Bmamavan2 schreef:Hahaha als we gaan verhuizen en ik een grote bijkeuken of een nog grotere garage heb kan ik een of twee extra vriezers plaatsen
Ik heb een zeer grote zolder, die voldoet prima.
Bmamavan2 schreef:Maar goed vroeg ook om adviezen/tips buiten het 100% rauw voeren om en ik wordt dan een beetje stekelig wanneer mensen me het idee willen geven dat ik mijn hond met brokken vergiftig en dat rauw voer de enige waarheid is. Snap dat het het goed en gezond kan zijn maar miljoenen honden over de hele wereld doen het ook goed op brokken dus zo slecht zal het ook niet zijn. Is bijna hetzelfde als kinderen die met de fles worden groot gebracht, die worden ook groot maar men wordt er wel bijna op neergekeken (ben overigens wel pro borstvoeding maar laat anderen in hun waarde).
Deze mening of verkondiging deel ik zoals je weet zeer zeker niet en ik heb je geprobeerd met mijn linken uit te leggen waarom. Daar komen we toch niet uit, dus die discussie is voor mij wel klaar.

Dat ik daarmee anderen niet in hun waarde zou laten, is natuurlijk grote onzin...vind je zelf niet...? Als ik mensen niet in hun waarde zou laten, dan had ik hetzelfde kunnen reageren zoals iemand uit een paar postings daarvoor...maar gut...daar bereik je zo weinig mee. Dat jij kinderen met de fles grootbrengen en borstvoeding vergelijkt met honden op brok en vers, is in de verste verte juist niet met elkaar te vergelijken. Dan heb ik het alleen nog maar over de hoeveelheid anti-oxidanten die niet in grote getale in flesvoeding voor kinderen mag zitten en wel in een overmarge in diervoeding.
Waar jij op 'neergekeken' wordt, is jouw eigen opmerking:
'
Alleen even voor de duidelijkheid ik wil dus liever ook geen adviezen om alleen maar Barf of NRV te gaan voeren, dat is mijn keuze niet en zal het voorlopig ook niet worden aangezien ik een druk gezin heb en er meerdere dieren rondlopen waaronder regelmatig opvanghonden!'
Bmamavan2 schreef:Ik wil best KVV proberen maar tot op heden raakt mijn hond steeds aan de diarree als hij ook maar iets anders dan kip krijgt dus nee tot op heden geen succeservaringen met vers. Ja met smuldier kip maar dat alleen is niet voedzaam genoeg en van Prins, Duck, Rodi en Smuldier vindt ik geen complete varianten met alleen maar kip, tenminste niet in de 5 dierenzaken hier in de omgeving. Moet internet nog eens naspeuren.
Ga morgen een weekje op vakantie en onze hond krijgt gewoon lekker zijn brokken, waar hij het goed op doet en die makkelijk mee te nemen zijn naar de camping (alwaar ik helemaal geen vriezer heb).
Ga me daarna wee verder verdiepen in zijn voeding.
Dat je al diverse merken hebt geprobeerd, kom je nu dus mee. Had je bovenstaande opmerking niet gemaakt, maar was je meteen begonnen te vermelden dat je ervaring met ook deze merken niet goed zijn, dan had je die weerstand niet over je afgeroepen.
Toegevoegd: sorrie, dit lees ik verkeerd...je hebt er enkel naar gekeken. Nog niet eens uitgeprobeerd, dus alleen Smuldier met rund gegeven waar je pup niet goed op reageert en Smuldier Kip wat wel prima gaat.
Om terug te komen op die KVV merken die je noemt. Ik heb daar dus totaal niets mee en zou dat mijn honden echt nooit geven. Er zijn nog zoveel andere (niet bio-industrie)diersoorten met een duidelijk herkenbare inhoud, waar je hond beter op zou kunnen reageren, zonder dat er zaken aan zijn toegevoegd die je hond geen goed doen. Een hond kan heus allergisch reageren op vlees uit een verse voeding, maar zeer zeker juist ook op andere zaken die niets met het vlees zelf te maken hebben. Maar één van mijn honden kan zeer slecht tegen rund. Dat heb ik in het begin van zijn omschakeling ondervonden. Geen haar op mijn hoofd dat ik er daarom maar mee kapte met de andere tig niet standaard diersoorten waar hij het tot op heden wel prima op doet. Maar goed...ik wist zijn reactie op rund al van tevoren en ik weet door mijn ervaringen door de jaren heen dat er tig honden zijn die daar ook reacties op hebben. Ik heb je de mogelijkheden laten zien en ook adviezen aangereikt die een omschakeling en inkoop kunnen vergemakkelijken. Wat je er verder mee doet, moet je uiteraard zelf bepalen. Voor de rest wens ik je een prettige vakantie en ik hoop voor je pup dat hij het goed blijft doen zo.