Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mogen ze even vechten?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Re: Mogen ze even vechten?

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

Niet door mensen met honden, maar wel door jongeren in mijn straat.
Hoevaak ik te horen krijg: 'Zo gaaf die hond, bijt hij?' is echt bizar.
Ik heb 1 keer gereageerd, toen was ik het zo zat.
Mijn antwoord was: Alleen als ik het zeg. En toen zeiden hun, 'Oke, dan ga ik weg rennen en dan stuur jij je hond achter me aan. Kijken of hij mij gaat bijten...' :ugh:
Me_and_Sandy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

KimberleyZero schreef:Niet door mensen met honden, maar wel door jongeren in mijn straat.
Mijn antwoord was: Alleen als ik het zeg. En toen zeiden hun, 'Oke, dan ga ik weg rennen en dan stuur jij je hond achter me aan. Kijken of hij mij gaat bijten...' :ugh:

:eek: en dan mag jou hond niet ff vechten?? nouuu
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Me_and_Sandy schreef:vechten? :ugh: stommerd

ik kreeg de vraag (van een dronken meneer) of sandy bij hem mocht logeren :roll: uuh ja natuurlijk :mep:
Dat vragen dronken meneren ook met regelmat aan mij :jank:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

KimberleyZero schreef:Niet door mensen met honden, maar wel door jongeren in mijn straat.
voor dat soort jochies heb ik mijn hond pak ze aangeleerd, dan rent hij al grommend op ze af hij doet niks maar ze zijn wel weg
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

bellabeest schreef:
voor dat soort jochies heb ik mijn hond pak ze aangeleerd, dan rent hij al grommend op ze af hij doet niks maar ze zijn wel weg

:ok: klinkt goed... hoe leer je dat?? :19:
Ricardo
nieuw lid
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Ricardo »

Zoiets is mij ook nog nooit gevraagd. Mensen zijn wel altijd beledigd wanneer Diesel (nu 5 maanden) hun volwassen hond tijdens het stoeien al aankan. Dan zijn ze ineens weg, terwijl hun hond nog door wil spelen. En als Diesel tegen de grond wordt gewerkt staan ze erbij te glunderen :oohja: Zolang het geen vechten is beide honden vinden het leuk is het goed toch?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze vragen het mij ook nooit hoor, :piew: ik snap er niets van, ben ik nu zo eng dan :engel: :cool2:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Toen we onze Bordeauxdoggen nog hadden kregen we ook wel eens rare vragen.
Bijvoorbeeld of ze onze honden konden inhuren op een schoolfeest.
Als afschrikmiddel bij de deur. :ugh:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:smile: :smile: :smile: , ik geloof dat ik in een deuk had gelegen dan :roos: sorry
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Ik vergeet nooit meer dat verhaal van vroeger toen Beike nog jonger was.
Er was iemand die Beike van me wou kopen.
Deze sprak me aan toen we aan het wandelen waren.
Dacht het dus echt niet :boos:
Er was ook eens een meneer die vroeg aan mij of hij Beike mocht hebben, nou mooi niet dus :boos:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

bellabeest schreef:
Daar zou ik verschrikkelijk voorzichtig mee zijn; het wordt namelijk beschouwd als het aanzetten tot geweld met een hond.
Beetje kwaad willen en ze vertellen het hun ouders / politie en dan is er kans dat je je honden in mag leveren; je mag je honden NIET aanzetten tot geweld.
Ook al doe je dat in feite niet; je woordkeus lijkt erop en dat kan je dus problemen opleveren.

En, mocht je hond ooit tijdens zo'n aktie ook maar 1 x echt snappen.... dan ben je echt het haasje.

Ik zou het nooit erop wagen in ieder geval en dit nooit toepassen in de praktijk.

(ik snap heel goed waarom je het doet, maar het mag wettelijk niet en 1 x iemand die het ziet die kwaad wil... kan je je hond kosten in het ergste geval of een flinke boete of allebei)

Suzanne
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacintha »

Nou ja, wát een vraag zeg! Die is maf :piew:

Heb vroeger wel geregeld mot gehad met een vent die zijn honden volgens de "natuurlijke roedelregels" opvoeden. Dat hield in dat hij ze altijd los liet lopen, corrigeerde door ze door elkaar te schudden en weet ik wat nog meer.
Wij hadden in die tijd nog onze Labrador en die kon het, zacht gezegd, niet zo goed vinden met zijn honden.
Überhaubt met de meeste honden niet trouwens, ze was als pup zijnde door ongeveer elke hond gegrepen die ze tegen kwam en daar word je niet bepaald sociaal van.
Wij hielden haar altijd keurig netjes vast en lieten haar alleen even loslopen als er geen andere honden in de buurt waren. Bovendien kende iedere hondeneigenaar ons, dus als er iemand zag dat wij met Dribbel los liepen werd er even gefloten zodat wij Dribbel konden aanlijnen (ze was bang voor andere honden en ging er niet naar toe) en was er niks aan de hand.
Maar deze vent kwam altijd expres met zijn honden naar ons toegelopen en gaf altijd commentaar, we moesten haar los laten, we moesten het haar zelf uit laten vechten en weet ik het wat nog meer.
Een keer was ik in de voortuin bezig, Dribbel lag braaf naast mij op het stoepje te genieten van het zonnetje. Ze was toen al oud, was aan het eind van haar leventje. Hij kwam langs met zijn honden, Dribbel bleef eerst braaf liggen maar 1 van zijn honden liep onze tuin in en dus Dribbel's erf op. Dribbel vliegt op en duikt vol op die hond, klemt vast. Ik stuur haar weg. Dribbel had niks, maar de hond van die vent (een Chow) had een gaatje in zijn oor, in zijn tong (zal ie zelf wel gedaan hebben waarschijnlijk) en miste wat bontjas. Man liet ons sindsdien wel met rust.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Gelukkig nooit uitnodigingen voor vechtpartijen gehad. Wel diverse aanbiedingen om ze te kopen (gek genoeg verloren ze vaak de interesse als ik zei dat ze geholpen waren :mrgreen: ).
Eén keer wel met mijn eerste collie iets mafs meegemaakt. Robyn ging altijd overal met me mee, ook als ik even naar de winkel moest. Dan bleef ze keurig (onaangelijnd) zitten wachten tot ik klaar was.
Zo ook een keer bij de bakker. Kijk ik even uit het raam zie ik een vent zijn onherleidbare bastaard op mijn Robyn tillen. Die dat zich ook nog sullig liet welgevallen :roll: .
Ik vlieg naar buiten en vraag wat dat in godsnaam te betekenen heeft. Zegt die man doodleuk dat ik niet zo moet zeuren want 'zijn reutje heeft ook recht op een lolletje' :eek:

Da's één van de weinige keren in mijn leven geweest dat ik met een bek vol tanden stond :mrgreen: .
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bellabeest schreef:voor dat soort jochies heb ik mijn hond pak ze aangeleerd, dan rent hij al grommend op ze af hij doet niks maar ze zijn wel weg
Dit meen je niet echt toch? En zo wel.. wat voor soort hond heb je?

Pak ze hoor.. mijn moeder is des doods geworden omdat een hond inderdaad reageerde op pak ze hoor..als kind werd ze toen echt bijna gegrepen door die hond (herder)
Ik geef toe dat soms ik ook wel eens in de verleiding kom om het commandootje luid te geven.. maar doe het niet.. omdat er zoveel andere kinderen zijn die wel leuk zijn en ik wil gewoon niet dat mijn honden negatieve dingen gaan koppelen met (buurt) kinderen of mensen die ik als vervelend ervaar.
Komt ook bij wat Suzanne123 zegt... voor je het weet staat je hond als aggressief te boek bij de gemeente of politie.. en dat wil je echt niet :neenee:

Honden het samen laten uitzoeken of uberhaupt laten vechten ben ik ook al geen voorstander van.. als ik zie dat er gespannen gereageerd wordt op elkaar en ik heb niets met die hond of baas van doen dan is er gewoon geen contact. klaar.
Me_and_Sandy
Zeer actief

oja en een keer de vraag of ik wilde ruilen :piew: voor een baby :eek:

ik liep toen op de markt met sandy op m'n arm en daar liep een stelletje waarvan
de moeder een huilbaby in de draagzak vervoerde.. Ze wees naar Sandy en toen naar de baby en
toen zei ze: RUILEN??.. ik keek naar de huilbaby toen naar haar wallen onder moeders ogen (gehhehe)
en zei NOU NEEE :tong:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Me_and_Sandy schreef:oja en een keer de vraag of ik wilde ruilen :piew: voor een baby :eek:

ik liep toen op de markt met sandy op m'n arm en daar liep een stelletje waarvan
de moeder een huilbaby in de draagzak vervoerde.. Ze wees naar Sandy en toen naar de baby en
toen zei ze: RUILEN??.. ik keek naar de huilbaby toen naar haar wallen onder moeders ogen (gehhehe)
dat was een grapje.. toch :80:
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Lellibel schreef:
Me_and_Sandy schreef:oja en een keer de vraag of ik wilde ruilen :piew: voor een baby :eek:

dat hoop ik voor haar.. maar gezien het krijsende kind en de wallen twijfel ik daar een beetje aan :pffff:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Me_and_Sandy schreef:
Lellibel schreef:

dat hoop ik voor haar.. maar gezien het krijsende kind en de wallen twijfel ik daar een beetje aan :pffff:

Zou er niet vanuitgaan dat dat serieus bedoeld was hoor. Ik ben zo tegen het eind vd zomervakantie mn kinderen met geld toe weg te doen. Tot ze een nachtje bij oma logeren en ik de herrie zo mis :F:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja hoor, het moet niet gekker worden. Gelijk dat je nee zei. :eek:

De laatste hier was: Wij: kunt u de herders bij u houden?
Baas andere honden: Nee! Zo leren je honden dat de mijne de baas zijn, dan komt het wel goed.
:M:

Wij: kunt u uw hond bij ons wegroepen, mijn honden houden niet van andere honden en het strand is 50 meter breed, wij zijn speciaal voor u voor de tweede keer opzij gegaan en tegen de duinpan aan gaan lopen. Baas andere hond: Wat moet je nou, vechten, want ik bepaal dat zelf, strand is van iedereen. :piew:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

wat een idioten op de wereld zeg....
Het enige wat ik wel vaak tegenkom is dat ze Dana willen kopen al een stuk of 4x gevraagd
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

lieke schreef:Gelukkig nooit uitnodigingen voor vechtpartijen gehad. Wel diverse aanbiedingen om ze te kopen (gek genoeg verloren ze vaak de interesse als ik zei dat ze geholpen waren :mrgreen: ).
Eén keer wel met mijn eerste collie iets mafs meegemaakt. Robyn ging altijd overal met me mee, ook als ik even naar de winkel moest. Dan bleef ze keurig (onaangelijnd) zitten wachten tot ik klaar was.
Zo ook een keer bij de bakker. Kijk ik even uit het raam zie ik een vent zijn onherleidbare bastaard op mijn Robyn tillen. Die dat zich ook nog sullig liet welgevallen :roll: .
Ik vlieg naar buiten en vraag wat dat in godsnaam te betekenen heeft. Zegt die man doodleuk dat ik niet zo moet zeuren want 'zijn reutje heeft ook recht op een lolletje' :eek:

Da's één van de weinige keren in mijn leven geweest dat ik met een bek vol tanden stond :mrgreen: .
:denken: rare mensen op de wereld ..
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Je wilt niet weten wat voor vreemde vragen ik al heb gehad..

Ook wel eens dat een paar gasten wilde weten of Romeo wilde vechten, want ze wisten toch zeker dat hun hond sterker was.
Ik heb ze maar snel duidelijk gemaakt dat ik dat niet eens boeiend vond, en dat het me iig duidelijk was dat ze niet van hun hond hielden, want anders wil je juist voorkomen dat hij vecht.

En de gekste bedragen geboden voor mijn honden, en iemand die maar bleef vragen of hij Julia mocht kopen enz enz enz..... Gek werd ik er af en toe van.
Ik ben nu verhuisd en kom dat type volk niet veel meer tegen, dus eindelijk ben ik van dat achterlijke gezeur verlost.

Ik ben benieuwd of ze die vragen straks ook nog gaan stellen als we een klein hondje of een grote Poedel hebben.
:zweep:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ach, die vraag over "kopen" ... ;-)

Ik maak me er zelf ook wel 's, met grote grijs, schuldig aan.
Er loopt hier in de straat een onwijs schattige chi-kruising rond die ik ZO zou willen hebben, dus ik maak met regelmaat een geintje "kom maar lieffie, kom maar bij ons wonen dan "...
Baas vind dat geloof ik niet zo'n punt dat ik zo'n geintje maak, maar ik krijg haar niet, da's dan wel weer jammer ;-)

Als het merkbaar een geintje is, lijkt het me okay.. zijn het serieuze vragen "laat dan maar zitten"...

Suzanne
Me_and_Sandy
Zeer actief

Expecting schreef:

Zou er niet vanuitgaan dat dat serieus bedoeld was hoor. Ik ben zo tegen het eind vd zomervakantie mn kinderen met geld toe weg te doen. Tot ze een nachtje bij oma logeren en ik de herrie zo mis :F:
[/quote]

misschien was deze mevrouw aan het oppassen op het kind van haar zus en
kindje blijft huilen en dan ziet ze mij.. met pupje op mijn arm en denk pfff die moet je ook
dragen maar is tenminste stil en ziet er een stuk schattiger uit :pffff:

ze lachte iig niet en zag er moe uit.. daarom bracht het mij zo van m'n stuk :eek:

ik was ff in shock en dacht ... NU gaat ze lachen.. maar nee.. dus ik wist me ook geen raad met de situatie
dus zei ik maar "NOU NEE"

het was gewoon raar :19:

ik ga er maar van uit dat het een retorische vraag was :pffff:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Suzanne123 schreef:Ach, die vraag over "kopen" ... ;-)

Ik maak me er zelf ook wel 's, met grote grijs, schuldig aan.
Er loopt hier in de straat een onwijs schattige chi-kruising rond die ik ZO zou willen hebben, dus ik maak met regelmaat een geintje "kom maar lieffie, kom maar bij ons wonen dan "...
Baas vind dat geloof ik niet zo'n punt dat ik zo'n geintje maak, maar ik krijg haar niet, da's dan wel weer jammer ;-)

Als het merkbaar een geintje is, lijkt het me okay.. zijn het serieuze vragen "laat dan maar zitten"...

Suzanne
Nou, bij de personen die het aan mij vroegen weet ik dat ze het meenden.
Het waren nml die gasten waarvan de hond niet zo lang geleden aan een speeltuin bij het Weizigtpark in Dordrecht vastgebonden was gevonden.
De zwarte Cane Corso kruising met gecoupeerde oren.
En die gasten wilden mijn Julia kopen, en ja, dat meenden ze idd... ze zijn gek.
Dan werd zij het zoveelste verwaarloosde, gedumpte hondje van hun
:zweep:
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Wat een idiote vraag. :oohja: Dat "ze moeten toch de rangorde bepalen" heb ik wel vaak gehoord, meestal probeer ik dan geduldig maar uit te leggen dat het even niet bestaat.
Ik wil zowieso als de honden aan de riem zijn geen contact, dus ik verwacht dat baasjes met een loslopende projectiel het wel aanlijnen of tenminste bij zich houden. En als er iets op ons af stormt, stuur ik het terug en niet onze honden. :devil:
Ik wil geen knokkerij aan de riem (los ook liever niet). Tussen de eigen honden is het wat anders, bvb laatst ging Draakje erg klieren bij Pinkki, Pinkki waarschuwt netjes, ik geef ook een waarschuwing (aan Draakje dus) en toch dacht Draakje van effe proberen...dus toen kreeg die wel een correctie van Pinkki. Niks ernstigs, maar ze hield wel op. :8):
Heb ooit een jongetje met een amerikaanse bulldog tegen gekomen die begin op te scheppen dat die hond was zooo sterk en had al heel veel honden gebeten en blablabla...zo de hond inschattend dacht ik van jaja, allemaal verhaaltjes. Dus vroeg ik hem om de hond los te laten, hij deed dat, ik ook, hond ging lekker spelen met Chic (wel met hoop kabaal, maar echt speelgrom) en hij stond er bij helemaal trots want de hond was zo aan het vechten. Toen maar uitgelegd dat het spel was en dat de honden heel veel plezier hadden op dat moment. Arme jonge, dat vond die niet zo mooi, en ik hem maar complimentjes geven van zo'n lieve sociale hond. :E:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bellabeest schreef:
En dan bijt hij echt een keer en dan is het einde hond, dankzij zn baas. Je mag nooit een hond commando geven iemand te bijten. Dat doe jij dus wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Vind ik ook riskant, een keer is er een jochie die ipv weg rent omdraait en de hond schopt of zo, en dan bijt de hond misschien wel, en heb jij een probleem...
Ik heb wel zelf ook een keer twee rotjongens laten schrikken, voor ons liep een oude dame met een labrador, en er waren jongens in de bosjes die rotjes op de hond gooiden en de hond trok de mevrouw over de weg, bijna onder een auto.
Dus toen de hond hun laten aanblaffen (reddingshond, dus zou niet zo gauw bijten) en ik vertelde die lieve kindertjes dat een hond in plaats van schrikken ook erg boos kan worden en dat ze dan gebeten kunnen worden, en ook dat de mevrouw wel een ongeluk had kunnen hebben. Toen waren de jongetjes wel even onder de indruk, had ook het idee dat ze het begrepen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”