Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sinds kvv enorme jeuk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: sinds kvv enorme jeuk

Ongelezen bericht door malinois »

Minna schreef:Wie zegt dat het zooi is? Ik denk gewoon dat vers beter is.
dat mag... persoonlijk denk ik van niet, ze krijgen het wel af en toe hoor hier, net als KVV en brok...
KVV en brok blijft het hoofdvoer hier...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Als je toch nog kvv zou willen proberen dan zou ik er 1 nemen die niet alleen geen granen bevat maar ook geen rijst. Rijst kan ook dezelfde allergische symptonen geven als granen, alleen is dat minder bekend.
Daarnaast ken ik er honden van die er 14 t/m 16 op geworden zijn... Ook dat lukt je niet op voer wat zo slecht zou zijn.
Aldi brok hebben de honden hier vroeger altijd gehad (in combi met vers en tafelresten) en ze zijn gezond oud geworden (18 en 19) erop, nooit naar de dierenarts gemoeten voor ziekte. Maar ondertussen is de brok wel verandert denk ik, toen had je 1 soort en dan ook nog diner, de brok was een oranje zak en de diner een gele, ben er niet meer zo in thuis in (supermarkt)brokken sinds ze hier nu vers krijgen.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Of je hond echt allergisch is, kun je alleen maar achterkomen door te elimineren en om de paar weken een diersoort bij te voegen. Ontgiften is wel degelijk mogelijk, ook met open en rode plekken en dit kan zelfs maanden aanhouden. Maar als je in die periode goed ondersteunt, weet je wel waar je het voor gedaan hebt. Ik ben de persoon niet die maar wat aan rotzooit en adviseert om maar door te gaan met een natuurlijke voeding, maar 1 maand op KVV voornl. uit kip en rund en nutteloze toevoegingen, vind ik geen graadmeter om er mee te kappen aangezien er betere mogelijkheden zijn. Mocht je meer willen weten, ook over het ondersteunen tijdens ontgifting, dan verwijs ik naar mijn forum.
Fijn dat je trouwens weer een nieuwe hond hebt. Heb je foto's?
Sterkte met je hond.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

SandraH schreef:Of je hond echt allergisch is, kun je alleen maar achterkomen door te elimineren en om de paar weken een diersoort bij te voegen. Ontgiften is wel degelijk mogelijk, ook met open en rode plekken en dit kan zelfs maanden aanhouden. Maar als je in die periode goed ondersteunt, weet je wel waar je het voor gedaan hebt. Ik ben de persoon niet die maar wat aan rotzooit en adviseert om maar door te gaan met een natuurlijke voeding, maar 1 maand op KVV voornl. uit kip en rund en nutteloze toevoegingen, vind ik geen graadmeter om er mee te kappen aangezien er betere mogelijkheden zijn. Mocht je meer willen weten, ook over het ondersteunen tijdens ontgifting, dan verwijs ik naar mijn forum.
Sterkte met je hond.

Ik heel veel foto's maar krijg ze niet op het hondenforum, omdat ze te groot zijn en als ik ze kleiner maak, dan zijn ze te klein voor in mijnalbum.nl :denken:
Dus dat is wel jammer.

Even off-topic vraagje...
Ik zag trouwens tot mijn grote verbazing een vlo!!!!!
Nu had ze bij de vorige baasjes ook snel last van vlooien en daar reageerde ze nooit op met likken etc...dus denk dat het dat niet kan zijn.
Iemand nog een tip om van die beestjes af te komen??
Ik had een vlooien/tekenband gehaald van Bolfo, maar dat ding is zo groot dat mijn handen bij het aaien over de band kwamen en ik ze elke keer moet wassen.

IK heb pipetjes gehad van Frontline, maar die werken na 2 weken al niet meer.
Nu had ik laatst anti vlooien conseptie van Beafar, maar ook na 2 weken weer vlooien...grr
Tekenband van Scalibur heeft ze wel om (is smal en klein en stink niet) en die werkt super tegen teken dan...
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Onze Sen had zo'n jeuk en was zo kaal vorig jaar herfst dat ik dacht dat ik em voor de winter een trui moest breien zodat ie het niet te koud zou krijgen. De huid in zijn liezen was helemaal geknobbelt, open gelikt en donkergrijs van kleur.
Ik heb me toen verdiept in het voeren van KVV en wat mij is bij gebleven is dat als de hond eerst brok krijgt en je wil over, dan moet ie eerst twee weken op de (bijv) penscompleet. De pens zorgt voor het opschonen van het darmkanaal. Ook moet het zuurgehalte zich in de maag aan gaan passen. Dat is hoger als je vers voert.

Senna hebben we dus eerst op pens gezet en toen over op de glutenvrije vlees compleet van Smuldier( verkrijgbaar bij de Jumbo). De echte vleesvoerders vinden dit merk soms nix maar mijn hond doet het er zo goed op.....dat ie erop blijft. Tot ik een nieuwe vriezer heb want dan wil ik ook echt helemaal verse dingen gaan voeren.

In de overgang van brok naar de penscompleet begon het krabben en jeuken zo mogelijk nog erger te worden maar ik wist ook dat we moesten doorzetten omdat dit bij het proces hoort. Na twee weken nam het af en echt waar Senna heeft nu haren waar hij al die jaren geen haargroei heeft gehad. Hij is heel zacht qua vacht, glimt als een zonnetje en is heel mooi zwart van kleur( eerder een beetje vaal,bruin)

Ik denk dat je of moet doorzetten met de kvv of hem terug zetten op waar hij het goed op doet..de Aldibrok!! Ik zou niet gaan lopen "kloten"met allerlei merken brokken..zeker niet als er al iets van allergie in aanleg is. Ik ben helaas geen expert hierin maar kan alleen mijn ervaring met je delen.

Succes met het maken van een keuze voor je hondje :ok:
Groetjes Belinda
Afbeelding
mwillow

joe schreef:Ik heel veel foto's maar krijg ze niet op het hondenforum, omdat ze te groot zijn en als ik ze kleiner maak, dan zijn ze te klein voor in mijnalbum.nl :denken:
Dus dat is wel jammer.
Zeker jammer!
joe schreef:Even off-topic vraagje...
Nu had ze bij de vorige baasjes ook snel last van vlooien en daar reageerde ze nooit op met likken etc...dus denk dat het dat niet kan zijn.
Ik had een vlooien/tekenband gehaald van Bolfo, maar dat ding is zo groot dat mijn handen bij het aaien over de band kwamen en ik ze elke keer moet wassen.

Nu had ik laatst anti vlooien conseptie van Beafar, maar ook na 2 weken weer vlooien...grr
Tekenband van Scalibur heeft ze wel om (is smal en klein en stink niet) en die werkt super tegen teken dan...
Je moet het zelf weten, maar in dit stadium van haar toestand met AB er overheen, zou ik geen zware vlooienkuur inzetten voor 1 enkele vlo. Een goede vlo- en tekenwerende kruidenshampoo (zonder chemische troep) doet hetzelfde en zorgt ook voor huidherstel. Dat heeft jouw hond nu harder nodig dan chemische middelen. Het feit dat jouw hond zo vatbaar voor vlooien is, zit 'm duidelijk in de weerstand. Overigens zou je je af kunnen vragen of het mogelijk zou kunnen zijn dat ze reageert met d'r huidplekken en jeuk op die Scalibor. Bij contactliggen is het mogelijk dat de nek dan niet zichtbaar plekken vertoont, maar op andere delen van het lichaam wel die dan doorwerken.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn Bowie had ook een allergie en ik werd er helemaal tuureluurs van... totdat ik een tip kreeg van iemand om een haartest tedoen ( allergie) via natuurlijk in balans, dus wat haar afgeknipt en opgestuurd, 10 dagen later kreeg ik de uitslag , allergie voor kip en granen... vooer en snacks etc aangepast en ze heeft nergens last meer van.
Ze had kale plekken, veel jeuk, vurige rode bultjes die kapot gingen en korstjes werden.... heel naar, ik ben heel blij dat ik weet wat het is en dat zij nu nergens last meer van heeft!
Afbeelding
mwillow

Inge O schreef:
SandraH schreef: Bij contactliggen is het mogelijk dat de nek dan niet zichtbaar plekken vertoont, maar op andere delen van het lichaam wel die dan doorwerken.
kan je even verduidelijken wat je hier juist mee bedoelt :denken: ?
Eigenlijk moet je mijn opmerking over het contactliggen maar vergeten, want het is niet juist.

Scalibor Protectorband werkt als volgt: door wrijving van de band over de vacht en huid komt continu actieve stof (deltamethrin) vrij. Deze stof wordt opgenomen in de bovenste huidlaag. Verspreiding van de stof over de hond vindt plaats in de huid en wordt dus niet beïnvloed door het vachttype van de hond. Een tot twee weken na omdoen van de band is een optimale effectiviteit bereikt. Deze effectiviteit houdt maar liefst 5 tot 6 maanden aan. Scalibor Protectorband voorkomt niet alleen dat uw hond gebeten wordt door muggen, maar voorkomt ook het aanhechten van teken en het bloedzuigen door zandvliegen.
http://www.scalibor.nl/scalibor/werking.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Het kan voorkomen dat als de Scalibor is ingewerkt, de Deltamethrin op diverse plekken van het lichaam irritaties geeft...en dat hoeft dus niet altijd te beginnen rondom de nek.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik zou gewoon geven waar hij het goed op doet
hier krijgt Shadow als enige brok en eigenlijk puur omdat hij de kvv elke keer uitspuugt, hij eet het gewoon rustig op, maar toch komt het er elke keer weer uit (oke hij eet het wel nog eens terug op) maar dan denk ik "der zit iets niet goed, omdat hij het echt ekle keer doet"
moest hij staan schrokken en dan spugen, dan is het zijn eigen schuld
hij krijgt heel soms nog wel kvv hoor (nu zeker, dat de andere de vis variant niet moeten en hij wel) maar toch spuugt hij het elke keer weer uit
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou voor een graanvrije kvv gaan, in de merken die jij noemt zit graan/rijst.(kan allergische reactie's geven)
Smuldier heeft een glutenvrije variant, een oranje/rode verpakking.
Dat zou ik eerst proberen alvorens hem weer op brok te zetten.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Onze honden krijgen Prins voer (eerst standaard, nu senior) en dat gaat prima. Odin heeft ook allergieen, wij hebben het wel uitgezocht. Er is niets zo erg als jeuk voor zo'n dier. Onze hond kroop echt letterlijk over de vloer van de pijn (na het kapot vreten door de jeuk en van de jeuk. Ik zou in jouw geval gewoon de brok geven waar hij tegen kan. Ik dacht ook bij Odin hij moet een "beter"merk hebben, maar wat is beter in dit geval.
Tevens zou ik ook checken op vlooien allergie, want dan is ook 1 steek voldoende om zich stuk te bijten.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Ik begrijp echt niet dat je wilt veranderen. Je noemt alleen maar negatieve dingen op die gebeuren als je verandert. Ik wist het wel als het mijn hond was...... :denken:
Inderdaad kunnen granen allergische reacties veroorzaken. Er zijn tegenwoordig goede graanvrije brokken te koop. Zooplus heeft meerdere in het assortiment en bezorgt boven de 19 euro ook nog eens gratis thuis. :W:
joe
Zeer actief

Shima schreef:Ik begrijp echt niet dat je wilt veranderen. Je noemt alleen maar negatieve dingen op die gebeuren als je verandert. Ik wist het wel als het mijn hond was...... :denken:
Inderdaad kunnen granen allergische reacties veroorzaken. Er zijn tegenwoordig goede graanvrije brokken te koop. Zooplus heeft meerdere in het assortiment en bezorgt boven de 19 euro ook nog eens gratis thuis. :W:
Ze is niet allergisch voor granen, omdat die ook in de aldi brok zitten, neem ik aan.
Bij de ex-baasjes at ze ook vaak met de pot mee, maar als ze haar aardappels gaven werd ze ziek...
Maar friet ging weer wel en op nasi deed ze het ook goed :oohja:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

kwamen de klachten niet nadat je de Scalibor had omgedaan en/of dat in combinatie hebt gebruikt met een verkeerd vlooien middel?

edit
Ik citeer van de site:
#
Heeft de Scalibor Protectorband ook bijwerkingen?

Zoals bekend kunnen bij het gebruik van een diergeneesmiddel bijwerkingen optreden.

Incidenteel kan huidirritatie, roodheid, haaruitval en/ of jeuk voorkomen. Het wordt aangeraden de band dan af te doen en na 2 dagen opnieuw om te doen.

In zeer zeldzame gevallen zijn neurologische verschijnselen zoals trillen en sloomheid gemeld. Indien dit optreedt dient de band afgedaan te worden. De verschijnselen verdwijnen dan gewoonlijk binnen 48 uur.

en
#
Mag Scaliborband gecombineerd worden?

Ja, behalve met organofosfaten. Scalibor Protectorband kan dus prima gecombineerd worden met Stronghold, Advantage, Frontline.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Even meedenkend; kan het geen (extreme) vlooien-allergie zijn? Omdat je 1 vlo gevonden hebt.. dan kunnen er meer zijn natuurlijk en zou het misschien kunnen...

Suzanne
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

joe schreef:
SandraH schreef:Of je hond echt allergisch is, kun je alleen maar achterkomen door te elimineren en om de paar weken een diersoort bij te voegen. Ontgiften is wel degelijk mogelijk, ook met open en rode plekken en dit kan zelfs maanden aanhouden. Maar als je in die periode goed ondersteunt, weet je wel waar je het voor gedaan hebt. Ik ben de persoon niet die maar wat aan rotzooit en adviseert om maar door te gaan met een natuurlijke voeding, maar 1 maand op KVV voornl. uit kip en rund en nutteloze toevoegingen, vind ik geen graadmeter om er mee te kappen aangezien er betere mogelijkheden zijn. Mocht je meer willen weten, ook over het ondersteunen tijdens ontgifting, dan verwijs ik naar mijn forum.
Sterkte met je hond.

Ik heel veel foto's maar krijg ze niet op het hondenforum, omdat ze te groot zijn en als ik ze kleiner maak, dan zijn ze te klein voor in mijnalbum.nl :denken:
Dus dat is wel jammer.

Even off-topic vraagje...

sjoet, zit ik braaf te lezen en op mijn handen te zitten, kom je achter hetgeen ik al dacht :ok: Honden die aan liezen en achterbenen gaan kluiven en/of in oksels gaan krabben hebben negen van de 10 keer 'gewoon' vlooien. Kijk, en dat scheelt weer, het hondje kan vers blijven eten :E: Over vlooien(bestrijding) zijn diverse recente topics in de verzorgingshoek.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Niet teveel dingen door elkaar heen gebruiken hoor en als er vlooien zijn, al is het er maar 1... vergeet niet de omgeving mee te behandelen.. huis, tapijten, banken, gordijen.. alles...! Beddegoed als hij boven komt.. en vergeet de auto niet!

Suzanne
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wat je ook nog zou kunnen doen om de huid en vacht te verbeteren is om wat zalmolie over zijn voer-vlees te doen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Terugzetten op haar oude voer en haar en je huis/auto en alles wat je bedenken kan vlo vrij maken. Zie de topics over vlooienbehandeling.

Pas dan, als je hebt uitgesloten dat het vlooien zijn, kan je eventueel iets met je voeding proberen, maar ik zou echt, zoals ik al eerder schreef in jullie geval haar mooi op dit voer houden. Ik schrijf het nog een keer. Onze hond heeft een vlooienallergie en pollenallergie en nog wat kleinere puntjes. Een vlo is voldoende om hem kapot te maken. Echt kapot. Het was een keer zo erg dat de dierenarts voorzichtig naar voren bracht dat dit geen leven is voor hem. We hebben alles op alles gezet en het gaat de laatste 2 jaar goed met de allergie (dus ook een adequate vlooienbehandeling). Het kost geld maar dat heb ik er graag voor over. Ieder maand krijgen de katten en honden hier hun pipetjes en ik let heel goed op. Ze zijn nog steeds vlo-vrij en Odin heeft nog steeds geen plekken.

Je schreef al dat je een vlo zag, dus ze heeft vlooien. Echt doe daar wat aan wat dat is zo belangrijk.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
joe
Zeer actief

Jacky schreef:Terugzetten op haar oude voer en haar en je huis/auto en alles wat je bedenken kan vlo vrij maken. Zie de topics over vlooienbehandeling.

Pas dan, als je hebt uitgesloten dat het vlooien zijn, kan je eventueel iets met je voeding proberen, maar ik zou echt, zoals ik al eerder schreef in jullie geval haar mooi op dit voer houden. Ik schrijf het nog een keer. Onze hond heeft een vlooienallergie en pollenallergie en nog wat kleinere puntjes. Een vlo is voldoende om hem kapot te maken. Echt kapot. Het was een keer zo erg dat de dierenarts voorzichtig naar voren bracht dat dit geen leven is voor hem. We hebben alles op alles gezet en het gaat de laatste 2 jaar goed met de allergie (dus ook een adequate vlooienbehandeling). Het kost geld maar dat heb ik er graag voor over. Ieder maand krijgen de katten en honden hier hun pipetjes en ik let heel goed op. Ze zijn nog steeds vlo-vrij en Odin heeft nog steeds geen plekken.

Je schreef al dat je een vlo zag, dus ze heeft vlooien. Echt doe daar wat aan wat dat is zo belangrijk.
Jessei zit nu weer op de aldi brok en de diaree is over, maar de jeuk nog niet.
Jullie kwamen met de allergie voor de scalibor band, terwijl ik dit las, krabte ze opde plaats van die band. Band is nu af en het lijkt beter te gaan.
Ik heb nu de diaree over is een Baephar tablet vlo kill gegeven en ook een anti-conceptie vlo van Baephar. Ik las dat Baephar heel weinig reacties geeft, omdat het ook bij puppies en kittens gebruikt mag worden.
Alleen heb ik nu voor de teken geen bescherming en ik woon in het bos :( Je hebt ook pipetjes tegen vlooien en teken zei de buurvouw vanmorgen. Ze wist niet welk merk, weet iemand dit?
Maar ik hou het nu venen hierbij, want alles door elkaar is niet goed, lijkt me. Voorlopig gaat het beter, de jeuk is iets minder, maar nog niet weg, maar ja, alles is ook pas verandert. IK houdt jullie op de hoogte en bedankt voor de adviezen. IK heb er veel aan gehad!!
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Ik gebruik tegen teken een natuurlijke mensgsel van inmaakazijn, teatree-olie, eucalyptus en lavendel. Mijn smouse heeft ook vlooienallergie, krijgt van vlooien- en tekenbanden en spray's soort epileptische aanvallen (trillen, kwijlen, afwezig) en van vlooien (hoef er ook meer een beet te zijn) hele buik rood en jeuken.
Maar met dat mengsel heeft ze geen ongedierte en geen bijwerkingen, dus ik blijf dat dan maar doen. Heb het ooit op een andere fora gelezen en het helpt wel. Ik spuit haar ermee alleen als we naar het bos/heide gaan, of naar een show.
Ik heb dit jaar met 7 honden denk ik bij elkaar 4 teken gehad. Valt dus mee.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik gebruik stronghold. Dat is officieel niet tegen teken, maar sinds ik het gebruik heb ik nog nauwelijks teken gevonden bij mijn katten (en vorige hond). Terwijl ze eerder bijna elke dag wel een teek meebrachten (woon zo'n beetje naast het bos).
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik gebruik al jaren niks tegen vlooien en teken... die enkele teek die ik hier vind haal ik er wel vanaf daar gooi ik geen gif voor in hun lichaam... en ja ik loop dagelijks in het bos en tussen het hoge gras, struiken etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Minna schreef:Ik gebruik tegen teken een natuurlijke mensgsel van inmaakazijn, teatree-olie, eucalyptus en lavendel. Mijn smouse heeft ook vlooienallergie, krijgt van vlooien- en tekenbanden en spray's soort epileptische aanvallen (trillen, kwijlen, afwezig) en van vlooien (hoef er ook meer een beet te zijn) hele buik rood en jeuken.
Maar met dat mengsel heeft ze geen ongedierte en geen bijwerkingen, dus ik blijf dat dan maar doen. Heb het ooit op een andere fora gelezen en het helpt wel. Ik spuit haar ermee alleen als we naar het bos/heide gaan, of naar een show.
Ik heb dit jaar met 7 honden denk ik bij elkaar 4 teken gehad. Valt dus mee.
In welke verhoudingen maak jij dat mengsel Minna?
Die eucalyptus en lavendel, zijn dat ook olieen?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
my12dogs

Ongelezen bericht door my12dogs »

Hoelang heb je deze Golden nu?

Een week of 6 als ik het begrijp uit het begin van 't verhaal? Klopt dat?
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

heb je je huis/auto etc. ook behandeld tegen vlooien, anders maakt het niet zoveel uit als je alleen een pipetje geeft. Dan moeten ze eerst nog prikken voordat ze dood gaan en door die ene prik kan de hond zich weer kapot krabben.
Ik mijd ook zo veel mogelijk contact met andere honden, ook om geen vlooien van anderen op te pikken. Klinkt sneu, maar het is het waard. Zelfs bij mijn zus op de boerderij gaan ze niet mee, daar heb je allemaal katten rondrennen bij die boederijen die vlooien hebben. Ik wil het risico niet lopen.

Trek er gerust een dag voor uit. Alles wassen, overal spuiten, ook op zolder in je auto, kledingkasten, onder de bedden, banken, kussenhoesjes wassen. Noem maar op. Doen hoor.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”