grote goden kan het nog meer betuttelend?Lellibel schreef:Die laatste zin van jou is dan toch even overbodig , we gaan elkaar niet persoonlijk aanvallen he, ook niet als iemand het even niet met je eens is, hou het even vriendelijkpepim schreef:Wat een flauwekul zeg, het was niet eens de buurvrouw van wie die kat was, daarbij heeft ze er nooit van geweten want ik heb het haar namelijk niet verteld. Dat leek me redelijk zinloos, en uiteraard heb ik daarna mijn maatregelen genomen.Lellibel schreef: Ik heb geen katten of kinderen, maar ik bekijk het even globaal, ik haat katten of kinderen absoluut niet, ik ben er dol op. Ik vind het gewoon absurd dat mensen inderdaad bij andere mensen de verantwoordelijkheid leggen. Als jij je kat los laat lopen ben jij verantwoordelijk voor wat er gebeurd vind ik. En als jij je kind laat spelen in de tuin en let er (even) niet op, ligt net zo goed de verantwoordelijkheid bij jou als er iets gebeurd. Het blijven dieren, en kinderen, en jij bent de volwassene en de buurvrouw van wie die kat is. Nou vind ik dat katten best los mogen lopen. Als ze in een tuin komen mag je ze weg jagen. Je mag prikkeldraad en schrikdraad op het hek doen. Maar de schuld geven aan de buurvrouw of kat dat jouw kind is aangevallen vind ik een beetje té. Jij kon er ook voor zorgen dat jouw kind niet werd aangevallen niet waar? Maar dat had je niet gedaan. Jammer maar helaas, zo werkt het op deze wereld. Net als, dat als die kat opgevreten zou worden door jouw hond de verantwoordelijkheid vooral ligt bij de buurvrouw want die had haar kat los. Het is niet anders.
Uiteraard kan je de schuld op de buurvrouw afschuiven maar dat lost ook weinig op zeg. Ik zeg gewoon: prikkeldraad
Maar dat dit geen normale kat was (zo later bleek) blijft buiten kijf. Het is wel goed met je.![]()
Je had overigens niet hoeven schrijven dat je geen katten en kinderen hebt, dat was namelijk wel duidelijk.![]()
Al is het geen normale kat, je hebt er van die katten tussen zitten en als er eenmaal iets mis gaat, moet je er van leren en niet de ander de schuld geven. Prima dat je maatregelen hebt genomen nu. Gebeurt het tenminste niet een tweede keer en geen gezeur op het forum dat die kat jouw kind zomaar heeft aangevallen
Maar goed dat je mij niet zo'n reactie gegeven hebt zeg en reken maar dat die ik kat de schuld had gegeven als die mijn kind in mijn eigen tuin had aangevallen.
Ik ga daar een beetje politieagentje spelen in m'n tuin vanwege een vreemde kat en dan ook nog te horen krijgen dat ik beter op mijn kind had moeten letten

Spoor jij wel helemaal??