sirene schreef:Er zijn ook wel zat mensen die wel dingen graag zouden willen zien, maar ook begrijpen dat het wel levende wezens zijn met een eigen karakter enzo.
Ik had was ook erg bang dat mijn hond niet los zou kunnen lopen, want de meeste mensen waar ik toen ik interesse in het ras kreeg contact mee had lieten hun honden niet uit. En ik las wel dingen over een enorm jachtinstinct enzo.
Daar heb ik toen ook goed navraag over gedaan.
Als mensen veel eisen hebben die op zich wel reëel zijn vraag ik vaak wel wat ze zouden doen als de hond dat dus niet kan.
Hoe erg is dat dan ?
Bv hebben ze nagedacht over oplossingen met het alleen zijn ? Of jagen ?
Dat bedoel ik inderdaad
Net als met Kyra, op dit moment kan ze nog met andere honden, maar de kans is groot dat dit vroeg of laat niet meer kan.
Dan is dat geen probleem, er zijn genoeg manieren waarop ze toch haar energie kwijt kan of plaatsen waar verder niemand komt. Daarnaast geniet Kyra ook heel erg in haar eentje.
Zelfde bijv. met jagen. Stel we krijgen een hond die zoveel jaagt waarbij hij niet meer los kan, dan is dat ook geen ramp. Dan gaan we lekker fietsen, of zoeken een gebied wat omheind is en de hond niet wegkan.
Ik vind het fijn als een hond los kan, maar geen probleem als blijkt dat dit niet meer kan om welke reden dan ook.