Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokken + veel poepen + af en toe diarree

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Brokken + veel poepen + af en toe diarree

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Het wordt weer een smakelijk topic :wink:

Timber woont nu een maandje of 4 bij ons en hij stond bij mijn ouders op Kenner brokken.
Hij poepte toen al veel op een plas en poep rondje van ongeveer 10 a 15 minuten kon hij gerust drie keer gaan zitten poepen.
En stinken dat het deed het was werkelijk verschrikkelijk.

We hebben toen besloten om de zak voer op te maken en langzaam de overgang naar Cavom te maken. Magic doet het daar perfect op (en het is makkelijker vind ik om beide honden op 1 soort brokken te hebben)
De stank van zijn drollen is veel minder geworden dus dat scheelt al enorm. Alleen hij blijft veel zitten te poepen. Ik ben enorm aan het twijfelen misschien komt het doordat hij gewoon de rust niet heeft om even rustig te zitten en dat hij altijd snel achter me aan wil blijven rennen maar ik ga ook niet elke keer staan te wachten als hij denkt ergens te moeten gaan zitten. Want dan duren wandelingen wel heel lang.
Of dat het toch aan de brokken ligt.
Hij is ook regelmatig aan de diarree. Nu ook al weer twee dagen Misschien ligt dat ook wel aan het weer aangezien hij niet erg goed tegen de warmte kan (het is al beter nu hij naar de trimsalon is geweest) en dus enorm veel drinkt met deze dagen. En het is niet zo dat hij lang aan de diarree is maar 2 dagen en dan wordt het weer vaster. Ook is hij gewoon zijn actieve zelf dus veel last lijkt hij er niet van te hebben.

Toch zit dit alles me niet echt lekker. Toch naar de DA gaan? Kan vanavond zo even naar het inloopspreekuur gaan
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Brokken + veel poepen + af en toe diarree

Ongelezen bericht door renee-uk »

laat eens checken op giardia, toen mijn honden dat hadden waren ze ook niet konstant aan de diarree -dat kwam en ging bij vlagen- maar de poep stonk wel verschrikkelijk....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

storm had dat ook... en is nog gevoelig voor brokken...

ik heb toen het advies gekregen om Lam en rijst brokken te gaan geven.. en geen rundvlees brokken meer..
en nu gaat het helemaal super... hij krijgt geen rudvlees brokken meer...
en hij krijgt sinds een paar maand ook 1x per dag kvv wel gewoon gemengd vlees... geen kip of zo
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Meike »

Misschien reageert je hond niet zo goed op bepaalde ingredienten, zoals rundvlees of granen. (Cavom bevat 39% granen) Van tarwe is bekend dat veel honden hier gevoelig voor zijn, omdat ze vrij lastig te verteren zijn.

Probeer eens een brok zonder tarwe en zonder rundvlees. Bijvoorbeeld Markus Mühle of Dog Lovers Gold. Hier is een overzicht van welke granen en diersoorten verschillende brokken bevatten: http://brokkenvergelijken.wordpress.com

En kvv is natuurlijk ook altijd een goede zet, dit zorgt (onder andere) voor goede ontlasting.
*Jolanda*

Meike schreef:Misschien reageert je hond niet zo goed op bepaalde ingredienten, zoals rundvlees of granen. (Cavom bevat 39% granen) Van tarwe is bekend dat veel honden hier gevoelig voor zijn, omdat ze vrij lastig te verteren zijn.

Probeer eens een brok zonder tarwe en zonder rundvlees. Bijvoorbeeld Markus Mühle of Dog Lovers Gold. Hier is een overzicht van welke granen en diersoorten verschillende brokken bevatten: http://brokkenvergelijken.wordpress.com

En kvv is natuurlijk ook altijd een goede zet, dit zorgt (onder andere) voor goede ontlasting.

mijn vriend wil `m niet op KVV hebben tenzij het echt noodzakelijk blijkt. Beide honden blijven gewoon lekker op brok staan en als er echt geen andere optie is dan pas kvv. Het is me gewoon echt te veel gedoe.
Ach denk dat ik vanavond of morgen avond even bij de DA naar binnen wandel voor een onderzoekje. Magic moet toch weer geent worden dus kan timmie ook meteen even mee...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

*Jolanda* schreef:
Meike schreef:Misschien reageert je hond niet zo goed op bepaalde ingredienten, zoals rundvlees of granen. (Cavom bevat 39% granen) Van tarwe is bekend dat veel honden hier gevoelig voor zijn, omdat ze vrij lastig te verteren zijn.

mijn vriend wil `m niet op KVV hebben tenzij het echt noodzakelijk blijkt. Beide honden blijven gewoon lekker op brok staan en als er echt geen andere optie is dan pas kvv. Het is me gewoon echt te veel gedoe.
Ach denk dat ik vanavond of morgen avond even bij de DA naar binnen wandel voor een onderzoekje. Magic moet toch weer geent worden dus kan timmie ook meteen even mee...
Neem dan gelijk wat ontlasting mee voor een giardia snaptest ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien een ander soort brok proberen.
van Gils heeft die zooi van vers, maar ik gok dat het bij hem de vet vertering is, sinds ik hem op brokken heb met heel veel vezels vreet ie niet meer van straat ook.
Cavom is ook een vetterr brok en die verdroeg Van Gils ook niet lekker :idea:
*Jolanda*

Is die kenner brok dan ook vet? want daar had hij niet zo zeer veel diarree op maar het stonk zo enorm dat je een keutel van hem dik 100 meter verderop nog steeds rook (en niet te zuinig ook) En dan had hij nog regelmatig diarree.

Is het verstandig dat hij nu eerst een aantal weken op puur alleen brok gaat (hij kreeg er af en toe nog wel wat lekkers bij zoals een worstje of stukje kaas) ?? Of moet ik toch echt even naar de DA?

Want als dat verstandig is dan moet ik ook een andere traktatie bedenken want ik ben juist fanatiek met hem aan het oefenen. EN voor een brokje doet hij echt niks.
S@ndr@
Zeer actief

ik heb kenner nooit geprobeerd, ( zitten ook nogal wat conserveringsmiddelen in)Gil die gaat nu eerst Proplan robuust proberen omdat daar minder vet in zit,en dat is bij hem toch de boosdoener )
maar je kunt nog een ander merk proberen.
een brok is pas goed als je hond hem en lekker vind en het er goed op doet,en soms is dat zoeken, maar als het basis voer goed is, dan maakt een stukje wordt niet zoveel uit hoor. :U:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Je zou eens een graanvrije brok kunnen proberen. Wij hebben goede ervaringen met Orijen en Acana en taste of the wild
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

welke kennerbrok had je? Ik heb hele goede ervaringen gehoord van diverse mensen van kenner geperst...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

ik ken hier een lab in de buurt die het krijgt, de lam/rijst variatie, en die ziet er besodemieterd uit op dit moment :roos: sorry
het is echt hond afhankelijk waar ze het goed op doen :19: , en dat is dus echt zoeken, en als je twee honden hebt kan het best zijn dat je 2 soorten brokken zult moeten aanschaffen :U:
had ik voor Baco en Ducain ook
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Shima schreef:Je zou eens een graanvrije brok kunnen proberen. Wij hebben goede ervaringen met Orijen en Acana en taste of the wild
Dezen behoren tot de beste brokken die je kunt krijgen. Helaas is de prijs daar ook wel naar. Je kunt ze bestellen bij zooplus, in de winkel kom je ze niet zo vaak tegen.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik zou ook zeggen probeer is een andere soort brok

Misschien is een geperste brok een optie? deze worden minder hoog verhit en hoeven daarom ook niet van die chemische toevoegingen te bevatten.

wel minimaal 6 weken (liefst langer) uitproberen, dan pas kan je echt zien of het aan het voer ligt
en dat betekend dus eigenlijk ook geen snoepjes of andere dingen! anders weet je niet of het aan het voer ligt of aan de tussendoortjes ;)

suc6 :ok:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ayurveda schreef:Ik zou ook zeggen probeer is een andere soort brok

Misschien is een geperste brok een optie? deze worden minder hoog verhit en hoeven daarom ook niet van die chemische toevoegingen te bevatten.

wel minimaal 6 weken (liefst langer) uitproberen, dan pas kan je echt zien of het aan het voer ligt
en dat betekend dus eigenlijk ook geen snoepjes of andere dingen! anders weet je niet of het aan het voer ligt of aan de tussendoortjes ;)

cavom is een geperste brok :wink:
Cavom is wel een stuk vetter dan andere brok.. Bowie van mij heeft en kip en granen allergie en krijgt nu canex fish en dat gaat helemaal top, 1x per dag een klein hoopje en verder niks, niks meer stinken.... gewoon mooie ontlasting.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jammer dat je geen kvv wil geven, dikke kans dat de problemen die je nu met hem hebt over zijn als je hem op vers zet.
Dat was bij Jakko iig wel het geval, die scheet zich kwijt en zijn poep was vaak dun op brok en ik heb verschillende soorten geprobeerd.
Brokken vallen bij hem niet zo lekker.
Ik hoop dat je een oplossing voor hem vind, succes :ok: in ieder geval.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
S@ndr@
Zeer actief

jacq1970 schreef:
Ayurveda schreef:Ik zou ook zeggen probeer is een andere soort brok

cavom is een geperste brok :wink:
Cavom is wel een stuk vetter dan andere brok.. Bowie van mij heeft en kip en granen allergie en krijgt nu canex fish en dat gaat helemaal top, 1x per dag een klein hoopje en verder niks, niks meer stinken.... gewoon mooie ontlasting.
dat is ook een optie, zelfs met baco ging het toen beter op die Canex, vis rijst kan ik bij Van Gils ook nog wel achter de hand houden, voor het geval de proplan niet doet wat ik hoop
pukpietje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door pukpietje »

blijft allemaal proberen met dat voer...ben zelf ook aan het orienteren naar ander voer omdat die het de laatste tijd slecht eet.
Wil niet altijd zeggen dat het aan het voer ligt.
Hier heeft de hond last van de warmte plus plus heb ik de indruk dat die slecht tegen teken kan ondanks zijn pipetjes elke maand...misschien daarom ook regelmatig diaree
Wij zijn weer overgegaan op royal canin waar die helemaal weg van is en meteen (misschien toeval) weer harde normale ontlasting van heeft.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Cavom is geperst, was die brok van kenner die hij kreeg ook de geperste variant ? Ik heb hier nl een hond die problemen heeft met het verteren van een geperste brok, met een geepandeerde is er niks aan de hand. Misschien ook een optie om te proberen ? Succes !
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”