Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Katten eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Katten eigenaren

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lellibel schreef:
pepim schreef:
Lellibel schreef: Ik heb geen katten of kinderen, maar ik bekijk het even globaal, ik haat katten of kinderen absoluut niet, ik ben er dol op. Ik vind het gewoon absurd dat mensen inderdaad bij andere mensen de verantwoordelijkheid leggen. Als jij je kat los laat lopen ben jij verantwoordelijk voor wat er gebeurd vind ik. En als jij je kind laat spelen in de tuin en let er (even) niet op, ligt net zo goed de verantwoordelijkheid bij jou als er iets gebeurd. Het blijven dieren, en kinderen, en jij bent de volwassene en de buurvrouw van wie die kat is. Nou vind ik dat katten best los mogen lopen. Als ze in een tuin komen mag je ze weg jagen. Je mag prikkeldraad en schrikdraad op het hek doen. Maar de schuld geven aan de buurvrouw of kat dat jouw kind is aangevallen vind ik een beetje té. Jij kon er ook voor zorgen dat jouw kind niet werd aangevallen niet waar? Maar dat had je niet gedaan. Jammer maar helaas, zo werkt het op deze wereld. Net als, dat als die kat opgevreten zou worden door jouw hond de verantwoordelijkheid vooral ligt bij de buurvrouw want die had haar kat los. Het is niet anders.

Uiteraard kan je de schuld op de buurvrouw afschuiven maar dat lost ook weinig op zeg. Ik zeg gewoon: prikkeldraad :ok:
Wat een flauwekul zeg, het was niet eens de buurvrouw van wie die kat was, daarbij heeft ze er nooit van geweten want ik heb het haar namelijk niet verteld. Dat leek me redelijk zinloos, en uiteraard heb ik daarna mijn maatregelen genomen.
Maar dat dit geen normale kat was (zo later bleek) blijft buiten kijf. Het is wel goed met je. :roll:
Je had overigens niet hoeven schrijven dat je geen katten en kinderen hebt, dat was namelijk wel duidelijk. :wink:
Die laatste zin van jou is dan toch even overbodig , we gaan elkaar niet persoonlijk aanvallen he, ook niet als iemand het even niet met je eens is, hou het even vriendelijk :engel:

Al is het geen normale kat, je hebt er van die katten tussen zitten en als er eenmaal iets mis gaat, moet je er van leren en niet de ander de schuld geven. Prima dat je maatregelen hebt genomen nu. Gebeurt het tenminste niet een tweede keer en geen gezeur op het forum dat die kat jouw kind zomaar heeft aangevallen :19:
grote goden kan het nog meer betuttelend?
Maar goed dat je mij niet zo'n reactie gegeven hebt zeg en reken maar dat die ik kat de schuld had gegeven als die mijn kind in mijn eigen tuin had aangevallen.
Ik ga daar een beetje politieagentje spelen in m'n tuin vanwege een vreemde kat en dan ook nog te horen krijgen dat ik beter op mijn kind had moeten letten :piew:
Spoor jij wel helemaal??
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lellibel schreef:Ik heb geen katten of kinderen, maar ik bekijk het even globaal, ik haat katten of kinderen absoluut niet, ik ben er dol op. Ik vind het gewoon absurd dat mensen inderdaad bij andere mensen de verantwoordelijkheid leggen. Als jij je kat los laat lopen ben jij verantwoordelijk voor wat er gebeurd vind ik. En als jij je kind laat spelen in de tuin en let er (even) niet op, ligt net zo goed de verantwoordelijkheid bij jou als er iets gebeurd. Het blijven dieren, en kinderen, en jij bent de volwassene en de buurvrouw van wie die kat is. Nou vind ik dat katten best los mogen lopen. Als ze in een tuin komen mag je ze weg jagen. Je mag prikkeldraad en schrikdraad op het hek doen. Maar de schuld geven aan de buurvrouw of kat dat jouw kind is aangevallen vind ik een beetje té. Jij kon er ook voor zorgen dat jouw kind niet werd aangevallen niet waar? Maar dat had je niet gedaan. Jammer maar helaas, zo werkt het op deze wereld. Net als, dat als die kat opgevreten zou worden door jouw hond de verantwoordelijkheid vooral ligt bij de buurvrouw want die had haar kat los. Het is niet anders.

Uiteraard kan je de schuld op de buurvrouw afschuiven maar dat lost ook weinig op zeg. Ik zeg gewoon: prikkeldraad :ok:
Weer niet mee eens. Natuurlijk heb je op je kinderen te letten, maar een katteneigenaar hoort erop te letten dat zijn / haar kat niet in andermans tuin komt. Daar ben ik niet voor. Zodra er wat gebeurt in mijn tuin met een kind door een kat van een ander, dan is de katteneigenaar schuldig, niet ik. Het is belachelijk dat IK maatregelen moet nemen om andermans overlast tegen te houden. Een ander heeft ook geen last van mijn hond die poept en plast in hun tuinen of even de kinderen daar de stuipen op het lijf jaagt of whatever. Dat is mijn verantwoording om dat tegen te gaan. Net zo goed als dat het de verantwoording is van de katteneigenaar om zijn / haar kat geen overlast te laten bezorgen bij een ander. Mijn tuin is zo ingericht dat het voor mijn huisdieren (maar ook bezoekende kinderen) veilig is. Meer kan je niet doen. En als er iets gebeurt met een kat in mijn tuin, dan is het de schuld van de katteneigenaar. Want die doet er niets aan om dit te voorkomen. IK heb daarentegen al meer dan genoeg gedaan om mijn tuin zo veilig mogelijk te laten zijn. Dus de schuld bij de ouder leggen is niet reëel in deze situatie.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

pepim schreef:
bennie schreef:Ik noem dat dus een wederzijdse les. Dat jij daar anders over denkt was me wel duidelijk ;).
Nou ja jij begrijpt kennelijk ook niets van wat ik heb gepost. Zal proberen voortaan wat duidelijker te zijn als ik iets post dan. :19:
Oh ga je me nu vertellen dat het mij niet duidelijk is terwijl ik aangeef dat het me wel duidelijk is? Je bedoelt dat jij het toch ook een wederzijdse les vindt? Of vindt je alleen jouw standpunt het juiste? :D
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

bennie schreef:
pepim schreef:
bennie schreef:Ik noem dat dus een wederzijdse les. Dat jij daar anders over denkt was me wel duidelijk ;).
Nou ja jij begrijpt kennelijk ook niets van wat ik heb gepost. Zal proberen voortaan wat duidelijker te zijn als ik iets post dan. :19:
Oh ga je me nu vertellen dat het mij niet duidelijk is terwijl ik aangeef dat het me wel duidelijk is? Je bedoelt dat jij het toch ook een wederzijdse les vindt? Of vindt je alleen jouw standpunt het juiste? :D
Ja :engel: dan zomaar ...

edit: ben een beetje klaar met de bennies en de lellibellies , sorry :roos:

Hebben jullie overigens wel een idee wat een kat die niet spoort en ten aanval gaat kan aanrichten? Dat is echt niet mis, ok het gebeurt niet vaak, maar soms dus wel.
Laatst gewijzigd door pepim op 10 aug 2010 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Hier zijn er buurtkatten die ons rieten tuinset helemaal overhoop hebben gekrabt,
Eigenaren vonden dat je dat kan verwachten als je iets van riet in de tuin laat staan 's nachts en dat je het anders moet afdekken. Beetje vreemd geredeneerd, maar ondanks dat zal ik de katten niks aandoen, want die kunnen er ook niks aan doen wat voor baas ze hebben.
Groetjes, Corrie en Misty
pepim
Zeer actief

Misty 2 schreef:Hier zijn er buurtkatten die ons rieten tuinset helemaal overhoop hebben gekrabt,
Eigenaren vonden dat je dat kan verwachten als je iets van riet in de tuin laat staan 's nachts en dat je het anders moet afdekken. Beetje vreemd geredeneerd, maar ondanks dat zal ik de katten niks aandoen, want die kunnen er ook niks aan doen wat voor baas ze hebben.
Ja dat is jouw schuld, dat je dat niet begrijpt zeg. :pffff:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik ben katteneigenaar en kattenliefhebber en vind het belachelijk wat sommige mensen hun katten laten doen (of nou ja, niet voorkomen dat ze iets doen). Echt gewoon berestom.
pepim
Zeer actief

renee-uk schreef:
Lellibel schreef:
pepim schreef:
Wat een flauwekul zeg, het was niet eens de buurvrouw van wie die kat was, daarbij heeft ze er nooit van geweten want ik heb het haar namelijk niet verteld. Dat leek me redelijk zinloos, en uiteraard heb ik daarna mijn maatregelen genomen.
Maar dat dit geen normale kat was (zo later bleek) blijft buiten kijf. Het is wel goed met je. :roll:
Je had overigens niet hoeven schrijven dat je geen katten en kinderen hebt, dat was namelijk wel duidelijk. :wink:
Die laatste zin van jou is dan toch even overbodig , we gaan elkaar niet persoonlijk aanvallen he, ook niet als iemand het even niet met je eens is, hou het even vriendelijk :engel:

Al is het geen normale kat, je hebt er van die katten tussen zitten en als er eenmaal iets mis gaat, moet je er van leren en niet de ander de schuld geven. Prima dat je maatregelen hebt genomen nu. Gebeurt het tenminste niet een tweede keer en geen gezeur op het forum dat die kat jouw kind zomaar heeft aangevallen :19:
grote goden kan het nog meer betuttelend?
Maar goed dat je mij niet zo'n reactie gegeven hebt zeg en reken maar dat die ik kat de schuld had gegeven als die mijn kind in mijn eigen tuin had aangevallen.
Ik ga daar een beetje politieagentje spelen in m'n tuin vanwege een vreemde kat en dan ook nog te horen krijgen dat ik beter op mijn kind had moeten letten :piew:
Spoor jij wel helemaal??
Bedankt Renée, ik dacht nog even dat ik niet duidelijk genoeg was en dat het aan mij lag :smile1: :J:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Machie schreef: Verder lopen hier 5 katten in de straat (alle 5 met zo'n kutbelletje.. de perfecte trigger voor en hond :ugh: )\
Oooh, ja vreselijk die belletjes ! Daardoor kunnen die honden ze overal horen, zonder belletjes hebben ze de helft van de tijd niet eens door waar een kat zit ... En als ze eenmaal een kat met belletje hebben gevonden kunnen ze hem door het geluid blijven volgen, zeer onhandig van de kateigenaren.
Afbeelding
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Brengt allemaal wel een discussie los. Ik heb een hond en een kat, Carlos was katten niet gewent dus die moest op 7 jarige leeftijd mijn kat nog leren accepteren, gelukkig is dit na een dag al gebeurd. Andere katten jaagt hij uit de tuin. Rent er blaffent op af. Buiten wil hij er wel graag achter aan maar dat mag hij niet van mij. Dan roep ik hem gelijk terug en gelukkig luistert hij ontzettend goed.
Nu lees ik hier allemaal discussies over de kat grijpen of dood bijten of andere beesten pakken. Alleen wat ik niet helemaal snap is dat je niet probeert je honden bij je te houden als ze achter andere beesten aan gaan ongeacht wat. Mijn vorige hond ging tot mijn grote spijt achter andere beesten aan zowel in het bos als thuis. Als we in het bos liepen en ze zag wat wild rond lopen was ze weg en na ander half uur kwam ze weer eens terug drama dus. Gebeurde 1 keer en nooit weer. Thuis is zij achter een kat aan gegaan en de weg over gestoken, je ziet de bui al hangen, niet meer terug te roepen en daar lag ze onder een auto. Gelukkig overleeft en heel weinig schade aan overgehouden. Dat was dus ook eens maar nooit weer los! Dus ongeacht of het de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de kat konijn of wat dan ook is ik zou het risico niet willen nemen dat ik of me hond kwijt raak of dat ze ergens onder terecht komt. Ik heb dit 2 keer mee gemaakt en heel stom denk ik van mezelf maar heb wel van mijn fouten geleerd! Simpel weg niet meer los!
Maar gelukkig heb ik nu een hond die alle beesten wat het dan ook is behalve in zijn eigen tuin met rust laat.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

pepim schreef:
Lellibel schreef: Ik heb geen katten of kinderen, maar ik bekijk het even globaal, ik haat katten of kinderen absoluut niet, ik ben er dol op. Ik vind het gewoon absurd dat mensen inderdaad bij andere mensen de verantwoordelijkheid leggen. Als jij je kat los laat lopen ben jij verantwoordelijk voor wat er gebeurd vind ik. En als jij je kind laat spelen in de tuin en let er (even) niet op, ligt net zo goed de verantwoordelijkheid bij jou als er iets gebeurd. Het blijven dieren, en kinderen, en jij bent de volwassene en de buurvrouw van wie die kat is. Nou vind ik dat katten best los mogen lopen. Als ze in een tuin komen mag je ze weg jagen. Je mag prikkeldraad en schrikdraad op het hek doen. Maar de schuld geven aan de buurvrouw of kat dat jouw kind is aangevallen vind ik een beetje té. Jij kon er ook voor zorgen dat jouw kind niet werd aangevallen niet waar? Maar dat had je niet gedaan. Jammer maar helaas, zo werkt het op deze wereld. Net als, dat als die kat opgevreten zou worden door jouw hond de verantwoordelijkheid vooral ligt bij de buurvrouw want die had haar kat los. Het is niet anders.

Jammer dat je het niet verteld heeft,misschien weet ze dit nog geeneens,verder vind ik dat je toch wel mag verwachten als je kind in de tuin zit,dat hij/zij dan niet wordt aangevallen, :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Lellibel schreef:Ik heb geen katten of kinderen, maar ik bekijk het even globaal, ik haat katten of kinderen absoluut niet, ik ben er dol op. Ik vind het gewoon absurd dat mensen inderdaad bij andere mensen de verantwoordelijkheid leggen. Als jij je kat los laat lopen ben jij verantwoordelijk voor wat er gebeurd vind ik. En als jij je kind laat spelen in de tuin en let er (even) niet op, ligt net zo goed de verantwoordelijkheid bij jou als er iets gebeurd. Het blijven dieren, en kinderen, en jij bent de volwassene en de buurvrouw van wie die kat is. Nou vind ik dat katten best los mogen lopen. Als ze in een tuin komen mag je ze weg jagen. Je mag prikkeldraad en schrikdraad op het hek doen. Maar de schuld geven aan de buurvrouw of kat dat jouw kind is aangevallen vind ik een beetje té. Jij kon er ook voor zorgen dat jouw kind niet werd aangevallen niet waar? Maar dat had je niet gedaan. Jammer maar helaas, zo werkt het op deze wereld. Net als, dat als die kat opgevreten zou worden door jouw hond de verantwoordelijkheid vooral ligt bij de buurvrouw want die had haar kat los. Het is niet anders.

Ach kom zeg. Geloof mij. Als jouw kat mijn kind die in eigen tuin aan het spelen is aanvalt, en of dat nu uit het niets is of doordat jantje aan de staart van diezelfde kat trekt, dan is het voor de kat te hopen dat ie sneller weg is dan dat ik em een schup kan geven want dan krijg je een "schilderijtje" terug. :ok:

Schop zo'n kat toch echt wel vlak tegen de muur aan.

Nog ff zeg. Zal ik mijn tuin ff katproof gaan maken omdat andere katteneigenaren te beroerd zijn hun kat binnen te houden. Omdat het algemeen "geaccepteerd" is dat katten buiten horen en overal maar mogen staan en gaan. Ik moet ervoor zorgen dat jouw klotekat mijn kind in mijn tuin (balkon) niet aanvalt? :piew:

En jij daarna jankend bij de politie aan de telefoon hangen dat je buurvrouw jouw kat doodgetrapt heeft :roll:

Tja, dat is dan idd typisch gevalletje van jammer maar helaas :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Jemig wat een gezeik met mijn tuin. Die tuin is open, stukje natuur, stukje kat, deal with it of blijf binnen. Man-o-man wat kunnen mensen zich aanstellen. (mensen die zich over dit soort zaken zo opwinden gaat het kennelijk zo goed in het leven dat ze iets moeten vinden om zich over op te winden)
smoekie
Zeer actief

Ik wind me nergens over op hoor. Ik zou me daarentegen zeker wel opwinden op het moment dat mijn kind door een of andere klotekat van de buren zou worden opengehaald.

Kan je het wel af doen met deal with it of blijf binnen. Maak jij het nog gekker zeg. Binnen blijven voor andermansoverlastgevendbeest :piew:

Houd die beesten lekker binnen :ok:

Ex schoonmoeder heeft vroeger 2 katten en een staff gehad. Katten waren altijd buiten, heeft genoeg gezeik van andere gehad omdat haar katten "overlast" bezorgde bij anderen. Die waren zo brutaal dat ze gewoon bij mensen naar binnen gingen als de deur/raam openstond.

Katten en staff zijn inmiddels al een paar jaar overleden. Nu heeft ze een boomertje van een paar maanden en sinds een paar weken ook weer een poes. Zij heeft er dusdanig van geleerd dat zij er dit keer voor gekozen heeft de boel dusdanig af te schermen dat haar poes niet weg kan. Zij neemt haar verantwoordelijkheid wel wat dat betreft. Zij wil niet (meer) dat haar kat anderen overlast (of erger) bezorgd.

Zij wil niet het risico lopen niet te weten wat haar kat uitspookt met het risico dat die op een gegeven moment niet meer thuiskomt

Zo kan het natuurlijk ook. :ok:

Van katten moet altijd alles maar geaccepteerd worden onder het mom van "zo is het nu eenmaal" - "ze horen gewoon buiten" - "dat is de natuur" - "ja maar van vogels heb je ook overlast" etc etc etc. :kotz:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bennie
Zeer actief
Border Collie

En zo leer je in mijn ogen een kind zich op te winden van dingen die het buitenhuis kan overkomen, in plaats van er mee te dealen dat het gewoon kan gebeuren en is het cirkeltje weer rond :ok: .

Voor de mensen zonder achtertuin die zich graag opwinden: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7374 ... tie__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de mensen die zich willen wreken op de buurkat: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7375 ... html?p=3,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de mensen zonder kinderen kan ik de ballenbak van Ikea adviseren.

(er zijn overigens ook mensen die een achtertuin als waanzinnige luxe beschouwen, met of zonder buurtkatten)
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Joera schreef:
Machie schreef: Verder lopen hier 5 katten in de straat (alle 5 met zo'n kutbelletje.. de perfecte trigger voor en hond :ugh: )\
Oooh, ja vreselijk die belletjes ! Daardoor kunnen die honden ze overal horen, zonder belletjes hebben ze de helft van de tijd niet eens door waar een kat zit ... En als ze eenmaal een kat met belletje hebben gevonden kunnen ze hem door het geluid blijven volgen, zeer onhandig van de kateigenaren.
dat doen de meeste katteneigenaren omdat de kat dan niet zo snel een vogeltje of konijn kan vangen (omdat die het belletje ook horen) :wink: dus het is het een... of het ander...
Mijn katten hebben overigens geen belletje en liggen nu braaf op de bank :lol1:
Onze buren zijn gelukkig helemaal weg van onze katten, roepen ze zelf in hun tuin etc...
en langs ons huis is een heel groot stuk open veld en de katten gaan gelukkig nooit verder weg
dus niemand die er last van heeft :W:
wel heb ik weer last van de een zwarte kater hier uit de straat die tegen mijn poort aan schijt en zeikt en steeds hier komt om mijn poezen te meppen :ugh:
iedere keer als ik hem zie zet ik er de tuinslang op (en roep mijn poezen binnen) en heb hem nu alweer een tijd niet gezien :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

bennie schreef:Jemig wat een gezeik met mijn tuin. Die tuin is open, stukje natuur, stukje kat, deal with it of blijf binnen. Man-o-man wat kunnen mensen zich aanstellen. (mensen die zich over dit soort zaken zo opwinden gaat het kennelijk zo goed in het leven dat ze iets moeten vinden om zich over op te winden)
Gut og gut, wat een oordeel weer.
De tuin is geen open stuk natuur (tenminste niet hier) en ik ben nog altijd van mening dat je geen overlast moet bezorgen (dus ook je kat niet). Dat jij dat (als kattenbezitter?) niet zo ziet mag, maar veroordeel niet iemand die er wel last van heeft.

Dat jij het prettig vind om tijdens het tuinieren lekker in de kattenstront te wroeten moet je zelf weten, ik hou daar niet van. Dat het jou ook niets kan schelen als jouw dieren (die niet in andermans tuin komen) in je eigen tuin opgejaagd worden door katten is ook jouw keus, niet de mijne. En dat jij geen problemen hebt met flinke krassen op je autodak door de katten maakt mij niets uit, ik vind dat wel zonde. Krassen en deuken maak ik liever zelf dan dat een ander dat voor mij doet. En dat jij het geen probleem vindt als er een vreemde kat in je gordijnen hangt, waardoor je nieuwe gordijnen kunt kopen is ook niet erg, ik vind dat zonde van mijn geld. Als ik mijn eigendommen wil slopen, dan doe ik dat liever zelf en op een moment dat het uitkomt. En last, but not least, dat de katteneigenaren hier de problemen niet van inzien (zij hebben immers geen last hiervan), moet niet mijn probleem zijn.
En dat jij dit overdreven vindt mag, maar dat maakt niet dat iemand die er wel last van heeft een of andere gekke henkie (of beter gezegd Bennie) is die niets beters te doen heeft in zijn / haar leven.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mijn katten komen in de tuin. En in de tuinen van de buren aan de zijkanten. En die vinden dat goed, dat heb ik gevraagd. Hadden ze dat niet goed gevonden, dan had ik het niet meer dan normaal gevonden dat ik mijn katten binnen had gehouden of mijn tuin zo had afgezet dat de buren er geen last van zouden hebben. Zou een van mijn katten iets overkomen in andermans tuin of op straat, door andermans hond, kind of weet-ik-wat, dan zou het toch primair mijn eigen verantwoordelijkheid zijn en hele dikke vette pech voor mijn kat. Had ik ze maar binnen moeten houden.
smoekie
Zeer actief

bennie schreef:En zo leer je in mijn ogen een kind zich op te winden van dingen die het buitenhuis kan overkomen, in plaats van er mee te dealen dat het gewoon kan gebeuren en is het cirkeltje weer rond :ok: .

Met het vetgedrukte ga je naar mijn idee al de fout in. In geval van Pepim en de situatie waar ik het over heb. Heb je het dus niet over "buitenshuis". Je tuin,balkon hoort voor een kind net zo "veilig" te zijn als je huis waarin het kind opgroeit.

Ik ga mijn kinderen toch echt niet meegeven dat het zich behalve "buitenshuis" niet veilig kan/mag voelen in eigen tuin(omgeving) :piew:

Ik ben van mening dat mijn kind gewoon vrij en blij en voornamelijk veilig in eigen tuin moet kunnen zitten/spelen zonder bang te hoeven zijn dat die klote kat van de (over)buren hem ff komt aanvallen. :piew:

Dat jij daar anders over denkt mag hoor. Daarvoor zijn we allemaal verschillende personen met allemaal verschillende opvattingen :ok:
Geer schreef:Mijn katten komen in de tuin. En in de tuinen van de buren aan de zijkanten. En die vinden dat goed, dat heb ik gevraagd. Hadden ze dat niet goed gevonden, dan had ik het niet meer dan normaal gevonden dat ik mijn katten binnen had gehouden of mijn tuin zo had afgezet dat de buren er geen last van zouden hebben. Zou een van mijn katten iets overkomen in andermans tuin of op straat, door andermans hond, kind of weet-ik-wat, dan zou het toch primair mijn eigen verantwoordelijkheid zijn en hele dikke vette pech voor mijn kat. Had ik ze maar binnen moeten houden.
:ok: Geer.

Kijk Bennie. Zo kan het ook. Zo hoort het naar mijn mening trouwens ook. :F:
bennie
Zeer actief
Border Collie

smoekie schreef:
bennie schreef:En zo leer je in mijn ogen een kind zich op te winden van dingen die het buitenhuis kan overkomen, in plaats van er mee te dealen dat het gewoon kan gebeuren en is het cirkeltje weer rond :ok: .

Met het vetgedrukte ga je naar mijn idee al de fout in. In geval van Pepim en de situatie waar ik het over heb. Heb je het dus niet over "buitenshuis". Je tuin,balkon hoort voor een kind net zo "veilig" te zijn als je huis waarin het kind opgroeit.

Ik ga mijn kinderen toch echt niet meegeven dat het zich behalve "buitenshuis" niet veilig kan/mag voelen in eigen tuin(omgeving) :piew:
Dat is dus een illusie. En tuurlijk kun je je veilig voelen. Als een kat bijt doet dat pijn. Als een mol krabt heb je een flink diepe haal in je arm. Als je naar een wesp mept, steekt die. Die dingen horen bij het leven. Als je net doet alsof ze er niet zijn, dan ben je wel heel raar bezig. Als jouw buren hun kat binnen houden, dan komt de kat van hun buren wel op bezoek en zo verder.
smoekie schreef: Ik ben van mening dat mijn kind gewoon vrij en blij en voornamelijk veilig in eigen tuin moet kunnen zitten/spelen zonder bang te hoeven zijn dat die klote kat van de (over)buren hem ff komt aanvallen. :piew:

Dat jij daar anders over denkt mag hoor. Daarvoor zijn we allemaal verschillende personen met allemaal verschillende opvattingen :ok:
Precies, je mag die mening van mij best hebben, maar in mijn ogen is dat een illusie.
smoekie schreef:
Geer schreef:Mijn katten komen in de tuin. En in de tuinen van de buren aan de zijkanten. En die vinden dat goed, dat heb ik gevraagd. Hadden ze dat niet goed gevonden, dan had ik het niet meer dan normaal gevonden dat ik mijn katten binnen had gehouden of mijn tuin zo had afgezet dat de buren er geen last van zouden hebben. Zou een van mijn katten iets overkomen in andermans tuin of op straat, door andermans hond, kind of weet-ik-wat, dan zou het toch primair mijn eigen verantwoordelijkheid zijn en hele dikke vette pech voor mijn kat. Had ik ze maar binnen moeten houden.
:ok: Geer.

Kijk Bennie. Zo kan het ook. Zo hoort het naar mijn mening trouwens ook. :F:
Ik deel de mening van Geer niet, dus hoe staat dat in relatie met zo kan het ook?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Ilse met haar witte schreef:ik snap die kattenpoep- hondenpoep vergelijking nooit zo. Een hond poept vaak waar een mens loopt ( heb nog nooit een kattendrolletje aangetroffen op het trottoir) en een kat graaft zijn drolletje onder. Mijn loslopende kat poept in onze tuin en ik ben werkelijk nog nooit een drolletje tegengekomen.

inderdaad, de kat poept daar waar ik in de tuin werk
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Jaren geleden hadden wij een Frans Bulletje die in onze eigen voortuin (afgesloten tuin, dmv een hek) is aangevallen door een kat. Net terug van het uitlaten loop ik met Fransje het hek binnen, hondje liep aan de lijn en de kat vloog haar aan.
De schade: een oog compleet aan gort. Uiteindelijke schade was een hondje met een oog minder. Financiële schade: nabij de 5000 gulden. De eigenaar van de kat vond dat het niet zijn schuld was dat zijn kat op ons terrein was. En daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Mijn honden mogen geen katten aanvallen, maar als een kat een hond aanvalt is het wel goed? De eigenaar van een kat behoort zijn verantwoording op zich te nemen. Net zomin een hond overlast behoort te veroorzaken, behoort een kat dat ook. Ik vind het asociaal gedrag, niets meer niets minder.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Algemene tip: neem een Topsi.
Voor het voorkomen van al uw kattenproblemen ;-)
Een kat die het durft om hier in de tuin te komen, is ook om zeep hoor :wink: Heb je geen Topsi voor nodig.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

ladybird schreef:Jaren geleden hadden wij een Frans Bulletje die in onze eigen voortuin (afgesloten tuin, dmv een hek) is aangevallen door een kat. Net terug van het uitlaten loop ik met Fransje het hek binnen, hondje liep aan de lijn en de kat vloog haar aan.
De schade: een oog compleet aan gort. Uiteindelijke schade was een hondje met een oog minder. Financiële schade: nabij de 5000 gulden. De eigenaar van de kat vond dat het niet zijn schuld was dat zijn kat op ons terrein was. En daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Mijn honden mogen geen katten aanvallen, maar als een kat een hond aanvalt is het wel goed? De eigenaar van een kat behoort zijn verantwoording op zich te nemen. Net zomin een hond overlast behoort te veroorzaken, behoort een kat dat ook. Ik vind het asociaal gedrag, niets meer niets minder.

Als ik de katteneigenaar zou zijn zou ik dus gewoon een beroep doen op mijn verzekering :19:
Net zoals mijn kat schade veroorzaakt op een auto.
Ik snap die problemen van verantwoordelijken voor dier en kinderen niet zo.

Kinderen spelen hier in de straat bij de auto's, helemaal prima (kinderen horen op straat te spelen), maar mocht er ééntje tegen mijn auto aanfietsen sta ik dus ook gewoon bij pa en ma op de stoep. Niet om woest verhaal te halen maar om de schade te regelen.

Ik heb samen met de buurman 1 grote tuin ipv 2 postzegels. Hij wist dat ik (toen nog 2) katten heb. eé'n van mijn katten vond dat hij steeds moest poepen in een bepaald hoekje van de tuin (aan de kant van buurman dus) We hebben het erover gehad en ik heb zo'n piepding ekocht (die piept als er iets beweegt in dat gebied)

Ik ben het eens met Geer, zolang je in gesprek blijft is er niets aan de hand.
En de groeten van de mannen :zwaai
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Nou, de tuin hier is GEEN openbaar stukje natuur, wij hebben er veel geld voor betaald evenals voor de spullen die er in staan. Als katten alleen hier willen slapen of doorheen lopen, vind ik dat echt niet erg, maar slopen of bevuilen wel.
Als ieders achtertuin een stukje openbaar natuur was, mochten ook alle honden daar lekker hun gang gaan, maar dat wordt dan weer niet goed gevonden.
Groetjes, Corrie en Misty
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ladybird schreef:
Nanna schreef:Algemene tip: neem een Topsi.
Voor het voorkomen van al uw kattenproblemen ;-)
Een kat die het durft om hier in de tuin te komen, is ook om zeep hoor :wink: Heb je geen Topsi voor nodig.
hier ook hoor :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pepim
Zeer actief

Pepie schreef:
pepim schreef: Wat een flauwekul zeg, het was niet eens de buurvrouw van wie die kat was, daarbij heeft ze er nooit van geweten want ik heb het haar namelijk niet verteld. Dat leek me redelijk zinloos, en uiteraard heb ik daarna mijn maatregelen genomen.
Jammer dat je het niet verteld heeft,misschien weet ze dit nog geeneens,verder vind ik dat je toch wel mag verwachten als je kind in de tuin zit,dat hij/zij dan niet wordt aangevallen, :wink:
:mrgreen: :wink:
pepim
Zeer actief

bennie schreef:Jemig wat een gezeik met mijn tuin. Die tuin is open, stukje natuur, stukje kat, deal with it of blijf binnen.
:oohja: :smile:
bennie schreef:Man-o-man wat kunnen mensen zich aanstellen. (mensen die zich over dit soort zaken zo opwinden gaat het kennelijk zo goed in het leven dat ze iets moeten vinden om zich over op te winden)
Nou vast hoor Bennie. :slaap:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ladybird schreef:Jaren geleden hadden wij een Frans Bulletje die in onze eigen voortuin (afgesloten tuin, dmv een hek) is aangevallen door een kat. Net terug van het uitlaten loop ik met Fransje het hek binnen, hondje liep aan de lijn en de kat vloog haar aan.
Dit is natuurlijk ook bezopen. Heb je die eigenaar niet aansprakelijk gesteld? (Een beetje WA-verzekering dekt die schade wel.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Dit is natuurlijk ook bezopen. Heb je die eigenaar niet aansprakelijk gesteld? (Een beetje WA-verzekering dekt die schade wel.)
Er was niets te halen daar :19: Dan houd het al snel op.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”