Ik heb op dit forum al geregeld gediscussieerd over "fulltime werken en een hond hebben", omdat ik er niet echt problemen in zie als een hond 8u alleen moet zitten, als hij voor de rest genoeg aandacht/beweging/.... krijgt.
Maar ik heb dan weer een andere mening over 12u alleen zitten. 12u vind ik persoonlijk echt wel te te lang. Ik zou nooit een hond nemen als die 12u alleen zou moeten zitten... Als ik ooit in de situatie zou komen dat ik altijd 12u per dag van huis weg ben, zou ik een oplossing zoeken voor Kizzy, bv. opvang voorzien.
Ik doe deze maand vakantiewerk en aangezien ik veel extra uren doe, ben ik 5 dagen per week minstens 10u van huis weg (minstens 10, dus dat zijn er soms ook 12 of zelfs 13). Kizzy zit niet die volledige 10u (of meer) alleen, aangezien mijn grootouders en mijn vader hier ook wonen. Die zijn ook wel vaak van huis weg, maar in de 10u dat ik weg ben, zijn zij wel af en toe thuis, dus zit Kizzy niet de hele tijd alleen.
Toch voel ik me nu al heel schuldig tegenover haar en heb ik ook echt het gevoel dat ze minder gelukkig is. En ik denk dat dat niet alleen mijn gevoel is, aangezien mijn vader ook al opmerkte "Kizzy zal blij zijn als jij gedaan hebt met werken, want je merkt het echt aan haar".
Dus ik zal heel blij zijn als het augustus is.

En ik moet er niet aan denken om mijn hond ooit 5 keer per week 12u alleen achter te laten, maar dat is natuurlijk alleen maar mijn mening.