dat mag... persoonlijk denk ik van niet, ze krijgen het wel af en toe hoor hier, net als KVV en brok...Minna schreef:Wie zegt dat het zooi is? Ik denk gewoon dat vers beter is.
KVV en brok blijft het hoofdvoer hier...
Moderator: moderatorteam
dat mag... persoonlijk denk ik van niet, ze krijgen het wel af en toe hoor hier, net als KVV en brok...Minna schreef:Wie zegt dat het zooi is? Ik denk gewoon dat vers beter is.
Aldi brok hebben de honden hier vroeger altijd gehad (in combi met vers en tafelresten) en ze zijn gezond oud geworden (18 en 19) erop, nooit naar de dierenarts gemoeten voor ziekte. Maar ondertussen is de brok wel verandert denk ik, toen had je 1 soort en dan ook nog diner, de brok was een oranje zak en de diner een gele, ben er niet meer zo in thuis in (supermarkt)brokken sinds ze hier nu vers krijgen.Daarnaast ken ik er honden van die er 14 t/m 16 op geworden zijn... Ook dat lukt je niet op voer wat zo slecht zou zijn.
SandraH schreef:Of je hond echt allergisch is, kun je alleen maar achterkomen door te elimineren en om de paar weken een diersoort bij te voegen. Ontgiften is wel degelijk mogelijk, ook met open en rode plekken en dit kan zelfs maanden aanhouden. Maar als je in die periode goed ondersteunt, weet je wel waar je het voor gedaan hebt. Ik ben de persoon niet die maar wat aan rotzooit en adviseert om maar door te gaan met een natuurlijke voeding, maar 1 maand op KVV voornl. uit kip en rund en nutteloze toevoegingen, vind ik geen graadmeter om er mee te kappen aangezien er betere mogelijkheden zijn. Mocht je meer willen weten, ook over het ondersteunen tijdens ontgifting, dan verwijs ik naar mijn forum.
Fijn dat je trouwens weer een nieuwe hond hebt. Heb je foto's?
Sterkte met je hond.
Zeker jammer!joe schreef:Ik heel veel foto's maar krijg ze niet op het hondenforum, omdat ze te groot zijn en als ik ze kleiner maak, dan zijn ze te klein voor in mijnalbum.nl![]()
Dus dat is wel jammer.
Je moet het zelf weten, maar in dit stadium van haar toestand met AB er overheen, zou ik geen zware vlooienkuur inzetten voor 1 enkele vlo. Een goede vlo- en tekenwerende kruidenshampoo (zonder chemische troep) doet hetzelfde en zorgt ook voor huidherstel. Dat heeft jouw hond nu harder nodig dan chemische middelen. Het feit dat jouw hond zo vatbaar voor vlooien is, zit 'm duidelijk in de weerstand. Overigens zou je je af kunnen vragen of het mogelijk zou kunnen zijn dat ze reageert met d'r huidplekken en jeuk op die Scalibor. Bij contactliggen is het mogelijk dat de nek dan niet zichtbaar plekken vertoont, maar op andere delen van het lichaam wel die dan doorwerken.joe schreef:Even off-topic vraagje...
Ik zag trouwens tot mijn grote verbazing een vlo!!!!!
Nu had ze bij de vorige baasjes ook snel last van vlooien en daar reageerde ze nooit op met likken etc...dus denk dat het dat niet kan zijn.
Iemand nog een tip om van die beestjes af te komen??
Ik had een vlooien/tekenband gehaald van Bolfo, maar dat ding is zo groot dat mijn handen bij het aaien over de band kwamen en ik ze elke keer moet wassen.
IK heb pipetjes gehad van Frontline, maar die werken na 2 weken al niet meer.
Nu had ik laatst anti vlooien conseptie van Beafar, maar ook na 2 weken weer vlooien...grr
Tekenband van Scalibur heeft ze wel om (is smal en klein en stink niet) en die werkt super tegen teken dan...
Eigenlijk moet je mijn opmerking over het contactliggen maar vergeten, want het is niet juist.Inge O schreef:kan je even verduidelijken wat je hier juist mee bedoeltSandraH schreef: Bij contactliggen is het mogelijk dat de nek dan niet zichtbaar plekken vertoont, maar op andere delen van het lichaam wel die dan doorwerken.?
Ze is niet allergisch voor granen, omdat die ook in de aldi brok zitten, neem ik aan.Shima schreef:Ik begrijp echt niet dat je wilt veranderen. Je noemt alleen maar negatieve dingen op die gebeuren als je verandert. Ik wist het wel als het mijn hond was......![]()
Inderdaad kunnen granen allergische reacties veroorzaken. Er zijn tegenwoordig goede graanvrije brokken te koop. Zooplus heeft meerdere in het assortiment en bezorgt boven de 19 euro ook nog eens gratis thuis.
#
Heeft de Scalibor Protectorband ook bijwerkingen?
Zoals bekend kunnen bij het gebruik van een diergeneesmiddel bijwerkingen optreden.
Incidenteel kan huidirritatie, roodheid, haaruitval en/ of jeuk voorkomen. Het wordt aangeraden de band dan af te doen en na 2 dagen opnieuw om te doen.
In zeer zeldzame gevallen zijn neurologische verschijnselen zoals trillen en sloomheid gemeld. Indien dit optreedt dient de band afgedaan te worden. De verschijnselen verdwijnen dan gewoonlijk binnen 48 uur.
#
Mag Scaliborband gecombineerd worden?
Ja, behalve met organofosfaten. Scalibor Protectorband kan dus prima gecombineerd worden met Stronghold, Advantage, Frontline.
sjoet, zit ik braaf te lezen en op mijn handen te zitten, kom je achter hetgeen ik al dachtjoe schreef:SandraH schreef:Of je hond echt allergisch is, kun je alleen maar achterkomen door te elimineren en om de paar weken een diersoort bij te voegen. Ontgiften is wel degelijk mogelijk, ook met open en rode plekken en dit kan zelfs maanden aanhouden. Maar als je in die periode goed ondersteunt, weet je wel waar je het voor gedaan hebt. Ik ben de persoon niet die maar wat aan rotzooit en adviseert om maar door te gaan met een natuurlijke voeding, maar 1 maand op KVV voornl. uit kip en rund en nutteloze toevoegingen, vind ik geen graadmeter om er mee te kappen aangezien er betere mogelijkheden zijn. Mocht je meer willen weten, ook over het ondersteunen tijdens ontgifting, dan verwijs ik naar mijn forum.
Fijn dat je trouwens weer een nieuwe hond hebt. Heb je foto's?
Sterkte met je hond.
Ik heel veel foto's maar krijg ze niet op het hondenforum, omdat ze te groot zijn en als ik ze kleiner maak, dan zijn ze te klein voor in mijnalbum.nl![]()
Dus dat is wel jammer.
Even off-topic vraagje...
Ik zag trouwens tot mijn grote verbazing een vlo!!!!!
Nu had ze bij de vorige baasjes ook snel last van vlooien en daar reageerde ze nooit op met likken etc...dus denk dat het dat niet kan zijn.
Iemand nog een tip om van die beestjes af te komen??
Ik had een vlooien/tekenband gehaald van Bolfo, maar dat ding is zo groot dat mijn handen bij het aaien over de band kwamen en ik ze elke keer moet wassen.
IK heb pipetjes gehad van Frontline, maar die werken na 2 weken al niet meer.
Nu had ik laatst anti vlooien conseptie van Beafar, maar ook na 2 weken weer vlooien...grr
Tekenband van Scalibur heeft ze wel om (is smal en klein en stink niet) en die werkt super tegen teken dan...
Jessei zit nu weer op de aldi brok en de diaree is over, maar de jeuk nog niet.Jacky schreef:Terugzetten op haar oude voer en haar en je huis/auto en alles wat je bedenken kan vlo vrij maken. Zie de topics over vlooienbehandeling.
Pas dan, als je hebt uitgesloten dat het vlooien zijn, kan je eventueel iets met je voeding proberen, maar ik zou echt, zoals ik al eerder schreef in jullie geval haar mooi op dit voer houden. Ik schrijf het nog een keer. Onze hond heeft een vlooienallergie en pollenallergie en nog wat kleinere puntjes. Een vlo is voldoende om hem kapot te maken. Echt kapot. Het was een keer zo erg dat de dierenarts voorzichtig naar voren bracht dat dit geen leven is voor hem. We hebben alles op alles gezet en het gaat de laatste 2 jaar goed met de allergie (dus ook een adequate vlooienbehandeling). Het kost geld maar dat heb ik er graag voor over. Ieder maand krijgen de katten en honden hier hun pipetjes en ik let heel goed op. Ze zijn nog steeds vlo-vrij en Odin heeft nog steeds geen plekken.
Je schreef al dat je een vlo zag, dus ze heeft vlooien. Echt doe daar wat aan wat dat is zo belangrijk.
In welke verhoudingen maak jij dat mengsel Minna?Minna schreef:Ik gebruik tegen teken een natuurlijke mensgsel van inmaakazijn, teatree-olie, eucalyptus en lavendel. Mijn smouse heeft ook vlooienallergie, krijgt van vlooien- en tekenbanden en spray's soort epileptische aanvallen (trillen, kwijlen, afwezig) en van vlooien (hoef er ook meer een beet te zijn) hele buik rood en jeuken.
Maar met dat mengsel heeft ze geen ongedierte en geen bijwerkingen, dus ik blijf dat dan maar doen. Heb het ooit op een andere fora gelezen en het helpt wel. Ik spuit haar ermee alleen als we naar het bos/heide gaan, of naar een show.
Ik heb dit jaar met 7 honden denk ik bij elkaar 4 teken gehad. Valt dus mee.