Dat je wil afwisselen begrijp ik maar waarom moet dat perse nu meteen en onmiddelijk allemaal?sjuutje schreef:En waarom ik hier alvast mee wilde beginnen was o.a. voor de afwisseling. Ik wil zoveel mogelijk "sporten" met mijn hond proberen/doen zodat alles leuk blijft en afwisselend. Elke dag hetzelfde rondje lopen is ook saai uiteindelijk en dat zie ik hier dus wel gebeuren in het dorp. Allemaal hetzelfde rondje, elke dag en wsl 3 keer per dag... boringgggggg....
Ik wil afwisseling en interesse bij mijn hond houden.
En inderdaad de mooie rechtlijnige beweging kan ik ook goed waarderen. En HD krijgen van fietsen... dan was er in aanleg al iets niet goed misschien?
Maar goed, ik heb inderdaad gelezen dat er veel tegenstellingen zijn; er zijn mensen ernstig tegen en anderen die het probleem niet zo zien. Ik hou het bij het laatste, weet dat ik rustig aan doe en goed op mijn hond let. Daarbij heb ik niets gelezen waardoor ik het idee krijg dat ik het heel erg verkeerd doe.
Het opbouwen zal bij mij ook zijn in eerst afstand, dan tempo.. en long slow distance... net zoals ik deed bij het inrijden van mijn jonge endurance paard, lange rechte lijnen, geen zwaar zand en een beheerst tempo.
Bedankt in elk geval voor al jullie meningen.
Je hebt nog een hele jonge hond dat die hele wereld interessant vind waarom is het dan zo belangrijk dat jij nu zoveel mogelijk nieuwe dingen voor hem gaat uitzoeken, je kan zoveel dingen nog doen zonder dat je je hond teveel gaat belasten, leuke zoekspelletjes, leuke oefeningetjes tijdens het wandelen en de hond gewoon alles zelf laten ontdekken.
En mss moet een hond voor hd wel aanleg hebben maar banden, pezen en aanhechtings problemen daarvan is vaak toch een probleem die zich voordoet omdat de baas tevroeg en tesnel dingen wilt.
Ga gewoon dingen doen die wel bij de leeftijd van je hond passen .. snap echt niet dat je zo nodig nu al moet gaan fietsen met zo een jong dier.. snap best dat je dat leuk vind maar dat vind je over een half jaar ws ook nog.