Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenpension of uitlaatservice?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Keanu
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

hondenpension of uitlaatservice?

Ongelezen bericht door Keanu »

wij hebben voor 1 dag in de week een probleem met de opvang van ons hondje. De overige dagen ben of ik of mijn vriendin is thuis. Wij moeten dus een oppas hebben voor die ene dag.
Nu twijfel ik tussen een uitlaatservice (http://www.wingswalkingdogs.nl/ of een dierenpension (http://www.dierenpensionambacht.nl/pagina.asp?pag=75" onclick="window.open(this.href);return false;).

De uitlaatservice heeft een eigen omheind terrein en ook een speciale puppyuitlaatservice. De pups worden uitgelaten en gaan daarna naar het huis toe van de eigenaar.

Het dierenpension heeft ook een eigen omheind terrein en ruime binnenverblijven waar ze kunnen rusten.

Ikzelf heb geen idee wat beter is. Vandaar mijn verzoek om advies van de kenners :F:

Dus waar zouden jullie voor kiezen?
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: hondenpension of uitlaatservice?

Ongelezen bericht door Renske »

Ik denk dat ik de hond zou wennen aan de creche (mits ik een goed gevoel bij de creche heb). Mocht het namelijk een keer zo uitkomen dat je een keer onverwacht langer dan een dag weg bent of in de file staat, dan hoef je je minder druk te maken dat je hondje lang alleen is.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik zou gaan voor datgene wat het beste voelt. Ik vind een klik met de mensen het belangrijkste.
Voor 1 dag in de week vind ik beide opties namelijk prima :ok:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Een pup zou ik naar een goede dagopvang brengen.
Uitlaatservice is ook maar voor een (half) uurtje omdat het een pup is, dan zit de pup naar mijn zin nog te lang alleen thuis.
Op een dagopvang is toch meer interactie dan alleentjes thuis.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het om een pup gaat die van 't weekend komt?
Dan zou ik in ieder geval de eerste paar weken er zelf bij willen zijn, dus niet naar een pension of wat. Bovendien zal dat ivm entingen nog helemaal niet gaan ;-(
Er zijn wettelijke regels waar dat soort instellingen aan moeten voldoen en dus zal pup/hond volledig geent moeten zijn. Dat issie nog niet.

Daarbij nemen de meeste pensions/uitlaatservices geen pups aan, om reden dat die zeg maar "te arbeidsintensief" zijn. Want, ze moeten er natuurlijk wel aandacht aan besteden, mee spelen e.d.... zomaar in de groep mikken kan niet.

Ik ga ervan uit dat je de komende weken er gewoon zelf bij kunt zijn? Voor de periode daarna zou ik eerder kiezen voor "iemand aan huis" .. een bekende, een vriend, familie... en daar de pup heenbrengen.
Als die dan wat ouder is.. half jaar ofzo? Dan 's kijken naar een creche, afhankelijk van de leeftijd waarop die dus honden accepteert.

Zowiezo zou ik een heel jonge pup (8-9 weken) niet in pension/creche willen hebben... daar is voor mijn gevoel altijd te weinig aandacht.

Suzanne
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Hoi,
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het om een pup gaat die van 't weekend komt?
Dan zou ik in ieder geval de eerste paar weken er zelf bij willen zijn, dus niet naar een pension of wat. Bovendien zal dat ivm entingen nog helemaal niet gaan ;-(
Er zijn wettelijke regels waar dat soort instellingen aan moeten voldoen en dus zal pup/hond volledig geent moeten zijn. Dat issie nog niet.

Daarbij nemen de meeste pensions/uitlaatservices geen pups aan, om reden dat die zeg maar "te arbeidsintensief" zijn. Want, ze moeten er natuurlijk wel aandacht aan besteden, mee spelen e.d.... zomaar in de groep mikken kan niet.

Ik ga ervan uit dat je de komende weken er gewoon zelf bij kunt zijn? Voor de periode daarna zou ik eerder kiezen voor "iemand aan huis" .. een bekende, een vriend, familie... en daar de pup heenbrengen.
Als die dan wat ouder is.. half jaar ofzo? Dan 's kijken naar een creche, afhankelijk van de leeftijd waarop die dus honden accepteert.

Zowiezo zou ik een heel jonge pup (8-9 weken) niet in pension/creche willen hebben... daar is voor mijn gevoel altijd te weinig aandacht.

Suzanne
Die van mij wél :D (gelukkig)
Zij wandelde apart met Lola, een half uurtje ongeveer.
Meestal nam ze dan ook een klein hondje mee. :wink:

Vragen staat vrij, voor hetzelfde geld wil ze wel puppywandeling doen. :wink:
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik werk bij een uitlaat service en heb gewerkt bij een pension....

voor een pup mits hij alle entingen heeft gehad zou ik een pension aanraden aangezien ze hem daar meer rust kunnen geven...en vaker uit kunnen laten (kleine plasjes en dergelijke)

wij nemen ook geen pups mee, pas vanaf een half jaar en dan nog hangt het van het ras af of ze de halve wandeling mee gaan of korter/langer

maar de eerste weken tot hij volledig ingeent is zou je er zelf bij moeten zijn :) alhoewel dat moeten natuurlijk geen straf is lijkt mij :lol1:
Laatst gewijzigd door tkuijernl op 28 jul 2010 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Tamara
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Inderdaad een belangrijk verschil, gaat het om een pup of niet? De uitlaatservice biedt namelijk pupopvang aan. Dus bij een jonge pup zou ik daar eerder voor kiezen.
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Volgens mij heeft die uitlaatservice die jij noemt een hele goede puppy opvang aan huis ook toch? En als de pup wat ouder wordt, dan bouwen ze het langzaam af, zodat hij ook leert alleen thuis te zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

tkuijernl schreef:voor een pup mits hij alle entingen heeft gehad zou ik een pension aanraden aangezien ze hem daar meer rust kunnen geven...en vaker uit kunnen laten (kleine plasjes en dergelijke)
Eens. Zowel Bram als Izzie zijn vanaf twaalf weken naar de dagopvang gegaan. De eerste vier weken dus niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Renske schreef:Inderdaad een belangrijk verschil, gaat het om een pup of niet? De uitlaatservice biedt namelijk pupopvang aan. Dus bij een jonge pup zou ik daar eerder voor kiezen.
Het gaat om een pup, die ze volgens mij aankomend weekend op gaan halen. :wink:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:
tkuijernl schreef:voor een pup mits hij alle entingen heeft gehad zou ik een pension aanraden aangezien ze hem daar meer rust kunnen geven...en vaker uit kunnen laten (kleine plasjes en dergelijke)
Eens. Zowel Bram als Izzie zijn vanaf twaalf weken naar de dagopvang gegaan. De eerste vier weken dus niet.
Keanu schreef: De uitlaatservice heeft een eigen omheind terrein en ook een speciale puppyuitlaatservice. De pups worden uitgelaten en gaan daarna naar het huis toe van de eigenaar.
Volgens mij heeft deze uitlaatservice ook de mogelijkheid om de pup vaker te laten plassen enzo :wink:
Afbeelding
Keanu
Vaste gebruiker

Jeetje ik kijk effe een uurtje niet en gelijk heel het topic vol met antwoorden :)

het gaat inderdaad om een pup die we dit weekend ophalen. En ik ben sowieso 2 weken vrij waarna ik de eerstkomende paar weken op de woensdag (daar gaat het om) nog wel thuis kan werken. Dus voordat het zover is zal hij al volledig ingeent zijn.

De uitlaatservice heeft een puppyopvang en ook een dagopvang. In principe (denk ik...) scheelt het dus niet eens zoveel met een pension. Alleen worden bij de uitlaatservice de honden mee naar huis genomen en dat zou nog wel eens druk kunnen worden.

Lastig lastig lastig :scratch:
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Die uitlaatservice die jij noemt kom ik weleens tegen in het bos en dat is de enige waar ik een goed gevoel bij heb. Ik zou eens kennis gaan maken en kijken of het klikt :ok: Deze kom ik ook weleens tegen en hebben ook dagopvang: http://www.frelci.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Keanu
Vaste gebruiker

Hey bedankt *Charlotte

ik heb even gekeken naar die uitlaatservice die jij noemt maar die zit in Dordrecht. Op zich geen probleem maar dan moet ik even kijken hoe ver het rijden is.
Over welk bos heb je het dan?
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Ik zou ook bij beide gaan kijken en je pup onderbrengen bij degene waar je het beste gevoel bij hebt. :ok:
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Keanu schreef:Hey bedankt *Charlotte

ik heb even gekeken naar die uitlaatservice die jij noemt maar die zit in Dordrecht. Op zich geen probleem maar dan moet ik even kijken hoe ver het rijden is.
Over welk bos heb je het dan?
Het Alblasserbos :wink:
Keanu
Vaste gebruiker

Het alblasserbos? Nooit van gehoord :ugh:

We hebben vlakbij ons wel een recreatiegebied. Kom je daar wel eens? Is naast de A16.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Keanu schreef:Het alblasserbos? Nooit van gehoord :ugh:

We hebben vlakbij ons wel een recreatiegebied. Kom je daar wel eens? Is naast de A16.
Je bedoelt de Sandelingen, mooi daar om te wandelen. En het alblasbos ligt naast de A15 als je van de A16 de A15 richting Gorinchem neemt.
Wings Walking dogs ken ik heel goed. Toen ik nog uitlaatservice nodig had, gingen mijn honden met hun mee.
Aan hun kun je je pup zeker toevertrouwen. Ik zou zeggen, bel ze eens om de mogelijkheden te bespreken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”