Vind het echt zo lief dat iedereen zo meeleeft
Het is echt ongelooflijk maar het gaat zo goed! Vanmiddag heb ik 's middags met de middelste en de hond in de tuin gespeeld, dat ging heel goed. Hond is duidelijk jonge kinderen gewend, hij probeerde geen balletje uit handjes te graaien en sprong ook niet (wat hij bij mij wel doet, niet tegen me aan maar meer van 'okee ik weet nu waar balletjes voor zijn, gooie gooi. Gooooieeeeee!' Daarna zaten de 2 heertjes naast elkaar in de schaduw uit te rusten. Een kleine 10 minuten voordat mn oudste uit school kwam, hemweer achter t traphekje gezet zodat hij alleen in de keuken en tuin kon. Mijn oudste had een goede dag gehad op school dus kwam redelijk ontspannen thuis. Ik zei hem dat als hij was uitgerust, we dan Django ook even in de kamer zouden laten lopen omdat Django dat zo gezellig vindt. Nadat hij zn drinken ophad gaf hij zelf aan dat de hond wel los kon nu. Hij ging wel in de uiterste hoek vd hoekbank zitten, met een tafeltje voor zich geschoven

maar er is niet gegild of gehuild oid en Django is niet meer achter het hekje gegaan omdat het niet nodig was. De oudste en de jongste lopen nog steeds liever niet langs Django op als die zelf ook aan het lopen is, maar we konden gewoon ontspannen eten terwijl Django op de grond lag. Dat is voor mijn oudste echt ontzettend knap, omdat het normaal altijd vreselijk lang duurt voor hij veranderingen accepteert en weer over kan tot de orde van de dag. Komt gewoon helemaal goed
En maar goed ook want toen mn man net ging stofzuigen, kroop hij meteen achter mn benen en begon te piepen. Mn man tilde het kopstuk omhoog op de bank te zuigen en bij die beweging dook hij helemaal in elkaar
Dus gingen we maar even samen in de tuin het flostouw slopen totdat het zuigen klaar was. Hij heeft al genoeg nieuwe indrukken voor nu vind ik.
Met wandelen gaat t steeds beter, lijn hangt vrijwel de hele weg slap maar met andere honden is het toch tricky. Hij blaft niet, maar gaat dan wel erg trekken en snuiven. Opvallend (of mss ook wel heel normaal haha dat weet ik niet) is dat zodra we de hond gepasseerd zijn, al is het maar 15 cm, hij weer gewoon netjes naast me loopt met de lijn slap, ook als ik de andere hond dan nog wel hoor.
De hondenshampoo, moet ik daar dan niet mee wachten tot hij meer gehecht en gewend is? Poedelen in het badje wil hij niet, watteroppervlakten groter dan een drinkbak zijn duidelijk nieuw voor hem. Mn zoontje gooide vanmiddag per ongeluk het flostouw in het water, waar ik extra om te wennen maar een paar cm water in had gezet maar Django snuffelde en paar keer en zodra hij een natte neus kreeg trok hij snel terug. Wassen zal dus mss niet erg leuk zijn in zijn beleving?
edit:typo