pension gaat ben je verplicht
met kennelhoest te enten.
Verder is het gewoon eigen keuze. Mijn honden zijn nu al 2 jaar niet naar het pension geweest, en ent ik dus ook al tijden niet meer met kennelhoest.
Er zijn er die de kennelhoest enting inderdaad verplicht stellen.
Voorheen toen ik trainde moest ik inderdaad ook elk jaar kennelhoest enten, en ook als je hond eens naar een pension gaat ben je verplicht
met kennelhoest te enten.
Verder is het gewoon eigen keuze. Mijn honden zijn nu al 2 jaar niet naar het pension geweest, en ent ik dus ook al tijden niet meer met kennelhoest.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
mwillow
OK, duidelijk. Dus nu heb je op 3 maanden zowieso een DHP enting plus Lepto plus KC gehad en dan zou je over drie weken dit hele setje herhalen of alleen de Lepto?Lisette1985 schreef:ze zouden rond 14:00 uur bellen om te laten weten hoe hij het nu maakt.
Ga dan alleen voor de Lepto en NIET weer voor de DHP! En persoonlijk had ik ook geen Lepto laten zetten, maar dat is een beslissing die je voor jezelf moet nemen. Het is alleen maar gunstig voor je pup in dit geval dat hij pas op 8 weken gevaccineerd is en niet eerder.
Normaal gesproken bij een goed titerschema, waarvan je zeker weet dat je niet aan het overvaccineren bent, laat je de pup op 8-9 weken titeren als het vanuit het nest al een keer is gevaccineerd. Op 8-9 weken (dus bij de tweede enting met alleen Parvo/Lepto) is de titer voor Parvo vaak zeer hoog. Zou je vaccineren als die titer hoog is, dan kan dat alsnog vaccinatieschade geven en slaat de enting niet aan. Als de titers goed zijn, dan kun je kiezen voor een DHP op drie maanden leeftijd (en eventueel een Lepto).
Niet alleen de adjuvanten uit een enting zorgen voor bijwerkingen. De MLV's zelf zorgen ook voor veel problemen en dat is nu net waar de discussies om het overvaccineren bij pups om draaien.
Sterkte met je pup.
Laatst gewijzigd door mwillow op 03 sep 2010 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lisette1985
- Zeer actief
Nee hierna krijgt hij geloof ik niet weer zo'n grote cocktail.
Alleen net toen ik hem weer op ging halen vertelden ze er wel bij dat de antistof die hij heeft gekregen voor de allergische reactie ook de inenting zelf voor een deel opheft... daar baal ik dan wel weer van maar het is niet anders, weet nu ook niet of hij nu nog 1 of 2 keer geent moet worden maar dat zal ik over 3 weken wel eens vragen.
Was zo blij om mn pup weer te zien dat ik dat ben vergeten te vragen
Hij was zo blij me te zien dat hij spontaan van zich afpieste
Alleen net toen ik hem weer op ging halen vertelden ze er wel bij dat de antistof die hij heeft gekregen voor de allergische reactie ook de inenting zelf voor een deel opheft... daar baal ik dan wel weer van maar het is niet anders, weet nu ook niet of hij nu nog 1 of 2 keer geent moet worden maar dat zal ik over 3 weken wel eens vragen.
Was zo blij om mn pup weer te zien dat ik dat ben vergeten te vragen
Hij was zo blij me te zien dat hij spontaan van zich afpieste
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- DogMa
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
Ik heb het met Pepper ook gehad, die had ook een hele erge allergische reactie op de 2e puppy-enting. Hij heeft toen geen kennelhoest enting gekregen (doen wij ook niet aan, zie bovenstaande reacties). De 12 weken enting hoefde hij niet bij de dierenarts te blijven, maar we kregen wel uit voorzorg een antihystamine tabletje mee. Pepper is nu 9, we hebben nooit naar andere entstoffen of iets dergelijks gezocht, hij krijgt altijd tijdig zijn entingen en we hebben nooit meer problemen gehad.