Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezocht oefenmodellen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

IvV
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): IJslandse herder

gezocht oefenmodellen

Ongelezen bericht door IvV »

Hallo, mijn naam is Iris.
Ik ben op zoek naar mensen met fotogenieke honden (paarden, katten mag ook) in de provincie Groningen of Drenthe
waar ik op mag oefenen met fotograferen om meer ervaring op te doen en mijn portfolio uit te breiden.
U krijgt een paar foto’s via de mail.
De foto's die ik gemaakt heb mag ik zelf gebruiken voor mijn portfolio e.d.
Lijkt u dit wat? Stuur dan en mailtje naar voor meer informatie
ivanvelzen@yahoo.com

Vriendelijke groet
Iris van Velzen

Afbeelding
Groetjes Iris

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: gezocht oefenmodellen

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik woon in de stad Groningen en heb wel een fotogenieke hond! :cheer:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dit forum is niet bedoeld als reclame-middel eigenlijk hoor.
Ik neem aan dat je opleidingen in deze richtting gevolgd hebt?

Vertel 's wat meer over jezelf...

Suzanne
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Dat je mijn honden mag gebruiken als model wist je al. :cheer:
Ze zijn heeuuul fotogeniek, hoor. :engel:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik wens je veel succes. Maar is dit weer zo'n opzetje dat je dan alleen maar kleine foto's krijgt van een resolutie waar je niets mee kan en moet betalen voor echt goede foto's?
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Toevallig had ik het er net met mijn man over dat we binnenkort wat mooie foto's moeten laten maken van onze duitse herder een heer op leeftijd...
Verder hebben we nog een arlequin beauceron en ruwhaar teckel die wel op de foto willen. We wonen vlakbij Groningen, mocht je er interesse in hebben horen we het wel.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

christo schreef:Ik wens je veel succes. Maar is dit weer zo'n opzetje dat je dan alleen maar kleine foto's krijgt van een resolutie waar je niets mee kan en moet betalen voor echt goede foto's?
Op zich nog geen drama, als je dat tevoren maar weet...
Als dan de kleine foto in ieder geval maar op een website kan in redelijke grootte.

Maar, hangt af van al het andere. Als het zoals nu gaat om iemand die oefenmatieraal zoekt zou ik daar al helemaal niet voor betalen en wil ik idd de foto's op dusdanige resolutie dat ik ze op mijn website kan hebben. Dat ik dan voor een evt afdruk (kostprijs) betaal, okay..

Suzanne
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Van iemand die oefent zou ik de foto's gewoon op de grootste resolutie willen hebben, zodat ik ze zelf kan laten afdrukken. Ze wil oefenen, daar zou eerder een vergoeding tegenover moeten staan, dan zelf 'n klein jpg-tje te krijgen.
IvV
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): IJslandse herder

Ongelezen bericht door IvV »

Ik heb voordat ik dit oproepje plaatste dit eerst netjes overlegt met een van de moderators, die gaf aan dat het geen probleem was als ik een oproep zou plaatsen.

Erg jammer dat er mensen zijn die zo negatief reageren, daar schrok ik wel van.

Ik wil alleen maar leuk mijn hobby oefenen.
Ik ben bereid om een stuk te rijden voor een fotoshoot.
Deelnemers ontvangen foto's met mijn naamsvermelding die ze kunnen gebruiken voor fora, hyves, facebook e.d. gratis.

De mensen die aangegeven hebben interesse te hebben, bedankt, leuk dat jullie me willen helpen! Ik zal jullie een persoonlijk bericht sturen om iets te overleggen.

Mocht je interesse hebben graag een reactie via mail of pb dat is voor mij handiger.
Groetjes Iris

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Prima dat je toestemming hebt.. het kan handig zijn dat er voortaan even bij te zeggen want normaliter is reclame maken niet toegestaan.

Maar, ondertussen weet ik nog steeds niet wat voor soort opleiding je hiervoor gedaan hebt, wat je verder doet in je leven e.d.

Suzanne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Suzanne123 schreef:Prima dat je toestemming hebt.. het kan handig zijn dat er voortaan even bij te zeggen want normaliter is reclame maken niet toegestaan.

Maar, ondertussen weet ik nog steeds niet wat voor soort opleiding je hiervoor gedaan hebt, wat je verder doet in je leven e.d.

Suzanne
is dat belangrijk dan?

tjee zeg.. als mensen haar hiermee willen/kunnen helpen, doe dat dan en zo niet, dan niet. hoeft toch niet allemaal zo uitgekauwd te worden.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tjee wat kunnen sommige mensen zeuren zeg...... Er staat toch dat het gaat om te oefenen en portfolio aanvulling (eigen gebruik dus).

Van mij heb je pb hoor. Kay heeft al ervaring met 1 shoot.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

yamie schreef:
Suzanne123 schreef:Prima dat je toestemming hebt.. het kan handig zijn dat er voortaan even bij te zeggen want normaliter is reclame maken niet toegestaan.

Suzanne
is dat belangrijk dan?

tjee zeg.. als mensen haar hiermee willen/kunnen helpen, doe dat dan en zo niet, dan niet. hoeft toch niet allemaal zo uitgekauwd te worden.
wat ze verder in haar leven doet nog wel nou nou :roll:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Als iemand een professionele fotoshoot aanbiedt of daarvoor wil oefenen dan is het toch relevant wat ze daar al voor ervaring mee heeft en welke opleiding daartoe? Ook al wordt daar dan nu niet voor betaald omdat het om "oefenen" gaat?

Ik maak ook leuke foto's maar heb er geen opleiding voor en biedt dus ook geen fotoshoot aan .. dus ja.. lijkt me relevant "ervaring"..., toch?
Welk beroep ze heeft interesseert me dan weer niet zo ;-) maar met betrekking tot fotografie vind ik het dan wel belangrijk of zeg ik dan iets geks?

Suzanne
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

als je het zo zegt niet, :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

yamie schreef:tjee zeg.. als mensen haar hiermee willen/kunnen helpen, doe dat dan en zo niet, dan niet. hoeft toch niet allemaal zo uitgekauwd te worden.
Inderdaad. Het spontane en enthousiaste gaat er op deze manier wel vanaf :roll: Azijnzeikers :pffff:

En ik woon in Drenthe en heb 3 práchtige modellen, al zeg ik het zelf :pffff: :F:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon. :wink:
Maar is vast en zeker genoeg leuk oefen-materiaal te vinden. Succes Iris! :ok:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Tamara. schreef:
yamie schreef:tjee zeg.. als mensen haar hiermee willen/kunnen helpen, doe dat dan en zo niet, dan niet. hoeft toch niet allemaal zo uitgekauwd te worden.
Inderdaad. Het spontane en enthousiaste gaat er op deze manier wel vanaf :roll: Azijnzeikers :pffff:

En ik woon in Drenthe en heb 3 práchtige modellen, al zeg ik het zelf :pffff: :F:
Ach je hebt ook wel gelijk, maar ik wordt altijd een beeje iebelig van dit soort postings. Mensne die denken dat ze leuk kunnen fotograferen en daar nog wat geld mee kunnen verdienen ook ;-(
Ga gewoon een keer naar het bos, laat je hond thuis en neem je camara mee.. wedden dat je je gang kunt gaan? Hoef je dus niet op een forum te plaatsen als verkapte reclame.

Ga show's bezoeken of andere hondenevenementen... staat garant voor leuke foto's ;-)

Suzanne
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Suzanne123 schreef:Ik maak ook leuke foto's maar heb er geen opleiding voor en biedt dus ook geen fotoshoot aan
Je bent soms een rare kromme denker hoor Suzanne.
Dat jij denkt dat je dat niet moet doen omdat je geen pampiertje hebt betekent toch niet dat een ander zich die beperking ook maar op moet leggen? Denk toch ook eens een keer buiten het doosje / de gebruiksaanwijzing / de diclaimer en andersoortige regeltjescoiteserij. Dat is leuker :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik ga in drenthe op vakantie
anders is het denk ik te ver
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
~Suzanne~
Zeer actief

Jaap* schreef:
Suzanne123 schreef:Ik maak ook leuke foto's maar heb er geen opleiding voor en biedt dus ook geen fotoshoot aan
Dat jij denkt dat je dat niet moet doen omdat je geen pampiertje hebt betekent toch niet dat een ander zich die beperking ook maar op moet leggen? Denk toch ook eens een keer buiten het doosje / de gebruiksaanwijzing / de diclaimer en andersoortige regeltjescoiteserij. Dat is leuker :wink:
Ga jij maar 's IN de box denken! ;-)
Kom op zeg... dat iemand leuk kan fotograferen is prachtig, maar daar ga je toch geen fotoshoots voor aanbieden dan? Dan heb je toch minimaal opleidingen en ervaring nodig?
Dan kun je hooguit zeggen dat je als amateur wel leuke fotos maakt en dat komt heus wel een keer ergens ter spraken...altijd dat reclame maken ergens voor.... hoeft echt niet hoor, in meerdere opzichten.

Ach, laat ook maar, ik ga slapen, doe er maar wat mee!

Suzanne
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Suzanne123 schreef:Ga jij maar 's IN de box denken! ;-)
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik zal me daar op zoek gaan naar beperkingen zeg :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Suzanne123 schreef:
Jaap* schreef:
Ga jij maar 's IN de box denken! ;-)
Kom op zeg... dat iemand leuk kan fotograferen is prachtig, maar daar ga je toch geen fotoshoots voor aanbieden dan? Dan heb je toch minimaal opleidingen en ervaring nodig?
Dan kun je hooguit zeggen dat je als amateur wel leuke fotos maakt en dat komt heus wel een keer ergens ter spraken...altijd dat reclame maken ergens voor.... hoeft echt niet hoor, in meerdere opzichten.

Ach, laat ook maar, ik ga slapen, doe er maar wat mee!

Suzanne
Ik ben eigenlijk gek ook dat ik reageer op dit zure gedoe, maar goed...
Iris vrààgt het toch gewoon, Suzanne123. Je hoeft niet te reageren of zo. Laat mensen die het wel leuk vinden gewoon contact opnemen met TS.
En trouwens, wat nou reclame, iemand wil gewoon leuk oefenen en geeft dan nog eens foto's weg ook. Pff... :roll:
Laatst gewijzigd door Rami op 20 jul 2010 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Suzanne123 schreef: Kom op zeg... dat iemand leuk kan fotograferen is prachtig, maar daar ga je toch geen fotoshoots voor aanbieden dan? Dan heb je toch minimaal opleidingen en ervaring nodig?
Suzanne
1e nee, 2e ja... en wat vraagt TS hier?
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

yamie schreef:
Suzanne123 schreef: Kom op zeg... dat iemand leuk kan fotograferen is prachtig, maar daar ga je toch geen fotoshoots voor aanbieden dan? Dan heb je toch minimaal opleidingen en ervaring nodig?
Suzanne
1e nee, 2e ja... en wat vraagt TS hier?
Nou inderdaad zeg. Natuurlijk heb je geen opleiding nodig, wat een verschrikkelijke onzin. Er bestaat ook nog zoiets als talent en zelf lekker wat aanklooien en ontdekken. Als daar mooie foto's van komen, wat maakt een papiertje dan in vredesnaam uit? Het is niet dat ze je hond gaat opereren ofzo, het zijn fóto's :roll: . En daar wil ze ervaring mee opdoen om nog mooiere foto's te maken. Hoe kun je dáár in vredesnaam een probleem van maken :19: ?

Ontopic: Worden foto's buiten of binnen gemaakt? Ik heb misschien wel interesse, het klinkt in elk geval tof en het kan nooit kwaad om iemand te helpen :ok: . Ik ben zelf niet zo'n held met een camera en heb geen idee of Hades fotogeniek is of niet, maar dat mag je van mij best uit gaan zoeken :wink: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Suzanne123 schreef:Als het zoals nu gaat om iemand die oefenmatieraal zoekt zou ik daar al helemaal niet voor betalen
Waar staat dat je ervoor moet betalen? :lees:

Je bent net m'n moeder: altijd negatief :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

@TS: Wat is de resolutie van de foto's?
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ze heeft het mij gevraagd en doet het alleen als hobby kost niks maar vind het gewoon leuk om ook eens andere honden te oefenen dan alleen die van haar zelf
leuk toch wat een gemekker gelijk weer
niks geen comicele doeleinde
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Waarom niet? Ik ken ook materiaal van opgeleide 'echte' fotografen waarbij foto's door mij gemaakt vele malen beter zijn zo af en toe :19:
Het zal mij werkelijk een worst zijn welk papiertje iemand heeft als hij maar leuke foto's maakt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Maar haar naam komt wel op de foto's te staan, dus eigenlijk heb je er nog niets aan.... Dus Suzanne, ben het met je eens dat het wel verkapte reclame is.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”