Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen even duimen voor Xavier*vraagje pag3*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Re: Morgen even duimen voor Xavier

Ongelezen bericht door Carma »

Leane schreef:Nou ik ben weer thuis,hij was helemaal onder zeil..Naar gezicht hoor vooral toen ze hem weg reden op de brancard. Ze beginnen nu meteen met hem en ik kan om 12 uur bellen..
Ik heb al zoveel honden onder narcose gezien, maar als het je eigen hondje betreft is het altijd weer even slikken.... :roos:
Zet m op Xavier!
Afbeelding
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Heel veel sterkte :roos:
Mijn oudste hond heeft 2x de kruisbanden gescheurd en in 2 maanden beide kanten geopereerd, de laatste is nu 5 weken geleden en ze kan alles weer :)
Mocht de band toch gescheurd zijn zou ik zeker een TTA adviseren
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Mag je bij hem zijn als hij weer wakker wordt?
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

christo schreef:Mag je bij hem zijn als hij weer wakker wordt?
Nee,maar dat hoeft van mij ook niet.
Leane

Het is zoo stil in huis :ugh: Ik ben er nog geen eens aan gewend dat Rolex hier niet rond huppeld en nu is Xavier er ook nog eens niet.

Ik ga alles maar klaar zetten een bench opzetten enz voor als hij straks thuis komt. Want de komende tijd zou hij toch veel in de bench moeten :(
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hier wordt flink geduimd dat alles voorspoedig gaat en dat je hem snel weer op kunt halen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Vervelend voor Xavier en voor jou natuurlijk ook! Maar wat doet de DA nu tijdens de operatie? Ik neem aan dat als het een gescheurde band is dat er gelijk wat aan gedaan wordt...
Groetjes Lianne
Leane

Xavier is alweer een beetje aan het wakker worden. Het was inderdaad zijn kruisband hoe of wat daarover worden we zo bijgepraat als we hem om drie uur op kunnen halen door de gene die hem geopereerd heeft.
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Leane schreef:Xavier is alweer een beetje aan het wakker worden. Het was inderdaad zijn kruisband hoe of wat daarover worden we zo bijgepraat als we hem om drie uur op kunnen halen door de gene die hem geopereerd heeft.
Kijk hij is in elk geval goed uit die enge narcose gekomen...

Nu op naar de revalidatie..maar dat gaat wel goed komen, ook al zal het een lange weg zijn..
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Zo diet eerste gedeelte is achter de rug.(nou ja eerst lekker thuis goed wakker worden)
Nu stap 2 revalidatie, zal toch echt een klus zijn.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou pfff.... één deel is achter de rug. Hopelijk viel de schade aan zijn kruisband mee.

:ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Leane

Caro. schreef:Nou pfff.... één deel is achter de rug. Hopelijk viel de schade aan zijn kruisband mee.

:ok: :ok: :ok: :ok:
Daarover worden we straks bijgepraat, ben wel benieuwd !
Leane

Ik zit een beetje te zoeken naar zo'n hydroloopband. Ik denk wel dat dat wat zou zijn naar een kruisband operatie of niet ?
Carma
Zeer actief

Leane schreef:Ik zit een beetje te zoeken naar zo'n hydroloopband. Ik denk wel dat dat wat zou zijn naar een kruisband operatie of niet ?
Zodra de wond mooi dicht is is dit een mooie manier om de spieren op te bouwen :ok:
Fysiotherapie kan ook het herstel bevorderen. Ik zou eens contact opnemen met een dierfysiotherapeut die ook de mogelijkheid voor aquatraining heeft :wink:

Fijn dat Xavier wakker aan worden is :E:
Afbeelding
Leane

Hij zit nu heel erg dik in zijn spieren en geen grammetje vet dat is voor de eerste tijd zo wie zo al erg mooi omdat die al veel op kunnen vangen nu.
lianne05
Zeer actief

Fijn dat ie goed uit de operatie is gekomen! Das altijd een hele geruststelling...
Wat ik alleen niet snap is dat je niet weet wat voor methode er toegepast is? Je kan nl uit verschillende kiezen heeft de DA het daar niet over gehad dan? Of begrijp ik het hele verhaal nu verkeerd??
Groetjes Lianne
Leane

lianne05 schreef:Fijn dat ie goed uit de operatie is gekomen! Das altijd een hele geruststelling...
Wat ik alleen niet snap is dat je niet weet wat voor methode er toegepast is? Je kan nl uit verschillende kiezen heeft de DA het daar niet over gehad dan? Of begrijp ik het hele verhaal nu verkeerd??
Mischien ben ik gewoon niet duidelijk geweest :wink: We wisten nog niet helemaal zeker of dat hij helemaal door was. Er zit nu een nieuwe kruisband in in ieder geval en de methode die daarvoor gebruikt is is TTA. Zei had daar het beste resultaat mee want je hebt ook de TPLO methode maar zei vond de TTA het beste. Ik vertrouw op mijn dierenarts dat dat ook echt zo is
Liet
Actief
Mijn ras(sen): waarschijnlijk een podenco mix

Ongelezen bericht door Liet »

Sterkte met Xavier en ik hoop dat het revalidatieproces spoedig en goed zal verlopen!
groetjes Liet en Lars :-)

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Leane schreef:
lianne05 schreef:Fijn dat ie goed uit de operatie is gekomen! Das altijd een hele geruststelling...
Mischien ben ik gewoon niet duidelijk geweest :wink: We wisten nog niet helemaal zeker of dat hij helemaal door was. Er zit nu een nieuwe kruisband in in ieder geval en de methode die daarvoor gebruikt is is TTA. Zei had daar het beste resultaat mee want je hebt ook de TPLO methode maar zei vond de TTA het beste. Ik vertrouw op mijn dierenarts dat dat ook echt zo is
oh, dat is een zware op geweest dan. maar idd wel het beste. bij wie ben je geweest? goed dat je er zo snel bij was, dan heeft er zich nog geen artrose kunnen vormen. heel veel beterschap voor je ventje.
Afbeelding
lianne05
Zeer actief

Leane schreef:
Nee oke, ik snap het! Jullie hebben dus vooraf afgesproken wat er gebeurde als de kruisband idd door was...Ik dacht al..??
TTa is prima methode, maar hij heeft geen nieuwe kruisband hoor... :wink: die is niet meer nodig bij deze operatie..!
Succes met de revalidatie!
Groetjes Lianne
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Gelukkig is de operatie nu achter de rug. Sterkte en beterschap met Xavier! Ik hoop dat de revalidatie goed gaat verlopen! :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Leane

Als we zeg maar vooraf zeker wilde weten of dat het de kruisband was zou hij daarvoor onder narcose moeten. Dat wilde ik liever niet vandaar dat we ervoor gekozen hebben dat ze gewoon kijken tijdens de operatie wat er aan de hand is. En besproken wat ze dan eventueel zouden kunnen gaan doen.

Ik ben druk aan het lezen op inet over kruisbanden enz.. ppff sommige verhalen word je niet vrolijk van hoor. Gelukkig is het een gezonde jonge man en heeft hij verder niks onder de leden
lianne05
Zeer actief

Leane schreef:Als we zeg maar vooraf zeker wilde weten of dat het de kruisband was zou hij daarvoor onder narcose moeten. Dat wilde ik liever niet vandaar dat we ervoor gekozen hebben dat ze gewoon kijken tijdens de operatie wat er aan de hand is. En besproken wat ze dan eventueel zouden kunnen gaan doen.

Ik ben druk aan het lezen op inet over kruisbanden enz.. ppff sommige verhalen word je niet vrolijk van hoor. Gelukkig is het een gezonde jonge man en heeft hij verder niks onder de leden
Nee ik snap het, zo hebben we het destijds ook gedaan, maar nu had ik de indruk dat je niet wist wat ze gingen doen tijdens de operatie als bleek dat de kruisband niet goed was....maar dat is niet zo gelukkig.
De revalidatie is pittig maar je hebt een goede methode "gekozen" Veel goede verhalen over gelezen en gehoord.
Vervelende is alleen dat 1 op de 3 honden het binnen 1 jaar aan de andere poot krijgen...maar natuurlijk hopen van niet...
Begin dit jaar ook van alles erover uitgezocht, laika zou het ook hebben alleen tijdens de operatie zag de DA dat de kruisband prima was maar een chronische ontsteking in het kraakbeen...

Nog een uurtje dan mag je je vent halen!
Groetjes Lianne
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Je bent nu je ventje aan het ophalen, ik duim voor zeer voorspoedige revalidatie voor Xavier!!
Leane

Hij is thuis, ligt lekker op een kleed nu in de kamer. Er zit verband om heen tegen de zwelling donderdag even komen laten zien en over 10 dagen de hechtingen eruit laten halen en dan bepraten we wat een goede revalidatie zou zijn voor Xavier. Tot die tijd korte stukjes aan de lijn en rust heb pijnstillers en AB meegekregen
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

fijn dat hij alweer thuis is :ok:

nu maar weer opknappen

zoiets stoms met grote gevolgen bah
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Fijn dat hij weer thuis is!
Carma
Zeer actief

Wat fijn dat hij weer lekker thuis is!
Ik hoop dat het je gaat lukken om hem de komende tijden rustig te houden :N:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Gelukkig is hij weer thuis.
Een voorspoedig herstel toegewenst.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Beterschap voor Xavier.....

Een pup van onze Tura heeft het ook gehad, zit ook in de sport, heeft daarna zijn IPO II nog gehaald en gaat nu op voor zijn IPO III. Echter wel heel rustig revalideren en niet te overhaast weer aan de gang. Zwemmen is heel goed voor ze :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”