Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezocht oefenmodellen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: gezocht oefenmodellen

Ongelezen bericht door Tulp »

Ongelooflijk hoe dat Suzanne123 het iedere keer voor elkaar krijgt dat alle aandacht naar haar gaat ipv waar het over gaat.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik vind het een leuk voorstel, je krijgt mooie gratis foto's van je hond en dat er naam van de fotograaf er dan op staat vind ik echt niet meer dan normaal. Jullie moeten niet zo van een mug een olifant maken.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ben juist blij dat er een naam op foto's staat die ik op internet gebruik, anders zouden de foto's van mijn hond misschien wel ineens overal te pas en te onpas voro gebruikt worden. De foto's die ik toen van bonnie heb gekregen voor te gebruiken op internet hebben ook haar logo, maar heb toen ook foto's voor priveegebruik gekregen hoor. Als je geen idee hebt hoe dergelijke dingen gaan, schreeuw dan toch niet zo eind in de lucht.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Erwina schreef:Maar haar naam komt wel op de foto's te staan, dus eigenlijk heb je er nog niets aan.... Dus Suzanne, ben het met je eens dat het wel verkapte reclame is.
dan heb je er niks aan?? Ik heb ook alle foto's van Bonnie gekregen (Bonfoto) en op de voor internetfoto's staat idd. haar watermerk en dat vind ik helemaal prima, ze staan gewoon op mijn site hoor... wat maakt dat nu uit? Je ziet het amper! Op mijn eigen foto's staan ook mijn eigen naam/copyright... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Erwina »

malinois schreef:
Erwina schreef:Maar haar naam komt wel op de foto's te staan, dus eigenlijk heb je er nog niets aan.... Dus Suzanne, ben het met je eens dat het wel verkapte reclame is.
dan heb je er niks aan?? Ik heb ook alle foto's van Bonnie gekregen (Bonfoto) en op de voor internetfoto's staat idd. haar watermerk en dat vind ik helemaal prima, ze staan gewoon op mijn site hoor... wat maakt dat nu uit? Je ziet het amper! Op mijn eigen foto's staan ook mijn eigen naam/copyright... :19:
Voor op internet vind ik dat geen probleem hoor, maar om af te drukken en in de huiskamer te hangen bijvoorbeeld vind ik dat nou niet echt leuk. :wink:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Erwina schreef:
malinois schreef:
Voor op internet vind ik dat geen probleem hoor, maar om af te drukken en in de huiskamer te hangen bijvoorbeeld vind ik dat nou niet echt leuk. :wink:
Ja lees dan ook even. We hebben de foto's voor eigen gebruik (dus om bijvoorbeeld voor je fotoalbum af te drukken of voor een foto op canvas) in de grootste resolutie zonder watermerk gekregen met de boodschap deze niet op internet te plaatsen, maar enkel voor priveegebruik te gebruiken. Dus je hebt ze ook zonder watermerk!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Erwina schreef:
malinois schreef:
dan knip je die onderste cm er toch af :19: of je doet er een lijstje omheen valt het ook weg over het algemeen.
Overigens zitten op de foto's om af te drukken bij Bonnie geen watermerkjes... alleen op die te gebruiken voor internet :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

malinois schreef:dan knip je die onderste cm er toch af :19: of je doet er een lijstje omheen valt het ook weg over het algemeen.
Overigens zitten op de foto's om af te drukken bij Bonnie geen watermerkjes... alleen op die te gebruiken voor internet :ok:
Ach ja, daar heb je ook wel weer gelijk in, beetje te moeilijk gedacht van mij..

Een fotoshoot bij Bonnie staat zeker nog een keer op de planning :D
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Ik snap het probleem niet zo.
TS vindt fotograferen blijkbaar leuk, en wil eens iets anders voor de lens hebben dan haar eigen hondjes. Dus vraagt ze of anderen het misschien leuk vinden als zij wat foto's van hun honden maakt. Dan kan je er namelijk ook nog iemand blij mee maken.
Vervolgens krijg je dus gratis de foto's, omdat ze het waarschijnlijk gewoon puur doet om ervaring op te doen.
What's the problem?

Het is trouwens dat wij in Zuid Holland wonen, anders had ik het zeker superleuk gevonden!
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Tara schreef:
-Gaby- schreef:Ik woon in de stad Groningen en heb wel een fotogenieke hond! :cheer:
Ik vind die foto in jouw onderschrift zo geweldig! :I:
Knappe fotograaf die een nóg leukere foto van jouw hond weet te maken... :wink:
Dankjewel! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook een ontzettend leuke foto van hem vind. :F:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had je op denia mogen oefenen!
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Wat leuk! Zo jammer dat wij helemaal in Noord holland wonen :ugh: Succes verder
Afbeelding
IvV
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): IJslandse herder

Ongelezen bericht door IvV »

Iedereen met interesse bedankt voor jullie reactie.
Ik heb jullie allemaal een bericht gestuurd.
Laatst gewijzigd door IvV op 20 jul 2010 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Iris

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Suzanne123 schreef: Kom op zeg... dat iemand leuk kan fotograferen is prachtig, maar daar ga je toch geen fotoshoots voor aanbieden dan? Dan heb je toch minimaal opleidingen en ervaring nodig?
Dan kun je hooguit zeggen dat je als amateur wel leuke fotos maakt en dat komt heus wel een keer ergens ter spraken...altijd dat reclame maken ergens voor.... hoeft echt niet hoor, in meerdere opzichten.

Ach, laat ook maar, ik ga slapen, doe er maar wat mee!

Suzanne
Je moest eens weten hoeveel mensen zonder fotografie-opleiding freelance fotograaf zijn. En dat zijn echt niet alleen slechte fotografen. Natuurlijk zit er ook veel slechts tussen, maar een fotograaf met papier is ook niet per definitie goed.

En zolang zij hier een oproep doet voor wat oefenmogelijkheden is dat toch geen probleem? En ja, als freelance fotograaf mag ik dat best zeggen (met opleiding + ervaring).
En, als zij de foto's wilt verkopen (en dat geeft ze al aan) dan kan dat ook.

Je staat overigens nog wel eens versteld van wat mensen allemaal een goede foto vinden.
Als ik hier met mijn man over discussieer, dan sta ik af en toe versteld van wat hij een goede foto vind. Voor mij is een foto goed als het moment goed is én als de foto technisch in orde is. Maar mijn man kijkt dan weer alleen naar het moment. Zoveel mensen, zoveel smaken.

Overigens denk ik dat TS beter ergens een goede cursus kan gaan volgen dan hier een oproep te doen waarvoor mensen dan ook nog moeten betalen als zij de foto zonder beeldmerk en in groot digitaal formaat willen hebben. Omdat ik dat niet zo netjes vind naar de mensen die graag tijd vrijmaken voor de TS zodat TS kan oefenen. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Wat word er toch weer een drama van gemaakt zeg... :roll:

TS krijgt meer ervaring en de 'klanten' hier krijgen leuke foto's van hun hond. Ik zie echt het probleem niet hoor. Waarom zou enkel een 'top'-fotograaf foto's mogen maken van iemands honden?
Ik heb 2 jaar fotografie gedaan op school, ben daarnaast nog (of 'al') 3 jaar met fotografie bezig en ga over enkele maanden terug cursussen volgen. Maar ook ik leer elke dag nog bij en ik zou het erg leuk vinden als mensen me daarbij zouden willen helpen met model te spelen. (Of hun honden.)
Want hoe meer je met verschillende situaties en modellen in contact komt, hoe meer je leert. Wat maakt het dan uit of je een diploma of zo hebt of niet?

En voor zover ik heb kunnen lezen is deze shoot volledig gratis voor de 'klanten'. Er valt dus enkel iets te winnen aan beide kanten! :ok:

Even terug ontopic: Jammer genoeg heb ik geen hond en woon ik absoluut niet in de buurt, anders had ik wel willen helpen!
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

als je in de week van 20 tot 27 augustus in drenthe moet zijn hou ik me ook aanbevolen
heb 3 kanjers waar je op mag oefenen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Muk schreef:
Overigens denk ik dat TS beter ergens een goede cursus kan gaan volgen dan hier een oproep te doen waarvoor mensen dan ook nog moeten betalen als zij de foto zonder beeldmerk en in groot digitaal formaat willen hebben. Omdat ik dat niet zo netjes vind naar de mensen die graag tijd vrijmaken voor de TS zodat TS kan oefenen. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
En dat is wat mij het tegenstaat. Dat ze wil oefenen, ja kan ik me helemaal voorstellen, maar dat hoort bij je 'opleiding' en vind ik dus ook dat degene die inderdaad daar tijd voor vrijmaken, gewoon de foto's digitaal kunnen krijgen en ermee kunnen doen wat ze willen, vermits ze ergens de naam van haar neerzetten dat zij de gemaakt heeft.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Muk schreef:
En waar staat dit precies? Of zijn het speculaties die je nu als feiten presenteert?
Groet,
Dorien
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dorien schreef:
Muk schreef:
En waar staat dit precies? Of zijn het speculaties die je nu als feiten presenteert?
Ik heb dat ook gelezen gisteren alleen nu staat het nergens meer... ik weet het 100% zeker omdat je ze via een online bestelsysteem kon bestellen via haar site....
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik heb drie Engelse Bulldoggen waarvan er eentje ontzettend lelijk is.
Misschien leuk voor een paar foto's ? ( serieus hoor)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Erwina schreef:
malinois schreef:
nou naam is er zo af hoor
Afbeelding
twinkeltje
moderator

waar staat dat er betaald moet woorden :U:
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Ik fotografeer ook voor de hobby en heb ervaring opgedaan door te doen, doen en nog eens te doen. Wel een cursus gevolgd, maar geen hele opleiding. Je kan nog zoveel opleidingen gehad hebben, maar als je er de feeling niet voor hebt, dan wordt het helemaal niets hoe veel je er ook voor gestudeerd hebt.
Ik doe het zo dat als ik zelf aanbiedt foto's te maken, dan vraag ik er niks voor. Anders zeg ik: geef ervoor wat je er voor wil geven of 15 euro en dat vind ik dan de max. Ik ook weer blij (als student zijnde altijd welkom :F:) en hopelijk de ander ook.

Dat iris het aanbiedt is toch geweldig. Wat wil je nog meer?
Mooie foto's gratis en voor niks en ze komt nog naar je toe rijden ook! :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:waar staat dat er betaald moet woorden :U:
:lees:
malinois schreef:[

Ik heb dat ook gelezen gisteren alleen nu staat het nergens meer... ik weet het 100% zeker omdat je ze via een online bestelsysteem kon bestellen via haar site....
:mrgreen:
Afbeelding
Muk

Dorien schreef:
Muk schreef:
Niks speculaties, ik had blijkbaar alleen haar bericht moeten quoten :oohja: , want ze heeft haar bericht nu zo aangepast dat dit stukje tekst verdwenen is. Jammer. Haar foto's zijn alleen op webformaat gratis (wel met haar naam erin vermeld) en zodra je de originele (of bewerkte, maar wel grote) digitale bestanden zou willen dan mag je ervoor betalen.

Ik misgun haar niks en als zij graag geld wilt zien voor haar oefenfoto's, dan moet ze dat zelf weten. Alleen mijn werkwijze is het niet.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Muk schreef:Niks speculaties, ik had blijkbaar alleen haar bericht moeten quoten :oohja: , want ze heeft haar bericht nu zo aangepast dat dit stukje tekst verdwenen is. Jammer. Haar foto's zijn alleen op webformaat gratis (wel met haar naam erin vermeld) en zodra je de originele (of bewerkte, maar wel grote) digitale bestanden zou willen dan mag je ervoor betalen.

Ik misgun haar niks en als zij graag geld wilt zien voor haar oefenfoto's, dan moet ze dat zelf weten. Alleen mijn werkwijze is het niet.
Kennelijk wordt dat ergens bij een fotografieopleiding geadviseerd of zo, dit is de derde die ik tegenkom die op deze wijze via een forum als fotograaf aan de slag probeert te komen. Eigen keus om het op zo'n manier in te kleden maar het komt voor mij neer op een sigaar uit eigen doos. Bovendien weet ik graag vantevoren hoeveel iets me gaat kosten.

Zelf zou ik eerder afspreken dat de eerste 10 fotoreportages gratis zijn tegen vergoeding van onkosten. Verliest niemand erop en je hebt dan je eerste 10 trouwe klanten plus een portfolio plus mond-op-mond reclame als je het goed doet.
twinkeltje
moderator

malinois schreef:
twinkeltje schreef:waar staat dat er betaald moet woorden :U:
:lees:
malinois schreef:[

:mrgreen:
ik was er gister niet :lees: :pffff:
Afbeelding
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Ik zoek nog een fotograaf om proffesionele foto's te maken van zivepiv.
Ik ben er namelijk zelf ook niet echt super goed in....

Ik woon alleen een beetje ver weg dus ik denk niet dat je wat aan mij hebt. :(
Muk

christo schreef:
Muk schreef:Niks speculaties, ik had blijkbaar alleen haar bericht moeten quoten :oohja: , want ze heeft haar bericht nu zo aangepast dat dit stukje tekst verdwenen is. Jammer. Haar foto's zijn alleen op webformaat gratis (wel met haar naam erin vermeld) en zodra je de originele (of bewerkte, maar wel grote) digitale bestanden zou willen dan mag je ervoor betalen.

Kennelijk wordt dat ergens bij een fotografieopleiding geadviseerd of zo, dit is de derde die ik tegenkom die op deze wijze via een forum als fotograaf aan de slag probeert te komen. Eigen keus om het op zo'n manier in te kleden maar het komt voor mij neer op een sigaar uit eigen doos. Bovendien weet ik graag vantevoren hoeveel iets me gaat kosten.

Zelf zou ik eerder afspreken dat de eerste 10 fotoreportages gratis zijn tegen vergoeding van onkosten. Verliest niemand erop en je hebt dan je eerste 10 trouwe klanten plus een portfolio plus mond-op-mond reclame als je het goed doet.
Geen idee of het geadviseerd wordt, maar begrijpen doe ik haar wel. Als je graag hondenfotograaf wilt worden, dan is dit forum natuurlijk wel een van de grootste potentiële klantenbronnen. Je bereikt snel én gemakkelijk je doelgroep, dus ik kan het wel begrijpen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sepje schreef:Ik zoek nog een fotograaf om proffesionele foto's te maken van zivepiv.
Ik ben er namelijk zelf ook niet echt super goed in....

Ik woon alleen een beetje ver weg dus ik denk niet dat je wat aan mij hebt. :(
Bonnie :ok: (Bonfoto) ze zit hier op het forum onder de naam Bons
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”